]> Creatis software - bbtk.git/commitdiff
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authorEduardo Davila <Eduardo.Davila@creatis.insa-lyon.fr>
Wed, 15 Feb 2012 13:16:29 +0000 (13:16 +0000)
committerEduardo Davila <Eduardo.Davila@creatis.insa-lyon.fr>
Wed, 15 Feb 2012 13:16:29 +0000 (13:16 +0000)
kernel/appli/bbi/bbi.cxx
packages/vtk/src/bbvtkPolyDataToActor.cxx
packages/vtk/src/bbvtkPolyDataToActor.h
packages/vtk/src/bbvtkText3D.cxx [new file with mode: 0644]
packages/vtk/src/bbvtkText3D.h [new file with mode: 0644]

index 891ffbfcde3cdda7dbc2799ee9f79a7ed285311e..954b38468949a423175e0259c3fe96ca7b9aa8a3 100644 (file)
@@ -171,12 +171,9 @@ bool wxBBIApp::OnInit( )
   I->SetInputs(cmd.param_map);
 
   bool help_on_script = cmd.help && (cmd.input_file.size() > 0);
-  if (help_on_script) 
-    I->SetNoExecMode(true);
-  if (cmd.graphical_dialog) 
-    I->SetDialogMode(bbtk::VirtualExec::GraphicalDialog);
-  if (cmd.text_dialog) 
-    I->SetDialogMode(bbtk::VirtualExec::TextDialog);
+  if (help_on_script)     I->SetNoExecMode(true);
+  if (cmd.graphical_dialog)     I->SetDialogMode(bbtk::VirtualExec::GraphicalDialog);
+  if (cmd.text_dialog)     I->SetDialogMode(bbtk::VirtualExec::TextDialog);
 
   std::vector<std::string>::const_iterator i;
   bool error = false;
index 5462494284a0413bd8dc378d2497574ef94c8437..b9560195f78ed11cbdcc0d00f657a10d714ae034 100644 (file)
@@ -60,7 +60,7 @@ namespace bbvtk
           bbSetInputRenderer(NULL);
           bbSetInputTransform(NULL);
           bbSetInputOpacity(1);
-          bbSetInputRepresentation(1);
+          bbSetInputRepresentation(2);
           bbSetInputLineWidth(1);
 
           polydatamapper = NULL;
index c1f0fbee171583367445cf1a91e2253e6dc70ef3..f510c9f44557ed56d56080727b6c13d848033ccd 100644 (file)
@@ -101,7 +101,7 @@ namespace bbvtk
   BBTK_INPUT(PolyDataToActor,Colour,"r g b",vectorcolour,"colour");
   BBTK_INPUT(PolyDataToActor,Renderer,"3D scene in which to insert the surface",vtkRenderer*,"");
   BBTK_INPUT(PolyDataToActor,Transform,"Linear Transform (4x4 homogeneous)",vtkLinearTransform*,"");
-  BBTK_INPUT(PolyDataToActor,Representation,"0 points, 1(default) surface, 2 wireframe",int,"");
+  BBTK_INPUT(PolyDataToActor,Representation,"0 points,1 wireframe, 2(default) surface",int,"");
   BBTK_INPUT(PolyDataToActor,LineWidth,"Width of the wireframe (1 default)",double,"");
   BBTK_OUTPUT(PolyDataToActor,Out,"Extracted iso-surface",vtkProp3D *,"");
   
diff --git a/packages/vtk/src/bbvtkText3D.cxx b/packages/vtk/src/bbvtkText3D.cxx
new file mode 100644 (file)
index 0000000..bf831ad
--- /dev/null
@@ -0,0 +1,95 @@
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+#include "bbvtkText3D.h"
+#include "bbvtkPackage.h"
+
+#include "vtkTextActor3D.h"
+#include "vtkTextProperty.h"
+
+
+namespace bbvtk
+{
+
+BBTK_ADD_BLACK_BOX_TO_PACKAGE(vtk,Text3D)
+BBTK_BLACK_BOX_IMPLEMENTATION(Text3D,bbtk::AtomicBlackBox);
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+void Text3D::Process()
+{
+
+// THE MAIN PROCESSING METHOD BODY
+//   Here we simply set the input 'In' value to the output 'Out'
+//   And print out the output value
+// INPUT/OUTPUT ACCESSORS ARE OF THE FORM :
+//    void bbSet{Input|Output}NAME(const TYPE&)
+//    const TYPE& bbGet{Input|Output}NAME() const 
+//    Where :
+//    * NAME is the name of the input/output
+//      (the one provided in the attribute 'name' of the tag 'input')
+//    * TYPE is the C++ type of the input/output
+//      (the one provided in the attribute 'type' of the tag 'input')
+
+       vtkTextActor3D *textActor = vtkTextActor3D::New();
+       vtkTextProperty *textprop = vtkTextProperty::New();
+       textprop->SetColor( bbGetInputColour()[0] , bbGetInputColour()[1], bbGetInputColour()[2] );
+       textprop->SetFontSize( 14 );
+
+       textActor->SetTextProperty( textprop  );
+
+       textActor->SetInput( bbGetInputIn().c_str()  );
+       textActor->SetPosition(  bbGetInputX(), bbGetInputY(),bbGetInputZ() );
+       bbGetInputRenderer()->AddActor( textActor );
+       bbSetOutputOut(textActor);
+       
+}
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+void Text3D::bbUserSetDefaultValues()
+{
+
+//  SET HERE THE DEFAULT INPUT/OUTPUT VALUES OF YOUR BOX 
+//    Here we initialize the input 'In' to 0
+   bbSetInputIn("<void>");
+       bbSetInputX(0);
+       bbSetInputY(0);
+       bbSetInputZ(0);
+       
+       std::vector<double> colour;
+       colour.push_back(1);
+       colour.push_back(0);
+       colour.push_back(0);
+       bbSetInputColour(colour);
+       bbSetInputRenderer(NULL);
+}
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+void Text3D::bbUserInitializeProcessing()
+{
+
+//  THE INITIALIZATION METHOD BODY :
+//    Here does nothing 
+//    but this is where you should allocate the internal/output pointers 
+//    if any 
+
+  
+}
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+void Text3D::bbUserFinalizeProcessing()
+{
+
+//  THE FINALIZATION METHOD BODY :
+//    Here does nothing 
+//    but this is where you should desallocate the internal/output pointers 
+//    if any
+  
+}
+}
+// EO namespace bbvtk
+
+
diff --git a/packages/vtk/src/bbvtkText3D.h b/packages/vtk/src/bbvtkText3D.h
new file mode 100644 (file)
index 0000000..0afce28
--- /dev/null
@@ -0,0 +1,61 @@
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+#ifndef __bbvtkText3D_h_INCLUDED__
+#define __bbvtkText3D_h_INCLUDED__
+#include "bbvtk_EXPORT.h"
+#include "bbtkAtomicBlackBox.h"
+#include "iostream"
+
+#include "vtkProp3D.h"
+#include "vtkRenderer.h"
+
+namespace bbvtk
+{
+
+class bbvtk_EXPORT Text3D
+ : 
+   public bbtk::AtomicBlackBox
+{
+  BBTK_BLACK_BOX_INTERFACE(Text3D,bbtk::AtomicBlackBox);
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+       BBTK_DECLARE_INPUT(In,std::string);
+       BBTK_DECLARE_INPUT(X,int);
+       BBTK_DECLARE_INPUT(Y,int);
+       BBTK_DECLARE_INPUT(Z,int);
+       BBTK_DECLARE_INPUT(Colour,std::vector<double>);
+       BBTK_DECLARE_INPUT(Renderer,vtkRenderer*);
+  BBTK_DECLARE_OUTPUT(Out,vtkProp3D*);
+  BBTK_PROCESS(Process);
+  void Process();
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+};
+
+BBTK_BEGIN_DESCRIBE_BLACK_BOX(Text3D,bbtk::AtomicBlackBox);
+BBTK_NAME("Text3D");
+BBTK_AUTHOR("Info-Deb");
+BBTK_DESCRIPTION("Text in 3D vtkRender");
+BBTK_CATEGORY("");
+       
+       BBTK_INPUT(Text3D,In,"Input Text",std::string,"");
+       BBTK_INPUT(Text3D,X,"position X",int,"");
+       BBTK_INPUT(Text3D,Y,"position Y",int,"");
+       BBTK_INPUT(Text3D,Z,"position Z",int,"");
+       BBTK_INPUT(Text3D,Colour,"Colour vector RGB",std::vector<double>,"");
+       BBTK_INPUT(Text3D,Renderer,"vtk Renderer",vtkRenderer*,"");
+
+       BBTK_OUTPUT(Text3D,Out,"vtk Actor",vtkProp3D*,"");
+
+BBTK_END_DESCRIBE_BLACK_BOX(Text3D);
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+}
+// EO namespace bbvtk
+
+#endif // __bbvtkText3D_h_INCLUDED__
+