]> Creatis software - clitk.git/blobdiff - vv/vvSlicer.cxx
Merge branch 'master' of git.creatis.insa-lyon.fr:clitk
[clitk.git] / vv / vvSlicer.cxx
index 51ff1bc46df62d675d1bd376f89fec61187c8a02..ed53d2c83b138c600eeabf680da7edd775854cbc 100644 (file)
@@ -155,6 +155,7 @@ vvSlicer::vvSlicer()
   mConcatenatedTransform = vtkSmartPointer<vtkTransform>::New();
   mConcatenatedFusionTransform = vtkSmartPointer<vtkTransform>::New();
   mConcatenatedOverlayTransform = vtkSmartPointer<vtkTransform>::New();
+  mFirstSetSliceOrientation = true;
 }
 //------------------------------------------------------------------------------
 
@@ -853,15 +854,17 @@ void vvSlicer::SetSliceOrientation(int orientation)
   // DDV(cursorPos, 3);
   // SetCurrentPosition(cursorPos[0],cursorPos[1],cursorPos[2],cursorPos[3]);
 
-  if (this->Renderer && this->GetInput()) {
+  if (mFirstSetSliceOrientation) {
+    int *range = this->GetSliceRange();
+    if (range)
+      this->Slice = static_cast<int>((range[0] + range[1]) * 0.5);
+    mFirstSetSliceOrientation = false;
+  }
+  else if (this->Renderer && this->GetInput()) {
     double s = mCursor[orientation];
     double sCursor = (s - this->GetInput()->GetOrigin()[orientation])/this->GetInput()->GetSpacing()[orientation];
     this->Slice = static_cast<int>(sCursor);
   }
-  
-//   int *range = this->GetSliceRange();
-//   if (range)
-//     this->Slice = static_cast<int>((range[0] + range[1]) * 0.5);
 
   this->UpdateOrientation();
   this->UpdateDisplayExtent();
@@ -901,9 +904,13 @@ void vvSlicer::AdjustResliceToSliceOrientation(vtkImageReslice *reslice)
   // Step 1: from world coordinates to image coordinates
   origin[this->SliceOrientation] -= mImageReslice->GetOutput()->GetOrigin()[this->SliceOrientation];
   origin[this->SliceOrientation] /= mImageReslice->GetOutput()->GetSpacing()[this->SliceOrientation];
-  // Step 2: round to inferior grid positionInc. This makes sense because a border is used to interpolate
-  // the original image (SR).
-  origin[this->SliceOrientation] = itk::Math::Floor<double>(origin[this->SliceOrientation]);
+
+  // Step 2: round to nearest grid positionInc. This has been validated as the only
+  // way to have something consistent with the thickness of a 2D slice visible on the
+  // other slices. The thickness is accounted for so if the 2D slice is to thin and
+  // between two slices, one will never be able to see this 2D slice (bug #1883).
+  origin[this->SliceOrientation] = itk::Math::Round<double>(origin[this->SliceOrientation]);
+
   // Step 3: back to world coordinates
   origin[this->SliceOrientation] *= mImageReslice->GetOutput()->GetSpacing()[this->SliceOrientation];
   origin[this->SliceOrientation] += mImageReslice->GetOutput()->GetOrigin()[this->SliceOrientation];