]> Creatis software - creaMaracasVisu.git/blob - lib/doxygen/DoxyMainPage.txt.in
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[creaMaracasVisu.git] / lib / doxygen / DoxyMainPage.txt.in
1 /**
2  * \mainpage creaMaracasVisu documentation
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4 \htmlonly 
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6 <!-- ******************************************************************************* -->
7 <!-- Paste here the new code HTML for the main page of creaMaracasVisu documentation -->
8 <!-- It is possible to use the file TemplateHomeLibDoxygen.html to edit easily -->
9 <!-- but don't forget to delete head and body open tags. RaC -->
10 <!-- ******************************************************************************* -->
11
12
13 <style type="text/css">
14 .titles {
15         font-family: Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;
16         color: #000000;
17         font-size: large;
18         font-weight: bold;
19 }
20 .text {
21         font-family: Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;
22         font-size: small;
23         font-weight: normal;
24 }
25 a.el {
26 font-weight:bold;
27 text-decoration:none;
28 }
29 a {
30 color:#1A41A8;
31 }
32 .subtitles {
33         font-family: Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;
34         font-size: 90%;
35         font-weight: bold;
36         text-decoration: underline;
37 }
38 .listDiagrams {
39         font-family: Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;
40         margin-left: 25px;
41         font-size: small;
42         font-weight: bold;
43 }
44 .paragraph {
45         margin-left: 40px;
46         font-family: Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;
47         font-size: small;
48 }
49 .style1 {
50         text-decoration: underline;
51         font-weight: bold;
52 }
53 .style3 {
54         font-family: Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;
55         font-size: 21px;
56         text-decoration: underline;
57         text-align: justify;
58 }
59 .style4 {
60         font-family: Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;
61         color: #000000;
62         font-size: x-large;
63         font-weight: bold;
64         text-align: center;
65 }
66 </style>
67
68
69 <H2 class="style4">General Description</H2>
70 <H2><span class="text">First of all, <strong> 
71 <a class="el" href="http://www.creatis.insa-lyon.fr/site/fr/CreatoolsBBTKPackageCreaMaracasVisuUserInteractionDescription">creaMaracasVisu</a></strong> is a C++ library developed by 
72 <a class="el" href="http://www.creatis.insa-lyon.fr/site/fr/creatools">Creatools</a> 
73 software team and it follows the general architecture of Creatools architecture 
74 (more information in the 
75 <a class="el" href="http://www.creatis.insa-lyon.fr/site/fr/CreaToolsArchitecture">Creatools Architecture</a> diagram.
76 <strong> 
77 <a class="el" href="http://www.creatis.insa-lyon.fr/site/fr/CreatoolsBBTKPackageCreaMaracasVisuUserInteractionDescription">creaMaracasVisu</a> </strong> has as principal objective to help the visualization of medical 
78 images and the interaction with them. </span></H2>
79 <hr />
80
81 <H2 class="style4">&nbsp;Architecture Description</H2>
82 <H2><span class="text">The core of the library is divided into 
83 different modules, and each one provides a list of diferent functionalities that can be 
84 used in specific contexts. The principal components are the following:<br />
85 <br />
86 - <a class="el" href="#ViewersInteractors">Viewers and interactors</a><br />
87 - <a class="el" href="#Contours">Contours</a><br />
88 - <a class="el" href="#Cutter">Cutter Module</a><br />
89 - <a class="el" href="#Plotter">Plotter and Data Representation</a><br />
90 - <a class="el" href="#ManualPaint">Manual Paint</a><br />
91 - <a class="el" href="#ThresholdImageView">Threshold Image View</a><br />
92
93 <br />
94 The relationship among this set of elements is described in the following 
95 diagram :<br />
96 <br />
97 &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; - 
98 <a class="el" href="../GeneralArchitecture_HTML/index.html">Architecture Diagram</a></span></H2>
99 <hr />
100
101 <H2 class="style4">&nbsp;Modules Description</H2>
102 <p class="text">In this section are presented the corresponding diagrams for 
103 each model in <span class="text"> <strong> 
104 <a class="el" href="http://www.creatis.insa-lyon.fr/site/fr/CreatoolsBBTKPackageCreaMaracasVisuUserInteractionDescription">creaMaracasVisu</a> </strong> </span>
105 library including classes, components and sequence diagrams, as well as a short 
106 description of the module of interest.</p>
107
108
109
110 <a name="ViewersInteractors"></a>
111 <div class="style3">
112         <br />
113                 Viewers and interactors</div>
114 <br />
115 <span class="text">This module provides a set of classes that manage the 
116 visualization and the interaction with images. For example, the black box 
117 ViewerNV is constructed using these classes and it provides the possibility to 
118 use different viewers depending of the context. For example, to manage an image 
119 3D is useful to use the wxVtk3DBaseBiew and to control a 2D image it is possible 
120 to use wxVtk2DBaseView. It is important to note that these viewers make the 
121 connection between a wxWindow and a vtkRenderWindow, in order to include the 
122 world VTK in any application implemented with wxWidgets.<br />
123 <br />
124 Another important point to keep in mind is that all the wxVtkBaseView instances 
125 have a manager of its interactor styles. These interactors describe how the 
126 events are handled and how the actual mechanism respond to the interaction 
127 callbacks. Every new instance of InteractorStyleMaracas class can be added to 
128 the wxBaseView in order to manage all the events made over an object. An example 
129 of this process is presented in the contours section.</span><br />
130 <br />
131 <span class="listDiagrams">Class diagrams</span><br />
132 <br />
133 <span class="listDiagrams">&nbsp;&nbsp;
134 <a href="../wxVtkViewer_classDiagram1_HTML/index.html" class="el"> - wxVtkViewer Class Diagram 1</a><br>
135 &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
136 <a href="../wxVtkViewer_classDiagram2_HTML/index.html" class="el"> - wxVtkViewer Class Diagram 2</a></span><br />
137 &nbsp;<br>
138
139 <hr /><span class="subtitles"><a name="Contours"></a></span>
140 <span class="style3">Contours</span><br />
141 <br />
142 <span class="text">This module provides a set of tools to draw different types 
143 of contours over the viewers of the first section. In the MVC class diagram and 
144 the sequence diagram to create a new contour are explained the steps necessary 
145 to include this functionnality into a wx-vtk scene. An example of this process 
146 of creation of new contours is presented in the creaContours application. It is 
147 important to note that the contours follow as well the same interaction system 
148 of the wxVtkBaseView. It means that all the contour&#39;s controllers use the 
149 InteractorStyleMaracas system to manage the events of the mouse and the 
150 keyborard in the scene. In addition, every contour controller registered in the 
151 wxVtkBaseView with the method AddInteractorStyleMaracas of 
152 vtkInteractorStyleBaseView class (see the doxygen documentation of these 
153 classes) will react to the mouse and keyboard events, and for this reason is 
154 important to have a managing system of all the interactors in the scene.<br />
155 <br />
156 Regarding the different actions that can be made using the contours, they react 
157 in a different way depending of the actual state of each one of them. For 
158 example, when any contour is into an editable state, the control points are 
159 visualized and can be moved, removed, etc. In brief, the actions applied to the 
160 contours (check the <span class="text"> <strong> 
161 <a class="el" href="http://www.creatis.insa-lyon.fr/site/fr/CreaMaracasVisuUserGuide#Contours">User Guide</a> </strong> </span>
162  documentation) are described as a state diagram and every contours reacts 
163 depending of its state.</span><br />
164 <br />
165 <span class="listDiagrams">Class diagrams<br />
166 <br />
167 </strong></span><div class="text">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
168         - 
169 <a href="../manualContour_MVC_HTML/index.html" class="el"> MVC (Model View Controller)</a> <br>
170 &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<a href="../manualContour_Model_HTML/index.html" class="el">- Model</a> <br>
171 &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<a href="../manualContour_View_HTML/index.html" class="el">- View</a> <br>
172 &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<a href="../manualContour_Controler_HTML/index.html" class="el">- Controller</a><br />
173 </div>
174 <br />
175 <span class="listDiagrams">Sequence diagrams</span><br />
176 <br />
177 &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
178         - 
179 <a class="el" href="../manualContour_SeqCreateContour_HTML/index.html">To create a new 
180         contour MVC</a> 
181 <div class="paragraph">
182 When a new 
183         contour has to be created it is necessary to instantiate the MVC 
184         model shown in the section before. It is important to note that Contours 
185         module needs a viewer to draw and to manage the contour. For that reason, 
186         after creating the model, view and controller and their relations 
187         (Controller uses View and Model, and View has relation with the model), it 
188         is necessary to say the viewer where it will be managed. The specific 
189         methods to do this task are in the diagram.</div><br />
190 <hr /><span class="style3"><a name="Cutter"></a>Cutter</span><br>
191
192 <br />
193 <span class="listDiagrams">Component diagrams<br />
194 <br />
195 </strong></span><div class="text">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
196         - 
197 <a href="../CutModuleDiagrams_HTML/index.html" class="el"> Cutter module 
198         components </a>
199 </div>
200
201 <br />
202 <span class="listDiagrams">Class diagrams<br />
203 <br />
204 </span><div class="text">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; -
205         <a href="../CutModuleDiagrams_HTML/fig141309.png" class="el"> Cutter module 
206         integration </a> <br>
207 &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<a href="../CutModuleDiagrams_HTML/fig134653.png" class="el">- 
208         Interface</a> <br>
209 &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<a href="../CutModuleDiagrams_HTML/fig134781.png" class="el">- 
210         Kernel</a></div>
211 <br />
212
213
214
215 <hr /><span class="style3"><a name="Plotter"></a>Plotter and data representation</span><br>
216 <br />
217 <span class="listDiagrams">Class diagrams</span><br class="style1" />
218 <br />
219 <div class="text">
220 &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<a href="../pPlotter_HTML/index.html" class="el">- pPlotter Class Diagram</a> <br>
221 </div>
222
223
224 <hr /><span class="style3"><a name="ManualPaint"></a>Manual Paint</span><br>
225 <br />
226 <span class="listDiagrams">Class diagrams</span><br class="style1" />
227 <br />
228 <div class="text">
229 &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<a href="../ManualPaint_html/index.html" class="el">- Manual Paint Class Diagram</a> <br>
230 </div>
231
232 <hr /><span class="style3"><a name="ThresholdImageView"></a>Threshold Image View</span><br>
233 <br />
234 <span class="listDiagrams">Class diagrams</span><br class="style1" />
235 <br />
236 <div class="text">
237 &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<a href="../ThresholdImageView_html/index.html" class="el">- Threshold Image View Class Diagram</a> <br>
238 </div>
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