]> Creatis software - bbtk.git/blob - packages/vtk/src/bbvtkText3D.h
Clean code
[bbtk.git] / packages / vtk / src / bbvtkText3D.h
1 /*
2  # ---------------------------------------------------------------------
3  #
4  # Copyright (c) CREATIS (Centre de Recherche en Acquisition et Traitement de l'Image
5  #                        pour la SantÈ)
6  # Authors : Eduardo Davila, Frederic Cervenansky, Claire Mouton
7  # Previous Authors : Laurent Guigues, Jean-Pierre Roux
8  # CreaTools website : www.creatis.insa-lyon.fr/site/fr/creatools_accueil
9  #
10  #  This software is governed by the CeCILL-B license under French law and
11  #  abiding by the rules of distribution of free software. You can  use,
12  #  modify and/ or redistribute the software under the terms of the CeCILL-B
13  #  license as circulated by CEA, CNRS and INRIA at the following URL
14  #  http://www.cecill.info/licences/Licence_CeCILL-B_V1-en.html
15  #  or in the file LICENSE.txt.
16  #
17  #  As a counterpart to the access to the source code and  rights to copy,
18  #  modify and redistribute granted by the license, users are provided only
19  #  with a limited warranty  and the software's author,  the holder of the
20  #  economic rights,  and the successive licensors  have only  limited
21  #  liability.
22  #
23  #  The fact that you are presently reading this means that you have had
24  #  knowledge of the CeCILL-B license and that you accept its terms.
25  # ------------------------------------------------------------------------ */
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28 //=====
29 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
30 //===== 
31 #ifndef __bbvtkText3D_h_INCLUDED__
32 #define __bbvtkText3D_h_INCLUDED__
33 #include "bbvtk_EXPORT.h"
34 #include "bbtkAtomicBlackBox.h"
35 #include "iostream"
36
37 #include "vtkProp3D.h"
38 #include "vtkRenderer.h"
39 #include "vtkLinearTransform.h"
40 #include "vtkTextActor3D.h"
41 #include "vtkTextProperty.h"
42
43
44 namespace bbvtk
45 {
46
47 class bbvtk_EXPORT Text3D
48  : 
49    public bbtk::AtomicBlackBox
50 {
51   BBTK_BLACK_BOX_INTERFACE(Text3D,bbtk::AtomicBlackBox);
52 //===== 
53 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
54 //===== 
55         BBTK_DECLARE_INPUT(In,std::string);
56         BBTK_DECLARE_INPUT(X,int);
57         BBTK_DECLARE_INPUT(Y,int);
58         BBTK_DECLARE_INPUT(Z,int);
59         BBTK_DECLARE_INPUT(Opacity,double);
60         BBTK_DECLARE_INPUT(Colour,std::vector<double>);
61         BBTK_DECLARE_INPUT(Renderer,vtkRenderer*);
62         BBTK_DECLARE_INPUT(Transform,vtkLinearTransform*);
63         
64         BBTK_DECLARE_OUTPUT(Out,vtkProp3D*);
65         BBTK_PROCESS(Process);
66         void Process();
67         
68         vtkTextActor3D *_textActor;
69         vtkTextProperty *_textProp;
70 //===== 
71 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
72 //===== 
73 };
74
75 BBTK_BEGIN_DESCRIBE_BLACK_BOX(Text3D,bbtk::AtomicBlackBox);
76 BBTK_NAME("Text3D");
77 BBTK_AUTHOR("Info-Deb");
78 BBTK_DESCRIPTION("Text in 3D vtkRender");
79 BBTK_CATEGORY("");
80         
81         BBTK_INPUT(Text3D,In,"Input Text",std::string,"");
82         BBTK_INPUT(Text3D,X,"position X",int,"");
83         BBTK_INPUT(Text3D,Y,"position Y",int,"");
84         BBTK_INPUT(Text3D,Z,"position Z",int,"");
85         BBTK_INPUT(Text3D,Opacity,"0..1   (default 1)",double,"");
86         BBTK_INPUT(Text3D,Colour,"Colour vector RGB  < 0..1 , 0..1 , 0..1 >",std::vector<double>,"");
87         BBTK_INPUT(Text3D,Renderer,"vtk Renderer",vtkRenderer*,"");
88         BBTK_INPUT(Text3D,Transform,"",vtkLinearTransform*,"");
89
90         BBTK_OUTPUT(Text3D,Out,"vtk Actor",vtkProp3D*,"");
91
92 BBTK_END_DESCRIBE_BLACK_BOX(Text3D);
93 //===== 
94 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
95 //===== 
96 }
97 // EO namespace bbvtk
98
99 #endif // __bbvtkText3D_h_INCLUDED__
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