]> Creatis software - creaVtk.git/blob - bbtk_creaVtk_PKG/src/bbcreaVtkActor.cxx
#3461 clean box Actor
[creaVtk.git] / bbtk_creaVtk_PKG / src / bbcreaVtkActor.cxx
1 //===== 
2 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
3 //===== 
4 #include "bbcreaVtkActor.h"
5 #include "bbcreaVtkPackage.h"
6 #include "vtkProperty.h"
7
8
9 namespace bbcreaVtk
10 {
11
12 BBTK_ADD_BLACK_BOX_TO_PACKAGE(creaVtk,Actor)
13 BBTK_BLACK_BOX_IMPLEMENTATION(Actor,bbtk::AtomicBlackBox);
14 //===== 
15 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
16 //===== 
17 void Actor::Process()
18 {
19
20 // THE MAIN PROCESSING METHOD BODY
21 //   Here we simply set the input 'In' value to the output 'Out'
22 //   And print out the output value
23 // INPUT/OUTPUT ACCESSORS ARE OF THE FORM :
24 //    void bbSet{Input|Output}NAME(const TYPE&)
25 //    const TYPE& bbGet{Input|Output}NAME() const 
26 //    Where :
27 //    * NAME is the name of the input/output
28 //      (the one provided in the attribute 'name' of the tag 'input')
29 //    * TYPE is the C++ type of the input/output
30 //      (the one provided in the attribute 'type' of the tag 'input')
31
32 //    bbSetOutputOut( bbGetInputIn() );
33 //    std::cout << "Output value = " <<bbGetOutputOut() << std::endl;
34  
35
36         if (bbGetInputIn()!=NULL)
37         {
38                 vtkProp3D* vtkprop3D=bbGetInputIn();
39                 std::string className = vtkprop3D->GetClassName();
40                 std::string wantedClass = "vtkOpenGLActor";
41                 if(className == wantedClass)
42                 {
43                         vtkActor *vtkactor=((vtkActor*)vtkprop3D);
44                         vtkactor->GetProperty()->SetOpacity( bbGetInputOpacity() );
45                         vtkactor->GetProperty()->SetLineWidth( bbGetInputLineWidth() );
46                         double r = bbGetInputColor()[0];
47                         double g = bbGetInputColor()[1];
48                         double b = bbGetInputColor()[2];
49                         vtkactor->GetProperty()->SetColor( r,g,b );
50                 }
51                  
52                  if ( bbGetInputTransform()!=NULL )
53                  {
54                     vtkprop3D->SetUserTransform( bbGetInputTransform() );
55                  }
56
57         //     bbSetOutputOut( vtkactor );
58
59                  // Interface Update
60
61                 if ((bbGetInputRenderer()!=NULL) && ( backActive!=bbGetInputActive() ))
62                 {
63                 
64                         if (bbGetInputActive()==true )
65                         {
66                                 bbGetInputRenderer()->AddActor( vtkprop3D );
67                         }  else {
68                                 bbGetInputRenderer()->RemoveActor( vtkprop3D );
69                         }  //if Active
70                         backActive=bbGetInputActive();
71                 } // if Renderer
72         }// bbGetInputIn
73
74 }
75 //===== 
76 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
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78 void Actor::bbUserSetDefaultValues()
79 {
80
81 //  SET HERE THE DEFAULT INPUT/OUTPUT VALUES OF YOUR BOX 
82 //    Here we initialize the input 'In' to 0
83
84         std::vector<double> color;
85         color.push_back(1);
86         color.push_back(0);
87         color.push_back(0);
88         bbSetInputActive( false );
89         backActive=bbGetInputActive();
90         bbSetInputIn( NULL );
91         bbSetInputOpacity( 1 );
92         bbSetInputLineWidth( 0.5 );
93         bbSetInputRenderer( NULL );
94         bbSetInputColor( color );
95
96 }
97 //===== 
98 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
99 //===== 
100 void Actor::bbUserInitializeProcessing()
101 {
102
103 //  THE INITIALIZATION METHOD BODY :
104 //    Here does nothing 
105 //    but this is where you should allocate the internal/output pointers 
106 //    if any 
107
108   
109 }
110 //===== 
111 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
112 //===== 
113 void Actor::bbUserFinalizeProcessing()
114 {
115
116 //  THE FINALIZATION METHOD BODY :
117 //    Here does nothing 
118 //    but this is where you should desallocate the internal/output pointers 
119 //    if any
120   
121 }
122 }
123 // EO namespace bbcreaVtk
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