]> Creatis software - bbtk.git/blob - packages/vtk/src/bbvtkText3D.cxx
Clean code
[bbtk.git] / packages / vtk / src / bbvtkText3D.cxx
1 /*
2  # ---------------------------------------------------------------------
3  #
4  # Copyright (c) CREATIS (Centre de Recherche en Acquisition et Traitement de l'Image
5  #                        pour la SantÈ)
6  # Authors : Eduardo Davila, Frederic Cervenansky, Claire Mouton
7  # Previous Authors : Laurent Guigues, Jean-Pierre Roux
8  # CreaTools website : www.creatis.insa-lyon.fr/site/fr/creatools_accueil
9  #
10  #  This software is governed by the CeCILL-B license under French law and
11  #  abiding by the rules of distribution of free software. You can  use,
12  #  modify and/ or redistribute the software under the terms of the CeCILL-B
13  #  license as circulated by CEA, CNRS and INRIA at the following URL
14  #  http://www.cecill.info/licences/Licence_CeCILL-B_V1-en.html
15  #  or in the file LICENSE.txt.
16  #
17  #  As a counterpart to the access to the source code and  rights to copy,
18  #  modify and redistribute granted by the license, users are provided only
19  #  with a limited warranty  and the software's author,  the holder of the
20  #  economic rights,  and the successive licensors  have only  limited
21  #  liability.
22  #
23  #  The fact that you are presently reading this means that you have had
24  #  knowledge of the CeCILL-B license and that you accept its terms.
25  # ------------------------------------------------------------------------ */
26
27
28 //=====
29 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
30 //===== 
31 #include "bbvtkText3D.h"
32 #include "bbvtkPackage.h"
33
34
35 namespace bbvtk
36 {
37
38 BBTK_ADD_BLACK_BOX_TO_PACKAGE(vtk,Text3D)
39 BBTK_BLACK_BOX_IMPLEMENTATION(Text3D,bbtk::AtomicBlackBox);
40 //===== 
41 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
42 //===== 
43 void Text3D::Process()
44 {
45
46 // THE MAIN PROCESSING METHOD BODY
47 //   Here we simply set the input 'In' value to the output 'Out'
48 //   And print out the output value
49 // INPUT/OUTPUT ACCESSORS ARE OF THE FORM :
50 //    void bbSet{Input|Output}NAME(const TYPE&)
51 //    const TYPE& bbGet{Input|Output}NAME() const 
52 //    Where :
53 //    * NAME is the name of the input/output
54 //      (the one provided in the attribute 'name' of the tag 'input')
55 //    * TYPE is the C++ type of the input/output
56 //      (the one provided in the attribute 'type' of the tag 'input')
57
58   // First time : creates the text actor and sets its text.
59   if (_textActor == NULL)
60     {
61         _textActor = vtkTextActor3D::New();
62         _textProp = vtkTextProperty::New();
63         if ( bbGetInputRenderer()!=NULL )
64         {
65                 bbGetInputRenderer()->AddActor( _textActor );
66         }
67         _textProp->SetFontSize( 14 );
68         _textActor->SetTextProperty( _textProp  );
69     }
70   _textProp->SetColor( bbGetInputColour()[0] , bbGetInputColour()[1], bbGetInputColour()[2] );
71   
72   _textActor->SetInput( bbGetInputIn().c_str()  );
73   _textActor->SetPosition(  bbGetInputX(), bbGetInputY(),bbGetInputZ() );
74   _textActor->GetTextProperty()->SetOpacity( bbGetInputOpacity() );     
75
76   if ( bbGetInputTransform()!=NULL )
77     {
78       _textActor->SetUserTransform( bbGetInputTransform() );
79     }
80   
81   bbSetOutputOut(_textActor);
82   
83 }
84
85 //===== 
86 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
87 //===== 
88 void Text3D::bbUserSetDefaultValues()
89 {
90
91 //  SET HERE THE DEFAULT INPUT/OUTPUT VALUES OF YOUR BOX 
92 //    Here we initialize the input 'In' to 0
93         bbSetInputIn("<void>");
94         bbSetInputX(0);
95         bbSetInputY(0);
96         bbSetInputZ(0);
97         
98         std::vector<double> colour;
99         colour.push_back(1);
100         colour.push_back(0);
101         colour.push_back(0);
102         bbSetInputColour(colour);
103         bbSetInputRenderer(NULL);
104         bbSetInputTransform(NULL);
105         bbSetInputOpacity(1);
106
107         _textActor = NULL;
108         _textProp = NULL;
109 }
110 //===== 
111 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
112 //===== 
113 void Text3D::bbUserInitializeProcessing()
114 {
115
116 //  THE INITIALIZATION METHOD BODY :
117 //    Here does nothing 
118 //    but this is where you should allocate the internal/output pointers 
119 //    if any 
120
121   
122 }
123 //===== 
124 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
125 //===== 
126 void Text3D::bbUserFinalizeProcessing()
127 {
128
129 //  THE FINALIZATION METHOD BODY :
130 //    Here does nothing 
131 //    but this is where you should desallocate the internal/output pointers 
132 //    if any
133   
134 }
135 }
136 // EO namespace bbvtk
137
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