]> Creatis software - clitk.git/blobdiff - vv/vvSlicer.cxx
Removed call to UpdateOrientation in SetFusion and SetOverlay to avoid
[clitk.git] / vv / vvSlicer.cxx
index 43583571456b3d12d6253bc27e7fb17449eb893a..302da7eae2689d6d7ef7d2657a6fa42e80babc4f 100644 (file)
@@ -98,22 +98,6 @@ vvSlicer::vvSlicer()
   mVFColor[1] = 1;
   mVFColor[2] = 0;
 
-  std::string text = "F1 = sagital; F2 = coronal; F3 = axial\n";
-  text += "F5 = horizontal flip; F6 = vertical flip\n\n";
-  text += "0,1,2,3,4,5 : preset windowing\n";
-  text += "6,7,8,9 : preset colormap\n";
-  text += "z : local windowing\n";
-  text += "r : reset view\n";
-  text += "l : reload image\n";
-  text += "f : fly to mouse position\n";
-  text += "g : go to cross hair position\n\n";
-  text += "Up,down : change slice\n";
-  text += "Left,right : change tenporal slice\n\n";
-  text += "Scrollbar (or w/x) : zoom in/out\n";
-  text += "left button : synchronize all views\n";
-  text += "middle button : grab image\n";
-  text += "right button : change windowing\n";
-
   crossCursor = vtkSmartPointer<vtkCursor2D>::New();
   crossCursor->AllOff();
   crossCursor->AxesOn();
@@ -385,7 +369,8 @@ void vvSlicer::SetOverlay(vvImage::Pointer overlay)
       this->GetRenderer()->AddActor(mOverlayActor);
 
     //Synchronize orientation and slice
-    this->SetSliceOrientation(this->SliceOrientation);
+    AdjustResliceToSliceOrientation(mOverlayReslice);
+    this->UpdateDisplayExtent();
     this->SetTSlice(mCurrentTSlice);
   }
 }
@@ -428,7 +413,8 @@ void vvSlicer::SetFusion(vvImage::Pointer fusion)
     }
 
     //Synchronize orientation and slice
-    this->SetSliceOrientation(this->SliceOrientation);
+    AdjustResliceToSliceOrientation(mFusionReslice);
+    this->UpdateDisplayExtent();
     this->SetTSlice(mCurrentTSlice);
   }
 }
@@ -793,6 +779,7 @@ void vvSlicer::AdjustResliceToSliceOrientation(vtkImageReslice *reslice)
   reslice->SetOutputOrigin(origin);
   reslice->SetOutputSpacing(spacing);
   reslice->UpdateInformation();
+  reslice->GetOutput()->UpdateInformation();
 }
 //------------------------------------------------------------------------------
 
@@ -836,8 +823,8 @@ void vvSlicer::UpdateDisplayExtent()
   
   // Overlay image actor
   if (mOverlay && mOverlayActor->GetVisibility()) {
+    AdjustResliceToSliceOrientation(mOverlayReslice);
     int overExtent[6];
-    mOverlayReslice->GetOutput()->UpdateInformation();
     this->ConvertImageToImageDisplayExtent(input, w_ext, mOverlayReslice->GetOutput(), overExtent);
     ClipDisplayedExtent(overExtent, mOverlayMapper->GetInput()->GetWholeExtent());
     mOverlayActor->SetDisplayExtent( overExtent );
@@ -845,8 +832,8 @@ void vvSlicer::UpdateDisplayExtent()
 
   // Fusion image actor
   if (mFusion && mFusionActor->GetVisibility()) {
+    AdjustResliceToSliceOrientation(mFusionReslice);
     int fusExtent[6];
-    mFusionReslice->GetOutput()->UpdateInformation();
     this->ConvertImageToImageDisplayExtent(input, w_ext, mFusionReslice->GetOutput(), fusExtent);
     ClipDisplayedExtent(fusExtent, mFusionMapper->GetInput()->GetWholeExtent());
     mFusionActor->SetDisplayExtent(fusExtent);