]> Creatis software - bbtk.git/blob - packages/vtk/src/bbvtkPolyDataToActor.h
#3502 combo box empty - python javascript
[bbtk.git] / packages / vtk / src / bbvtkPolyDataToActor.h
1 /*
2  # ---------------------------------------------------------------------
3  #
4  # Copyright (c) CREATIS (Centre de Recherche en Acquisition et Traitement de l'Image
5  #                        pour la SantÈ)
6  # Authors : Eduardo Davila, Frederic Cervenansky, Claire Mouton
7  # Previous Authors : Laurent Guigues, Jean-Pierre Roux
8  # CreaTools website : www.creatis.insa-lyon.fr/site/fr/creatools_accueil
9  #
10  #  This software is governed by the CeCILL-B license under French law and
11  #  abiding by the rules of distribution of free software. You can  use,
12  #  modify and/ or redistribute the software under the terms of the CeCILL-B
13  #  license as circulated by CEA, CNRS and INRIA at the following URL
14  #  http://www.cecill.info/licences/Licence_CeCILL-B_V1-en.html
15  #  or in the file LICENSE.txt.
16  #
17  #  As a counterpart to the access to the source code and  rights to copy,
18  #  modify and redistribute granted by the license, users are provided only
19  #  with a limited warranty  and the software's author,  the holder of the
20  #  economic rights,  and the successive licensors  have only  limited
21  #  liability.
22  #
23  #  The fact that you are presently reading this means that you have had
24  #  knowledge of the CeCILL-B license and that you accept its terms.
25  # ------------------------------------------------------------------------ */
26
27
28 /*=========================================================================
29   Program:   bbtk
30   Module:    $RCSfile: bbvtkPolyDataToActor.h,v $
31   Language:  C++
32   Date:      $Date: 2009/05/15 14:58:01 $
33   Version:   $Revision: 1.12 $
34 =========================================================================*/                                                                  
35
36
37 /**
38  * \brief Short description in one line
39  * 
40  * Long description which 
41  * can span multiple lines
42  */
43 /**
44  * \file 
45  * \brief Pattern for the definition of a new type of Node (header)
46  */
47 /**
48  * \class bbtk::NodePatern 
49  * \brief Pattern for the definition of a new type of Node 
50  */
51
52
53 #ifdef _USE_VTK_
54
55
56 #ifndef __vtkPolyDataToActor_h__
57 #define __vtkPolyDataToActor_h__
58
59 #include "vtkRenderer.h"
60 #include "vtkPolyData.h"
61 #include "vtkPolyDataMapper.h"
62 #include "vtkProp3D.h"
63 #include "vtkActor.h"
64 #include "vtkScalarsToColors.h"
65 #include <vector>
66
67 #include "bbtkAtomicBlackBox.h"
68
69 namespace bbvtk
70 {
71   
72   class /*BBTK_EXPORT*/ PolyDataToActor
73     : 
74     public bbtk::AtomicBlackBox
75   {
76     bool              actorAdded;
77     vtkPolyDataMapper *polydatamapper;
78     vtkActor          *vtkactor; 
79     
80     BBTK_BLACK_BOX_INTERFACE(PolyDataToActor,bbtk::AtomicBlackBox);
81     
82     BBTK_DECLARE_INPUT(Active,bool);
83     BBTK_DECLARE_INPUT(In,vtkPolyData *);
84     BBTK_DECLARE_INPUT(Opacity,double);
85     BBTK_DECLARE_INPUT(Colour,std::vector<double>);
86     BBTK_DECLARE_INPUT(Renderer,vtkRenderer *);
87     BBTK_DECLARE_INPUT(Transform, vtkLinearTransform *);
88     BBTK_DECLARE_INPUT(Representation, int);
89     BBTK_DECLARE_INPUT(LineWidth, double);
90     BBTK_DECLARE_INPUT(ScalarVisibility, bool);
91     BBTK_DECLARE_INPUT(ScalarVisibilityOn_LookupTable, vtkScalarsToColors*);
92     BBTK_DECLARE_INPUT(ScalarVisibilityOn_NameColorArray, std::string);
93     BBTK_DECLARE_INPUT(ScalarVisibilityOn_ScalarRange, std::vector<double>);
94
95     BBTK_DECLARE_OUTPUT(Out,vtkProp3D *);
96     
97     BBTK_PROCESS(DoProcess);
98     void DoProcess();
99     
100   protected:
101   };
102   
103   BBTK_BEGIN_DESCRIBE_BLACK_BOX(PolyDataToActor,bbtk::AtomicBlackBox);
104   BBTK_NAME("PolyDataToActor");
105   BBTK_AUTHOR("eduardo.davila at creatis.insa-lyon.fr");
106   BBTK_DESCRIPTION("takes a vtkPolyData object to insert into a 3D scene (e.g. a Viewer3D) (C++,Python,JavaScript)");
107   typedef std::vector<double> vectorcolour;
108   BBTK_CATEGORY("3D object creator");
109   BBTK_INPUT(PolyDataToActor,In,"Input image",vtkPolyData*,"");
110
111   BBTK_INPUT(PolyDataToActor,Active,"Active true/false (default true)",bool,"");
112   BBTK_INPUT(PolyDataToActor,Opacity,"Opacity",double,"");
113   BBTK_INPUT(PolyDataToActor,Colour,"r g b",vectorcolour,"colour");
114   BBTK_INPUT(PolyDataToActor,Renderer,"3D scene in which to insert the surface",vtkRenderer*,"");
115   BBTK_INPUT(PolyDataToActor,Transform,"Linear Transform (4x4 homogeneous)",vtkLinearTransform*,"");
116   BBTK_INPUT(PolyDataToActor,Representation,"0 points,1 wireframe, 2(default) surface",int,"");
117   BBTK_INPUT(PolyDataToActor,LineWidth,"Width of the wireframe (1 default)",double,"");
118   BBTK_INPUT(PolyDataToActor,ScalarVisibility,"(false default)   a) ScalarVisibility:false use color actor.  b) ScalarVisibility:true use PolyData->SetScalars [3-components-RGB] (float 0..1 or int 0..255).  c) ScalarVisibility:true and SetLookupTable use PolyData->SetScalars [1-component] d) ScalarVisibility:true and SetLookupTable SelectColorArray(<NameArray>) use PolyData->SetScalars( scalar(<NameArray>) ). e) For c/d  SetScalarRange just for the mapper. d) [-1,-1] take PolyData->GetScalarRange()",bool,"");
119
120   BBTK_INPUT(PolyDataToActor,ScalarVisibilityOn_LookupTable,"LookupTable (need ScalarVisibility true)",vtkScalarsToColors*,"");
121   BBTK_INPUT(PolyDataToActor,ScalarVisibilityOn_NameColorArray,"Name of the array in PolyData (need ScalarVisibility true)",std::string,"");
122   BBTK_INPUT(PolyDataToActor,ScalarVisibilityOn_ScalarRange,"[min,max] Make ScalarRange independent from  LookupTable (need ScalarVisibility true)", std::vector<double> ,"");
123
124   BBTK_OUTPUT(PolyDataToActor,Out,"Extracted iso-surface",vtkProp3D *,"");
125   
126   BBTK_END_DESCRIBE_BLACK_BOX(PolyDataToActor);
127   
128 }// EO namespace bbtk
129
130
131 #endif  //__PolyDataToActor_h__
132
133 #endif //_USE_VTK_