]> Creatis software - bbtk.git/blobdiff - packages/wxvtk/src/wxVTKRenderWindowInteractor.cxx
#135 BBTK Feature New Normal - branch vtk7itk4wx3
[bbtk.git] / packages / wxvtk / src / wxVTKRenderWindowInteractor.cxx
diff --git a/packages/wxvtk/src/wxVTKRenderWindowInteractor.cxx b/packages/wxvtk/src/wxVTKRenderWindowInteractor.cxx
deleted file mode 100644 (file)
index 2e58ec6..0000000
+++ /dev/null
@@ -1,827 +0,0 @@
-/*
- # ---------------------------------------------------------------------
- #
- # Copyright (c) CREATIS (Centre de Recherche en Acquisition et Traitement de l'Image
- #                        pour la SantÈ)
- # Authors : Eduardo Davila, Frederic Cervenansky, Claire Mouton
- # Previous Authors : Laurent Guigues, Jean-Pierre Roux
- # CreaTools website : www.creatis.insa-lyon.fr/site/fr/creatools_accueil
- #
- #  This software is governed by the CeCILL-B license under French law and
- #  abiding by the rules of distribution of free software. You can  use,
- #  modify and/ or redistribute the software under the terms of the CeCILL-B
- #  license as circulated by CEA, CNRS and INRIA at the following URL
- #  http://www.cecill.info/licences/Licence_CeCILL-B_V1-en.html
- #  or in the file LICENSE.txt.
- #
- #  As a counterpart to the access to the source code and  rights to copy,
- #  modify and redistribute granted by the license, users are provided only
- #  with a limited warranty  and the software's author,  the holder of the
- #  economic rights,  and the successive licensors  have only  limited
- #  liability.
- #
- #  The fact that you are presently reading this means that you have had
- #  knowledge of the CeCILL-B license and that you accept its terms.
- # ------------------------------------------------------------------------ */
-
-
-/*=========================================================================
-
-  Program:   Visualization Toolkit
-  Module:    $RCSfile: wxVTKRenderWindowInteractor.cxx,v $
-  Language:  C++
-  Date:      $Date: 2012/11/16 08:52:36 $
-  Version:   $Revision: 1.5 $
-
-=========================================================================*/
-
-#include <assert.h>
-
-#include "wxVTKRenderWindowInteractor.h"
-
-//This is needed for vtk 3.1 :
-#ifndef VTK_MAJOR_VERSION
-#  include "vtkVersion.h"
-#endif
-
-#if VTK_MAJOR_VERSION > 4 || (VTK_MAJOR_VERSION == 4 && VTK_MINOR_VERSION > 0)
-#  include "vtkCommand.h"
-#else
-#  include "vtkInteractorStyle.h"
-#endif
-#include "vtkDebugLeaks.h"
-
-#ifdef __WXMAC__
-#include "vtkCarbonRenderWindow.h"
-#endif
-
-//=======================================================================
-// LG : NAMESPACE IS NECESSARY TO AVOID CONFLICTING SYMBOLS IN DYN LIBS
-namespace bbwxvtk
-{
-
-
-//Keep this for compatibilty reason, this was introduced in wxGTK 2.4.0
-#if (!wxCHECK_VERSION(2, 4, 0))
-wxWindow* wxGetTopLevelParent(wxWindow *win)
-{
-    while ( win && !win->IsTopLevel() )
-         win = win->GetParent();
-    return win;
-}
-#endif
-}
-// LG : EO namespace bbwxvtk
-//=======================================================================
-
-// To access objc calls on cocoa
-#ifdef __WXCOCOA__
-#ifdef VTK_USE_COCOA
-#import <Cocoa/Cocoa.h>
-// This trick is no longer need in VTK CVS, should get rid of that:
-#define id Id
-#else
-#error Build mismatch you need both wxWidgets and VTK to be configure against Cocoa to work
-#endif //VTK_USE_COCOA
-#endif //__WXCOCOA__
-
-#ifdef __WXGTK__
-#    include <gdk/gdkx.h> // GDK_WINDOW_XWINDOW is found here in wxWidgets 2.8.0
-#    include "gdk/gdkprivate.h"
-#if wxCHECK_VERSION(2, 8, 0)
-#ifdef __WXGTK20__
-#include <wx/gtk/win_gtk.h>
-#else
-#include <wx/gtk1/win_gtk.h>
-#endif
-#else
-#include <wx/gtk/win_gtk.h>
-#endif
-#define GetXWindow(wxwin) (wxwin)->m_wxwindow ? \
-                          GDK_WINDOW_XWINDOW(GTK_PIZZA((wxwin)->m_wxwindow)->bin_window) : \
-                          GDK_WINDOW_XWINDOW((wxwin)->m_widget->window)
-#endif
-
-#ifdef __WXX11__
-#include "wx/x11/privx.h"
-#define GetXWindow(wxwin)   ((Window)(wxwin)->GetHandle())
-#endif
-
-
-//For more info on this class please go to:
-//http://wxvtk.sf.net
-//This hack is for some buggy wxGTK version:
-#if wxCHECK_VERSION(2, 3, 2) && !wxCHECK_VERSION(2, 4, 1) && defined(__WXGTK__)
-#  define WX_USE_X_CAPTURE 0
-#else
-#  define WX_USE_X_CAPTURE 1
-#endif
-
-#define ID_wxVTKRenderWindowInteractor_TIMER 1001
-
-//=======================================================================
-// LG : NAMESPACE IS NECESSARY TO AVOID CONFLICTING SYMBOLS IN DYN LIBS
-namespace bbwxvtk
-{
-
-#if defined(__WXGTK__) && defined(USE_WXGLCANVAS)
-IMPLEMENT_DYNAMIC_CLASS(wxVTKRenderWindowInteractor, wxGLCanvas)
-#else
-IMPLEMENT_DYNAMIC_CLASS(wxVTKRenderWindowInteractor, wxWindow)
-#endif  //__WXGTK__
-
-//---------------------------------------------------------------------------
-#if defined(__WXGTK__) && defined(USE_WXGLCANVAS)
-BEGIN_EVENT_TABLE(wxVTKRenderWindowInteractor, wxGLCanvas)
-#else
-BEGIN_EVENT_TABLE(wxVTKRenderWindowInteractor, wxWindow)
-#endif //__WXGTK__
-  //refresh window by doing a Render
-  EVT_PAINT       (wxVTKRenderWindowInteractor::OnPaint)
-  EVT_ERASE_BACKGROUND(wxVTKRenderWindowInteractor::OnEraseBackground)
-  EVT_MOTION      (wxVTKRenderWindowInteractor::OnMotion)
-
-  //Bind the events to the event converters
-  EVT_LEFT_DOWN   (wxVTKRenderWindowInteractor::OnButtonDown)
-  EVT_MIDDLE_DOWN (wxVTKRenderWindowInteractor::OnButtonDown)
-  EVT_RIGHT_DOWN  (wxVTKRenderWindowInteractor::OnButtonDown)
-  EVT_LEFT_UP     (wxVTKRenderWindowInteractor::OnButtonUp)
-  EVT_MIDDLE_UP   (wxVTKRenderWindowInteractor::OnButtonUp)
-  EVT_RIGHT_UP    (wxVTKRenderWindowInteractor::OnButtonUp)
-#if !(VTK_MAJOR_VERSION == 3 && VTK_MINOR_VERSION == 1)
-  EVT_ENTER_WINDOW(wxVTKRenderWindowInteractor::OnEnter)
-  EVT_LEAVE_WINDOW(wxVTKRenderWindowInteractor::OnLeave)
-  EVT_MOUSEWHEEL  (wxVTKRenderWindowInteractor::OnMouseWheel)
-  EVT_KEY_DOWN    (wxVTKRenderWindowInteractor::OnKeyDown)
-  EVT_KEY_UP      (wxVTKRenderWindowInteractor::OnKeyUp)
-  EVT_CHAR        (wxVTKRenderWindowInteractor::OnChar)
-#endif
-  EVT_TIMER       (ID_wxVTKRenderWindowInteractor_TIMER, wxVTKRenderWindowInteractor::OnTimer)
-  EVT_SIZE        (wxVTKRenderWindowInteractor::OnSize)
-END_EVENT_TABLE()
-
-
-
-//EED 2017-01-01 Migration VTK7
-#if VTK_MAJOR_VERSION <= 5
-  vtkCxxRevisionMacro(wxVTKRenderWindowInteractor, "$Revision: 1.5 $")
-#else
-  //...
-#endif
-
-vtkInstantiatorNewMacro(wxVTKRenderWindowInteractor)
-
-//---------------------------------------------------------------------------
-#if defined(__WXGTK__) && defined(USE_WXGLCANVAS)
-#if (wxCHECK_VERSION(2, 8, 0))
-wxVTKRenderWindowInteractor::wxVTKRenderWindowInteractor() : wxGLCanvas(0, -1, wxDefaultPosition), vtkRenderWindowInteractor()
-#else
-wxVTKRenderWindowInteractor::wxVTKRenderWindowInteractor() : wxGLCanvas(), vtkRenderWindowInteractor()
-#endif
-#else
-wxVTKRenderWindowInteractor::wxVTKRenderWindowInteractor() : wxWindow(), vtkRenderWindowInteractor()
-#endif //__WXGTK__
-      , timer(this, ID_wxVTKRenderWindowInteractor_TIMER)
-      , ActiveButton(wxEVT_NULL)
-      , RenderAllowed(0)
-      , Stereo(0)
-      , Handle(0)
-      , Created(true)
-      , RenderWhenDisabled(1)
-      , UseCaptureMouse(0)
-{
-#ifdef VTK_DEBUG_LEAKS
-  vtkDebugLeaks::ConstructClass("wxVTKRenderWindowInteractor");
-#endif
-
-  this->RenderWindow = NULL;
-  this->SetRenderWindow(vtkRenderWindow::New());
-  this->RenderWindow->Delete();
-  this->SetBackgroundStyle( wxBG_STYLE_COLOUR );
-  this->SetBackgroundColour( wxColor(0,0,0,0) );
-}
-//---------------------------------------------------------------------------
-wxVTKRenderWindowInteractor::wxVTKRenderWindowInteractor(wxWindow *parent,
-                                                         wxWindowID id,
-                                                         const wxPoint &pos,
-                                                         const wxSize &size,
-                                                         long style,
-                                                         const wxString &name)
-#if defined(__WXGTK__) && defined(USE_WXGLCANVAS)
-      : wxGLCanvas(parent, id, pos, size, style, name), vtkRenderWindowInteractor()
-#else
-      : wxWindow(parent, id, pos, size, style, name), vtkRenderWindowInteractor()
-#endif //__WXGTK__
-      , timer(this, ID_wxVTKRenderWindowInteractor_TIMER)
-      , ActiveButton(wxEVT_NULL)
-      , RenderAllowed(0)
-      , Stereo(0)
-      , Handle(0)
-      , Created(true)
-      , RenderWhenDisabled(1)
-      , UseCaptureMouse(0)
-{
-#ifdef VTK_DEBUG_LEAKS
-  vtkDebugLeaks::ConstructClass("wxVTKRenderWindowInteractor");
-#endif
-  this->RenderWindow = NULL;
-  this->SetRenderWindow(vtkRenderWindow::New());
-  this->RenderWindow->Delete();
-#ifdef __WXMAC__
-  // On Mac (Carbon) we don't get notified of the initial window size with an EVT_SIZE event,
-  // so we update the size information of the interactor/renderwindow here
-  this->UpdateSize(size.x, size.y);
-#endif
-  this->SetBackgroundStyle( wxBG_STYLE_COLOUR );
-  this->SetBackgroundColour( wxColor(0,0,0,0) );
-}
-//---------------------------------------------------------------------------
-wxVTKRenderWindowInteractor::~wxVTKRenderWindowInteractor()
-{
-  SetRenderWindow(NULL);
-  SetInteractorStyle(NULL);
-}
-//---------------------------------------------------------------------------
-wxVTKRenderWindowInteractor * wxVTKRenderWindowInteractor::New()
-{
-  // we don't make use of the objectfactory, because we're not registered
-  return new wxVTKRenderWindowInteractor;
-}
-//---------------------------------------------------------------------------
-void wxVTKRenderWindowInteractor::Initialize()
-{
-  int *size = RenderWindow->GetSize();
-  // enable everything and start rendering
-  Enable();
-  //RenderWindow->Start();
-
-  // set the size in the render window interactor
-  Size[0] = size[0];
-  Size[1] = size[1];
-
-  // this is initialized
-  Initialized = 1;
-}
-//---------------------------------------------------------------------------
-void wxVTKRenderWindowInteractor::Enable()
-{
-  // if already enabled then done
-  if (Enabled)
-    return;
-
-  // that's it
-  Enabled = 1;
-#if defined(__WXGTK__) && defined(USE_WXGLCANVAS)
-  SetCurrent();
-#endif
-  Modified();
-}
-//---------------------------------------------------------------------------
-bool wxVTKRenderWindowInteractor::Enable(bool enable)
-{
-#if defined(__WXGTK__) && defined(USE_WXGLCANVAS)
-  return wxGLCanvas::Enable(enable);
-#else
-  return wxWindow::Enable(enable);
-#endif
-}
-//---------------------------------------------------------------------------
-void wxVTKRenderWindowInteractor::Disable()
-{
-  // if already disabled then done
-  if (!Enabled)
-    return;
-
-  // that's it (we can't remove the event handler like it should be...)
-  Enabled = 0;
-  Modified();
-}
-//---------------------------------------------------------------------------
-void wxVTKRenderWindowInteractor::Start()
-{
-  // the interactor cannot control the event loop
-  vtkErrorMacro( << "wxVTKRenderWindowInteractor::Start() "
-    "interactor cannot control event loop.");
-}
-//---------------------------------------------------------------------------
-void wxVTKRenderWindowInteractor::UpdateSize(int x, int y)
-{
-  if( RenderWindow )
-  {
-    // if the size changed tell render window
-    if ( x != Size[0] || y != Size[1] )
-    {
-      // adjust our (vtkRenderWindowInteractor size)
-      Size[0] = x;
-      Size[1] = y;
-      // and our RenderWindow's size
-      RenderWindow->SetSize(x, y);
-    } // if x y
-  } // if RenderWindow
-}
-//---------------------------------------------------------------------------
-int wxVTKRenderWindowInteractor::CreateTimer(int WXUNUSED(timertype))
-{
-  // it's a one shot timer
-  if (!timer.Start(10, TRUE))
-       {
-       assert(false);
-       }
-
-  return 1;
-  
-}
-//---------------------------------------------------------------------------
-int wxVTKRenderWindowInteractor::DestroyTimer()
-{
-  // do nothing
-  return 1;
-}
-//---------------------------------------------------------------------------
-void wxVTKRenderWindowInteractor::OnTimer(wxTimerEvent& WXUNUSED(event))
-{
-       if (!Enabled)
-       {
-           return;
-    }
-
-#if VTK_MAJOR_VERSION > 4 || (VTK_MAJOR_VERSION == 4 && VTK_MINOR_VERSION > 0)
-    // new style
-    InvokeEvent(vtkCommand::TimerEvent, NULL);
-#else
-    // old style
-    InteractorStyle->OnTimer();
-#endif
-}
-
-//---------------------------------------------------------------------------
-// NOTE on implementation:
-// Bad luck you ended up in the only tricky place of this code.
-// A few note, wxWidgets still refuse to provide such convenient method
-// so I have to maintain it myself, eventhough this is completely integrated
-// in wxPython...
-// Anyway if this happen to break for you then compare to a recent version of wxPython
-// and look for the function long wxPyGetWinHandle(wxWindow* win)
-// in wxPython/src/helpers.cpp
-long wxVTKRenderWindowInteractor::GetHandleHack()
-{
-  //helper function to hide the MSW vs GTK stuff
-  long handle_tmp = 0;
-
-// __WXMSW__ is for Win32
-//__WXMAC__ stands for using Carbon C-headers, using either the CarbonLib/CFM or the native Mach-O builds (which then also use the latest features available)
-// __WXGTK__ is for both gtk 1.2.x and gtk 2.x
-#if defined(__WXMSW__) || defined(__WXMAC__)
-    handle_tmp = (long)this->GetHandle();
-#endif //__WXMSW__
-
-//__WXCOCOA__ stands for using the objective-c Cocoa API
-#ifdef __WXCOCOA__
-   // Here is how to find the NSWindow
-   wxTopLevelWindow* toplevel = dynamic_cast<wxTopLevelWindow*>(
-     wxGetTopLevelParent( this ) );
-   if (toplevel != NULL )    
-   {
-     handle_tmp = (long)toplevel->GetNSWindow();
-   }
-   // The NSView will be deducted from 
-   // [(NSWindow*)Handle contentView]
-   // if only I knew how to write that in c++
-#endif //__WXCOCOA__
-
-    // Find and return the actual X-Window.
-#if defined(__WXGTK__) || defined(__WXX11__)
-    return (long)GetXWindow(this);
-#endif
-
-//#ifdef __WXMOTIF__
-//    handle_tmp = (long)this->GetXWindow();
-//#endif
-
-  return handle_tmp;
-}
-//---------------------------------------------------------------------------
-void wxVTKRenderWindowInteractor::OnPaint(wxPaintEvent& WXUNUSED(event))
-{
-  //must always be here
-  wxPaintDC pDC(this);
-
-  //do it here rather than in the cstor: this is safer.
-  if(!Handle)
-  {
-    Handle = GetHandleHack();
-    RenderWindow->SetWindowId(reinterpret_cast<void *>(Handle));
-#ifdef __WXMSW__
-    RenderWindow->SetParentId(reinterpret_cast<void *>(this->GetParent()->GetHWND()));
-#endif //__WXMSW__
-  }
-  // get vtk to render to the wxWindows
-  Render();
-#ifdef __WXMAC__
-  // This solves a problem with repainting after a window resize
-  // See also: http://sourceforge.net/mailarchive/forum.php?thread_id=31690967&forum_id=41789
-  vtkCarbonRenderWindow* rwin = vtkCarbonRenderWindow::SafeDownCast(RenderWindow);
-  if( rwin )
-  {
-    rwin->UpdateGLRegion();
-  }
-#endif
-
-}
-//---------------------------------------------------------------------------
-void wxVTKRenderWindowInteractor::OnEraseBackground(wxEraseEvent &event)
-{
-  //turn off background erase to reduce flickering on MSW
-  event.Skip(false);
-}
-//---------------------------------------------------------------------------
-void wxVTKRenderWindowInteractor::OnSize(wxSizeEvent& WXUNUSED(event))
-{
-  int w, h;
-  GetClientSize(&w, &h);
-  UpdateSize(w, h);
-
-  if (!Enabled) 
-    {
-    return;
-    }
-
-#if VTK_MAJOR_VERSION > 4 || (VTK_MAJOR_VERSION == 4 && VTK_MINOR_VERSION > 0)
-  InvokeEvent(vtkCommand::ConfigureEvent, NULL);
-#endif
-  //this will check for Handle
-  //Render();
-}
-//---------------------------------------------------------------------------
-void wxVTKRenderWindowInteractor::OnMotion(wxMouseEvent &event)
-{
-       this->Render();
-
-       if (!Enabled) 
-    {
-       return;
-    }
-#if VTK_MAJOR_VERSION > 4 || (VTK_MAJOR_VERSION == 4 && VTK_MINOR_VERSION > 0)
-  SetEventInformationFlipY(event.GetX(), event.GetY(), event.ControlDown(), event.ShiftDown(), '\0', 0, NULL);
-  InvokeEvent(vtkCommand::MouseMoveEvent, NULL);
-#else
-  InteractorStyle->OnMouseMove(event.ControlDown(), event.ShiftDown(), event.GetX(), Size[1] - event.GetY() - 1);
-#endif
-}
-//---------------------------------------------------------------------------
-#if !(VTK_MAJOR_VERSION == 3 && VTK_MINOR_VERSION == 1)
-void wxVTKRenderWindowInteractor::OnEnter(wxMouseEvent &event)
-{
-  if (!Enabled) 
-    {
-    return;
-    }
-
-#if VTK_MAJOR_VERSION > 4 || (VTK_MAJOR_VERSION == 4 && VTK_MINOR_VERSION > 0)
-    // new style
-  SetEventInformationFlipY(event.GetX(), event.GetY(), event.ControlDown(), event.ShiftDown(), '\0', 0, NULL);
-  InvokeEvent(vtkCommand::EnterEvent, NULL);
-#else
-    // old style
-  InteractorStyle->OnEnter(event.ControlDown(), event.ShiftDown(), event.GetX(), Size[1] - event.GetY() - 1);  
-#endif
-}
-//---------------------------------------------------------------------------
-void wxVTKRenderWindowInteractor::OnLeave(wxMouseEvent &event)
-{
-  if (!Enabled) 
-    {
-    return;
-    }
-
-#if VTK_MAJOR_VERSION > 4 || (VTK_MAJOR_VERSION == 4 && VTK_MINOR_VERSION > 0)
-    // new style
-  SetEventInformationFlipY(event.GetX(), event.GetY(), 
-      event.ControlDown(), event.ShiftDown(), '\0', 0, NULL);
-
-  InvokeEvent(vtkCommand::LeaveEvent, NULL);
-#else
-    // old style
-  InteractorStyle->OnLeave(event.ControlDown(), event.ShiftDown(),
-      event.GetX(), Size[1] - event.GetY() - 1);  
-#endif
-}
-//---------------------------------------------------------------------------
-void wxVTKRenderWindowInteractor::OnKeyDown(wxKeyEvent &event)
-{
-  if (!Enabled) 
-    {
-    return;
-    }
-
-#if VTK_MAJOR_VERSION > 4 || (VTK_MAJOR_VERSION == 4 && VTK_MINOR_VERSION > 0)
-    // new style
-  int keycode = event.GetKeyCode();
-  char key = '\0';
-  if (((unsigned int)keycode) < 256)
-  {
-    // TODO: Unicode in non-Unicode mode ??
-    key = (char)keycode;
-  }
-
-  // we don't get a valid mouse position inside the key event on every platform
-  // so we retrieve the mouse position explicitly and pass it along
-  wxPoint mousePos = ScreenToClient(wxGetMousePosition());
-  SetEventInformationFlipY(mousePos.x, mousePos.y, 
-                           event.ControlDown(), event.ShiftDown(), key, 0, NULL);
-  InvokeEvent(vtkCommand::KeyPressEvent, NULL);
-#else
-  InteractorStyle->OnKeyDown(event.ControlDown(), event.ShiftDown(), 
-    event.GetKeyCode(), 1);
-#endif
-  event.Skip();
-}
-//---------------------------------------------------------------------------
-void wxVTKRenderWindowInteractor::OnKeyUp(wxKeyEvent &event)
-{
-  if (!Enabled) 
-    {
-    return;
-    }
-
-#if VTK_MAJOR_VERSION > 4 || (VTK_MAJOR_VERSION == 4 && VTK_MINOR_VERSION > 0)
-    // new style
-  int keycode = event.GetKeyCode();
-  char key = '\0';
-  if (((unsigned int)keycode) < 256)
-  {
-    // TODO: Unicode in non-Unicode mode ??
-    key = (char)keycode;
-  }
-
-  // we don't get a valid mouse position inside the key event on every platform
-  // so we retrieve the mouse position explicitly and pass it along
-  wxPoint mousePos = ScreenToClient(wxGetMousePosition());
-  SetEventInformationFlipY(mousePos.x, mousePos.y, 
-                           event.ControlDown(), event.ShiftDown(), key, 0, NULL);
-  InvokeEvent(vtkCommand::KeyReleaseEvent, NULL);
-#else
-  InteractorStyle->OnKeyUp(event.ControlDown(), event.ShiftDown(), 
-    event.GetKeyCode(), 1);
-#endif
-  event.Skip();
-}
-#endif //!(VTK_MAJOR_VERSION == 3 && VTK_MINOR_VERSION == 1)
- //---------------------------------------------------------------------------
-void wxVTKRenderWindowInteractor::OnChar(wxKeyEvent &event)
-{
-  if (!Enabled) 
-    {
-    return;
-    }
-    
-#if VTK_MAJOR_VERSION > 4 || (VTK_MAJOR_VERSION == 4 && VTK_MINOR_VERSION > 0)
-  // new style
-  int keycode = event.GetKeyCode();
-  char key = '\0';
-  if (((unsigned int)keycode) < 256)
-    {
-    // TODO: Unicode in non-Unicode mode ??
-    key = (char)keycode;
-    }
-
-  // we don't get a valid mouse position inside the key event on every platform
-  // so we retrieve the mouse position explicitly and pass it along
-  wxPoint mousePos = ScreenToClient(wxGetMousePosition());
-  SetEventInformationFlipY(mousePos.x, mousePos.y, 
-                           event.ControlDown(), event.ShiftDown(), key, 0, NULL);
-  InvokeEvent(vtkCommand::CharEvent, NULL);
-#endif
-  event.Skip();
-}
-//---------------------------------------------------------------------------
-void wxVTKRenderWindowInteractor::OnButtonDown(wxMouseEvent &event)
-{
-  if (!Enabled || (ActiveButton != wxEVT_NULL))
-    {
-    return;
-    }
-  ActiveButton = event.GetEventType();
-
-    // On Mac (Carbon) and Windows we don't automatically get the focus when
-    // you click inside the window
-    // we therefore set the focus explicitly
-    // Apparently we need that on linux (GTK) too:
-    this->SetFocus();
-
-#if VTK_MAJOR_VERSION > 4 || (VTK_MAJOR_VERSION == 4 && VTK_MINOR_VERSION > 0)
-  SetEventInformationFlipY(event.GetX(), event.GetY(), 
-    event.ControlDown(), event.ShiftDown(), '\0', 0, NULL);
-#endif
-
-  if(event.RightDown())
-  {
-#if VTK_MAJOR_VERSION > 4 || (VTK_MAJOR_VERSION == 4 && VTK_MINOR_VERSION > 0)
-    // new style
-    InvokeEvent(vtkCommand::RightButtonPressEvent, NULL);
-#else            
-    // old style
-    InteractorStyle->OnRightButtonDown(event.ControlDown(), event.ShiftDown(),
-      event.GetX(), Size[1] - event.GetY() - 1);
-#endif
-  }
-  else if(event.LeftDown())
-  {
-#if VTK_MAJOR_VERSION > 4 || (VTK_MAJOR_VERSION == 4 && VTK_MINOR_VERSION > 0)
-    // new style
-    InvokeEvent(vtkCommand::LeftButtonPressEvent, NULL);
-#else            
-    // old style
-    InteractorStyle->OnLeftButtonDown(event.ControlDown(),  event.ShiftDown(),
-      event.GetX(), Size[1] - event.GetY() - 1);
-#endif
-  }
-  else if(event.MiddleDown())
-  {
-#if VTK_MAJOR_VERSION > 4 || (VTK_MAJOR_VERSION == 4 && VTK_MINOR_VERSION > 0)
-    // new style
-    InvokeEvent(vtkCommand::MiddleButtonPressEvent, NULL);
-#else            
-    // old style
-    InteractorStyle->OnMiddleButtonDown(event.ControlDown(), event.ShiftDown(),
-      event.GetX(), Size[1] - event.GetY() - 1);
-#endif
-  }
-  //save the button and capture mouse until the button is released
-  //Only if :
-  //1. it is possible (WX_USE_X_CAPTURE)
-  //2. user decided to.
-  if ((ActiveButton != wxEVT_NULL) && WX_USE_X_CAPTURE && UseCaptureMouse)
-  {
-    CaptureMouse();
-  }
-}
-//---------------------------------------------------------------------------
-void wxVTKRenderWindowInteractor::OnButtonUp(wxMouseEvent &event)
-{
-  //EVT_xxx_DOWN == EVT_xxx_UP - 1
-  //This is only needed if two mouse buttons are pressed at the same time.
-  //In wxWindows 2.4 and later: better use of wxMOUSE_BTN_RIGHT or 
-  //wxEVT_COMMAND_RIGHT_CLICK
-  if (!Enabled || (ActiveButton != (event.GetEventType()-1))) 
-    {
-    return;
-    }
-
-#if VTK_MAJOR_VERSION > 4 || (VTK_MAJOR_VERSION == 4 && VTK_MINOR_VERSION > 0)
-  SetEventInformationFlipY(event.GetX(), event.GetY(), 
-    event.ControlDown(), event.ShiftDown(), '\0', 0, NULL);
-#endif
-  
-  if(ActiveButton == wxEVT_RIGHT_DOWN)
-  {
-#if VTK_MAJOR_VERSION > 4 || (VTK_MAJOR_VERSION == 4 && VTK_MINOR_VERSION > 0)
-    // new style
-    InvokeEvent(vtkCommand::RightButtonReleaseEvent, NULL);
-#else            
-    // old style
-    InteractorStyle->OnRightButtonUp(event.ControlDown(), event.ShiftDown(),
-      event.GetX(), Size[1] - event.GetY() - 1);
-#endif
-  }
-  else if(ActiveButton == wxEVT_LEFT_DOWN)
-  {
-#if VTK_MAJOR_VERSION > 4 || (VTK_MAJOR_VERSION == 4 && VTK_MINOR_VERSION > 0)
-    // new style
-    InvokeEvent(vtkCommand::LeftButtonReleaseEvent, NULL);
-#else            
-    // old style
-    InteractorStyle->OnLeftButtonUp(event.ControlDown(), event.ShiftDown(),
-      event.GetX(), Size[1] - event.GetY() - 1);
-#endif
-  }
-  else if(ActiveButton == wxEVT_MIDDLE_DOWN)
-  {
-#if VTK_MAJOR_VERSION > 4 || (VTK_MAJOR_VERSION == 4 && VTK_MINOR_VERSION > 0)
-    // new style
-    InvokeEvent(vtkCommand::MiddleButtonReleaseEvent, NULL);
-#else            
-    // old style
-    InteractorStyle->OnMiddleButtonUp(event.ControlDown(), event.ShiftDown(),
-      event.GetX(), Size[1] - event.GetY() - 1);
-#endif
-  }
-  //if the ActiveButton is realeased, then release mouse capture
-  if ((ActiveButton != wxEVT_NULL) && WX_USE_X_CAPTURE && UseCaptureMouse)
-  {
-    ReleaseMouse();
-  }
-  ActiveButton = wxEVT_NULL;
-}
-//---------------------------------------------------------------------------
-void wxVTKRenderWindowInteractor::OnMouseWheel(wxMouseEvent& event)
-{
-// Mouse wheel was only added after VTK 4.4 (I think...)
-#if VTK_MAJOR_VERSION > 4 || (VTK_MAJOR_VERSION == 4 && VTK_MINOR_VERSION > 2)
-  // new style
-  //Set vtk event information ... The numebr of wheel rotations is stored in
-  //the x varible.  y varible is zero
-  SetEventInformationFlipY(event.GetWheelRotation() / event.GetWheelDelta(), 0, 
-                           event.ControlDown(), event.ShiftDown(), '\0', 0, NULL);
-  if(event.GetWheelRotation() > 0)
-    {
-      //Send event to VTK
-      InvokeEvent(vtkCommand::MouseWheelForwardEvent, NULL);
-    }
-  else
-    {
-      //Send event to VTK
-      InvokeEvent(vtkCommand::MouseWheelBackwardEvent, NULL);
-    }
-#endif
-    
-}
-
-//---------------------------------------------------------------------------
-void wxVTKRenderWindowInteractor::Render()
-{
-  RenderAllowed = 1;
-  if (!RenderWhenDisabled)
-    {
-    //the user doesn't want us to render when the toplevel frame
-    //is disabled - first find the top level parent
-    wxWindow *topParent = wxGetTopLevelParent(this);
-    if (topParent)
-      {
-      //if it exists, check whether it's enabled
-      //if it's not enabeld, RenderAllowed will be false
-      RenderAllowed = topParent->IsEnabled();
-      }
-    }
-
-  if (RenderAllowed)
-    {
-    if(Handle && (Handle == GetHandleHack()) )
-      {
-      RenderWindow->Render();
-      }
-#if VTK_MAJOR_VERSION > 4 || (VTK_MAJOR_VERSION == 4 && VTK_MINOR_VERSION > 2)
-    else if(GetHandleHack())
-      {
-      //this means the user has reparented us; let's adapt to the
-      //new situation by doing the WindowRemap dance
-      //store the new situation
-      Handle = GetHandleHack();
-      RenderWindow->SetNextWindowId(reinterpret_cast<void *>(Handle));
-      RenderWindow->WindowRemap();
-      RenderWindow->Render();
-      }
-#endif
-    }
-}
-//---------------------------------------------------------------------------
-void wxVTKRenderWindowInteractor::SetRenderWhenDisabled(int newValue)
-{
-  //Change value of __RenderWhenDisabled ivar.
-  //If __RenderWhenDisabled is false (the default), this widget will not
-  //call Render() on the RenderWindow if the top level frame (i.e. the
-  //containing frame) has been disabled.
-
-  //This prevents recursive rendering during wxSafeYield() calls.
-  //wxSafeYield() can be called during the ProgressMethod() callback of
-  //a VTK object to have progress bars and other GUI elements updated -
-  //it does this by disabling all windows (disallowing user-input to
-  //prevent re-entrancy of code) and then handling all outstanding
-  //GUI events.
-        
-  //However, this often triggers an OnPaint() method for wxVTKRWIs,
-  //resulting in a Render(), resulting in Update() being called whilst
-  //still in progress.
-
-  RenderWhenDisabled = (bool)newValue;
-}
-//---------------------------------------------------------------------------
-//
-// Set the variable that indicates that we want a stereo capable window
-// be created. This method can only be called before a window is realized.
-//
-void wxVTKRenderWindowInteractor::SetStereo(int capable)
-{
-  if (Stereo != capable)
-    {
-    Stereo = capable;
-    RenderWindow->StereoCapableWindowOn();
-    RenderWindow->SetStereoTypeToCrystalEyes();
-    Modified();
-    }
-}
-
-//---------------------------------------------------------------------------
-//
-//
-void wxVTKRenderWindowInteractor::PrintSelf(ostream& os, vtkIndent indent)
-{
-  this->Superclass::PrintSelf(os, indent);
-}
-
-
-}
-// LG : EO namespace bbwxvtk
-//=======================================================================
-
-