]> Creatis software - bbtkGEditor.git/blob - lib/EditorGraphicBBS/bbsVtkGUIEditorGraphic/vtkGObjectView.cxx
Basic functionnality adition showing the black box input ports
[bbtkGEditor.git] / lib / EditorGraphicBBS / bbsVtkGUIEditorGraphic / vtkGObjectView.cxx
1 /*=========================================================================                                                                               
2 Program:   bbtk
3 Module:    $RCSfile$
4 Language:  C++
5 Date:      $Date$
6 Version:   $Revision$
7 =========================================================================*/
8
9 /* ---------------------------------------------------------------------
10
11 * Copyright (c) CREATIS-LRMN (Centre de Recherche en Imagerie Medicale)
12 * Authors : Eduardo Davila, Laurent Guigues, Jean-Pierre Roux
13 *
14 *  This software is governed by the CeCILL-B license under French law and 
15 *  abiding by the rules of distribution of free software. You can  use, 
16 *  modify and/ or redistribute the software under the terms of the CeCILL-B 
17 *  license as circulated by CEA, CNRS and INRIA at the following URL 
18 *  http://www.cecill.info/licences/Licence_CeCILL-B_V1-en.html 
19 *  or in the file LICENSE.txt.
20 *
21 *  As a counterpart to the access to the source code and  rights to copy,
22 *  modify and redistribute granted by the license, users are provided only
23 *  with a limited warranty  and the software's author,  the holder of the
24 *  economic rights,  and the successive licensors  have only  limited
25 *  liability. 
26 *
27 *  The fact that you are presently reading this means that you have had
28 *  knowledge of the CeCILL-B license and that you accept its terms.
29 * ------------------------------------------------------------------------ */                                                                         
30
31 /**
32 *  \file 
33 *  \brief Class bbtk::vtkGObjectView 
34 */
35
36
37 #include "vtkGObjectView.h"
38
39 namespace bbtk
40 {
41
42
43         //=========================================================================
44         vtkGObjectView::vtkGObjectView()
45         {
46                 _baseView=NULL;
47                 _objectActor=NULL;
48         }
49
50         //=========================================================================
51         vtkGObjectView::~vtkGObjectView()
52         {
53         }
54         //=========================================================================
55
56         void vtkGObjectView::update()
57         {
58                 if(_model->getState()==NOTHING_HAPPENS)
59                 {
60                         _objectActor->GetProperty()->SetColor(0,0,0);
61                 }
62
63                 if(_model->getState()==HIGHLIGHTED)
64                 {
65                         _objectActor->GetProperty()->SetColor(1,0,0);
66                 }
67                 _baseView->GetRenderer()->Render();
68                 //paint();
69         }
70
71         //=========================================================================
72         
73         void vtkGObjectView::setModel(GObjectModel *model)
74         {
75                 _model=model;
76         }
77
78         //=========================================================================
79         
80         void vtkGObjectView::setBaseView(wxVtkBaseView* baseView)
81         {
82                 _baseView=baseView;
83         }
84
85         //=========================================================================
86
87         void vtkGObjectView::initVtkObjects()
88         {
89                 createVtkObjects();
90                 addVtkActors();
91         }
92
93         //=========================================================================
94
95         void vtkGObjectView::createVtkObjects() //virtual
96         {
97                 //virtual
98         }
99
100         //=========================================================================
101
102         void vtkGObjectView::addVtkActors()//virtual
103         {
104                 _baseView->GetRenderer()->AddActor(_objectActor);
105                 _baseView->GetRenderer()->Render();
106         }
107
108         //=========================================================================
109
110         bool vtkGObjectView::isPointInside(int X,int Y) 
111         {
112                 double xx=X,yy=Y,zz=0;
113                 _baseView->TransCoordScreenToWorld(xx,yy,zz);
114                 return _model->isPointInside(xx,yy,zz);
115         }
116
117         //=========================================================================
118
119 }  // EO namespace bbtk
120
121 // EOF
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