]> Creatis software - bbtk.git/commitdiff
Beginning of new version
authorjean-pierre roux <jean-pierre.roux@creatis.insa-lyon.fr>
Tue, 7 Oct 2008 16:20:22 +0000 (16:20 +0000)
committerjean-pierre roux <jean-pierre.roux@creatis.insa-lyon.fr>
Tue, 7 Oct 2008 16:20:22 +0000 (16:20 +0000)
kernel/doc/bbtkUsersGuide/LargeGraph.png [new file with mode: 0644]
kernel/doc/bbtkUsersGuide/SmallGraph.png [new file with mode: 0644]
kernel/doc/bbtkUsersGuide/bbtkUsersGuide.tex

diff --git a/kernel/doc/bbtkUsersGuide/LargeGraph.png b/kernel/doc/bbtkUsersGuide/LargeGraph.png
new file mode 100644 (file)
index 0000000..b8ba51f
Binary files /dev/null and b/kernel/doc/bbtkUsersGuide/LargeGraph.png differ
diff --git a/kernel/doc/bbtkUsersGuide/SmallGraph.png b/kernel/doc/bbtkUsersGuide/SmallGraph.png
new file mode 100644 (file)
index 0000000..acd0de5
Binary files /dev/null and b/kernel/doc/bbtkUsersGuide/SmallGraph.png differ
index 4d28920460f50d9d644398aa6f4ad49568d5b6a0..06e156ebfb51a7349bdd1a607e280552a3db6599 100644 (file)
@@ -114,6 +114,9 @@ It's a part of the \texttt{Creatools suite} composed mainly of :
  creaImageIO
  creaLib
  gdcm 
  creaImageIO
  creaLib
  gdcm 
+\end{verbatim}
+which depend on the OpenSource libraries: 
+\begin{verbatim}
  itk
  vtk
  wxWidgets
  itk
  vtk
  wxWidgets
@@ -187,7 +190,7 @@ which allows to manipulate packages and boxes very easily in symbolic way.
 \BBTK provides one : \bbi (the Black Box Interpreter). 
 \item {\bf Automatic documentation} of existing packages. 
 \texttt{html} documentation of packages is proposed by 
 \BBTK provides one : \bbi (the Black Box Interpreter). 
 \item {\bf Automatic documentation} of existing packages. 
 \texttt{html} documentation of packages is proposed by 
-\bbins.
+\bbStudions.
 \end{itemize}
 
 Finally, these different components allow {\bf efficient} :
 \end{itemize}
 
 Finally, these different components allow {\bf efficient} :
@@ -222,19 +225,18 @@ have been written by different persons, using different libraries, etc.
     \end{itemize}
   \item A {\bf\emph{Developement environment}}, called \bbStudio, which provides
     \begin{itemize}
     \end{itemize}
   \item A {\bf\emph{Developement environment}}, called \bbStudio, which provides
     \begin{itemize}
-      \item An online {\bf\emph{script editor}}
-      \item A powerfull {\bf\emph{Help environment}}, called \bbPackageBrowser
-        whith integrated
+      \item An online {\bf\emph{script editor and interpretor}}
+      \item A powerfull html {\bf\emph{Help environment}},whith integrated :       
         \begin{itemize}
           \item Online documentation scaning
           \item Retreiving boxes on various criterions
           \item Checking Demo and examples
         \end{itemize}
         \begin{itemize}
           \item Online documentation scaning
           \item Retreiving boxes on various criterions
           \item Checking Demo and examples
         \end{itemize}
-
-      \item An {\bf\emph{interpreter}}, called \bbins, which allows to 
+      \end{itemize}
+      \item An standalone {\bf\emph{interpreter}}, called \bbins, which allows to 
           load black box packages and to define and execute 
           load black box packages and to define and execute 
-          processing chains by connecting various black boxes of the already loaded packages.
-      \item {\bf\emph{Utilities}} :
+          processing chains by connecting various black boxes.
+      \item {\bf\emph{Various Development Utilities}} :
          \begin{itemize}
             \item \bbfy generates the \CPP code of a black box from a 
                description file written in \texttt{xml}.
          \begin{itemize}
             \item \bbfy generates the \CPP code of a black box from a 
                description file written in \texttt{xml}.
@@ -243,8 +245,10 @@ have been written by different persons, using different libraries, etc.
                 %author, description, inputs, outputs, and so on).
             \item \bbCreatePackage allows to create the basic file architecture 
                to start the development of a new black box package.
                 %author, description, inputs, outputs, and so on).
             \item \bbCreatePackage allows to create the basic file architecture 
                to start the development of a new black box package.
-         \end{itemize} 
-    \end{itemize}
+            \item \texttt{bbs2cpp} translates a \texttt{.bbs} script into a \CPP file.
+            \item \texttt{bbc} that              
+         \end{itemize}
+      \item A full {\bf\emph{documentation}} printable (pdf), browsable (html), queryable thru keywords.         
 \end{itemize}
 The general architecture of \BBTK 
 is shown in figure \ref{bb-architecture}.
 \end{itemize}
 The general architecture of \BBTK 
 is shown in figure \ref{bb-architecture}.
@@ -259,35 +263,24 @@ is shown in figure \ref{bb-architecture}.
 \newpage
 
 % ==========================================
 \newpage
 
 % ==========================================
-\subsection{Structure of this guide}
+\section{Getting started with bbStudio}
 % ==========================================
 
 % ==========================================
 
-This guide is divided into three parts. 
-
-The first part (\ref{bbStudio}) is a brief presentation of the very intuitive Development
-environment, \bbStudions.
-
-The second part (\ref{bb0}) 
-is devoted to the use of the \emph{black box interpreter} \bbins. 
-This is the highest level of use of the toolkit, which 
-allows to create and execute processing chains by connecting 
-black boxes of existing packages. 
-
-The third part (\ref{cpp}) explains how to 
-use the black box toolkit framework in \CPP code, 
-typically to develop large applications which 
-involve complex graphical interfaces.
-
-
 % ==========================================
 % ==========================================
 % ==========================================
 % ==========================================
 % ==========================================
 % ==========================================
 % ==========================================
 % ==========================================
 % ==========================================
 % ==========================================
 % ==========================================
 % ==========================================
-\vspace{0.5cm}\hrule
-\section{The Development environment (bbStudio)}
-\label{bbStudio}
+
+% ==========================================
+\subsection{The interface}
+% ==========================================
+
+
+%\vspace{0.5cm}\hrule
+%\section{The Development environment (bbStudio)}
+%\label{bbStudio}
 
 Just run it, typing in a console \bbStudio 
 or clicking on its icon or its menu entry.
 
 Just run it, typing in a console \bbStudio 
 or clicking on its icon or its menu entry.
@@ -305,6 +298,9 @@ You'll get something like in figure
 \ref{bbi-fig-bbStudio-gui-start}
 (the exact appearance of \bbStudio is Operating System and \bbtk version dependent)
 
 \ref{bbi-fig-bbStudio-gui-start}
 (the exact appearance of \bbStudio is Operating System and \bbtk version dependent)
 
+\newpage
+
+
 \begin{figure}[!ht]
 \caption{\label{bbi-fig-bbStudio-gui-start}The bbStudio Development environment interface at start time}
 \begin{center}
 \begin{figure}[!ht]
 \caption{\label{bbi-fig-bbStudio-gui-start}The bbStudio Development environment interface at start time}
 \begin{center}
@@ -325,13 +321,7 @@ Let's have a look at the resized window :
 \end{center}
 \end{figure}
 
 \end{center}
 \end{figure}
 
-You can see four parts :
-\begin{itemize}  
-  \item {\bf{Files}}
-  \item {\bf{Messages}}
-  \item {\bf{Command}}
-  \item {\bf{Help}}
-\end{itemize} 
+You can see four parts : \texttt{Files}, \texttt{Messages}, \texttt{Command}, \texttt{Help}.\\
 
 The stuff is written using the Advanced User Interface library of wxWidgets,
 whose 'docking manager' allows windows and toolbars to be floated/docked 
 
 The stuff is written using the Advanced User Interface library of wxWidgets,
 whose 'docking manager' allows windows and toolbars to be floated/docked 
@@ -339,28 +329,46 @@ onto a frame.\\
 Please don't use this feature at learning time (the snapshots of this document
  wouldn't match with your screen ...)
 
 Please don't use this feature at learning time (the snapshots of this document
  wouldn't match with your screen ...)
 
-\subsection{'Files' part}
+\subsubsection{'Files' part}
 \label{bbi-FilesPart}
 
 It's the .bbs script editor.\\
 If you load a file holding a script, it will be displayed here, and you'll be
 able to modify it, to save it, to save-as it, to run it, using the
 \label{bbi-FilesPart}
 
 It's the .bbs script editor.\\
 If you load a file holding a script, it will be displayed here, and you'll be
 able to modify it, to save it, to save-as it, to run it, using the
-lower toolbar 
+lower toolbar (see figure : \ref{lowertoolbar})
+
+\begin{figure}[!ht]
+\caption{\label{lowertoolbar}The lower tool bar}
+\begin{center}
+\includegraphics[width=0.7\textwidth]{lowertoolbar.png}
+\end{center}
+\end{figure}
 
 
 
 
-\subsection{'Messages' part}
+ \begin{itemize}
+   \item {\bf\emph{New file}} : Create a new file to hold a script
+   \item {\bf\emph{Open file}} : Open an already existing file holding a script 
+   \item {\bf\emph{Close file}} : Close a file holding a script
+   \item {\bf\emph{Save file}} : Save he current file (if modified)
+   \item {\bf\emph{Save file as}} : Save he current file under a different name
+   \item {\bf\emph{Run file}} : Execute the script you just loaded/modified/written
+   \item {\bf\emph{cursor position}} : column number : line number   
+ \end{itemize}
+
+
+\subsubsection{'Messages' part}
 \label{bbi-MessagesPart}
 
 Two kinds of messages will be output here:\\
 System messages : produced by the kernel, in case of a user mistyping, or an execution error\\
 Script messages : produced by the \bbtk equivalent of \texttt{printf} or \texttt{std::cout} in user programs
 
 \label{bbi-MessagesPart}
 
 Two kinds of messages will be output here:\\
 System messages : produced by the kernel, in case of a user mistyping, or an execution error\\
 Script messages : produced by the \bbtk equivalent of \texttt{printf} or \texttt{std::cout} in user programs
 
-\subsection{'Command' part}
+\subsubsection{'Command' part}
 \label{bbi-CommandPart}
 
 This is where user will type his requirements.
 
 \label{bbi-CommandPart}
 
 This is where user will type his requirements.
 
-\subsection{'Help Contents' part}
+\subsubsection{'Help Contents' part}
 \label{bbi-HelpContentsPart}
 
 The 'Help Contents' part of \bbStudio is used to browse the html help of \BBTK.
 \label{bbi-HelpContentsPart}
 
 The 'Help Contents' part of \bbStudio is used to browse the html help of \BBTK.
@@ -387,192 +395,37 @@ All the entries of the starting page are self-explanatory :
    \end{itemize}
         
    \item {\bf\emph{Boxes}} : Box retrieving on various criterions :
    \end{itemize}
         
    \item {\bf\emph{Boxes}} : Box retrieving on various criterions :
-      \begin{itemize}
-        \item {\bf\emph{By name}} (Alphabetical list)
-        \item {\bf\emph{By package}} (see table : \ref{bbi-list_of_packages})
-        \item {\bf\emph{By category}} (see table : \ref{categories})
-        \item {\bf\emph{Adaptors}} Used internaly to perform type conversions (not end user intended)     
-      \end{itemize}
-      
- \end{itemize}
-
-% ==========================================
-\begin{table}[!ht]
-\caption{\label{bbi-list_of_packages} List of bbtk supplied packages.}
-\small
-\begin{tabular}{|lp{10cm}|}
-\hline
-Package         & What it's used for \\ \hline
-\texttt{std}    & : the 'standard' package including basic useful boxes \\ \hline 
-\texttt{wx}     & : basic graphical interface elements (widgets : sliders, buttons, etc.) based on the \texttt{wxWidgets} library \\ \hline 
-\itk    & : the basic image processing package, based on the \itk library. (without description)\\ \hline 
-\vtk    & : prints help on the package \texttt{package-name} and its boxes (with brief description). The package must have been previously loaded\\ \hline 
-\texttt{wxvtk}  & : widget boxes based on the \vtk library.\\ \hline 
-\texttt{itkvtk} & : adaptors to convert \itk structures into \vtk structures and conversally.\\ \hline 
-%\texttt{creaImageIO} & : provides high level widgets to read images including DICOM.\\ \hline 
-\texttt{toolsbbtk} & : Tools for bbtk administration and package development.\\ \hline 
-
-\end{tabular}
-\end{table}
-% ==========================================
-
 
 
+        \texttt{By name}} (Alphabetical list), 
+        \texttt{{By package}}, 
+        \texttt{{By category}}.\\ 
+        A special hidden Box category, called \texttt{{Adaptors}} exists. \\ 
+       They are used internaly to perform type conversions. Thought there are not end user intended, an aware user may query them.     
 
 
+      
+ \end{itemize}
 
 
-% ==========================================
-\begin{table}[!ht]
-\caption{\label{categories} \texttt{Black Box} categories}
-\small
-\begin{tabular}{|lp{10cm}|}
-\hline
- \texttt{Category name}  & : Meaning                                          \\ \hline \\ \hline
- \texttt{adaptor}        & : Adaptor box                                      \\ \hline
- \texttt{application}    & : Final application, end user intended             \\ \hline
- \texttt{atomic box}     & : System category.
-              Automatically assigned to Atomic Black Boxes (c++ defined)     \\ \hline
- \texttt{complex box}    & : System category.
-              Automatically assigned to Complex Black Boxes (script defined) \\ \hline  
- \texttt{command line}   & : Script which defines a command line application \\ 
-                         & :(no embedded GUI, but command line imput parameters) \\ \hline
- \texttt{demo}           & : Demonstration                             \\ \hline
- \texttt{devel}          & : Developer tool (bbCreatePackage.bbs, ...) \\ \hline
- \texttt{dicom}          & : DICOM aware box                            \\ \hline 
- \texttt{example}        & : Example script showing a box use-case      \\ \hline
- \texttt{filter}         & : Image processing box                       \\ \hline
- \texttt{image}          & : Image processing related box               \\ \hline
- \texttt{interaction}    & :                                            \\ \hline
- \texttt{math}           & : Mathematical operations                    \\ \hline
- \texttt{mesh}           & : Mesh processing related box                 \\ \hline
- \texttt{misc}           & : A box that cannot be put in other category ! \\ \hline
- \texttt{read/write}     & : Box that read or write data from or to disk  \\ \hline
- \texttt{viewer}         & : Box which displays some data                \\ \hline
- \texttt{widget}         & : Piece of graphical interface                \\ \hline  
- \texttt{3D object creator} & : Sophisticated 3D widget  \\ \hline  
- \texttt{toolsbbtk}         & : Component of bbStudio    \\ \hline  
-\end{tabular}
-\end{table}
 
 % ==========================================
 
 
 % ==========================================
 
-\begin{table}[!ht]
-\caption{\label{kinds} \texttt{Black Box} kinds}
-\small
-\begin{tabular}{|ll|}
-\hline
-\texttt{Kind name}                & : Meaning                         \\ \hline \\ \hline
-\texttt{ADAPTOR}                  & : Adaptor Box                     \\ \hline
-\texttt{DEFAULT\_ADAPTOR}         & :                                  \\ \hline
-\texttt{WIDGET\_ADAPTOR}          & :                                  \\ \hline
-\texttt{DEFAULT\_WIDGET\_ADAPTOR} & :                                  \\ \hline
-\texttt{GUI}                      & :                                  \\ \hline
-\texttt{DEFAULT\_GUI}             & :                                  \\ \hline
-\texttt{ALL}                      & : If kind='ALL' then sets the level for all kinds \\ \hline
-\end{tabular}
-\end{table}
 
 
 
 
-\newpage
- .\newline
- .\newline
-     .\newline
-       .\newline
-         .\newline
-          .\newline
 
 
-                 . \newline 
 % ==========================================
 % ==========================================
 % ==========================================
 % ==========================================
 % ==========================================
 % ==========================================
 % ==========================================
 % ==========================================
 % ==========================================
 % ==========================================
-% ==========================================
-\vspace{0.5cm}\hrule
-\section{The script manager}
-\label{bb0}
-% ==========================================
-
- Atomatically open in the left upper part of bbStudio.
-
-\begin{figure}[!ht]
-\caption{\label{bbi-fig-bbStudio-file0}The bbStudio script manager}
-\begin{center}
-\includegraphics[width=0.7\textwidth]{bbFile0.png}
-\end{center}
-\end{figure}
-
-Using the lower tool bar (see figure : \ref{lowertoolbar}), you can :
-
-
-\begin{figure}[!ht]
-\caption{\label{lowertoolbar}The lower tool bar}
-\begin{center}
-\includegraphics[width=0.7\textwidth]{lowertoolbar.png}
-\end{center}
-\end{figure}
 
 
 
 
- \begin{itemize}
-   \item {\bf\emph{New file}} : Create a new file to hold a script
-   \item {\bf\emph{Open file}} : Open a already existing file holding a script 
-   \item {\bf\emph{Close file}} : Close a file holding a script
-   \item {\bf\emph{Save file}} : Save he current file (if modified)
-   \item {\bf\emph{Save file as}} : Save he current file under a different name
-   \item {\bf\emph{Run file}} : Execute the script you just loaded/modified/written
- \end{itemize}
-
-
-The script language is very simple. 
-Everything is done with only a very few commands (See table \ref{bbi-reference-box}).
-The philosophy of this part is also very simple : 
-it introduces the \bbi commands using examples, 
-starting with the most simple commands.  
-The first section of this part 
-(\ref{bbi-getting-started})
-is designed like a tutorial, 
-which progressively introduces all the concepts of the command interpretor. 
-We suggest you run \bbStudio and follow the examples, 
-to see how it works in practice. 
-At the end of this section, 
-you will be able to use \bbStudio and write 
-own black box processing scripts. 
-
-After this tutorial, 
-the section \ref{bbi-more-on} 
-(called \emph{more on...}) 
-goes deeper into various issues of the command interpretor. 
-Read it at your convenience, 
-either linearly to learn more about \bbStudio, 
-or in random order to get an answer 
-to a particular question. 
-
-Finally, the section \ref{bbi-reference}
-summarizes all the commands of \bbStudions, 
-their parameters and effect. 
-Use it as a reference.
-
-
-\newpage
 
 
 % ==========================================
 
 
 % ==========================================
-\subsection{Getting started}
-\label{bbi-getting-started}
-
-% ==============================================
-\subsubsection{Installed tree \emph{vs} Built tree}
-% ==============================================
 
 
-If you want to use the 'installed' version (it means you downloaded and run the Windows
-installer, or the Fedora package, or you downloaded, compiled and installed the
-cvs version), just open a console and type \bbStudions, or double click on the application icon. \\
-
-If you want to run your own uninstalled version (say : you downloaded and compiled the
-cvs version in order to use a recently commited patch, but you want to be able to still use the standard version), 
-you have to open a console, cd in the \texttt{bin} directory of the built tree and type \texttt{./bbStudio}.
+\newpage
 
 % ==============================================
 
 % ==============================================
-\subsubsection{Using an already existing script}
+\subsection{Running Demo and Examples}
 % ==============================================
 
 Run \bbStudio the way you need. \\
 % ==============================================
 
 Run \bbStudio the way you need. \\
@@ -585,6 +438,8 @@ In the part 'Help contents' (See figure \ref{HelpContents}), select \texttt{Exam
 \end{center}
 \end{figure}
 
 \end{center}
 \end{figure}
 
+\newpage
+
 You will be asked to select a Box category (See figure \ref{BoxCategories}); \\ 
 Select \texttt{example}.
 
 You will be asked to select a Box category (See figure \ref{BoxCategories}); \\ 
 Select \texttt{example}.
 
@@ -630,7 +485,7 @@ in the 'Files' part, within the script editor (See figure \ref{exampleSliderSour
 
 Run it, using the lower toolbar  (see figure : \ref{lowertoolbar})
 
 
 Run it, using the lower toolbar  (see figure : \ref{lowertoolbar})
 
-You'll get something like in \ref{execSliderSource}.
+You'll get something like in figure \ref{execSliderSource}.
 
 \begin{figure}[!ht]
 \caption{\label{execSliderSource}execution of 'exampleSlider'}
 
 \begin{figure}[!ht]
 \caption{\label{execSliderSource}execution of 'exampleSlider'}
@@ -641,37 +496,105 @@ You'll get something like in \ref{execSliderSource}.
 
 Feel free to move the slider, to check it actually works...
 
 
 Feel free to move the slider, to check it actually works...
 
-
 \newpage
 
 \newpage
 
-% ==========================================
-\subsubsection{Creating and executing black boxes}
-% ==========================================
+Just a few words on what you saw :
+\begin{itemize}
+\item{in the File part} \\
+The source code of the script
+\begin{verbatim}
+   new Slider     slider
+     set slider.ReactiveOnTrack 1
+\end{verbatim}
+We create a \texttt{Slider} called \emph{slider}\\
+We tell it to inform anybody that's interested in, that the cursor moved, each time it moved. \\
+The standard behaviour is to inform, only when cursor is released.
+\begin{verbatim}
+   new OutputText text
+\end{verbatim}
+We create a \texttt{OutputText} called \emph{text} 
+(in which slider value will be displayed)
+
+\begin{verbatim}
+new LayoutLine layout
+\end{verbatim}
+We create a \texttt{LayoutLine} called \emph{layout},
+a \emph{container} widget, designed to embed other wigets (say, a main window)
+\begin{verbatim}
+connect slider.Widget    layout.Widget1
+connect text.Widget      layout.Widget2
+\end{verbatim}
+We embed \emph{slider} and \emph{text} into  \emph{layout}.
+\begin{verbatim}
+connect slider.BoxChange text.BoxExecute
+connect slider.Out       text.In
+\end{verbatim}
+We tell  \emph{slider} to inform \emph{text} every time it's modified.\\
+We tell  \emph{slider} to pass its output value (\texttt{Out} to \emph{text}  input value (\testtt{In})
+\begin{verbatim}
+exec layout
+\end{verbatim}
+We tell \emph{layout} to process itself (it will do it only if it's warned 
+that one of its entries was modified since its (own) last processing.
 
 
-To learn interactivelly the script language features, you can use the black box
-interpreter : 
-open a console and type \bbStudio 
-or double click on the application icon.
-You get a window which looks like the one in figure 
-\ref{bbi-fig-bbi-gui} 
-(the exact appearance of \bbStudio is system and \bbtk version dependent)
+\item{in the Help part}
+
+You can see the graphical representation of the script, as in figure \ref{SmallGraph}.
 
 
-%\footnote{If you compiled \bbtk without \wx then \bbi does not have a 
-%graphical interface but a simple prompt}.
 
 \begin{figure}[!ht]
 
 \begin{figure}[!ht]
-\caption{\label{bbi-fig-bbi-gui}The black box interpreter interface}
+\caption{\label{SmallGraph}Graphical representation of a script}
 \begin{center}
 \begin{center}
-\includegraphics[width=0.7\textwidth]{bbi-gui0.png}
+\includegraphics[width=0.7\textwidth]{SmallGraph.png}
 \end{center}
 \end{figure}
 
 \end{center}
 \end{figure}
 
+Both graphical pipe line (\emph{slider} and \emph{text} are embedded into \emph{layout})
+ and processing pipe line (\emph{slider} warns \emph{text} immedialtely when it's modified, \emph{slider} passed \emph{text} its new value).\\
+ Yes, we know : all the arrows (pipe line arrows and processing arrows) are blue; we are sorry about that...\\
+ You could get a much more detailled graph, just clicking on the button \\ \texttt{graph (detailled)} in the toolbar of the \texttt{Command} part, like in
+ figure  \ref{LargeGraph}.
+\begin{figure}[!ht]
+\caption{\label{LargeGraph}Detailled graphical representation of a script}
+\begin{center}
+\includegraphics[width=0.75\textwidth]{LargeGraph.png}
+\end{center}
+\end{figure} 
+
+\end{itemize}
+\newpage
+
+% ==============================================
+\subsection{Online Help}
+% ==============================================
+
+TODO
+
+% ==========================================
+\subsubsection{Guides}
+% ==========================================
+TODO
+% ==========================================
+\subsubsection{Boxes Help}
+% ==========================================
+TODO : indexation, categories, etc
+% ==========================================
+\subsection{Creating and executing black boxes}
+% ==========================================
+TODO
+% ==============================================
+\subsection{The Menu}
+% ==============================================
+TODO
+
 The 'working' area (the left one, as opposed to the 'help' area, on the right side) is composed of : 
 one single line zone (Command), at the bottom in which you can enter your commands and 
 a multiple line zone in which the Command interpreter prints out the result of your commands.
 The upper part contains the script editor; we shall not use it right now, you may reduce it
 
 The 'working' area (the left one, as opposed to the 'help' area, on the right side) is composed of : 
 one single line zone (Command), at the bottom in which you can enter your commands and 
 a multiple line zone in which the Command interpreter prints out the result of your commands.
 The upper part contains the script editor; we shall not use it right now, you may reduce it
 
-Try typing in the input zone (in this manual, 
+Try typing in the \texttt{Command} area (in this manual, 
 the commands entered by the user will be preceded by a prompt \textgreater) :
 \begin{verbatim}
 > help 
 the commands entered by the user will be preceded by a prompt \textgreater) :
 \begin{verbatim}
 > help 
@@ -1219,16 +1142,16 @@ In our example, the \texttt{CastUCharToDouble} adaptor
 would simply cast the value of the \texttt{char} into a \texttt{double}, 
 however arbitrarily complex type conversion may be done.
 
 would simply cast the value of the \texttt{char} into a \texttt{double}, 
 however arbitrarily complex type conversion may be done.
 
-\begin{verbatim}
-Question (for info-dev): 
-if two adaptors with the same input and output types exist 
-in two different packages, currenly loaded, 
-which one is chosen by the interpreter at connection time?
-A feature is missing to specify explicitely which one user wants to choose 
-(use a namespace notation ?)
--> Role of default adaptors
-\end{verbatim}
+%\begin{verbatim}
+%Question (for info-dev): 
+%if two adaptors with the same input and output types exist 
+%in two different packages, currenly loaded, 
+%which one is chosen by the interpreter at connection time?
+%A feature is missing to specify explicitely which one user wants to choose 
+%(use a namespace notation ?)
+% 
+%-> Role of default adaptors
+%\end{verbatim}
 
 Note that the \texttt{set} and \texttt{print} commands of interpreter 
 work with adaptors from \texttt{string} to the type of the input to set 
 
 Note that the \texttt{set} and \texttt{print} commands of interpreter 
 work with adaptors from \texttt{string} to the type of the input to set 
@@ -1797,11 +1720,11 @@ The label of each 'note book' is the name of the object it contains.
 \end{itemize}
 
 
 \end{itemize}
 
 
-=====> TODO \\
+%=====> TODO \\
 
 
 
 
-One word about a special widget in the package \texttt{wx} : 
-the \texttt{Button}... to be continued.
+%One word about a special widget in the package \texttt{wx} : 
+%the \texttt{Button}... to be continued.
 
 % ==========================================
 \subsubsection{Deeper in the boxes}
 
 % ==========================================
 \subsubsection{Deeper in the boxes}