]> Creatis software - bbtk.git/blobdiff - packages/vtk/src/bbvtkText3D.cxx
#3167 BBTK Feature New Normal - box vtk ImageProperties GetOrientation
[bbtk.git] / packages / vtk / src / bbvtkText3D.cxx
index bf831ad43fa0aea543d8bb56115a185ecbdf75a5..077c44f65023bd94df42660caa70b55db5526c0b 100644 (file)
@@ -1,12 +1,36 @@
-//===== 
+/*
+ # ---------------------------------------------------------------------
+ #
+ # Copyright (c) CREATIS (Centre de Recherche en Acquisition et Traitement de l'Image
+ #                        pour la SantÈ)
+ # Authors : Eduardo Davila, Frederic Cervenansky, Claire Mouton
+ # Previous Authors : Laurent Guigues, Jean-Pierre Roux
+ # CreaTools website : www.creatis.insa-lyon.fr/site/fr/creatools_accueil
+ #
+ #  This software is governed by the CeCILL-B license under French law and
+ #  abiding by the rules of distribution of free software. You can  use,
+ #  modify and/ or redistribute the software under the terms of the CeCILL-B
+ #  license as circulated by CEA, CNRS and INRIA at the following URL
+ #  http://www.cecill.info/licences/Licence_CeCILL-B_V1-en.html
+ #  or in the file LICENSE.txt.
+ #
+ #  As a counterpart to the access to the source code and  rights to copy,
+ #  modify and redistribute granted by the license, users are provided only
+ #  with a limited warranty  and the software's author,  the holder of the
+ #  economic rights,  and the successive licensors  have only  limited
+ #  liability.
+ #
+ #  The fact that you are presently reading this means that you have had
+ #  knowledge of the CeCILL-B license and that you accept its terms.
+ # ------------------------------------------------------------------------ */
+
+
+//=====
 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
 //===== 
 #include "bbvtkText3D.h"
 #include "bbvtkPackage.h"
 
-#include "vtkTextActor3D.h"
-#include "vtkTextProperty.h"
-
 
 namespace bbvtk
 {
@@ -31,19 +55,33 @@ void Text3D::Process()
 //    * TYPE is the C++ type of the input/output
 //      (the one provided in the attribute 'type' of the tag 'input')
 
-       vtkTextActor3D *textActor = vtkTextActor3D::New();
-       vtkTextProperty *textprop = vtkTextProperty::New();
-       textprop->SetColor( bbGetInputColour()[0] , bbGetInputColour()[1], bbGetInputColour()[2] );
-       textprop->SetFontSize( 14 );
-
-       textActor->SetTextProperty( textprop  );
+  // First time : creates the text actor and sets its text.
+  if (_textActor == NULL)
+    {
+       _textActor = vtkTextActor3D::New();
+       _textProp = vtkTextProperty::New();
+       if ( bbGetInputRenderer()!=NULL )
+       {
+               bbGetInputRenderer()->AddActor( _textActor );
+       }
+       _textProp->SetFontSize( 14 );
+       _textActor->SetTextProperty( _textProp  );
+    }
+  _textProp->SetColor( bbGetInputColour()[0] , bbGetInputColour()[1], bbGetInputColour()[2] );
+  
+  _textActor->SetInput( bbGetInputIn().c_str()  );
+  _textActor->SetPosition(  bbGetInputX(), bbGetInputY(),bbGetInputZ() );
+  _textActor->GetTextProperty()->SetOpacity( bbGetInputOpacity() );    
 
-       textActor->SetInput( bbGetInputIn().c_str()  );
-       textActor->SetPosition(  bbGetInputX(), bbGetInputY(),bbGetInputZ() );
-       bbGetInputRenderer()->AddActor( textActor );
-       bbSetOutputOut(textActor);
-       
+  if ( bbGetInputTransform()!=NULL )
+    {
+      _textActor->SetUserTransform( bbGetInputTransform() );
+    }
+  
+  bbSetOutputOut(_textActor);
+  
 }
+
 //===== 
 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
 //===== 
@@ -52,7 +90,7 @@ void Text3D::bbUserSetDefaultValues()
 
 //  SET HERE THE DEFAULT INPUT/OUTPUT VALUES OF YOUR BOX 
 //    Here we initialize the input 'In' to 0
-   bbSetInputIn("<void>");
+        bbSetInputIn("<void>");
        bbSetInputX(0);
        bbSetInputY(0);
        bbSetInputZ(0);
@@ -63,6 +101,11 @@ void Text3D::bbUserSetDefaultValues()
        colour.push_back(0);
        bbSetInputColour(colour);
        bbSetInputRenderer(NULL);
+       bbSetInputTransform(NULL);
+       bbSetInputOpacity(1);
+
+       _textActor = NULL;
+       _textProp = NULL;
 }
 //===== 
 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)