]> Creatis software - bbtk.git/commitdiff
Feature #1609 g packages/wxvtk/doc/bbdoc
authorClaire Mouton <Claire.Mouton@creatis.insa-lyon.fr>
Fri, 21 Sep 2012 08:53:02 +0000 (08:53 +0000)
committerClaire Mouton <Claire.Mouton@creatis.insa-lyon.fr>
Fri, 21 Sep 2012 08:53:02 +0000 (08:53 +0000)
cvs diff: Diffing packages/wxvtk/doc/doxygen
cvs diff: Diffing packages/wxvtk/src
cvs diff: Diffing samples
cvs diff: Diffing samples/SampleInsertWxBlackBoxInOwnFrame
cvs diff: Diffing samples/SampleInterpreter
cvs diff: Diffing samples/SampleOutputObserver
cvs diff: Diffing samples/SampleWidgetsBase
mouton@mouton-VirtualBox:~/Creatis/all/creatools_source/bbtk$ cvs commit -mFeature

packages/vtk/src/bbvtkText3D.cxx
packages/vtk/src/bbvtkText3D.h

index ef38350d3ea4aa35aba036c22337e6f95d8e9547..880bd615d0343140d8d891419487c2333663e3a3 100644 (file)
@@ -4,9 +4,6 @@
 #include "bbvtkText3D.h"
 #include "bbvtkPackage.h"
 
-#include "vtkTextActor3D.h"
-#include "vtkTextProperty.h"
-
 
 namespace bbvtk
 {
@@ -31,28 +28,35 @@ void Text3D::Process()
 //    * TYPE is the C++ type of the input/output
 //      (the one provided in the attribute 'type' of the tag 'input')
 
-       vtkTextActor3D *textActor = vtkTextActor3D::New();
-       vtkTextProperty *textprop = vtkTextProperty::New();
-       textprop->SetColor( bbGetInputColour()[0] , bbGetInputColour()[1], bbGetInputColour()[2] );
-       textprop->SetFontSize( 14 );
-
-       textActor->SetTextProperty( textprop  );
-
-       textActor->SetInput( bbGetInputIn().c_str()  );
-       textActor->SetPosition(  bbGetInputX(), bbGetInputY(),bbGetInputZ() );
+  // First time : creates the text actor and sets its text.
+  if (_textActor == NULL)
+    {
+       _textActor = vtkTextActor3D::New();
+       _textProp = vtkTextProperty::New();
        if ( bbGetInputRenderer()!=NULL )
        {
-               bbGetInputRenderer()->AddActor( textActor );
+               bbGetInputRenderer()->AddActor( _textActor );
        }
+       _textProp->SetFontSize( 14 );
+       _textActor->SetTextProperty( _textProp  );
+    }
+  // If the text actor already exists in the scene, simply refresh its text.
+  else
+    {
+       _textProp->SetColor( bbGetInputColour()[0] , bbGetInputColour()[1], bbGetInputColour()[2] );
+
+       _textActor->SetInput( bbGetInputIn().c_str()  );
+       _textActor->SetPosition(  bbGetInputX(), bbGetInputY(),bbGetInputZ() );
        
        if ( bbGetInputTransform()!=NULL )
        {
-               textActor->SetUserTransform( bbGetInputTransform() );
+               _textActor->SetUserTransform( bbGetInputTransform() );
        }
        
-       bbSetOutputOut(textActor);
-       
+       bbSetOutputOut(_textActor);
+    }
 }
+
 //===== 
 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
 //===== 
@@ -61,7 +65,7 @@ void Text3D::bbUserSetDefaultValues()
 
 //  SET HERE THE DEFAULT INPUT/OUTPUT VALUES OF YOUR BOX 
 //    Here we initialize the input 'In' to 0
-   bbSetInputIn("<void>");
+        bbSetInputIn("<void>");
        bbSetInputX(0);
        bbSetInputY(0);
        bbSetInputZ(0);
@@ -73,6 +77,9 @@ void Text3D::bbUserSetDefaultValues()
        bbSetInputColour(colour);
        bbSetInputRenderer(NULL);
        bbSetInputTransform(NULL);
+
+       _textActor = NULL;
+       _textProp = NULL;
 }
 //===== 
 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
index 0dbe84f7fc400d6767418732e56701a40b50627d..7bbca6c5e69dd6c1ec5bd8680d4925115adc3a45 100644 (file)
@@ -10,6 +10,8 @@
 #include "vtkProp3D.h"
 #include "vtkRenderer.h"
 #include "vtkLinearTransform.h"
+#include "vtkTextActor3D.h"
+#include "vtkTextProperty.h"
 
 
 namespace bbvtk
@@ -31,9 +33,12 @@ class bbvtk_EXPORT Text3D
        BBTK_DECLARE_INPUT(Renderer,vtkRenderer*);
        BBTK_DECLARE_INPUT(Transform,vtkLinearTransform*);
        
-  BBTK_DECLARE_OUTPUT(Out,vtkProp3D*);
-  BBTK_PROCESS(Process);
-  void Process();
+       BBTK_DECLARE_OUTPUT(Out,vtkProp3D*);
+       BBTK_PROCESS(Process);
+       void Process();
+       
+       vtkTextActor3D *_textActor;
+       vtkTextProperty *_textProp;
 //===== 
 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
 //=====