]> Creatis software - creaVtk.git/blob - bbtk_creaVtk_PKG/src/bbcreaVtkActor.cxx
#3460 Feauture box Actor color option
[creaVtk.git] / bbtk_creaVtk_PKG / src / bbcreaVtkActor.cxx
1 //===== 
2 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
3 //===== 
4 #include "bbcreaVtkActor.h"
5 #include "bbcreaVtkPackage.h"
6 #include "vtkProperty.h"
7
8
9 namespace bbcreaVtk
10 {
11
12 BBTK_ADD_BLACK_BOX_TO_PACKAGE(creaVtk,Actor)
13 BBTK_BLACK_BOX_IMPLEMENTATION(Actor,bbtk::AtomicBlackBox);
14 //===== 
15 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
16 //===== 
17 void Actor::Process()
18 {
19
20 // THE MAIN PROCESSING METHOD BODY
21 //   Here we simply set the input 'In' value to the output 'Out'
22 //   And print out the output value
23 // INPUT/OUTPUT ACCESSORS ARE OF THE FORM :
24 //    void bbSet{Input|Output}NAME(const TYPE&)
25 //    const TYPE& bbGet{Input|Output}NAME() const 
26 //    Where :
27 //    * NAME is the name of the input/output
28 //      (the one provided in the attribute 'name' of the tag 'input')
29 //    * TYPE is the C++ type of the input/output
30 //      (the one provided in the attribute 'type' of the tag 'input')
31
32 //    bbSetOutputOut( bbGetInputIn() );
33 //    std::cout << "Output value = " <<bbGetOutputOut() << std::endl;
34  
35
36      vtkProp3D* vtkprop3D=bbGetInputIn();
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38
39     std::string className = vtkprop3D->GetClassName();
40     std::string wantedClass = "vtkOpenGLActor";
41     if(className == wantedClass)
42     {
43         vtkActor *vtkactor=((vtkActor*)vtkprop3D);
44                 vtkactor->GetProperty()->SetOpacity( bbGetInputOpacity() );
45                 vtkactor->GetProperty()->SetLineWidth( bbGetInputLineWidth() );
46                 double r = bbGetInputColor()[0];
47                 double g = bbGetInputColor()[1];
48                 double b = bbGetInputColor()[2];
49                 vtkactor->GetProperty()->SetColor( r,g,b );
50     }
51      
52      if ( bbGetInputTransform()!=NULL )
53      {
54         vtkprop3D->SetUserTransform( bbGetInputTransform() );
55      }
56
57 //     bbSetOutputOut( vtkactor );
58
59      // Interface Update
60
61     if ((bbGetInputRenderer()!=NULL) && ( backActive!=bbGetInputActive() ))
62         {
63         
64         if (bbGetInputActive()==true )
65         {
66                 bbGetInputRenderer()->AddActor( vtkprop3D );
67         }  else {
68                 bbGetInputRenderer()->RemoveActor( vtkprop3D );
69         }  //if Active
70                 backActive=bbGetInputActive();
71         } // if Renderer
72
73 }
74 //===== 
75 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
76 //===== 
77 void Actor::bbUserSetDefaultValues()
78 {
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80 //  SET HERE THE DEFAULT INPUT/OUTPUT VALUES OF YOUR BOX 
81 //    Here we initialize the input 'In' to 0
82
83         std::vector<double> color;
84         color.push_back(1);
85         color.push_back(0);
86         color.push_back(0);
87         bbSetInputActive( false );
88         backActive=bbGetInputActive();
89         bbSetInputIn( NULL );
90         bbSetInputOpacity( 1 );
91         bbSetInputLineWidth( 0.5 );
92         bbSetInputRenderer( NULL );
93         bbSetInputColor( color );
94
95 }
96 //===== 
97 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
98 //===== 
99 void Actor::bbUserInitializeProcessing()
100 {
101
102 //  THE INITIALIZATION METHOD BODY :
103 //    Here does nothing 
104 //    but this is where you should allocate the internal/output pointers 
105 //    if any 
106
107   
108 }
109 //===== 
110 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
111 //===== 
112 void Actor::bbUserFinalizeProcessing()
113 {
114
115 //  THE FINALIZATION METHOD BODY :
116 //    Here does nothing 
117 //    but this is where you should desallocate the internal/output pointers 
118 //    if any
119   
120 }
121 }
122 // EO namespace bbcreaVtk
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