]> Creatis software - creaVtk.git/blob - bbtk_creaVtk_PKG/src/bbcreaVtkVoxelGrid.cxx
#3274 creaVtk Feature New Normal - BooleanOperationPolyDataFilter BoxWidget ClipPol...
[creaVtk.git] / bbtk_creaVtk_PKG / src / bbcreaVtkVoxelGrid.cxx
1 //===== 
2 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
3 //===== 
4 #include "bbcreaVtkVoxelGrid.h"
5 #include "bbcreaVtkPackage.h"
6
7 #include "vtkVoxelGrid.h"
8
9 namespace bbcreaVtk
10 {
11
12 BBTK_ADD_BLACK_BOX_TO_PACKAGE(creaVtk,VoxelGrid)
13 BBTK_BLACK_BOX_IMPLEMENTATION(VoxelGrid,bbtk::AtomicBlackBox);
14 //===== 
15 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
16 //===== 
17 void VoxelGrid::Process()
18 {
19
20 // THE MAIN PROCESSING METHOD BODY
21 //   Here we simply set the input 'In' value to the output 'Out'
22 //   And print out the output value
23 // INPUT/OUTPUT ACCESSORS ARE OF THE FORM :
24 //    void bbSet{Input|Output}NAME(const TYPE&)
25 //    const TYPE& bbGet{Input|Output}NAME() const 
26 //    Where :
27 //    * NAME is the name of the input/output
28 //      (the one provided in the attribute 'name' of the tag 'input')
29 //    * TYPE is the C++ type of the input/output
30 //      (the one provided in the attribute 'type' of the tag 'input')
31 //    bbSetOutputOut( bbGetInputIn() );
32 //    std::cout << "Output value = " <<bbGetOutputOut() << std::endl;
33   
34   
35         vtkVoxelGrid *voxelgrid = vtkVoxelGrid::New();
36         voxelgrid->SetInputData( bbGetInputImage() );
37         voxelgrid->SetConfigurationStyleToManual();
38         voxelgrid->SetDivisions( bbGetInputDivisionsX(),bbGetInputDivisionsY(),bbGetInputDivisionsZ() ); 
39
40 //      voxelgrid->SetConfigurationStyleToLeafSize();
41 //      voxelgrid->SetLeafSize( bbGetInputDivisionsX(),bbGetInputDivisionsY(),bbGetInputDivisionsZ() ); 
42
43 //      voxelgrid->SetConfigurationStyleToAutomatic();
44 //      voxelgrid->SetNumberOfPointsPerBin( bbGetInputDivisionsX()  ); 
45         voxelgrid->Update();
46
47         bbSetOutputOut( voxelgrid->GetOutput() );
48 }
49 //===== 
50 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
51 //===== 
52 void VoxelGrid::bbUserSetDefaultValues()
53 {
54
55 //  SET HERE THE DEFAULT INPUT/OUTPUT VALUES OF YOUR BOX 
56 //    Here we initialize the input 'In' to 0
57    bbSetInputImage(NULL);
58    bbSetInputDivisionsX(100);
59    bbSetInputDivisionsY(100);
60    bbSetInputDivisionsZ(100);
61   
62 }
63 //===== 
64 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
65 //===== 
66 void VoxelGrid::bbUserInitializeProcessing()
67 {
68
69 //  THE INITIALIZATION METHOD BODY :
70 //    Here does nothing 
71 //    but this is where you should allocate the internal/output pointers 
72 //    if any 
73
74   
75 }
76 //===== 
77 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
78 //===== 
79 void VoxelGrid::bbUserFinalizeProcessing()
80 {
81
82 //  THE FINALIZATION METHOD BODY :
83 //    Here does nothing 
84 //    but this is where you should desallocate the internal/output pointers 
85 //    if any
86   
87 }
88 }
89 // EO namespace bbcreaVtk
90
91