]> Creatis software - bbtkGEditor.git/blob - lib/EditorGraphicBBS/bbsVtkGUIEditorGraphic/GObjectController.cxx
The actual version updates the status bar with the highlighted object ... Also it...
[bbtkGEditor.git] / lib / EditorGraphicBBS / bbsVtkGUIEditorGraphic / GObjectController.cxx
1 /*=========================================================================                                                                               
2 Program:   bbtk
3 Module:    $RCSfile$
4 Language:  C++
5 Date:      $Date$
6 Version:   $Revision$
7 =========================================================================*/
8
9 /* ---------------------------------------------------------------------
10
11 * Copyright (c) CREATIS-LRMN (Centre de Recherche en Imagerie Medicale)
12 * Authors : Eduardo Davila, Laurent Guigues, Jean-Pierre Roux
13 *
14 *  This software is governed by the CeCILL-B license under French law and 
15 *  abiding by the rules of distribution of free software. You can  use, 
16 *  modify and/ or redistribute the software under the terms of the CeCILL-B 
17 *  license as circulated by CEA, CNRS and INRIA at the following URL 
18 *  http://www.cecill.info/licences/Licence_CeCILL-B_V1-en.html 
19 *  or in the file LICENSE.txt.
20 *
21 *  As a counterpart to the access to the source code and  rights to copy,
22 *  modify and redistribute granted by the license, users are provided only
23 *  with a limited warranty  and the software's author,  the holder of the
24 *  economic rights,  and the successive licensors  have only  limited
25 *  liability. 
26 *
27 *  The fact that you are presently reading this means that you have had
28 *  knowledge of the CeCILL-B license and that you accept its terms.
29 * ------------------------------------------------------------------------ */                                                                         
30
31 /**
32 *  \file 
33 *  \brief Class bbtk::GObjectController 
34 */
35
36
37 #include "GObjectController.h"
38
39 namespace bbtk
40 {
41
42
43         //=========================================================================
44         GObjectController::GObjectController()
45         {
46                 
47         }
48
49         //=========================================================================
50         
51         GObjectController::~GObjectController()
52         {
53         }
54
55         //=========================================================================
56
57         void GObjectController::setModelAndView(GObjectModel* model, vtkGObjectView* view)
58         {
59                 _model = model;
60                 _view = view;
61         }
62
63         //=========================================================================
64
65         bool GObjectController::OnMouseMove()
66         {
67                 int X,Y;
68                 wxVTKRenderWindowInteractor *_wxVTKiren;
69                 _wxVTKiren= _vtkInteractorStyleBaseView->GetWxVtk3DBaseView()->GetWxVTKRenderWindowInteractor();
70                 _wxVTKiren->GetEventPosition( X , Y );
71                 int state  = _view->getState();
72                 
73                 //Evaluate new state
74                 if( state == NOTHING_HAPPENS)
75                 {
76                         if(_view->isPointInside(X,Y))
77                         {
78                                 _view->setState(HIGHLIGHTED);   
79                         }                       
80                 }
81                 if( state==HIGHLIGHTED)
82                 {
83                         if(!_view->isPointInside(X,Y))
84                         {
85                                 _view->setState(NOTHING_HAPPENS);
86                         }
87                 }
88                 
89                 _model->notifyObservers(_id);
90                         
91
92                 return true;
93         }
94
95         //=========================================================================
96         
97         bool GObjectController::OnLeftButtonDown()//virtual
98         {
99                 int state  = _view->getState();
100                         
101                 //Evaluate new state
102                 if(state == HIGHLIGHTED)
103                 {
104                         _isLeftClickDown=true;
105                         _view->setState(SELECTED);
106                         //_model->notifyObservers(_id,
107                 }
108                 return true;
109         }
110
111         //=========================================================================
112         
113         bool GObjectController::OnLeftButtonUp()//virtual
114         {
115
116                 return true;
117         }
118
119         //=========================================================================
120         
121         bool GObjectController::OnLeftDClick()//virtual
122         {
123
124                 return true;
125         }
126
127         //=========================================================================
128
129         void GObjectController::moveObject(int X,int Y)
130         {
131                 _view->moveObject(X,Y); 
132         }
133
134         //=========================================================================
135
136         int GObjectController::getGObjectType()
137         {
138                 return _model->getGObjectType();
139         }
140
141         //=========================================================================
142         
143         GObjectModel* GObjectController::getModel()
144         {
145                 return _model;
146         }
147
148         //=========================================================================
149
150         vtkGObjectView* GObjectController::getView()
151         {
152                 return _view;
153         }
154
155         //=========================================================================
156
157         int GObjectController::getId()
158         {
159                 return _id;
160         }
161
162         //=========================================================================
163         
164         void GObjectController::setId(int id)
165         {
166                 _id = id;
167         }
168
169         //=========================================================================
170
171         std::string GObjectController::getStatusText()
172         {
173                 return _model->getStatusText();
174         }
175
176         //=========================================================================
177
178 }  // EO namespace bbtk
179
180 // EOF
181