]> Creatis software - gdcm.git/blobdiff - src/gdcmFile.cxx
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[gdcm.git] / src / gdcmFile.cxx
index 66d2ffd848ce48783ac43300565096f759b994d6..f79b64e7c8618eb8cc8f574c93ef064f13daf54e 100644 (file)
@@ -3,8 +3,8 @@
   Program:   gdcm
   Module:    $RCSfile: gdcmFile.cxx,v $
   Language:  C++
-  Date:      $Date: 2005/07/23 02:01:37 $
-  Version:   $Revision: 1.260 $
+  Date:      $Date: 2005/07/30 18:17:08 $
+  Version:   $Revision: 1.264 $
                                                                                 
   Copyright (c) CREATIS (Centre de Recherche et d'Applications en Traitement de
   l'Image). All rights reserved. See Doc/License.txt or
 #include <vector>
 #include <stdio.h> //sscanf
 #include <stdlib.h> // for atoi
-#include <math.h> // for pow
 
 namespace gdcm 
 {
+
 //-----------------------------------------------------------------------------
 // Constructor / Destructor
 
@@ -785,8 +785,8 @@ int File::GetBitsStored()
 
 /**
  * \brief   Retrieve the number of Bits Allocated
- *          (8, 12 -compacted ACR-NEMA files-, 16, ...)
- * @return  The encountered number of Bits Allocated, 0 by default.
+ *          (8, 12 -compacted ACR-NEMA files-, 16, 24 -old RGB ACR-NEMA files-,)
+ * @return  The encountered Number of Bits Allocated, 0 by default.
  *          0 means the file is NOT USABLE. The caller has to check it !
  */
 int File::GetBitsAllocated()
@@ -920,8 +920,8 @@ std::string File::GetPixelType()
    }
    else if ( bitsAlloc == "24" )
    {
-      // (in order no to be messed up
-      bitsAlloc = "8";  // by old RGB images)
+      // (in order no to be messed up by old RGB images)
+      bitsAlloc = "8";
    }
 
    std::string sign = GetEntryValue(0x0028, 0x0103);//"Pixel Representation"
@@ -1787,177 +1787,6 @@ bool File::Load( std::string const &fileName )
 }
 #endif
 
-// -----------------------------------------------------------------------------------------
-//             THERALYS Algorithm to determine the most similar basic orientation
-//
-//  Transliterated from original Python code.
-//  Kept as close as possible to the original code
-//  in order to speed up any further modif of Python code :-(
-// ------------------------------------------------------------------------------------------
-
-/**
- * \brief  THERALYS' Algorithm to determine the most similar basic orientation
- *           (Axial, Coronal, Sagital) of the image
- * \note Should be run on the first gdcm::File of a 'coherent' Serie
- * @return orientation code
- * @return orientation code
- *   #   0 :   Not Applicable (neither 0020,0037 Image Orientation Patient 
- *   #                         nor     0020,0032Image Position     found )
- *   #   1 :   Axial
- *   #  -1 :   Axial invert
- *   #   2 :   Coronal
- *   #  -2 :   Coronal invert
- *   #   3 :   Sagital
- *   #  -3 :   Sagital invert
- *   #   4 :   Heart Axial
- *   #  -4 :   Heart Axial invert
- *   #   5 :   Heart Coronal
- *   #  -5 :   Heart Coronal invert
- *   #   6 :   Heart Sagital
- *   #  -6 :   Heart Sagital invert
- */
-float File::TypeOrientation( )
-{
-   float *iop = new float[6];
-   bool succ = GetImageOrientationPatient( iop );
-   if ( !succ )
-   {
-      delete iop;
-      return 0.;
-   }
-
-   vector3D ori1;
-   vector3D ori2;
-
-   ori1.x = iop[0]; ori1.y = iop[1]; ori1.z = iop[2]; 
-   ori1.x = iop[3]; ori2.y = iop[4]; ori2.z = iop[5];
-
-   // two perpendicular vectors describe one plane
-   float dicPlane[6][2][3] =
-   { {  {1,    0,    0   },{0,       1,     0     }  },       // Axial
-     {  {1,    0,    0   },{0,       0,    -1     }  },       // Coronal
-     {  {0,    1,    0   },{0,       0,    -1     }  },       // Sagittal
-     {  { 0.8, 0.5,  0.0 },{-0.1,    0.1 , -0.95  }  },       // Axial - HEART
-     {  { 0.8, 0.5,  0.0 },{-0.6674, 0.687, 0.1794}  },       // Coronal - HEART
-     {  {-0.1, 0.1, -0.95},{-0.6674, 0.687, 0.1794}  }        // Sagittal - HEART
-   };
-
-   vector3D refA;
-   vector3D refB;
-   int i = 0;
-   Res res;   // [ <result> , <memory of the last succes calcule> ]
-   res.first = 0;
-   res.second = 99999;
-   for (int numDicPlane=0; numDicPlane<6; numDicPlane++)
-   {
-       i = i + 1;
-       // refA=plane[0]
-       refA.x = dicPlane[numDicPlane][0][0]; 
-       refA.y = dicPlane[numDicPlane][0][1]; 
-       refA.z = dicPlane[numDicPlane][0][2];
-       // refB=plane[1]
-       refB.x = dicPlane[numDicPlane][1][0]; 
-       refB.y = dicPlane[numDicPlane][1][1]; 
-       refB.z = dicPlane[numDicPlane][1][2];
-       res=VerfCriterion(  i, CalculLikelyhood2Vec(refA,refB,ori1,ori2), res );
-       res=VerfCriterion( -i, CalculLikelyhood2Vec(refB,refA,ori1,ori2), res );
-   }
-   delete iop;
-   return res.first;
-/*
-//             i=0
-//             res=[0,99999]  ## [ <result> , <memory of the last succes calculus> ]
-//             for plane in dicPlane:
-//                 i=i+1
-//                 refA=plane[0]
-//                 refB=plane[1]
-//                 res=self.VerfCriterion(  i , self.CalculLikelyhood2Vec(refA,refB,ori1,ori2) , res )
-//                 res=self.VerfCriterion( -i , self.CalculLikelyhood2Vec(refB,refA,ori1,ori2) , res )
-//             return res[0]
-*/
-
-}
-
-Res File::VerfCriterion(int typeCriterion, float criterionNew, Res res)
-{
-   float criterion = res.second;
-   if (criterionNew < criterion)
-   {
-      res.first  = criterionNew;
-      res.second = typeCriterion;
-   }
-/*
-//   type = res[0]
-//   criterion = res[1]
-// #     if criterionNew<0.1 and criterionNew<criterion:
-//   if criterionNew<criterion:
-//      criterion=criterionNew
-//      type=typeCriterion
-//   return [ type , criterion ]
-*/
-   return res;
-} 
-
-float File::CalculLikelyhood2Vec(vector3D refA, vector3D refB, 
-                                 vector3D ori1, vector3D ori2)
-{
-//   # ------------------------- Purpose : -----------------------------------
-//   # - This function determines the orientation similarity of two planes.
-//   #   Each plane is described by two vectors.
-//   # ------------------------- Parameters : --------------------------------
-//   # - <refA>  : - type : vector 3D (float)
-//   # - <refB>  : - type : vector 3D (float)
-//   #             - Description of the first plane
-//   # - <ori1>  : - type : vector 3D (float)
-//   # - <ori2>  : - type : vector 3D (float)
-//   #             - Description of the second plane
-//   # ------------------------- Return : ------------------------------------
-//   #  float :   0 if the planes are perpendicular. While the difference of
-//   #             the orientation between the planes are big more enlarge is
-//   #             the criterion.
-//   # ------------------------- Other : -------------------------------------
-//   #  The calculus is based with vectors normalice
-
-   vector3D ori3 = ProductVectorial(ori1,ori2);
-   vector3D refC = ProductVectorial(refA,refB);
-   float    res  = pow(refC.x-ori3.x, 2.) + 
-                   pow(refC.y-ori3.y, 2.) + 
-                   pow(refC.z-ori3.z, 2.);
-
-/*
-//   ori3=self.ProductVectorial(ori1,ori2)
-//   refC=self.ProductVectorial(refA,refB)
-//   res=math.pow(refC[0]-ori3[0],2) + math.pow(refC[1]-ori3[1],2) + math.pow(refC[2]-ori3[2],2)
-//   return math.sqrt(res)
-*/
-   return sqrt(res);
-}
-
-vector3D File::ProductVectorial(vector3D vec1, vector3D vec2)
-{
-
-//   # ------------------------- Purpose : -----------------------------------
-//   # - Calculus of the poduct vectorial between two vectors 3D
-//   # ------------------------- Parameters : --------------------------------
-//   # - <vec1>  : - type : vector 3D (float)
-//   # - <vec2>  : - type : vector 3D (float)
-//   # ------------------------- Return : ------------------------------------
-//   #  (vec) :    - Vector 3D
-//   # ------------------------- Other : -------------------------------------
-
-   vector3D vec3;
-   vec3.x =    vec1.y*vec2.z - vec1.z*vec2.y;
-   vec3.y = -( vec1.x*vec2.z - vec1.z*vec2.x);
-   vec3.z =    vec1.x*vec2.y - vec1.y*vec2.x;
-/*
-//   vec3=[0,0,0]
-//   vec3[0]=vec1[1]*vec2[2]    - vec1[2]*vec2[1]
-//   vec3[1]=-( vec1[0]*vec2[2] - vec1[2]*vec2[0])
-//   vec3[2]=vec1[0]*vec2[1]    - vec1[1]*vec2[0]
-*/
-   return vec3;
-}
-
 //-----------------------------------------------------------------------------
 // Print