]> Creatis software - creaRigidRegistration.git/blobdiff - PackRecalage/bbs/appli/Recalage2D.bbs
Feature #1766 Add licence terms for all files.
[creaRigidRegistration.git] / PackRecalage / bbs / appli / Recalage2D.bbs
index 28ef6953a60077c7ac3e99555c5454858891b6b1..088b076480c7b22ae4447a14ed321f02fb33f898 100644 (file)
-load wx
-load std
-load vtk
-load wxvtk
-load creaMaracasVisu
+# ---------------------------------------------------------------------
+#
+# Copyright (c) CREATIS (Centre de Recherche en Acquisition et Traitement de l'Image 
+#                        pour la Santé)
+# Authors : Eduardo Davila, Frederic Cervenansky, Claire Mouton
+#
+#  This software is governed by the CeCILL-B license under French law and 
+#  abiding by the rules of distribution of free software. You can  use, 
+#  modify and/ or redistribute the software under the terms of the CeCILL-B 
+#  license as circulated by CEA, CNRS and INRIA at the following URL 
+#  http://www.cecill.info/licences/Licence_CeCILL-B_V1-en.html 
+#  or in the file LICENSE.txt.
+#
+#  As a counterpart to the access to the source code and  rights to copy,
+#  modify and redistribute granted by the license, users are provided only
+#  with a limited warranty  and the software's author,  the holder of the
+#  economic rights,  and the successive licensors  have only  limited
+#  liability. 
+#
+#  The fact that you are presently reading this means that you have had
+#  knowledge of the CeCILL-B license and that you accept its terms.
+# ------------------------------------------------------------------------   
+
+# ----------------------------------
+# - BBTKGEditor v 1.2 BBS BlackBox Script
+# - /Users/davila/Creatis/All5/creatools_source/creaRigidRegistration/PackRecalage/bbs/appli/Recalage2D.bbs
+# ----------------------------------
+
+# BBTK GEditor Script
+# ----------------------
+
+include std
+include itkvtk
+include vtk
+include wx
+include creaMaracasVisu
+include PackRecalage
+include std
+include wxvtk
+include creaImageIO
+
+author "info-dev@creatis.insa-lyon.fr"
+description "creatisRecalage"
+category "example"
 
-load PackRecalage
-
-//include PackRecalage/boxes/checkerView
-
-new FileSelector imageSelector1
-  set imageSelector1.Wildcard "*.mhd"
-new FileSelector imageSelector2
-  set imageSelector2.Wildcard "*.mhd"
-
-new MetaImageReader image
-  connect imageSelector1.Out image.In
-
-new MetaImageReader image2 
-  connect imageSelector2.Out image2.In  
+new SliceImage imgslice1
 
-#Viewer containing image 1
+new SliceImage imgslice2
 
 new LayoutLine v1Layout
+
 new ViewerNV viewer1
-  connect image.Out viewer1.In
   set viewer1.nTypeView "0"
-  connect viewer1.Widget v1Layout.Widget1
-
-#Viewer containing image 2
 
 new LayoutLine v2Layout
+
 new ViewerNV viewer2
-  connect image2.Out viewer2.In
   set viewer2.nTypeView "0"
-  connect viewer2.Widget v2Layout.Widget1
-
-#LayoutSplit were the images will be
 
 new LayoutSplit initialImages
+  set initialImages.Orientation "H"
   set initialImages.Proportion "50"
-  set initialImages.Orientation H
-  connect v1Layout.Widget initialImages.Widget1
-  connect v2Layout.Widget initialImages.Widget2
-
-#Layout line that will contain the buttons
 
 new LayoutLine buttonsLayout
-  set buttonsLayout.Orientation V
-
-#Slider were the angle will be entered
+  set buttonsLayout.Orientation "V"
 
 new Slider slider
-  set slider.Title "Angle"
-  set slider.In 0
-  set slider.Min -180
-  set slider.Max 180
+  set slider.In "0"
+  set slider.Max "180"
+  set slider.Min "-180"
   set slider.ReactiveOnTrack "1"
-  connect slider.Widget buttonsLayout.Widget1 
-
-#Slider were the xScale will be entered
+  set slider.Title "Angle"
 
 new Slider sliderX
-  set sliderX.Title "% Scale in X"
-  set sliderX.In 100
-  set sliderX.Min 10
-  set sliderX.Max 500
+  set sliderX.In "100"
+  set sliderX.Max "500"
+  set sliderX.Min "10"
   set sliderX.ReactiveOnTrack "1"
-  connect sliderX.Widget buttonsLayout.Widget2 
-
-#Slider were the yScale will be entered
+  set sliderX.Title "% Scale in X"
 
 new Slider sliderY
-  set sliderY.Title "% Scale in Y"
-  set sliderY.In 100
-  set sliderY.Min 10
-  set sliderY.Max 500
+  set sliderY.In "100"
+  set sliderY.Max "500"
+  set sliderY.Min "10"
   set sliderY.ReactiveOnTrack "1"
-  connect sliderY.Widget buttonsLayout.Widget3
-
-# Create the reslicers
-
-new SliceImage imgslice1
-new SliceImage imgslice2
-  connect image.Out imgslice1.In
-  connect image2.Out imgslice2.In
-
-#Box were the transformation will be made
+  set sliderY.Title "% Scale in Y"
 
 new Transform2DBox transform
-  connect viewer2.Point transform.CenterPoint
-  connect slider.Out transform.Angle
-  connect sliderX.Out transform.ScaleX
-  connect sliderY.Out transform.ScaleY
 
 new ReSlicerBox reslice1
-  connect viewer1.Point reslice1.Origin
-  connect transform.Out reslice1.Transform
-  connect imgslice2.Out reslice1.In
-
-#Convolution Filter for both of the Images
 
 new ImageConvolution convol1
-  connect imgslice1.Out convol1.In
-new ImageConvolution convol2
-  connect reslice1.Out convol2.In
 
-#Image Properties
+new ImageConvolution convol2
 
 new ImageRecalageProperties properties
-  connect image.Out properties.In
-  connect image.BoxChange properties.BoxExecute
-
-# Create the ZSlider for the slices
 
 new Slider sdrZ
-  set sdrZ.ReactiveOnTrack 1
-  set sdrZ.Min 0
-  connect properties.LengthZ sdrZ.Max
+  set sdrZ.Min "0"
+  set sdrZ.ReactiveOnTrack "1"
   set sdrZ.Title "Z for slice"
 
-  connect sdrZ.Out imgslice1.Z
-  connect sdrZ.Out imgslice2.Z
-  connect sdrZ.BoxChange imgslice1.BoxExecute
-  connect sdrZ.BoxChange imgslice2.BoxExecute
-
-#Create slider for Convolution Factor
-
 new Slider sdrF
-  set sdrF.ReactiveOnTrack 1
+  set sdrF.In "0"
   set sdrF.Max "100"
   set sdrF.Min "0"
-  set sdrF.In "50"
+  set sdrF.ReactiveOnTrack "1"
   set sdrF.Title "Convolution Factor"
 
-  connect sdrF.Out convol1.Factor
-  connect sdrF.Out convol2.Factor
-
-#Create CheckBox for Convolution Filter On/Off
-
 new CheckBox checkF
   set checkF.In "True"
 
-  connect checkF.Out convol1.On
-  connect checkF.Out convol2.On
-
 new MultipleInputs multF
-  connect sdrF.BoxChange multF.In1
-  connect checkF.BoxChange multF.In2
-
-  connect multF.BoxChange convol1.BoxExecute
-  connect multF.BoxChange convol2.BoxExecute
-
-#Create Sliders for WinLevel and ColorLevel
 
 new Slider colorLevel
   set colorLevel.Min "0"
-  connect properties.ColorLevel colorLevel.Max 
-  connect properties.MidColorLevel colorLevel.In
-  set colorLevel.ReactiveOnTrack true
+  set colorLevel.ReactiveOnTrack "true"
   set colorLevel.Title "Color Level"
 
 new Slider windowLevel
   set windowLevel.Min "0"
-  connect properties.ColorLevel windowLevel.Max
-  connect properties.MidColorLevel windowLevel.In
-  set windowLevel.ReactiveOnTrack true
+  set windowLevel.ReactiveOnTrack "true"
   set windowLevel.Title "Window Level"
 
-# Connection to viewers
-
-  connect colorLevel.Out viewer1.ColorLevel
-  connect colorLevel.Out viewer2.ColorLevel
-
-  connect windowLevel.Out viewer1.WindowLevel
-  connect windowLevel.Out viewer2.WindowLevel
-
 new MultipleInputs multLevels
-  connect colorLevel.BoxChange multLevels.In1
-  connect windowLevel.BoxChange multLevels.In2
-
-  connect multLevels.BoxChange viewer1.BoxExecute
-  connect multLevels.BoxChange viewer2.BoxExecute
-
-# Button for saving
 
 new CommandButton saveBut
   set saveBut.Label "Save Image"
@@ -192,214 +132,221 @@ new FileSelector fileSave
   set fileSave.Wildcard "*.mhd"
 
 new MetaImageWriter writSave
-  connect reslice1.Out writSave.In 
-  connect fileSave.Out writSave.Filename
-
-  connect saveBut.BoxChange fileSave.BoxExecute
-  connect fileSave.BoxChange writSave.BoxExecute
 
-////////////////////Checkboard/////////////////////////
-# Create the visulization box for checkerBoard
 new CheckBoardBox cbb
-  connect convol1.Out cbb.In1
-  connect convol2.Out cbb.In2
 
-# Create the slider1
 new Slider sdr
-  set sdr.ReactiveOnTrack 1
-  set sdr.Max 50
-  set sdr.In 14
+  set sdr.In "14"
+  set sdr.Max "50"
+  set sdr.ReactiveOnTrack "1"
 
-# Create the slider2
 new Slider sdr2
-  set sdr2.ReactiveOnTrack 1
-  set sdr2.Max 50
-  set sdr2.In 14
+  set sdr2.In "14"
+  set sdr2.Max "50"
+  set sdr2.ReactiveOnTrack "1"
 
-# Create viewer & layout for Checkerboard
 new LayoutSplit checkerBoard
+  set checkerBoard.Proportion "80"
+
 new LayoutLine ly
+
 new ViewerNV viewerCH
   set viewerCH.nTypeView "0"
-  set checkerBoard.Proportion 80
-
-#Connecting levels 
-
-  connect colorLevel.Out viewerCH.ColorLevel
-  connect windowLevel.Out viewerCH.WindowLevel
-
-# Graphical pipeline for CheckBoard
-  connect sdr.Out cbb.Cols
-  connect sdr2.Out cbb.Rows
-  connect cbb.Out viewerCH.In
-
-  connect sdr.Widget ly.Widget2
-  connect sdr2.Widget ly.Widget3
 
-  connect viewerCH.Widget checkerBoard.Widget1 
-  connect ly.Widget checkerBoard.Widget2
-/////////////end of Checkboard////////////////////
-
-/*
-new checkerView checkerboard
-
-  connect convol1.Out checkerboard.In1
-  connect convol2.Out checkerboard.In2
-
-  connect colorLevel.Out checkerboard.ColorLevel
-  connect windowLevel.Out checkerboard.WindowLevel
-*/
-//////////////Transparency///////////////////////////
-#Image Transparency view
-
-new TransparencyV2 trans
-  connect convol1.Out trans.In1
-  connect convol2.Out trans.In2
+new TransparencyBox trans
 
 new Slider sdrP
+  set sdrP.In "50"
   set sdrP.Max "100"
   set sdrP.Min "0"
-  set sdrP.In "50"
-  set sdrP.ReactiveOnTrack true
-
-  connect sdrP.Out trans.Percent
+  set sdrP.ReactiveOnTrack "true"
 
 new ViewerNV transView
-  connect trans.Out transView.In
   set transView.nTypeView "0"
 
 new LayoutSplit transparency
-  connect transView.Widget transparency.Widget1
-  connect sdrP.Widget transparency.Widget2
-  set transparency.Proportion 80
-
-  connect colorLevel.Out transView.ColorLevel
-  connect windowLevel.Out transView.WindowLevel
-///////////////////end of Transparency////////////////
-
-
-/////////////////Image Switcher//////////////////////
+  set transparency.Proportion "80"
 
 new ImageSwitcherBox switch
-  connect convol1.Out switch.In1 
-  connect convol2.Out switch.In2  
 
 new CheckBox checkS
-  connect checkS.Out switch.On
-  set checkS.Title "On"
   set checkS.In "true"
+  set checkS.Title "On"
 
 new Slider sdrT
+  set sdrT.In "500"
   set sdrT.Max "1000"
   set sdrT.Min "0"
-  set sdrT.In "500"
   set sdrT.ReactiveOnTrack "True"
 
-connect sdrT.Out switch.Time
-
 new Viewer2D viewerSwitch
-  connect switch.Out viewerSwitch.In
-  
-  connect sdrT.BoxChange switch.BoxExecute
-  connect switch.BoxChange viewerSwitch.BoxExecute
 
 new LayoutSplit switcher
   set switcher.Proportion "70"
 
 new LayoutSplit switchWindow
   set switchWindow.Proportion "80"
-  connect viewerSwitch.Widget switchWindow.Widget1
 
 new LayoutSplit switchTool
-  set switchTool.Orientation H
+  set switchTool.Orientation "H"
   set switchTool.Proportion "50"
-  connect switch.Widget switchTool.Widget1
-  connect checkS.Widget switchTool.Widget2
-
-  connect switchTool.Widget switchWindow.Widget2
-
-  connect switchWindow.Widget switcher.Widget1 
-  connect sdrT.Widget switcher.Widget2
-
-//////////////end of Image Switch///////////////////
-
-#Multiple inputs for managing the interaction
 
 new MultipleInputs mult
-  connect slider.BoxChange mult.In1
-  connect sliderX.BoxChange mult.In2
-  connect sliderY.BoxChange mult.In3
-  connect viewer1.BoxChange mult.In4
-  connect viewer2.BoxChange mult.In5
 
 new MultipleInputs mult2
-  connect multF.BoxChange mult2.In1
-  connect mult.BoxChange mult2.In2
-
-# Execution pipeline for checkboard
 
 new MultipleInputs mult3
-  connect ly.BoxChange mult3.In1
-  connect mult2.BoxChange mult3.In2
-  connect imgslice1.BoxChange mult3.In3
-  connect imgslice2.BoxChange mult3.In4
-  connect multLevels.BoxChange mult3.In5
-
-  connect mult3.BoxChange cbb.BoxExecute
-  connect cbb.BoxChange viewerCH.BoxExecute
-
-#Execution pipeline for Transparency
 
 new MultipleInputs mult4
-  connect mult2.BoxChange mult4.In1
-  connect sdrP.BoxChange mult4.In2
-
-  connect mult4.BoxChange trans.BoxExecute
-  connect trans.BoxChange transView.BoxExecute
-
-///////////////////////////////////////////////////////////////
-
-#Layout for the tabs
 
 new LayoutTab tabs
-  connect checkerBoard.Widget tabs.Widget1
-  connect transparency.Widget tabs.Widget2
-  connect switcher.Widget tabs.Widget3
-
-#Layout where the images and the buttons will be displayed
 
 new LayoutLine tools
-  connect sdrZ.Widget tools.Widget1
-  connect colorLevel.Widget tools.Widget2
-  connect windowLevel.Widget tools.Widget3
-  connect saveBut.Widget tools.Widget5
 
 new LayoutSplit convolTools
-  set convolTools.Orientation H
+  set convolTools.Orientation "H"
   set convolTools.Proportion "80"
-  connect sdrF.Widget convolTools.Widget1
-  connect checkF.Widget convolTools.Widget2
-
-  connect convolTools.Widget tools.Widget4
 
 new LayoutSplit window1
-  set window1.WinWidth "600"
+  set window1.Orientation "V"
   set window1.Proportion "80"
-  set window1.Orientation V
-  connect initialImages.Widget window1.Widget1
-  connect buttonsLayout.Widget window1.Widget2
+  set window1.WinWidth "600"
 
 new LayoutSplit window2
- connect tabs.Widget window2.Widget1
- connect tools.Widget window2.Widget2
- set window2.Proportion "90"
+  set window2.Proportion "90"
 
 new LayoutSplit main
-  set main.WinWidth "1200"
+  set main.Orientation "H"
   set main.Proportion "50"
-  set main.Orientation H
-  connect window1.Widget main.Widget1
-  connect window2.Widget main.Widget2
+  set main.WinWidth "1200"
 
-exec main
+new vtkImageDataPointerRelay Box56
+
+new ImagesChooserDialogBox Box57
+
+new ImagesChooserDialogBox Box58
+
+new vtkImageDataPointerRelay Box59
+
+
+connect viewer1.Widget v1Layout.Widget1
+connect viewer2.Widget v2Layout.Widget1
+connect v1Layout.Widget initialImages.Widget1
+connect v2Layout.Widget initialImages.Widget2
+connect slider.Widget buttonsLayout.Widget1
+connect sliderX.Widget buttonsLayout.Widget2
+connect sliderY.Widget buttonsLayout.Widget3
+connect viewer2.Point transform.CenterPoint
+connect slider.Out transform.Angle
+connect sliderX.Out transform.ScaleX
+connect sliderY.Out transform.ScaleY
+connect viewer1.Point reslice1.Origin
+connect transform.Out reslice1.Transform
+connect imgslice2.Out reslice1.In
+connect imgslice1.Out convol1.In
+connect reslice1.Out convol2.In
+connect properties.LengthZ sdrZ.Max
+connect sdrZ.Out imgslice1.Z
+connect sdrZ.Out imgslice2.Z
+connect sdrZ.BoxChange imgslice1.BoxExecute
+connect sdrZ.BoxChange imgslice2.BoxExecute
+connect sdrF.Out convol1.Factor
+connect sdrF.Out convol2.Factor
+connect checkF.Out convol1.On
+connect checkF.Out convol2.On
+connect sdrF.BoxChange multF.In1
+connect checkF.BoxChange multF.In2
+connect multF.BoxChange convol1.BoxExecute
+connect multF.BoxChange convol2.BoxExecute
+connect properties.ColorLevel colorLevel.Max
+connect properties.MidColorLevel colorLevel.In
+connect properties.ColorLevel windowLevel.Max
+connect properties.MidColorLevel windowLevel.In
+connect colorLevel.Out viewer1.ColorLevel
+connect colorLevel.Out viewer2.ColorLevel
+connect windowLevel.Out viewer1.WindowLevel
+connect windowLevel.Out viewer2.WindowLevel
+connect colorLevel.BoxChange multLevels.In1
+connect windowLevel.BoxChange multLevels.In2
+connect multLevels.BoxChange viewer1.BoxExecute
+connect multLevels.BoxChange viewer2.BoxExecute
+connect reslice1.Out writSave.In
+connect fileSave.Out writSave.Filename
+connect saveBut.BoxChange fileSave.BoxExecute
+connect fileSave.BoxChange writSave.BoxExecute
+connect convol1.Out cbb.In1
+connect convol2.Out cbb.In2
+connect colorLevel.Out viewerCH.ColorLevel
+connect windowLevel.Out viewerCH.WindowLevel
+connect sdr.Out cbb.Cols
+connect sdr2.Out cbb.Rows
+connect cbb.Out viewerCH.In
+connect sdr.Widget ly.Widget2
+connect sdr2.Widget ly.Widget3
+connect viewerCH.Widget checkerBoard.Widget1
+connect ly.Widget checkerBoard.Widget2
+connect convol1.Out trans.In1
+connect convol2.Out trans.In2
+connect sdrP.Out trans.Percent
+connect trans.Out transView.In
+connect transView.Widget transparency.Widget1
+connect sdrP.Widget transparency.Widget2
+connect colorLevel.Out transView.ColorLevel
+connect windowLevel.Out transView.WindowLevel
+connect convol1.Out switch.In1
+connect convol2.Out switch.In2
+connect checkS.Out switch.On
+connect sdrT.Out switch.Time
+connect switch.Out viewerSwitch.In
+connect sdrT.BoxChange switch.BoxExecute
+connect switch.BoxChange viewerSwitch.BoxExecute
+connect viewerSwitch.Widget switchWindow.Widget1
+connect switch.Widget switchTool.Widget1
+connect checkS.Widget switchTool.Widget2
+connect switchTool.Widget switchWindow.Widget2
+connect switchWindow.Widget switcher.Widget1
+connect sdrT.Widget switcher.Widget2
+connect slider.BoxChange mult.In1
+connect sliderX.BoxChange mult.In2
+connect sliderY.BoxChange mult.In3
+connect viewer1.BoxChange mult.In4
+connect viewer2.BoxChange mult.In5
+connect multF.BoxChange mult2.In1
+connect mult.BoxChange mult2.In2
+connect ly.BoxChange mult3.In1
+connect mult2.BoxChange mult3.In2
+connect imgslice1.BoxChange mult3.In3
+connect imgslice2.BoxChange mult3.In4
+connect multLevels.BoxChange mult3.In5
+connect mult3.BoxChange cbb.BoxExecute
+connect cbb.BoxChange viewerCH.BoxExecute
+connect mult2.BoxChange mult4.In1
+connect sdrP.BoxChange mult4.In2
+connect mult4.BoxChange trans.BoxExecute
+connect trans.BoxChange transView.BoxExecute
+connect switcher.Widget tabs.Widget1
+connect checkerBoard.Widget tabs.Widget2
+connect transparency.Widget tabs.Widget3
+connect sdrZ.Widget tools.Widget1
+connect colorLevel.Widget tools.Widget2
+connect windowLevel.Widget tools.Widget3
+connect saveBut.Widget tools.Widget5
+connect sdrF.Widget convolTools.Widget1
+connect checkF.Widget convolTools.Widget2
+connect convolTools.Widget tools.Widget4
+connect initialImages.Widget window1.Widget1
+connect buttonsLayout.Widget window1.Widget2
+connect tabs.Widget window2.Widget1
+connect tools.Widget window2.Widget2
+connect window1.Widget main.Widget1
+connect window2.Widget main.Widget2
+connect Box56.Out imgslice2.In
+connect Box56.Out viewer2.In
+connect Box57.Out Box56.In
+connect Box58.Out Box59.In
+connect Box59.Out imgslice1.In
+connect Box59.Out viewer1.In
+connect Box59.Out properties.In
+connect Box58.BoxChange properties.BoxExecute
 
+exec main