]> Creatis software - creaVtk.git/blobdiff - bbtk_creaVtk_PKG/src/bbcreaVtkExtrusion.cxx
#3488 Extrusion Boxes
[creaVtk.git] / bbtk_creaVtk_PKG / src / bbcreaVtkExtrusion.cxx
diff --git a/bbtk_creaVtk_PKG/src/bbcreaVtkExtrusion.cxx b/bbtk_creaVtk_PKG/src/bbcreaVtkExtrusion.cxx
new file mode 100644 (file)
index 0000000..b23dbf2
--- /dev/null
@@ -0,0 +1,112 @@
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+#include "bbcreaVtkExtrusion.h"
+#include "bbcreaVtkPackage.h"
+
+#include <vtkTrimmedExtrusionFilter.h>
+#include <vtkLinearExtrusionFilter.h>
+#include <vtkTriangleFilter.h>
+
+namespace bbcreaVtk
+{
+
+BBTK_ADD_BLACK_BOX_TO_PACKAGE(creaVtk,Extrusion)
+BBTK_BLACK_BOX_IMPLEMENTATION(Extrusion,bbtk::AtomicBlackBox);
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+void Extrusion::Process()
+{
+
+// THE MAIN PROCESSING METHOD BODY
+//   Here we simply set the input 'In' value to the output 'Out'
+//   And print out the output value
+// INPUT/OUTPUT ACCESSORS ARE OF THE FORM :
+//    void bbSet{Input|Output}NAME(const TYPE&)
+//    const TYPE& bbGet{Input|Output}NAME() const 
+//    Where :
+//    * NAME is the name of the input/output
+//      (the one provided in the attribute 'name' of the tag 'input')
+//    * TYPE is the C++ type of the input/output
+//      (the one provided in the attribute 'type' of the tag 'input')
+//    bbSetOutputOut( bbGetInputIn() );
+//    std::cout << "Output value = " <<bbGetOutputOut() << std::endl;
+  
+    if (bbGetInputIn()!=NULL)
+    {
+        if ((bbGetInputType()>=0) && (bbGetInputType()<=1))
+        {
+            vtkTrimmedExtrusionFilter *extrusion = vtkTrimmedExtrusionFilter::New();
+            extrusion->SetExtrusionDirection(1,1,1);
+            extrusion->SetInputData( bbGetInputIn() );
+            extrusion->SetTrimSurfaceData( bbGetInputIn2() );
+            if (bbGetInputType()==0)
+            {
+                extrusion->SetExtrusionStrategy(vtkTrimmedExtrusionFilter::BOUNDARY_EDGES);
+            } else {
+                extrusion->SetExtrusionStrategy(vtkTrimmedExtrusionFilter::ALL_EDGES);
+            }
+            extrusion->Update();
+            bbSetOutputOut( extrusion->GetTrimSurface() );
+        }  // if Type 0 1
+            
+        if (bbGetInputType()==2)
+        {
+            // Apply linear extrusion
+             vtkLinearExtrusionFilter *extrude=vtkLinearExtrusionFilter::New();
+             extrude->SetInputData( bbGetInputIn() );
+             extrude->SetExtrusionTypeToNormalExtrusion();
+             extrude->SetVector(0, -1, 0);
+             extrude->SetScaleFactor(-7);
+             extrude->Update();
+             vtkTriangleFilter *triangleFilter = vtkTriangleFilter::New();
+            triangleFilter->SetInputData( extrude->GetOutput() );
+            triangleFilter->Update( );
+             bbSetOutputOut( triangleFilter->GetOutput() );
+        } // if Type 2
+        
+    } // if bbGetInputIn
+    
+}
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+void Extrusion::bbUserSetDefaultValues()
+{
+
+//  SET HERE THE DEFAULT INPUT/OUTPUT VALUES OF YOUR BOX 
+//    Here we initialize the input 'In' to 0
+   bbSetInputIn(NULL);
+    bbSetInputType(0);
+
+}
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+void Extrusion::bbUserInitializeProcessing()
+{
+
+//  THE INITIALIZATION METHOD BODY :
+//    Here does nothing 
+//    but this is where you should allocate the internal/output pointers 
+//    if any 
+
+  
+}
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+void Extrusion::bbUserFinalizeProcessing()
+{
+
+//  THE FINALIZATION METHOD BODY :
+//    Here does nothing 
+//    but this is where you should desallocate the internal/output pointers 
+//    if any
+  
+}
+}
+// EO namespace bbcreaVtk
+
+