]> Creatis software - creaMaracasVisu.git/blobdiff - lib/doxygen/DoxyMainPage.txt.in
#2971 creaMaracasVisu Feature New Normal - ColorLayerImage ColorBar position
[creaMaracasVisu.git] / lib / doxygen / DoxyMainPage.txt.in
index c34ebc5fbfe6dbd32c0d3a46fea99cb4adacbe10..f49cc28d71fe0f9a390f76c1e458c3f827196392 100644 (file)
@@ -3,6 +3,40 @@
 
 \htmlonly 
 
+<!-- ******************************************************************************* -->
+<!-- Paste here the new code HTML for the main page of creaMaracasVisu documentation -->
+<!-- It is possible to use the file TemplateHomeLibDoxygen.html to edit easily -->
+<!-- but don't forget to delete head and body open tags. RaC -->
+<!-- ******************************************************************************* -->
+<!--
+# ---------------------------------------------------------------------
+#
+# Copyright (c) CREATIS (Centre de Recherche en Acquisition et Traitement de l'Image 
+#                        pour la Sant�)
+# Authors : Eduardo Davila, Frederic Cervenansky, Claire Mouton
+# Previous Authors : Laurent Guigues, Jean-Pierre Roux
+# CreaTools website : www.creatis.insa-lyon.fr/site/fr/creatools_accueil
+#
+#  This software is governed by the CeCILL-B license under French law and 
+#  abiding by the rules of distribution of free software. You can  use, 
+#  modify and/ or redistribute the software under the terms of the CeCILL-B 
+#  license as circulated by CEA, CNRS and INRIA at the following URL 
+#  http://www.cecill.info/licences/Licence_CeCILL-B_V1-en.html 
+#  or in the file LICENSE.txt.
+#
+#  As a counterpart to the access to the source code and  rights to copy,
+#  modify and redistribute granted by the license, users are provided only
+#  with a limited warranty  and the software's author,  the holder of the
+#  economic rights,  and the successive licensors  have only  limited
+#  liability. 
+#
+#  The fact that you are presently reading this means that you have had
+#  knowledge of the CeCILL-B license and that you accept its terms.
+# ------------------------------------------------------------------------ */ 
+
+-->
+
+
 <style type="text/css">
 .titles {
        font-family: Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;
@@ -32,6 +66,7 @@ color:#1A41A8;
        font-family: Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;
        margin-left: 25px;
        font-size: small;
+       font-weight: bold;
 }
 .paragraph {
        margin-left: 40px;
@@ -40,9 +75,25 @@ color:#1A41A8;
 }
 .style1 {
        text-decoration: underline;
+       font-weight: bold;
+}
+.style3 {
+       font-family: Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;
+       font-size: 21px;
+       text-decoration: underline;
+       text-align: justify;
+}
+.style4 {
+       font-family: Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;
+       color: #000000;
+       font-size: x-large;
+       font-weight: bold;
+       text-align: center;
 }
 </style>
-<H2 class="titles">General Description</H2>
+
+
+<H2 class="style4">General Description</H2>
 <H2><span class="text">First of all, <strong> 
 <a class="el" href="http://www.creatis.insa-lyon.fr/site/fr/CreatoolsBBTKPackageCreaMaracasVisuUserInteractionDescription">creaMaracasVisu</a></strong> is a C++ library developed by 
 <a class="el" href="http://www.creatis.insa-lyon.fr/site/fr/creatools">Creatools</a> 
@@ -54,7 +105,7 @@ software team and it follows the general architecture of Creatools architecture
 images and the interaction with them. </span></H2>
 <hr />
 
-<H2 class="titles">&nbsp;Architecture Description</H2>
+<H2 class="style4">&nbsp;Architecture Description</H2>
 <H2><span class="text">The core of the library is divided into 
 different modules, and each one provides a list of diferent functionalities that can be 
 used in specific contexts. The principal components are the following:<br />
@@ -63,6 +114,9 @@ used in specific contexts. The principal components are the following:<br />
 - <a class="el" href="#Contours">Contours</a><br />
 - <a class="el" href="#Cutter">Cutter Module</a><br />
 - <a class="el" href="#Plotter">Plotter and Data Representation</a><br />
+- <a class="el" href="#ManualPaint">Manual Paint</a><br />
+- <a class="el" href="#ThresholdImageView">Threshold Image View</a><br />
+- <a class="el" href="#ButtonContainer">Button Container</a><br />
 
 <br />
 The relationship among this set of elements is described in the following 
@@ -72,39 +126,83 @@ diagram :<br />
 <a class="el" href="../GeneralArchitecture_HTML/index.html">Architecture Diagram</a></span></H2>
 <hr />
 
-<H2 class="titles">&nbsp;Modules Description</H2>
+<H2 class="style4">&nbsp;Modules Description</H2>
 <p class="text">In this section are presented the corresponding diagrams for 
 each model in <span class="text"> <strong> 
 <a class="el" href="http://www.creatis.insa-lyon.fr/site/fr/CreatoolsBBTKPackageCreaMaracasVisuUserInteractionDescription">creaMaracasVisu</a> </strong> </span>
 library including classes, components and sequence diagrams, as well as a short 
 description of the module of interest.</p>
-<span class="subtitles"><a name="ViewersInteractors"></a>Viewers and interactors</span><br />
+
+
+
+<a name="ViewersInteractors"></a>
+<div class="style3">
+       <br />
+               Viewers and interactors</div>
 <br />
-&nbsp;<span class="listDiagrams"><strong><span class="style1">Class diagrams</span><br />
+<span class="text">This module provides a set of classes that manage the 
+visualization and the interaction with images. For example, the black box 
+ViewerNV is constructed using these classes and it provides the possibility to 
+use different viewers depending of the context. For example, to manage an image 
+3D is useful to use the wxVtk3DBaseBiew and to control a 2D image it is possible 
+to use wxVtk2DBaseView. It is important to note that these viewers make the 
+connection between a wxWindow and a vtkRenderWindow, in order to include the 
+world VTK in any application implemented with wxWidgets.<br />
+<br />
+Another important point to keep in mind is that all the wxVtkBaseView instances 
+have a manager of its interactor styles. These interactors describe how the 
+events are handled and how the actual mechanism respond to the interaction 
+callbacks. Every new instance of InteractorStyleMaracas class can be added to 
+the wxBaseView in order to manage all the events made over an object. An example 
+of this process is presented in the contours section.</span><br />
+<br />
+<span class="listDiagrams">Class diagrams</span><br />
 <br />
-</strong></span><br />
 <span class="listDiagrams">&nbsp;&nbsp;
 <a href="../wxVtkViewer_classDiagram1_HTML/index.html" class="el"> - wxVtkViewer Class Diagram 1</a><br>
 &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
 <a href="../wxVtkViewer_classDiagram2_HTML/index.html" class="el"> - wxVtkViewer Class Diagram 2</a></span><br />
 &nbsp;<br>
-<hr /><span class="subtitles"><a name="Contours"></a>Contours<br />
+
+<hr /><span class="subtitles"><a name="Contours"></a></span>
+<span class="style3">Contours</span><br />
+<br />
+<span class="text">This module provides a set of tools to draw different types 
+of contours over the viewers of the first section. In the MVC class diagram and 
+the sequence diagram to create a new contour are explained the steps necessary 
+to include this functionnality into a wx-vtk scene. An example of this process 
+of creation of new contours is presented in the creaContours application. It is 
+important to note that the contours follow as well the same interaction system 
+of the wxVtkBaseView. It means that all the contour&#39;s controllers use the 
+InteractorStyleMaracas system to manage the events of the mouse and the 
+keyborard in the scene. In addition, every contour controller registered in the 
+wxVtkBaseView with the method AddInteractorStyleMaracas of 
+vtkInteractorStyleBaseView class (see the doxygen documentation of these 
+classes) will react to the mouse and keyboard events, and for this reason is 
+important to have a managing system of all the interactors in the scene.<br />
+<br />
+Regarding the different actions that can be made using the contours, they react 
+in a different way depending of the actual state of each one of them. For 
+example, when any contour is into an editable state, the control points are 
+visualized and can be moved, removed, etc. In brief, the actions applied to the 
+contours (check the <span class="text"> <strong> 
+<a class="el" href="http://www.creatis.insa-lyon.fr/site/fr/CreaMaracasVisuUserGuide#Contours">User Guide</a> </strong> </span>
+ documentation) are described as a state diagram and every contours reacts 
+depending of its state.</span><br />
 <br />
-<strong>
 <span class="listDiagrams">Class diagrams<br />
 <br />
-</span></strong></span><div class="text">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
+</strong></span><div class="text">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
        - 
-<a href="../manualContour_MVC_HTML/index.html" class="el"> MVC (Model View Controler)</a> <br>
+<a href="../manualContour_MVC_HTML/index.html" class="el"> MVC (Model View Controller)</a> <br>
 &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<a href="../manualContour_Model_HTML/index.html" class="el">- Model</a> <br>
 &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<a href="../manualContour_View_HTML/index.html" class="el">- View</a> <br>
-&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<a href="../manualContour_Controler_HTML/index.html" class="el">- Controler</a><br />
-       <br />
-</div><span class="subtitles">
-<strong>
-<span class="listDiagrams">Sequence diagrams<br />
+&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<a href="../manualContour_Controler_HTML/index.html" class="el">- Controller</a><br />
+</div>
+<br />
+<span class="listDiagrams">Sequence diagrams</span><br />
 <br />
-</span></strong></span>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
+&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
        - 
 <a class="el" href="../manualContour_SeqCreateContour_HTML/index.html">To create a new 
        contour MVC</a> 
@@ -117,23 +215,21 @@ When a new
        (Controller uses View and Model, and View has relation with the model), it 
        is necessary to say the viewer where it will be managed. The specific 
        methods to do this task are in the diagram.</div><br />
-<hr /><span class="subtitles"><a name="Cutter"></a>Cutter</span><br>
-<span class="subtitles">
+<hr /><span class="style3"><a name="Cutter"></a>Cutter</span><br>
+
 <br />
-<strong>
 <span class="listDiagrams">Component diagrams<br />
 <br />
-</span></strong></span><div class="text">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
+</strong></span><div class="text">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
        - 
 <a href="../CutModuleDiagrams_HTML/index.html" class="el"> Cutter module 
        components </a>
 </div>
-<span class="subtitles">
+
 <br />
-<strong>
 <span class="listDiagrams">Class diagrams<br />
 <br />
-</span></strong></span><div class="text">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; -
+</span><div class="text">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; -
        <a href="../CutModuleDiagrams_HTML/fig141309.png" class="el"> Cutter module 
        integration </a> <br>
 &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<a href="../CutModuleDiagrams_HTML/fig134653.png" class="el">- 
@@ -141,20 +237,58 @@ When a new
 &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<a href="../CutModuleDiagrams_HTML/fig134781.png" class="el">- 
        Kernel</a></div>
 <br />
-<hr /><span class="subtitles"><a name="Plotter"></a>Plotter and data representation</span><br>
 
+
+
+<hr /><span class="style3"><a name="Plotter"></a>Plotter and data representation</span><br>
 <br />
-<strong>
-<span class="listDiagrams"><span class="style1">Class diagrams</span><br class="style1" />
-</span></strong><span class="style1"></span></span><br />
+<span class="listDiagrams">Class diagrams</span><br class="style1" />
 <br />
 <div class="text">
 &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<a href="../pPlotter_HTML/index.html" class="el">- pPlotter Class Diagram</a> <br>
 </div>
 
 
+<hr /><span class="style3"><a name="ManualPaint"></a>Manual Paint</span><br>
+<br />
+<span class="listDiagrams">Class diagrams</span><br class="style1" />
+<br />
+<div class="text">
+&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<a href="../ManualPaint_html/index.html" class="el">- Manual Paint Class Diagram</a> <br>
+</div>
+
+<hr /><span class="style3"><a name="ThresholdImageView"></a>Threshold Image View</span><br>
+<br />
+<span class="listDiagrams">Class diagrams</span><br class="style1" />
+<br />
+<div class="text">
+&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<a href="../ThresholdImageView_html/index.html" class="el">- Threshold Image View Class Diagram</a> <br>
+</div>
+
+
+<hr /><span class="style3"><a name="ButtonContainer"></a>Button Container</span><br>
+<br />
+<span class="listDiagrams">Class diagrams</span><br class="style1" />
+<br />
+<div class="text">
+&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<a href="../ButtonContainerModify_HTML/fig128255.png" class="el">- Button Container Class Diagram</a> <br>
+</div>
+
+<br />
+<span class="listDiagrams">Sequence diagrams<br />
+<br />
+</strong></span><div class="text">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
+       - 
+<a href="../ButtonContainerModify_HTML/fig134783.png" class="el"> Create List
+        </a>
+</div>
+
+<!-- ******************************************************************************* -->
+<!--         End HTML Code         -->
+<!-- ******************************************************************************* -->
 
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