]> Creatis software - bbtkGEditor.git/blobdiff - lib/EditorGraphicBBS/bbsVtkGUIEditorGraphic/vtkGObjectView.cxx
#3057 bbGEditor Feature New Normal - optimizing of vtk actors management (input...
[bbtkGEditor.git] / lib / EditorGraphicBBS / bbsVtkGUIEditorGraphic / vtkGObjectView.cxx
index eb2155acba6f9a7341be41c0237f6bb095c5f7fb..abd696c59ca0a53e4fa940251d19a50a50fb53a7 100644 (file)
@@ -1,3 +1,29 @@
+/*
+# ---------------------------------------------------------------------
+#
+# Copyright (c) CREATIS (Centre de Recherche en Acquisition et Traitement de l'Image 
+#                        pour la Santé)
+# Authors : Eduardo Davila, Frederic Cervenansky, Claire Mouton
+#
+#  This software is governed by the CeCILL-B license under French law and 
+#  abiding by the rules of distribution of free software. You can  use, 
+#  modify and/ or redistribute the software under the terms of the CeCILL-B 
+#  license as circulated by CEA, CNRS and INRIA at the following URL 
+#  http://www.cecill.info/licences/Licence_CeCILL-B_V1-en.html 
+#  or in the file LICENSE.txt.
+#
+#  As a counterpart to the access to the source code and  rights to copy,
+#  modify and redistribute granted by the license, users are provided only
+#  with a limited warranty  and the software's author,  the holder of the
+#  economic rights,  and the successive licensors  have only  limited
+#  liability. 
+#
+#  The fact that you are presently reading this means that you have had
+#  knowledge of the CeCILL-B license and that you accept its terms.
+# ------------------------------------------------------------------------  
+*/
+
+
 /*=========================================================================                                                                               
 Program:   bbtk
 Module:    $RCSfile$
@@ -43,8 +69,12 @@ namespace bbtk
        //=========================================================================
        vtkGObjectView::vtkGObjectView()
        {
-               _baseView=NULL;
-               _objectActor=NULL;
+               _baseView                       = NULL;
+               _borderObjectActor      = NULL;
+               _fillObjectActor        = NULL;
+               _isStartDragging        = false;
+               
+               _state                          = NOTHING_HAPPENS;
        }
 
        //=========================================================================
@@ -53,33 +83,23 @@ namespace bbtk
        }
        //=========================================================================
 
-       void vtkGObjectView::update()
+       void vtkGObjectView::update(int idController,int command)//virtual
        {
-               if(_model->getState()==NOTHING_HAPPENS)
-               {
-                       _objectActor->GetProperty()->SetColor(0,0,0);
-               }
-
-               if(_model->getState()==HIGHLIGHTED)
-               {
-                       _objectActor->GetProperty()->SetColor(1,0,0);
-               }
-               _baseView->GetRenderer()->Render();
-               //paint();
+               //virtual
        }
 
        //=========================================================================
        
        void vtkGObjectView::setModel(GObjectModel *model)
        {
-               _model=model;
+               _model = model;
        }
 
        //=========================================================================
        
        void vtkGObjectView::setBaseView(wxVtkBaseView* baseView)
        {
-               _baseView=baseView;
+               _baseView = baseView;
        }
 
        //=========================================================================
@@ -99,23 +119,99 @@ namespace bbtk
 
        //=========================================================================
 
+       void vtkGObjectView::updateColors() //virtual
+       {
+               //virtual
+       }
+
+       //=========================================================================
+
        void vtkGObjectView::addVtkActors()//virtual
+       {               
+               _baseView->GetRenderer()->AddActor(_fillObjectActor);
+//EED2017              _baseView->GetRenderer()->Render();
+       }
+
+       //=========================================================================
+
+       void vtkGObjectView::removeVtkActors()//virtual
        {
-               _baseView->GetRenderer()->AddActor(_objectActor);
-               _baseView->GetRenderer()->Render();
+               _baseView->GetRenderer()->RemoveActor(_fillObjectActor);
+//EED2017              _baseView->GetRenderer()->Render();
        }
 
        //=========================================================================
 
-       bool vtkGObjectView::isPointInside(int X,int Y) 
+       bool vtkGObjectView::isPointInside(int X,int Y) //virtual
        {
-               double xx=X,yy=Y,zz=0;
+               // RaC In the actual version, always z=GPOSITION_Z
+               double xx=X,yy=Y,zz=GPOSITION_Z;
                _baseView->TransCoordScreenToWorld(xx,yy,zz);
                return _model->isPointInside(xx,yy,zz);
        }
 
        //=========================================================================
 
+       void vtkGObjectView::moveObject(int X,int Y) //virtual
+       {               
+               // RaC In the actual version, always z=GPOSITION_Z
+               double xx=X,yy=Y,zz=GPOSITION_Z;
+               _baseView->TransCoordScreenToWorld(xx,yy,zz);
+
+               if(_isStartDragging)
+               {
+                       _isStartDragging=false;
+                       
+                       double xInic,yInic,zInic;
+                       _model->getInicPoint(xInic,yInic,zInic);                        
+                       dragDifX=xx-xInic;
+                       dragDifY=yy-yInic;      
+               }
+               _model->move(xx-dragDifX,yy-dragDifY,zz);
+
+       }
+
+       //=========================================================================
+
+       void vtkGObjectView::setStartDragging(bool param)
+       {
+               _isStartDragging=param;
+               dragDifX=0;
+               dragDifX=0;
+       }
+
+       //=========================================================================
+
+       void vtkGObjectView::setState(int state)
+       {
+               _state = state;
+       }
+
+       //=========================================================================
+
+       int vtkGObjectView::getState()
+       {
+               return _state;
+       }
+
+       //=========================================================================
+
+       void vtkGObjectView::setRefreshWaiting()
+       {
+               ((vtkInteractorStyleBaseView*)_baseView->GetInteractorStyleBaseView())->SetRefresh_waiting();
+       }
+
+       //=========================================================================
+       
+       void vtkGObjectView::removeFromScene()
+       {
+               removeVtkActors();
+               setRefreshWaiting();
+       }
+
+       //=========================================================================
+
+
 }  // EO namespace bbtk
 
 // EOF