]> Creatis software - creaImageIO.git/blobdiff - src2/creaImageIOTreeHandler.h
move directory
[creaImageIO.git] / src2 / creaImageIOTreeHandler.h
index a454116a17ca9559128cc7c6bceec7f0828a6a81..b84d0f9e64b3cfe85e7944587f449704a9371ece 100644 (file)
@@ -14,96 +14,117 @@ namespace creaImageIO
    * \ingroup Model
    */
   //=======================================================================
+
   /// Abstract class which 'handles' a Tree structure 
   class TreeHandler
   {
   public:
 
-    ///====================================================================
+    //====================================================================
     //  typedef TreeHandlerStatistics Statistics;
-    ///====================================================================
+    //====================================================================
 
-    ///====================================================================
+    //====================================================================
     /// Ctor
     TreeHandler() {}
     /// Virtual dtor
     virtual ~TreeHandler() {}
-    ///====================================================================
+    //====================================================================
 
-    ///====================================================================
+    //====================================================================
     /// Returns the Tree handled 
     tree::Tree& GetTree() { return mTree; }
     /// Returns the Tree handled (const)
     const tree::Tree& GetTree() const { return mTree; }
-    ///====================================================================
+    //====================================================================
 
-    ///====================================================================
-    /// QUERY METHODS
+    //====================================================================
+    // QUERY METHODS
     /// Is the 'source' readable ?
     virtual bool IsReadable() { return false; }
     /// Is the 'source' writable ?
     virtual bool IsWritable() { return false; }
-    ///====================================================================
+    //====================================================================
 
 
-    ///====================================================================
-    /// INITIALIZATION / FINALIZATION
-    ///====================================================================
+    //====================================================================
+    // INITIALIZATION / FINALIZATION
+    //====================================================================
 
-    ///====================================================================
+    //====================================================================
     /// Opens an existing 'source' 
-    /// Default mode is read only 
-    /// If IsWritable and writable==true then opens in read/write mode
+    // Default mode is read only 
+    // If IsWritable and writable==true then opens in read/write mode
     virtual bool Open(bool writable = false) { return false; }
     /// Closes the 'source'
     virtual bool Close() { return false; }
     /// Creates a new 'source' 
-    /// Default mode is read only 
-    /// If IsWritable and writable==true then opens in read/write mode
+    // Default mode is read only 
+    // If IsWritable and writable==true then opens in read/write mode
     virtual bool Create(bool writable = false) { return false; }
     /// Destroys the 'source'
     virtual bool Destroy() { return false; }
-    ///====================================================================
+       /// Begins a transaction
+       virtual void BeginTransaction(){}
+       ///Commits results and ends transaction
+       virtual void EndTransaction(){}
+    //====================================================================
 
 
-    ///====================================================================
+    //====================================================================
     // READ METHODS
-    ///====================================================================
+    //====================================================================
 
 
-    ///====================================================================
+    //====================================================================
     /// Returns the number of children of the Node *WITHOUT LOADING THEM*
-    /// REM : The Tree itself is a Node and asking for its number of 
-    ///       children returns the number of children of level 1.
+    // REM : The Tree itself is a Node and asking for its number of 
+    //       children returns the number of children of level 1.
     virtual unsigned int GetNumberOfChildren(tree::Node* n) { return 0; }
-    ///====================================================================
-
-    ///====================================================================
+    //====================================================================
+
+       //====================================================================
+    /// Returns the attribute requested. Useful for synchronization.
+       virtual void GetAttribute(std::string levelDescriptor,
+                                                                          std::string searchParam, 
+                                                                          std::string searchVal, 
+                                                                          std::string key, 
+                                                                          std::string& result){}
+    //====================================================================
+
+    //====================================================================
     /// Recursively loads the children of node 'parent' until maxlevel 
-    /// is reached.
-    /// If maxlevel <= 0 then loads all the sub-tree rooted at parent 
-    /// If parent == NULL or parent == tree then starts with the 'children' of 
-    /// the tree itself.
-    /// Returns the total number of children loaded.
+    // is reached.
+    // If maxlevel <= 0 then loads all the sub-tree rooted at parent 
+    // If parent == NULL or parent == tree then starts with the 'children' of 
+    // the tree itself.
+    // Returns the total number of children loaded.
     virtual int LoadChildren(tree::Node* parent, int maxlevel) 
     { return 0; }
-    ///====================================================================
+    //====================================================================
 
-    ///====================================================================
+    //====================================================================
     /// Unloads the Node and its descendants
-    /// WITHOUT altering the source, e.g. the database
+    // WITHOUT altering the source, e.g. the database
     virtual void UnLoad(tree::Node* n) { return; }
+    //====================================================================
+
+       //====================================================================
+    /// Returns the top level node id for the given search param and search value
+    virtual void GetTopLevelNodeId(const std::string& searchParam, 
+                                                                                       const std::string& searchValue, 
+                                                                                       std::string& parent_id){ return; }
     ///====================================================================
 
 
-    ///====================================================================
-    /// WRITE METHODS : WORK ONLY IN WRITE MODE
-    ///====================================================================
+    //====================================================================
+    // WRITE METHODS : WORK ONLY IN WRITE MODE
+    //====================================================================
     typedef tree::Node::AttributeMapType AttributeMapType;
-   /// Adds a branch in the tree with the attributes provided
-    /// returns the Level in the tree where the branch was connected 
-    /// (-1 for error, 0 for top level, etc. ) 
-    /// Of course the branch is loaded on exit
+    /// Adds a branch in the tree with the attributes provided
+    // returns the Level in the tree where the branch was connected 
+    // (-1 for error, 0 for top level, etc. ) 
+    // Of course the branch is loaded on exit
     virtual int AddBranch( const AttributeMapType& ) { return -1; }
     /// Removes the node and its descendants 
     virtual bool Remove(tree::Node*)  { return false; }
@@ -111,7 +132,21 @@ namespace creaImageIO
     virtual bool SetAttribute(tree::Node*, 
                              const std::string& key,
                              const std::string& value) { return false; }
-    ///====================================================================
+       // Sets an attribute
+    virtual void SetAttribute(const std::string& levelDescriptor, 
+                             const std::string& key,
+                             const std::string& value,
+                                 const std::string& searchParam, 
+                                 const std::string& searchVal){}
+       //Deletes the tuple that matches the parameters given
+       virtual void DeleteTuple(std::string levelDescriptor, std::string key, std::string value){}
+       //Deletes the entries that match the parameters given
+       virtual void RemoveEntries(const std::string i_table, 
+               const std::string i_attribute, 
+               const std::string i_operand, 
+               const std::string i_val){}
+    //====================================================================
 
 
   private:
@@ -124,11 +159,11 @@ namespace creaImageIO
   /*
   //=======================================================================
   /// Memorizes statistics on operations done by a tree handler
-  /// (nodes created, removed, ...)
+  // (nodes created, removed, ...)
   class TreeHandlerStatistics
   {
   public:
-    ///====================================================================
+    //====================================================================
     /// Ctor
     TreeHandler(TreeHandler* tree) : mTreeHandler(tree) { Reset(); }
     /// Dtor