]> Creatis software - bbtkGEditor.git/blob - lib/EditorGraphicBBS/bbsVtkGUIEditorGraphic/vtkGObjectView.cxx
It is possible to delete connections !!!
[bbtkGEditor.git] / lib / EditorGraphicBBS / bbsVtkGUIEditorGraphic / vtkGObjectView.cxx
1 /*=========================================================================                                                                               
2 Program:   bbtk
3 Module:    $RCSfile$
4 Language:  C++
5 Date:      $Date$
6 Version:   $Revision$
7 =========================================================================*/
8
9 /* ---------------------------------------------------------------------
10
11 * Copyright (c) CREATIS-LRMN (Centre de Recherche en Imagerie Medicale)
12 * Authors : Eduardo Davila, Laurent Guigues, Jean-Pierre Roux
13 *
14 *  This software is governed by the CeCILL-B license under French law and 
15 *  abiding by the rules of distribution of free software. You can  use, 
16 *  modify and/ or redistribute the software under the terms of the CeCILL-B 
17 *  license as circulated by CEA, CNRS and INRIA at the following URL 
18 *  http://www.cecill.info/licences/Licence_CeCILL-B_V1-en.html 
19 *  or in the file LICENSE.txt.
20 *
21 *  As a counterpart to the access to the source code and  rights to copy,
22 *  modify and redistribute granted by the license, users are provided only
23 *  with a limited warranty  and the software's author,  the holder of the
24 *  economic rights,  and the successive licensors  have only  limited
25 *  liability. 
26 *
27 *  The fact that you are presently reading this means that you have had
28 *  knowledge of the CeCILL-B license and that you accept its terms.
29 * ------------------------------------------------------------------------ */                                                                         
30
31 /**
32 *  \file 
33 *  \brief Class bbtk::vtkGObjectView 
34 */
35
36
37 #include "vtkGObjectView.h"
38
39 namespace bbtk
40 {
41
42
43         //=========================================================================
44         vtkGObjectView::vtkGObjectView()
45         {
46                 _baseView=NULL;
47                 _borderObjectActor=NULL;
48                 _fillObjectActor=NULL;
49                 _isStartDragging=false;
50                 
51                 _state = NOTHING_HAPPENS;
52         }
53
54         //=========================================================================
55         vtkGObjectView::~vtkGObjectView()
56         {
57         }
58         //=========================================================================
59
60         void vtkGObjectView::update(int idController,int command)//virtual
61         {
62                 //virtual
63         }
64
65         //=========================================================================
66         
67         void vtkGObjectView::setModel(GObjectModel *model)
68         {
69                 _model=model;
70         }
71
72         //=========================================================================
73         
74         void vtkGObjectView::setBaseView(wxVtkBaseView* baseView)
75         {
76                 _baseView=baseView;
77         }
78
79         //=========================================================================
80
81         void vtkGObjectView::initVtkObjects()
82         {
83                 createVtkObjects();
84                 addVtkActors();
85         }
86
87         //=========================================================================
88
89         void vtkGObjectView::createVtkObjects() //virtual
90         {
91                 //virtual
92         }
93
94         //=========================================================================
95
96         void vtkGObjectView::updateColors() //virtual
97         {
98                 //virtual
99         }
100
101         //=========================================================================
102
103         void vtkGObjectView::addVtkActors()//virtual
104         {               
105                 _baseView->GetRenderer()->AddActor(_fillObjectActor);
106                 _baseView->GetRenderer()->Render();
107         }
108
109         //=========================================================================
110
111         void vtkGObjectView::removeVtkActors()//virtual
112         {
113                 _baseView->GetRenderer()->RemoveActor(_fillObjectActor);
114                 _baseView->GetRenderer()->Render();
115         }
116
117         //=========================================================================
118
119         bool vtkGObjectView::isPointInside(int X,int Y) //virtual
120         {
121                 // RaC In the actual version, always z=900
122                 double xx=X,yy=Y,zz=900;
123                 _baseView->TransCoordScreenToWorld(xx,yy,zz);
124                 return _model->isPointInside(xx,yy,zz);
125         }
126
127         //=========================================================================
128
129         void vtkGObjectView::moveObject(int X,int Y) //virtual
130         {               
131                 // RaC In the actual version, always z=900
132                 double xx=X,yy=Y,zz=900;
133                 _baseView->TransCoordScreenToWorld(xx,yy,zz);
134
135                 if(_isStartDragging)
136                 {
137                         _isStartDragging=false;
138                         
139                         double xInic,yInic,zInic;
140                         _model->getInicPoint(xInic,yInic,zInic);                        
141                         dragDifX=xx-xInic;
142                         dragDifY=yy-yInic;      
143                 }
144                 _model->move(xx-dragDifX,yy-dragDifY,zz);
145
146         }
147
148         //=========================================================================
149
150         void vtkGObjectView::setStartDragging(bool param)
151         {
152                 _isStartDragging=param;
153                 dragDifX=0;
154                 dragDifX=0;
155         }
156
157         //=========================================================================
158
159         void vtkGObjectView::setState(int state)
160         {
161                 _state = state;
162         }
163
164         //=========================================================================
165
166         int vtkGObjectView::getState()
167         {
168                 return _state;
169         }
170
171         //=========================================================================
172
173         void vtkGObjectView::setRefreshWaiting()
174         {
175                 ((vtkInteractorStyleBaseView*)_baseView->GetInteractorStyleBaseView())->SetRefresh_waiting();
176         }
177
178         //=========================================================================
179         
180         void vtkGObjectView::removeFromScene()
181         {
182                 removeVtkActors();
183                 setRefreshWaiting();
184         }
185
186         //=========================================================================
187
188
189 }  // EO namespace bbtk
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191 // EOF
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