]> Creatis software - creaVtk.git/blob - bbtk_creaVtk_PKG/src/bbcreaVtkLinearExtrusionFilter.cxx
f254fc431b509508fe0e8644ffef076e2c12dbe8
[creaVtk.git] / bbtk_creaVtk_PKG / src / bbcreaVtkLinearExtrusionFilter.cxx
1 //===== 
2 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
3 //===== 
4 #include "bbcreaVtkLinearExtrusionFilter.h"
5 #include "bbcreaVtkPackage.h"
6 #include <vtkReverseSense.h>
7
8 namespace bbcreaVtk
9 {
10
11 BBTK_ADD_BLACK_BOX_TO_PACKAGE(creaVtk,LinearExtrusionFilter)
12 BBTK_BLACK_BOX_IMPLEMENTATION(LinearExtrusionFilter,bbtk::AtomicBlackBox);
13 //===== 
14 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
15 //===== 
16 void LinearExtrusionFilter::Process()
17 {
18 // THE MAIN PROCESSING METHOD BODY
19 //   Here we simply set the input 'In' value to the output 'Out'
20 //   And print out the output value
21 // INPUT/OUTPUT ACCESSORS ARE OF THE FORM :
22 //    void bbSet{Input|Output}NAME(const TYPE&)
23 //    const TYPE& bbGet{Input|Output}NAME() const 
24 //    Where :
25 //    * NAME is the name of the input/output
26 //      (the one provided in the attribute 'name' of the tag 'input')
27 //    * TYPE is the C++ type of the input/output
28 //      (the one provided in the attribute 'type' of the tag 'input')
29 //    bbSetOutputOut( bbGetInputIn() );
30 //    std::cout << "Output value = " <<bbGetOutputOut() << std::endl;
31     
32     if (extrude!=NULL)
33     {
34         extrude->Delete();
35         extrude=NULL;
36     }
37     if (triangleFilter!=NULL)
38     {
39         triangleFilter->Delete();
40         triangleFilter=NULL;
41     }
42
43     if (bbGetInputIn()!=NULL)
44     {
45         std::vector<double>     dir             = bbGetInputDirection();
46                                 extrude         = vtkLinearExtrusionFilter::New();
47                                 triangleFilter  = vtkTriangleFilter::New();
48         extrude->SetInputData( bbGetInputIn() );
49         extrude->SetExtrusionTypeToNormalExtrusion();
50         if (dir.size()==3)
51         {
52             extrude->SetVector( dir[0],dir[1],dir[2] );
53         } else {
54             extrude->SetVector(1, 0, 0);
55         }
56         extrude->SetScaleFactor( bbGetInputScalarFactor() * (-1) );
57         extrude->Update();
58         triangleFilter->SetInputData( extrude->GetOutput() );
59         triangleFilter->Update( );
60         bbSetOutputOut( triangleFilter->GetOutput() );
61     } else {
62         bbSetOutputOut( NULL );
63     }// if bbGetInputIn
64 }
65
66 //===== 
67 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
68 //===== 
69 void LinearExtrusionFilter::bbUserSetDefaultValues()
70 {
71 //  SET HERE THE DEFAULT INPUT/OUTPUT VALUES OF YOUR BOX 
72 //    Here we initialize the input 'In' to 0
73     extrude         = NULL;
74     triangleFilter  = NULL;
75     bbSetInputIn(NULL);
76     std::vector<double> dir;
77     dir.push_back(1);
78     dir.push_back(0);
79     dir.push_back(0);
80     bbSetInputDirection( dir );
81     bbSetInputScalarFactor(0);
82     bbSetOutputOut( NULL );
83 }
84
85 //===== 
86 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
87 //===== 
88 void LinearExtrusionFilter::bbUserInitializeProcessing()
89 {
90 //  THE INITIALIZATION METHOD BODY :
91 //    Here does nothing 
92 //    but this is where you should allocate the internal/output pointers 
93 //    if any
94 }
95
96 //===== 
97 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
98 //===== 
99 void LinearExtrusionFilter::bbUserFinalizeProcessing()
100 {
101 //  THE FINALIZATION METHOD BODY :
102 //    Here does nothing 
103 //    but this is where you should desallocate the internal/output pointers 
104 //    if any
105 }
106
107 }  // EO namespace bbcreaVtk
108
109