]> Creatis software - creaContours.git/blobdiff - bbtk/src/bbcreaContoursSetViewerPosition.cxx
Merge remote-tracking branch 'origin/vtk8itk5wx3-mingw64' into vtk8itk5wx3-macos
[creaContours.git] / bbtk / src / bbcreaContoursSetViewerPosition.cxx
diff --git a/bbtk/src/bbcreaContoursSetViewerPosition.cxx b/bbtk/src/bbcreaContoursSetViewerPosition.cxx
new file mode 100644 (file)
index 0000000..5f0f233
--- /dev/null
@@ -0,0 +1,127 @@
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+#include "bbcreaContoursSetViewerPosition.h"
+#include "bbcreaContoursPackage.h"
+namespace bbcreaContours
+{
+
+BBTK_ADD_BLACK_BOX_TO_PACKAGE(creaContours,SetViewerPosition)
+BBTK_BLACK_BOX_IMPLEMENTATION(SetViewerPosition,bbtk::AtomicBlackBox);
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+void SetViewerPosition::Process()
+{
+
+// THE MAIN PROCESSING METHOD BODY
+//   Here we simply set the input 'In' value to the output 'Out'
+//   And print out the output value
+// INPUT/OUTPUT ACCESSORS ARE OF THE FORM :
+//    void bbSet{Input|Output}NAME(const TYPE&)
+//    const TYPE& bbGet{Input|Output}NAME() const 
+//    Where :
+//    * NAME is the name of the input/output
+//      (the one provided in the attribute 'name' of the tag 'input')
+//    * TYPE is the C++ type of the input/output
+//      (the one provided in the attribute 'type' of the tag 'input')
+
+//    bbSetOutputOut( bbGetInputIn() );
+//    std::cout << "Output value = " <<bbGetOutputOut() << std::endl;
+  
+
+       if (bbGetInputPosition().size()==3 )
+       {
+               int x = bbGetInputPosition()[0];
+               int y = bbGetInputPosition()[1];
+               int z = bbGetInputPosition()[2];
+               if ((backX!=x) || (backY!=y) || (backZ!=z) )   // this prevent to finish contour before start  :-)
+               {
+                       if (bbGetInputwxContourMainFrame()!=NULL)
+                       {
+                               double                  slice;
+                               vtkImageData    *img            = bbGetInputwxContourMainFrame()->getImageData();
+                               int                     ext[6];
+                               img->GetExtent(ext);
+                               int dimY=ext[3]-ext[2]+1;
+                               if (bbGetInputDirection()==0)
+                               {
+                                       slice = z;
+                                       slice = round( slice/bbGetInputJump() ) * bbGetInputJump() + bbGetInputShift();
+                                       bbGetInputwxContourMainFrame()->setConceptValue( "Axe Depth", slice );
+                                       bbGetInputwxContourMainFrame()->SetXY(x,y);
+                               } // if Direction1
+
+                               if (bbGetInputDirection()==1)
+                               {
+                                       slice = y;
+                                       slice = round( slice/bbGetInputJump() ) * bbGetInputJump() + bbGetInputShift();
+                                       bbGetInputwxContourMainFrame()->setConceptValue( "Axe Depth", slice );
+                                       bbGetInputwxContourMainFrame()->SetXY(x,dimY-z-1);
+                               } // if Direction1
+
+                               if (bbGetInputDirection()==2)
+                               {
+                                       slice = x;
+                                       slice = round( slice/bbGetInputJump() ) * bbGetInputJump() + bbGetInputShift();
+                                       bbGetInputwxContourMainFrame()->setConceptValue( "Axe Depth", slice );
+                                       bbGetInputwxContourMainFrame()->SetXY(dimY-z-1,y);
+                               } // if Direction1
+                               bbGetInputwxContourMainFrame()->showAxis(true);
+                               bbGetInputwxContourMainFrame()->changeInstant();
+                               bbGetInputwxContourMainFrame()->RefreshInterface();
+                               backX=x;
+                               backY=y;
+                               backZ=z;
+                       } // if bbGetInputPosition
+               } // if bbGetInputwxContourMainFrame
+       } // if backX  backY  backZ
+
+}
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+void SetViewerPosition::bbUserSetDefaultValues()
+{
+
+//  SET HERE THE DEFAULT INPUT/OUTPUT VALUES OF YOUR BOX 
+//    Here we initialize the input 'In' to 0
+       bbSetInputDirection(0);
+       bbSetInputJump(1);
+       bbSetInputShift(0);
+       bbSetInputwxContourMainFrame(NULL);
+
+       backX=-9999;
+       backY=-9999;
+       backZ=-9999;
+  
+}
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+void SetViewerPosition::bbUserInitializeProcessing()
+{
+
+//  THE INITIALIZATION METHOD BODY :
+//    Here does nothing 
+//    but this is where you should allocate the internal/output pointers 
+//    if any 
+
+  
+}
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+void SetViewerPosition::bbUserFinalizeProcessing()
+{
+
+//  THE FINALIZATION METHOD BODY :
+//    Here does nothing 
+//    but this is where you should desallocate the internal/output pointers 
+//    if any
+  
+}
+}
+// EO namespace bbcreaContours
+
+