]> Creatis software - creaMaracasVisu.git/blobdiff - appli/ManualPaint/ManualPaint.cxx
#2864 creaMaracasVisu Feature New Normal - Manual Paint , modify external image
[creaMaracasVisu.git] / appli / ManualPaint / ManualPaint.cxx
index b7987adc9f9e949b6104c3d3e46c37ca57654410..c7870f8b8d349b3b2657fb55c120a4f5e5fc43f4 100644 (file)
@@ -1,3 +1,29 @@
+/*
+# ---------------------------------------------------------------------
+#
+# Copyright (c) CREATIS (Centre de Recherche en Acquisition et Traitement de l'Image
+#                        pour la Sant�)
+# Authors : Eduardo Davila, Frederic Cervenansky, Claire Mouton
+# Previous Authors : Laurent Guigues, Jean-Pierre Roux
+# CreaTools website : www.creatis.insa-lyon.fr/site/fr/creatools_accueil
+#
+#  This software is governed by the CeCILL-B license under French law and
+#  abiding by the rules of distribution of free software. You can  use,
+#  modify and/ or redistribute the software under the terms of the CeCILL-B
+#  license as circulated by CEA, CNRS and INRIA at the following URL
+#  http://www.cecill.info/licences/Licence_CeCILL-B_V1-en.html
+#  or in the file LICENSE.txt.
+#
+#  As a counterpart to the access to the source code and  rights to copy,
+#  modify and redistribute granted by the license, users are provided only
+#  with a limited warranty  and the software's author,  the holder of the
+#  economic rights,  and the successive licensors  have only  limited
+#  liability.
+#
+#  The fact that you are presently reading this means that you have had
+#  knowledge of the CeCILL-B license and that you accept its terms.
+# ------------------------------------------------------------------------ */
+
 /*=========================================================================
 
 Program:   ManualPaint
@@ -10,6 +36,129 @@ Language:  C++
 #include "ManualPaintModel.h"
 #include "wxManualPaintPanel.h"
 
+#include "wx/wx.h"
+
+class MyApp;
+class MyFrame;
+
+// Define a new application type, each program should derive a class from wxApp
+class MyApp : public wxApp
+{
+public:
+    // this one is called on application startup and is a good place for the app
+    // initialization (doing it here and not in the ctor allows to have an error
+    // return: if OnInit() returns false, the application terminates)
+    virtual bool OnInit();
+};
+
+// Define a new frame type: this is going to be our main frame
+class MyFrame : public wxFrame
+{
+public:
+    // ctor(s)
+    MyFrame(const wxString& title, const wxPoint& pos, const wxSize& size);
+    ~MyFrame();
+
+    // event handlers (these functions should _not_ be virtual)
+    void OnQuit(wxCommandEvent& event);
+
+private:
+
+//     wxRenderWindow *MyRenderWindow;
+
+
+private:
+    // any class wishing to process wxWindows events must use this macro
+    DECLARE_EVENT_TABLE()
+};
+
+// IDs for the controls and the menu commands
+enum
+{
+    // menu items
+    Minimal_Quit = 1,
+    Minimal_About
+};
+
+#define MY_FRAME      101
+#define MY_VTK_WINDOW 102
+
+// the event tables connect the wxWindows events with the functions (event
+// handlers) which process them. It can be also done at run-time, but for the
+// simple menu events like this the static method is much simpler.
+BEGIN_EVENT_TABLE(MyFrame, wxFrame)
+    EVT_MENU(Minimal_Quit,  MyFrame::OnQuit)
+END_EVENT_TABLE()
+
+// Create a new application object: this macro will allow wxWindows to create
+// the application object during program execution (it's better than using a
+// static object for many reasons) and also declares the accessor function
+// wxGetApp() which will return the reference of the right type (i.e. MyApp and
+// not wxApp)
+IMPLEMENT_APP(MyApp)
+
+// 'Main program' equivalent: the program execution "starts" here
+bool MyApp::OnInit()
+{
+    // create the main application window
+    MyFrame *frame = new MyFrame(_T("wxWindows-VTK App"),
+                                 wxPoint(50, 50), wxSize(450, 340));
+
+    // and show it (the frames, unlike simple controls, are not shown when
+    // created initially)
+    frame->Show(TRUE);
+    
+
+       
+    // success: wxApp::OnRun() will be called which will enter the main message
+    // loop and the application will run. If we returned FALSE here, the
+    // application would exit immediately.
+    return TRUE;
+}
+
+// frame constructor
+MyFrame::MyFrame(const wxString& title, const wxPoint& pos, const wxSize& size)
+       : wxFrame((wxFrame *)NULL, -1, title, pos, size)
+{
+
+       vtkMetaImageReader *Reader=vtkMetaImageReader::New();
+//     Reader->SetFileName(argv[1]);
+       Reader->SetFileName("/home/valette/sphere.mhd");
+       Reader->Update();
+       
+
+       ManualPaintModel *mpModel = new ManualPaintModel;
+       mpModel->SetImage(Reader->GetOutput());
+
+       wxManualPaintPanel *mpPanel = new wxManualPaintPanel(this);
+       mpPanel->SetManualPaintModel(mpModel);
+/*
+       MyRenderWindow=wxRenderWindow::New(this, MY_VTK_WINDOW);
+
+  vtkConeSource     *pConeSource;
+  pConeSource   = vtkConeSource::New();
+  pConeSource->SetResolution(800);
+
+       MyRenderWindow->SetInput(pConeSource->GetOutput());
+       pConeSource->Delete();
+               RenderWindowWidgets *RWidgets= new RenderWindowWidgets(this, 1000,wxPanelNameStr,
+       wxDefaultPosition,wxDefaultSize,wxWANTS_CHARS | wxNO_FULL_REPAINT_ON_RESIZE);
+       RWidgets->Show(TRUE);*/
+
+}
+
+MyFrame::~MyFrame()
+{
+}
+
+// event handlers
+
+void MyFrame::OnQuit(wxCommandEvent& WXUNUSED(event))
+{
+    // TRUE is to force the frame to close
+    Close(TRUE);
+}
+/*
 int main( int argc, char *argv[] )
 {
 
@@ -27,3 +176,4 @@ int main( int argc, char *argv[] )
 
        return (0);
 }
+*/