]> Creatis software - bbtk.git/blob - packages/std/src/bbstdVectorFilterString.cxx
#3465 Spin in combobox Box and FilterString (find strings)
[bbtk.git] / packages / std / src / bbstdVectorFilterString.cxx
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2 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
3 //===== 
4 #include "bbstdVectorFilterString.h"
5 #include "bbstdPackage.h"
6 namespace bbstd
7 {
8
9 BBTK_ADD_BLACK_BOX_TO_PACKAGE(std,VectorFilterString)
10 BBTK_BLACK_BOX_IMPLEMENTATION(VectorFilterString,bbtk::AtomicBlackBox);
11 //===== 
12 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
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14
15 void VectorFilterString::ConnectionRepetitions( std::vector<std::string> vIn,std::vector<std::string> *vOut  )
16 {
17         int i,size=vIn.size();
18         int itmp=0, acum=0;
19         std::string stmp;
20         for( i=0;i<size;i++)
21         {
22                 if (vIn[i].compare( vIn[itmp])==0) 
23                 {
24                         acum++;
25                 } else {
26                         itmp=i;
27                         vOut->push_back(std::to_string(acum));
28                         acum=1;
29                 }
30         } // for
31         vOut->push_back(std::to_string(acum));
32 }
33
34 void VectorFilterString::FilterByFindinIn0()
35 {
36         std::vector<std::string> vOut0;
37         std::vector<std::string> vOut1;
38         std::vector<std::string> vOut2;
39         std::vector<std::string> vOut3;
40         std::vector<std::string> vOut4;
41         std::vector<std::string> vOut5;
42         std::vector<std::string> vOut6;
43         std::vector<std::string> vOut7;
44         std::vector<std::string> vOut8;
45         std::vector<std::string> vOut9;
46
47         int i,size = bbGetInputIn0().size();
48         int pos;
49         for (i=0; i<size; i++)
50         {
51                 pos=bbGetInputIn0()[i].find( bbGetInputsk1());
52                 if (  pos  >= 0)
53                 {
54                         vOut0.push_back( bbGetInputIn0()[i] );
55                         if ( i < bbGetInputIn1().size() ) { vOut1.push_back( bbGetInputIn1()[i] ); }
56                         if ( i < bbGetInputIn2().size() ) { vOut2.push_back( bbGetInputIn2()[i] ); }
57                         if ( i < bbGetInputIn3().size() ) { vOut3.push_back( bbGetInputIn3()[i] ); }
58                         if ( i < bbGetInputIn4().size() ) { vOut4.push_back( bbGetInputIn4()[i] ); }
59                         if ( i < bbGetInputIn5().size() ) { vOut5.push_back( bbGetInputIn5()[i] ); }
60                         if ( i < bbGetInputIn6().size() ) { vOut6.push_back( bbGetInputIn6()[i] ); }
61                         if ( i < bbGetInputIn7().size() ) { vOut7.push_back( bbGetInputIn7()[i] ); }
62                         if ( i < bbGetInputIn8().size() ) { vOut8.push_back( bbGetInputIn8()[i] ); }
63                         if ( i < bbGetInputIn9().size() ) { vOut9.push_back( bbGetInputIn9()[i] ); }
64                 } // if pos
65         } // for i
66         
67         bbSetOutputOut0( vOut0 );
68         bbSetOutputOut1( vOut1 );
69         bbSetOutputOut2( vOut2 );
70         bbSetOutputOut3( vOut3 );
71         bbSetOutputOut4( vOut4 );
72         bbSetOutputOut5( vOut5 );
73         bbSetOutputOut6( vOut6 );
74         bbSetOutputOut7( vOut7 );
75         bbSetOutputOut8( vOut8 );
76         bbSetOutputOut9( vOut9 );
77         
78 }
79
80
81 void VectorFilterString::Process()
82 {
83
84 // THE MAIN PROCESSING METHOD BODY
85 //   Here we simply set the input 'In' value to the output 'Out'
86 //   And print out the output value
87 // INPUT/OUTPUT ACCESSORS ARE OF THE FORM :
88 //    void bbSet{Input|Output}NAME(const TYPE&)
89 //    const TYPE& bbGet{Input|Output}NAME() const 
90 //    Where :
91 //    * NAME is the name of the input/output
92 //      (the one provided in the attribute 'name' of the tag 'input')
93 //    * TYPE is the C++ type of the input/output
94 //      (the one provided in the attribute 'type' of the tag 'input')
95
96 //    bbSetOutputOut( bbGetInputIn() );
97 //    std::cout << "Output value = " <<bbGetOutputOut() << std::endl;
98   
99         if (bbGetInputType()==0) 
100         {
101                 std::vector<std::string> vOut0;
102                 std::vector<std::string> vOut1;
103                 std::vector<std::string> vOut2;
104                 std::vector<std::string> vOut3;
105                 std::vector<std::string> vOut4;
106                 std::vector<std::string> vOut5;
107                 std::vector<std::string> vOut6;
108                 std::vector<std::string> vOut7;
109                 std::vector<std::string> vOut8;
110                 std::vector<std::string> vOut9;
111                 ConnectionRepetitions( bbGetInputIn0() , &vOut0 );
112                 ConnectionRepetitions( bbGetInputIn1() , &vOut1 );
113                 ConnectionRepetitions( bbGetInputIn2() , &vOut2 );
114                 ConnectionRepetitions( bbGetInputIn3() , &vOut3 );
115                 ConnectionRepetitions( bbGetInputIn4() , &vOut4 );
116                 ConnectionRepetitions( bbGetInputIn5() , &vOut5 );
117                 ConnectionRepetitions( bbGetInputIn6() , &vOut6 );
118                 ConnectionRepetitions( bbGetInputIn7() , &vOut7 );
119                 ConnectionRepetitions( bbGetInputIn8() , &vOut8 );
120                 ConnectionRepetitions( bbGetInputIn9() , &vOut9 );
121                 bbSetOutputOut0( vOut0 );
122                 bbSetOutputOut1( vOut1 );
123                 bbSetOutputOut2( vOut2 );
124                 bbSetOutputOut3( vOut3 );
125                 bbSetOutputOut4( vOut4 );
126                 bbSetOutputOut5( vOut5 );
127                 bbSetOutputOut6( vOut6 );
128                 bbSetOutputOut7( vOut7 );
129                 bbSetOutputOut8( vOut8 );
130                 bbSetOutputOut9( vOut9 );
131         }
132
133
134         if (bbGetInputType()==2) 
135         {
136                 FilterByFindinIn0();
137         }
138
139 }
140 //===== 
141 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
142 //===== 
143 void VectorFilterString::bbUserSetDefaultValues()
144 {
145
146 //  SET HERE THE DEFAULT INPUT/OUTPUT VALUES OF YOUR BOX 
147 //    Here we initialize the input 'In' to 0
148    bbSetInputType(0);
149    bbSetInputsk1("");
150    bbSetInputsk2("");
151 }
152 //===== 
153 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
154 //===== 
155 void VectorFilterString::bbUserInitializeProcessing()
156 {
157
158 //  THE INITIALIZATION METHOD BODY :
159 //    Here does nothing 
160 //    but this is where you should allocate the internal/output pointers 
161 //    if any 
162
163   
164 }
165 //===== 
166 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
167 //===== 
168 void VectorFilterString::bbUserFinalizeProcessing()
169 {
170
171 //  THE FINALIZATION METHOD BODY :
172 //    Here does nothing 
173 //    but this is where you should desallocate the internal/output pointers 
174 //    if any
175   
176 }
177 }
178 // EO namespace bbstd
179
180