]> Creatis software - bbtkGEditor.git/blob - lib/EditorGraphicBBS/bbsVtkGUIEditorGraphic/vtkGObjectView.cxx
4e92f740266fb4bcd745c0e1b69145f9342e7b64
[bbtkGEditor.git] / lib / EditorGraphicBBS / bbsVtkGUIEditorGraphic / vtkGObjectView.cxx
1 /*=========================================================================                                                                               
2 Program:   bbtk
3 Module:    $RCSfile$
4 Language:  C++
5 Date:      $Date$
6 Version:   $Revision$
7 =========================================================================*/
8
9 /* ---------------------------------------------------------------------
10
11 * Copyright (c) CREATIS-LRMN (Centre de Recherche en Imagerie Medicale)
12 * Authors : Eduardo Davila, Laurent Guigues, Jean-Pierre Roux
13 *
14 *  This software is governed by the CeCILL-B license under French law and 
15 *  abiding by the rules of distribution of free software. You can  use, 
16 *  modify and/ or redistribute the software under the terms of the CeCILL-B 
17 *  license as circulated by CEA, CNRS and INRIA at the following URL 
18 *  http://www.cecill.info/licences/Licence_CeCILL-B_V1-en.html 
19 *  or in the file LICENSE.txt.
20 *
21 *  As a counterpart to the access to the source code and  rights to copy,
22 *  modify and redistribute granted by the license, users are provided only
23 *  with a limited warranty  and the software's author,  the holder of the
24 *  economic rights,  and the successive licensors  have only  limited
25 *  liability. 
26 *
27 *  The fact that you are presently reading this means that you have had
28 *  knowledge of the CeCILL-B license and that you accept its terms.
29 * ------------------------------------------------------------------------ */                                                                         
30
31 /**
32 *  \file 
33 *  \brief Class bbtk::vtkGObjectView 
34 */
35
36
37 #include "vtkGObjectView.h"
38
39 namespace bbtk
40 {
41
42
43         //=========================================================================
44         vtkGObjectView::vtkGObjectView()
45         {
46                 _baseView=NULL;
47                 _objectActor=NULL;
48                 _isFirstDragging=false;
49         }
50
51         //=========================================================================
52         vtkGObjectView::~vtkGObjectView()
53         {
54         }
55         //=========================================================================
56
57         void vtkGObjectView::update(int command)//virtual
58         {
59                 //virtual
60         }
61
62         //=========================================================================
63         
64         void vtkGObjectView::setModel(GObjectModel *model)
65         {
66                 _model=model;
67         }
68
69         //=========================================================================
70         
71         void vtkGObjectView::setBaseView(wxVtkBaseView* baseView)
72         {
73                 _baseView=baseView;
74         }
75
76         //=========================================================================
77
78         void vtkGObjectView::initVtkObjects()
79         {
80                 createVtkObjects();
81                 addVtkActors();
82         }
83
84         //=========================================================================
85
86         void vtkGObjectView::createVtkObjects() //virtual
87         {
88                 //virtual
89         }
90
91         //=========================================================================
92
93         void vtkGObjectView::addVtkActors()//virtual
94         {
95                 _baseView->GetRenderer()->AddActor(_objectActor);
96                 _baseView->GetRenderer()->Render();
97         }
98
99         //=========================================================================
100
101         bool vtkGObjectView::isPointInside(int X,int Y) //virtual
102         {
103                 double xx=X,yy=Y,zz=0;
104                 _baseView->TransCoordScreenToWorld(xx,yy,zz);
105                 return _model->isPointInside(xx,yy,zz);
106         }
107
108         //=========================================================================
109
110         void vtkGObjectView::moveObject(int X,int Y) //virtual
111         {               
112                 double xx=X,yy=Y,zz=0;
113                 _baseView->TransCoordScreenToWorld(xx,yy,zz);
114
115                 
116
117                 if(_isFirstDragging)
118                 {
119                         _isFirstDragging=false;
120                         
121                         double xInic,yInic,zInic;
122                         _model->getInicPoint(xInic,yInic,zInic);                        
123                         dragDifX=xx-xInic;
124                         dragDifY=yy-yInic;      
125                 }
126
127                 _model->move(xx-dragDifX,yy-dragDifY,zz);
128
129         }
130
131         //=========================================================================
132
133         void vtkGObjectView::isFirstDragging(bool param)
134         {
135                 _isFirstDragging=param;
136                 dragDifX=0;
137                 dragDifX=0;
138         }
139
140         //=========================================================================
141
142 }  // EO namespace bbtk
143
144 // EOF
145