]> Creatis software - bbtk.git/blob - packages/vtk/src/bbvtkSurfaceTexture.cxx
2113 BBTK Feature New Normal SurfaceTexture bbtk Box
[bbtk.git] / packages / vtk / src / bbvtkSurfaceTexture.cxx
1 //===== 
2 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
3 //===== 
4 #include "bbvtkSurfaceTexture.h"
5 #include "bbvtkPackage.h"
6
7 #include <vtkPointData.h>
8
9
10 namespace bbvtk
11 {
12
13 BBTK_ADD_BLACK_BOX_TO_PACKAGE(vtk,SurfaceTexture)
14 BBTK_BLACK_BOX_IMPLEMENTATION(SurfaceTexture,bbtk::AtomicBlackBox);
15 //===== 
16 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
17 //===== 
18 void SurfaceTexture::Process()
19 {
20
21 // THE MAIN PROCESSING METHOD BODY
22 //   Here we simply set the input 'In' value to the output 'Out'
23 //   And print out the output value
24 // INPUT/OUTPUT ACCESSORS ARE OF THE FORM :
25 //    void bbSet{Input|Output}NAME(const TYPE&)
26 //    const TYPE& bbGet{Input|Output}NAME() const 
27 //    Where :
28 //    * NAME is the name of the input/output
29 //      (the one provided in the attribute 'name' of the tag 'input')
30 //    * TYPE is the C++ type of the input/output
31 //      (the one provided in the attribute 'type' of the tag 'input')
32
33 //    bbSetOutputOut( bbGetInputIn() );
34 //    std::cout << "Output value = " <<bbGetOutputOut() << std::endl;
35   
36 printf("EED SurfaceTexture::Process Start\n");
37
38         int i;
39         double spc[3];
40         double range[2];
41         int ext[6];
42         bbGetInputImage()->GetSpacing(spc);
43         bbGetInputImage()->GetScalarRange(range);
44         bbGetInputImage()->GetWholeExtent(ext);
45         int maxX = ext[1]-ext[0]+1;
46         int maxY = ext[3]-ext[2]+1;
47         int maxZ = ext[5]-ext[4]+1;
48         
49         if (firsttime==true)
50         {
51                 firsttime=false;
52                 // Generate the colors for each point based on the color map
53                 colors = vtkUnsignedCharArray::New(); 
54                 colors->SetNumberOfComponents(3);
55                 colors->SetName("Colors");
56                 
57                 // Create the color map
58                 if (bbGetInputColorType()==1)
59                 {
60                         colorLookupTableWL = vtkWindowLevelLookupTable::New();
61                         colorLookupTable=colorLookupTableWL;
62                 } else {
63                         colorLookupTable = vtkLookupTable::New();
64                 }
65         }
66         colorLookupTable->SetTableRange(range[0],range[1]);
67         colorLookupTable->Build();
68         bbGetInputMesh()->GetPointData()->SetScalars(colors);
69
70         if (bbGetInputColorType()==1)
71         {
72                 colorLookupTableWL->SetLevel( bbGetInputColorLevel() );
73                 colorLookupTableWL->SetWindow( bbGetInputColorWindow() );
74         }       
75                 
76     int missingpoints = bbGetInputMesh()->GetNumberOfPoints() - colors->GetDataSize()/colors->GetNumberOfComponents();
77         for(i = 0; i < missingpoints; i++)
78     {
79                 colors->InsertNextTuple3(0,0,0);
80         }       
81
82         if (bbGetInputTransform()!=NULL)
83         {
84                 bbGetInputTransform()->Update();
85         }
86         
87         unsigned short gl; 
88         double p1[3];
89         double p2[3];
90         double dcolor[3];
91         for(i = 0; i < bbGetInputMesh()->GetNumberOfPoints(); i++)
92     {
93                 if (bbGetInputTransform()!=NULL)
94                 {
95                         bbGetInputMesh()->GetPoint(i,p1);
96                         bbGetInputTransform()->TransformPoint(p1,p2);
97                 } else {
98                         bbGetInputMesh()->GetPoint(i,p2);
99                 }
100                 p2[0] = p2[0]/spc[0];
101                 p2[1] = p2[1]/spc[1];
102                 p2[2] = p2[2]/spc[2];   
103                 
104                 if ( (p2[0]>=0) && (p2[0]<maxX) && (p2[1]>=0) && (p2[1]<maxY) &&(p2[2]>=0) && (p2[2]<maxZ)  )
105                 {
106                    gl =  bbGetInputImage()->GetScalarComponentAsDouble(p2[0], p2[1], p2[2],0);
107                 } else {
108                         gl=0;
109                 }
110                 colorLookupTable->GetColor(gl, dcolor);
111                 colors->SetTuple3(i,255*dcolor[0],255*dcolor[1],255*dcolor[2]);         
112         } // for i
113         bbGetInputMesh()->Modified();   
114
115 }
116 //===== 
117 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
118 //===== 
119 void SurfaceTexture::bbUserSetDefaultValues()
120 {
121
122 //  SET HERE THE DEFAULT INPUT/OUTPUT VALUES OF YOUR BOX 
123 //    Here we initialize the input 'In' to 0
124         bbSetInputMesh(NULL);
125         bbSetInputImage(NULL);
126         bbSetInputColorType(0);
127         bbSetInputColorLevel(500);
128         bbSetInputColorWindow(500);
129         bbSetInputTransform(NULL);
130   
131         firsttime               = true;
132         colors                  = NULL;
133         colorLookupTable        = NULL;
134         colorLookupTableWL      = NULL;
135 }
136 //===== 
137 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
138 //===== 
139 void SurfaceTexture::bbUserInitializeProcessing()
140 {
141
142 //  THE INITIALIZATION METHOD BODY :
143 //    Here does nothing 
144 //    but this is where you should allocate the internal/output pointers 
145 //    if any 
146
147   
148 }
149 //===== 
150 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
151 //===== 
152 void SurfaceTexture::bbUserFinalizeProcessing()
153 {
154
155 //  THE FINALIZATION METHOD BODY :
156 //    Here does nothing 
157 //    but this is where you should desallocate the internal/output pointers 
158 //    if any
159   
160 }
161 }
162 // EO namespace bbvtk
163
164