]> Creatis software - creaContours.git/blob - bbtk/src/bbcreaContoursSetViewerPosition.cxx
#3334 creaContours Feature New Normal - Control Refresh events from bbtk
[creaContours.git] / bbtk / src / bbcreaContoursSetViewerPosition.cxx
1 //===== 
2 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
3 //===== 
4 #include "bbcreaContoursSetViewerPosition.h"
5 #include "bbcreaContoursPackage.h"
6 namespace bbcreaContours
7 {
8
9 BBTK_ADD_BLACK_BOX_TO_PACKAGE(creaContours,SetViewerPosition)
10 BBTK_BLACK_BOX_IMPLEMENTATION(SetViewerPosition,bbtk::AtomicBlackBox);
11 //===== 
12 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
13 //===== 
14 void SetViewerPosition::Process()
15 {
16
17 // THE MAIN PROCESSING METHOD BODY
18 //   Here we simply set the input 'In' value to the output 'Out'
19 //   And print out the output value
20 // INPUT/OUTPUT ACCESSORS ARE OF THE FORM :
21 //    void bbSet{Input|Output}NAME(const TYPE&)
22 //    const TYPE& bbGet{Input|Output}NAME() const 
23 //    Where :
24 //    * NAME is the name of the input/output
25 //      (the one provided in the attribute 'name' of the tag 'input')
26 //    * TYPE is the C++ type of the input/output
27 //      (the one provided in the attribute 'type' of the tag 'input')
28
29 //    bbSetOutputOut( bbGetInputIn() );
30 //    std::cout << "Output value = " <<bbGetOutputOut() << std::endl;
31   
32
33         if (bbGetInputPosition().size()==3 )
34         {
35                 int x = bbGetInputPosition()[0];
36                 int y = bbGetInputPosition()[1];
37                 int z = bbGetInputPosition()[2];
38                 if ((backX!=x) || (backY!=y) || (backZ!=z) )   // this prevent to finish contour before start  :-)
39                 {
40                         if (bbGetInputwxContourMainFrame()!=NULL)
41                         {
42                                 double                  slice;
43                                 vtkImageData    *img            = bbGetInputwxContourMainFrame()->getImageData();
44                                 int                     ext[6];
45                                 img->GetExtent(ext);
46                                 int dimY=ext[3]-ext[2]+1;
47                                 if (bbGetInputDirection()==0)
48                                 {
49                                         slice = z;
50                                         slice = round( slice/bbGetInputJump() ) * bbGetInputJump() + bbGetInputShift();
51                                         bbGetInputwxContourMainFrame()->setConceptValue( "Axe Depth", slice );
52                                         bbGetInputwxContourMainFrame()->SetXY(x,y);
53                                 } // if Direction1
54
55                                 if (bbGetInputDirection()==1)
56                                 {
57                                         slice = y;
58                                         slice = round( slice/bbGetInputJump() ) * bbGetInputJump() + bbGetInputShift();
59                                         bbGetInputwxContourMainFrame()->setConceptValue( "Axe Depth", slice );
60                                         bbGetInputwxContourMainFrame()->SetXY(x,dimY-z-1);
61                                 } // if Direction1
62
63                                 if (bbGetInputDirection()==2)
64                                 {
65                                         slice = x;
66                                         slice = round( slice/bbGetInputJump() ) * bbGetInputJump() + bbGetInputShift();
67                                         bbGetInputwxContourMainFrame()->setConceptValue( "Axe Depth", slice );
68                                         bbGetInputwxContourMainFrame()->SetXY(dimY-z-1,y);
69                                 } // if Direction1
70                                 bbGetInputwxContourMainFrame()->showAxis(true);
71                                 bbGetInputwxContourMainFrame()->changeInstant();
72                                 bbGetInputwxContourMainFrame()->RefreshInterface();
73                                 backX=x;
74                                 backY=y;
75                                 backZ=z;
76                         } // if bbGetInputPosition
77                 } // if bbGetInputwxContourMainFrame
78         } // if backX  backY  backZ
79
80 }
81 //===== 
82 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
83 //===== 
84 void SetViewerPosition::bbUserSetDefaultValues()
85 {
86
87 //  SET HERE THE DEFAULT INPUT/OUTPUT VALUES OF YOUR BOX 
88 //    Here we initialize the input 'In' to 0
89         bbSetInputDirection(0);
90         bbSetInputJump(1);
91         bbSetInputShift(0);
92         bbSetInputwxContourMainFrame(NULL);
93
94         backX=-9999;
95         backY=-9999;
96         backZ=-9999;
97   
98 }
99 //===== 
100 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
101 //===== 
102 void SetViewerPosition::bbUserInitializeProcessing()
103 {
104
105 //  THE INITIALIZATION METHOD BODY :
106 //    Here does nothing 
107 //    but this is where you should allocate the internal/output pointers 
108 //    if any 
109
110   
111 }
112 //===== 
113 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
114 //===== 
115 void SetViewerPosition::bbUserFinalizeProcessing()
116 {
117
118 //  THE FINALIZATION METHOD BODY :
119 //    Here does nothing 
120 //    but this is where you should desallocate the internal/output pointers 
121 //    if any
122   
123 }
124 }
125 // EO namespace bbcreaContours
126
127