]> Creatis software - creaVtk.git/blob - bbtk_creaVtk_PKG/src/bbcreaVtkMeshDeformation.cxx
Clean code
[creaVtk.git] / bbtk_creaVtk_PKG / src / bbcreaVtkMeshDeformation.cxx
1 //===== 
2 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
3 //===== 
4 #include "bbcreaVtkMeshDeformation.h"
5 #include "bbcreaVtkPackage.h"
6 namespace bbcreaVtk
7 {
8
9 BBTK_ADD_BLACK_BOX_TO_PACKAGE(creaVtk,MeshDeformation)
10 BBTK_BLACK_BOX_IMPLEMENTATION(MeshDeformation,bbtk::AtomicBlackBox);
11 //===== 
12 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
13 //===== 
14 void MeshDeformation::Process()
15 {
16
17 // THE MAIN PROCESSING METHOD BODY
18 //   Here we simply set the input 'In' value to the output 'Out'
19 //   And print out the output value
20 // INPUT/OUTPUT ACCESSORS ARE OF THE FORM :
21 //    void bbSet{Input|Output}NAME(const TYPE&)
22 //    const TYPE& bbGet{Input|Output}NAME() const 
23 //    Where :
24 //    * NAME is the name of the input/output
25 //      (the one provided in the attribute 'name' of the tag 'input')
26 //    * TYPE is the C++ type of the input/output
27 //      (the one provided in the attribute 'type' of the tag 'input')
28 //    bbSetOutputOut( bbGetInputIn() );
29 //    std::cout << "Output value = " <<bbGetOutputOut() << std::endl;
30
31
32     std::vector<double> lstCenter = bbGetInputCenter();
33
34     double  s   = bbGetInputS();
35     bool    ok  = false;
36     if (bbGetInputTypeIn()==0) // direction
37     {
38         if (bbGetInputDirection().size()==3)
39         {
40             ok = !( (bbGetInputDirection()[0]==0) && (bbGetInputDirection()[1]==0) && (bbGetInputDirection()[2]==0) );
41         }
42     } // if TypeIn 0
43     
44     if (bbGetInputTypeIn()==1)  // center
45     {
46         ok = ( lstCenter.size()==3 );
47     } // if TypeIn 1
48
49     if ( (bbGetInputIn()!=NULL) && (ok==true) && (bbGetInputEdgeId()>=0) && (bbGetInputActive()==true) )
50     {
51         vtkPoints* points=bbGetInputIn()->GetPoints();
52         long    i,size=points->GetNumberOfPoints();
53         double  p[3];  // point
54         double  pb[3]; // point base
55         double  np[3]; // new point
56         double  sx,sy,sz;
57         sx = s*2;
58         sy = sx;
59         sz = sy;
60
61         double displcement_x = 0;
62         double displcement_y = 0;
63         double displcement_z = 0;
64         
65         if (bbGetInputTypeIn()==0) // Direction
66         {
67             displcement_x = bbGetInputDirection()[0];
68             displcement_y = bbGetInputDirection()[1];
69             displcement_z = bbGetInputDirection()[2];
70         } // if TypeIn 0 Direction
71                 
72                 printf(" EED MeshDeformation::Process   %ld   %ld  -   %f %f %f \n", EdgeIdBack, bbGetInputEdgeId() , lstCenter[0],lstCenter[1],lstCenter[2] );
73                 
74         if (bbGetInputTypeIn()==1) // Center
75         {
76             if (EdgeIdBack==bbGetInputEdgeId() )
77             {
78                 displcement_x = (lstCenter[0]-backLstCenter[0])/1.0;
79                 displcement_y = (lstCenter[1]-backLstCenter[1])/1.0;
80                 displcement_z = (lstCenter[2]-backLstCenter[2])/1.0;
81             } // if EdgeIdBack!=bbGetInputEdgeId()
82             backLstCenter[0] = lstCenter[0];
83             backLstCenter[1] = lstCenter[1];
84             backLstCenter[2] = lstCenter[2];
85         } // if TypeIn 1 Center
86         points->GetPoint( bbGetInputEdgeId() , pb );
87         if (EdgeIdBack!=bbGetInputEdgeId() )
88         {
89             EdgeIdBack = bbGetInputEdgeId();
90             voiIdPoints.clear();
91             for ( i=0 ; i<size ; i++)
92             {
93                 points->GetPoint(i,p);
94                 if ( (p[0]>(pb[0]-sx)) && (p[0]<(pb[0]+sx)) &&
95                      (p[1]>(pb[1]-sy)) && (p[1]<(pb[1]+sy)) &&
96                      (p[2]>(pb[2]-sz)) && (p[2]<(pb[2]+sz)) )
97                 {
98                     voiIdPoints.push_back( i );
99                 } // if
100             } // for i
101                         backLstCenter[0] = lstCenter[0];
102                         backLstCenter[1] = lstCenter[1];
103                         backLstCenter[2] = lstCenter[2];
104         } // if EdgeIdBack
105
106         if ( !((displcement_x==0) &&(displcement_y==0) && (displcement_z==0)) )
107         {
108             size=voiIdPoints.size();
109             for (i=0;i<size;i++)
110             {
111                 points->GetPoint( voiIdPoints[i] , p );
112                 double x = p[0] - pb[0]; //distance between a point and seed point
113                 double y = p[1] - pb[1];
114                 double z = p[2] - pb[2];
115                 double distance = std::sqrt(std::pow(x, 2) + std::pow(y, 2) + std::pow(z, 2));
116
117     //        https://en.wikipedia.org/wiki/Generalized_normal_distribution
118     // with Gama function
119                 
120                 double weight = exp(-distance * 1. / s);
121                 if (weight > 0.0001)
122                 {
123                     np[0] = p[0] + weight*displcement_x;
124                     np[1] = p[1] + weight*displcement_y;
125                     np[2] = p[2] + weight*displcement_z;
126                     points->SetPoint( voiIdPoints[i] , np );
127                 } // if
128             } // for
129             points->Modified();
130             bbGetInputIn()->Modified();
131         } // if distance_x y z  != 0
132     } // In != NULL    ok    active
133 }
134 //===== 
135 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
136 //===== 
137 void MeshDeformation::bbUserSetDefaultValues()
138 {
139
140 //  SET HERE THE DEFAULT INPUT/OUTPUT VALUES OF YOUR BOX 
141 //    Here we initialize the input 'In' to 0
142     bbSetInputActive(true);
143     bbSetInputTypeIn(0);
144     bbSetInputIn(NULL);
145     std::vector<double> direction;
146     direction.push_back(1);
147     direction.push_back(0);
148     direction.push_back(0);
149     bbSetInputDirection(direction);
150     EdgeIdBack=-1;
151     bbSetInputEdgeId(EdgeIdBack);
152     bbSetInputS(10);
153     
154     backLstCenter.push_back(0);
155     backLstCenter.push_back(0);
156     backLstCenter.push_back(0);
157 }
158
159 //===== 
160 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
161 //===== 
162 void MeshDeformation::bbUserInitializeProcessing()
163 {
164
165 //  THE INITIALIZATION METHOD BODY :
166 //    Here does nothing 
167 //    but this is where you should allocate the internal/output pointers 
168 //    if any 
169
170   
171 }
172
173 //===== 
174 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
175 //===== 
176 void MeshDeformation::bbUserFinalizeProcessing()
177 {
178 //  THE FINALIZATION METHOD BODY :
179 //    Here does nothing 
180 //    but this is where you should desallocate the internal/output pointers 
181 //    if any
182 }
183
184 }// EO namespace bbcreaVtk
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