]> Creatis software - creaContours.git/blob - bbtk/src/bbcreaContoursSetViewerPosition.cxx
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[creaContours.git] / bbtk / src / bbcreaContoursSetViewerPosition.cxx
1 //===== 
2 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
3 //===== 
4 #include "bbcreaContoursSetViewerPosition.h"
5 #include "bbcreaContoursPackage.h"
6 namespace bbcreaContours
7 {
8
9 BBTK_ADD_BLACK_BOX_TO_PACKAGE(creaContours,SetViewerPosition)
10 BBTK_BLACK_BOX_IMPLEMENTATION(SetViewerPosition,bbtk::AtomicBlackBox);
11 //===== 
12 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
13 //===== 
14 void SetViewerPosition::Process()
15 {
16
17 // THE MAIN PROCESSING METHOD BODY
18 //   Here we simply set the input 'In' value to the output 'Out'
19 //   And print out the output value
20 // INPUT/OUTPUT ACCESSORS ARE OF THE FORM :
21 //    void bbSet{Input|Output}NAME(const TYPE&)
22 //    const TYPE& bbGet{Input|Output}NAME() const 
23 //    Where :
24 //    * NAME is the name of the input/output
25 //      (the one provided in the attribute 'name' of the tag 'input')
26 //    * TYPE is the C++ type of the input/output
27 //      (the one provided in the attribute 'type' of the tag 'input')
28
29 //    bbSetOutputOut( bbGetInputIn() );
30 //    std::cout << "Output value = " <<bbGetOutputOut() << std::endl;
31   
32         if (bbGetInputwxContourMainFrame()!=NULL)
33         {
34                 if (bbGetInputPosition().size()==3 )
35                 {
36                         int x = bbGetInputPosition()[0];
37                         int y = bbGetInputPosition()[1];
38                         int z = bbGetInputPosition()[2];
39
40                         vtkImageData *img = bbGetInputwxContourMainFrame()->getImageData();
41                         int ext[6];
42                         img->GetExtent(ext);
43                         int dimY=ext[3]-ext[2]+1;
44
45                         if (bbGetInputDirection()==0)
46                         {
47                                 bbGetInputwxContourMainFrame()->setConceptValue( "Axe Depth", z );
48                                 bbGetInputwxContourMainFrame()->SetXY(x,y);
49                         } // if Direction1
50
51                         if (bbGetInputDirection()==1)
52                         {
53                                 bbGetInputwxContourMainFrame()->setConceptValue( "Axe Depth", y );
54                                 bbGetInputwxContourMainFrame()->SetXY(x,dimY-z-1);
55                         } // if Direction1
56
57                         if (bbGetInputDirection()==2)
58                         {
59                                 bbGetInputwxContourMainFrame()->setConceptValue( "Axe Depth", x );
60                                 bbGetInputwxContourMainFrame()->SetXY(dimY-z-1,y);
61                         } // if Direction1
62
63
64                         bbGetInputwxContourMainFrame()->showAxis(true);
65                         bbGetInputwxContourMainFrame()->changeInstant();
66                         bbGetInputwxContourMainFrame()->RefreshInterface();
67                 }
68         }
69
70 }
71 //===== 
72 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
73 //===== 
74 void SetViewerPosition::bbUserSetDefaultValues()
75 {
76
77 //  SET HERE THE DEFAULT INPUT/OUTPUT VALUES OF YOUR BOX 
78 //    Here we initialize the input 'In' to 0
79    bbSetInputDirection(0);
80    bbSetInputwxContourMainFrame(NULL);
81   
82 }
83 //===== 
84 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
85 //===== 
86 void SetViewerPosition::bbUserInitializeProcessing()
87 {
88
89 //  THE INITIALIZATION METHOD BODY :
90 //    Here does nothing 
91 //    but this is where you should allocate the internal/output pointers 
92 //    if any 
93
94   
95 }
96 //===== 
97 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
98 //===== 
99 void SetViewerPosition::bbUserFinalizeProcessing()
100 {
101
102 //  THE FINALIZATION METHOD BODY :
103 //    Here does nothing 
104 //    but this is where you should desallocate the internal/output pointers 
105 //    if any
106   
107 }
108 }
109 // EO namespace bbcreaContours
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