]> Creatis software - bbtkGEditor.git/blob - lib/EditorGraphicBBS/bbsVtkGUIEditorGraphic/GObjectController.cxx
Implemented deleting of boxes from the scene....
[bbtkGEditor.git] / lib / EditorGraphicBBS / bbsVtkGUIEditorGraphic / GObjectController.cxx
1 /*=========================================================================                                                                               
2 Program:   bbtk
3 Module:    $RCSfile$
4 Language:  C++
5 Date:      $Date$
6 Version:   $Revision$
7 =========================================================================*/
8
9 /* ---------------------------------------------------------------------
10
11 * Copyright (c) CREATIS-LRMN (Centre de Recherche en Imagerie Medicale)
12 * Authors : Eduardo Davila, Laurent Guigues, Jean-Pierre Roux
13 *
14 *  This software is governed by the CeCILL-B license under French law and 
15 *  abiding by the rules of distribution of free software. You can  use, 
16 *  modify and/ or redistribute the software under the terms of the CeCILL-B 
17 *  license as circulated by CEA, CNRS and INRIA at the following URL 
18 *  http://www.cecill.info/licences/Licence_CeCILL-B_V1-en.html 
19 *  or in the file LICENSE.txt.
20 *
21 *  As a counterpart to the access to the source code and  rights to copy,
22 *  modify and redistribute granted by the license, users are provided only
23 *  with a limited warranty  and the software's author,  the holder of the
24 *  economic rights,  and the successive licensors  have only  limited
25 *  liability. 
26 *
27 *  The fact that you are presently reading this means that you have had
28 *  knowledge of the CeCILL-B license and that you accept its terms.
29 * ------------------------------------------------------------------------ */                                                                         
30
31 /**
32 *  \file 
33 *  \brief Class bbtk::GObjectController 
34 */
35
36
37 #include "GObjectController.h"
38
39 namespace bbtk
40 {
41
42
43         //=========================================================================
44         GObjectController::GObjectController()
45         {
46                 
47         }
48
49         //=========================================================================
50         
51         GObjectController::~GObjectController()
52         {
53         }
54
55         //=========================================================================
56
57         void GObjectController::setModelAndView(GObjectModel* model, vtkGObjectView* view)
58         {
59                 _model = model;
60                 _view = view;
61         }
62
63         //=========================================================================
64
65         bool GObjectController::OnMouseMove()
66         {
67                 int X,Y;
68                 wxVTKRenderWindowInteractor *_wxVTKiren;
69                 _wxVTKiren= _vtkInteractorStyleBaseView->GetWxVtk3DBaseView()->GetWxVTKRenderWindowInteractor();
70                 _wxVTKiren->GetEventPosition( X , Y );
71                 int state  = _view->getState();
72                 
73                 //Evaluate new state
74                 if( state == NOTHING_HAPPENS)
75                 {
76                         if(_view->isPointInside(X,Y))
77                         {
78                                 _view->setState(HIGHLIGHTED);   
79                         }                       
80                 }
81                 if( state==HIGHLIGHTED)
82                 {
83                         if(!_view->isPointInside(X,Y))
84                         {
85                                 _view->setState(NOTHING_HAPPENS);
86                         }
87                 }
88                 
89                 _model->notifyObservers(getId());
90                         
91
92                 return true;
93         }
94
95         //=========================================================================
96         
97         bool GObjectController::OnLeftButtonDown()//virtual
98         {
99                 int state  = _view->getState();
100                         
101                 //Evaluate new state
102                 if(state == HIGHLIGHTED)
103                 {
104                         _isLeftClickDown=true;
105                         _view->setState(SELECTED);
106                 }
107                 return true;
108         }
109
110         //=========================================================================
111         
112         bool GObjectController::OnLeftButtonUp()//virtual
113         {
114
115                 return true;
116         }
117
118         //=========================================================================
119         
120         bool GObjectController::OnLeftDClick()//virtual
121         {
122
123                 return true;
124         }
125
126         //=========================================================================
127         
128         bool GObjectController::OnMiddleButtonDown()//virtual
129         {
130                 return true;
131         }
132
133         //=========================================================================
134
135         void GObjectController::moveObject(int X,int Y)
136         {
137                 _view->moveObject(X,Y); 
138         }
139
140         //=========================================================================
141
142         int GObjectController::getGObjectType()
143         {
144                 return _model->getGObjectType();
145         }
146
147         //=========================================================================
148         
149         GObjectModel* GObjectController::getModel()
150         {
151                 return _model;
152         }
153
154         //=========================================================================
155
156         vtkGObjectView* GObjectController::getView()
157         {
158                 return _view;
159         }
160
161         //=========================================================================
162
163         int GObjectController::getId()
164         {
165                 return _model->getObjectId();
166         }
167
168         //=========================================================================
169         
170         void GObjectController::setId(int id)
171         {
172                 _model->setObjectId(id);
173         }
174
175         //=========================================================================
176
177         std::string GObjectController::getStatusText()
178         {
179                 return _model->getStatusText();
180         }
181
182         //=========================================================================
183
184         void GObjectController::removeFromScene()
185         {
186                 _view->removeFromScene();
187         }
188
189         //=========================================================================
190
191 }  // EO namespace bbtk
192
193 // EOF
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