]> Creatis software - bbtkGEditor.git/blobdiff - lib/EditorGraphicBBS/bbsVtkGUIEditorGraphic/GObjectController.cxx
Feature #1366 Increased the line width of bbEditor connections.
[bbtkGEditor.git] / lib / EditorGraphicBBS / bbsVtkGUIEditorGraphic / GObjectController.cxx
index 745cbf22c8e3d2e05879d085b2fd3416db7bcc09..06958b67c9929eeb7b32905e415b14ae4b32d8c9 100644 (file)
@@ -8,189 +8,189 @@ Version:   $Revision$
 
 /* ---------------------------------------------------------------------
 
-* Copyright (c) CREATIS-LRMN (Centre de Recherche en Imagerie Medicale)
-* Authors : Eduardo Davila, Laurent Guigues, Jean-Pierre Roux
-*
-*  This software is governed by the CeCILL-B license under French law and
-*  abiding by the rules of distribution of free software. You can  use,
-*  modify and/ or redistribute the software under the terms of the CeCILL-B
-*  license as circulated by CEA, CNRS and INRIA at the following URL
-*  http://www.cecill.info/licences/Licence_CeCILL-B_V1-en.html
-*  or in the file LICENSE.txt.
-*
-*  As a counterpart to the access to the source code and  rights to copy,
-*  modify and redistribute granted by the license, users are provided only
-*  with a limited warranty  and the software's author,  the holder of the
-*  economic rights,  and the successive licensors  have only  limited
-*  liability.
-*
-*  The fact that you are presently reading this means that you have had
-*  knowledge of the CeCILL-B license and that you accept its terms.
-* ------------------------------------------------------------------------ */
+ * Copyright (c) CREATIS-LRMN (Centre de Recherche en Imagerie Medicale)
+ * Authors : Eduardo Davila, Laurent Guigues, Jean-Pierre Roux
+ *
+ *  This software is governed by the CeCILL-B license under French law and
+ *  abiding by the rules of distribution of free software. You can  use,
+ *  modify and/ or redistribute the software under the terms of the CeCILL-B
+ *  license as circulated by CEA, CNRS and INRIA at the following URL
+ *  http://www.cecill.info/licences/Licence_CeCILL-B_V1-en.html
+ *  or in the file LICENSE.txt.
+ *
+ *  As a counterpart to the access to the source code and  rights to copy,
+ *  modify and redistribute granted by the license, users are provided only
+ *  with a limited warranty  and the software's author,  the holder of the
+ *  economic rights,  and the successive licensors  have only  limited
+ *  liability.
+ *
+ *  The fact that you are presently reading this means that you have had
+ *  knowledge of the CeCILL-B license and that you accept its terms.
+ * ------------------------------------------------------------------------ */
 
 /**
-*  \file
-*  \brief Class bbtk::GObjectController
-*/
+ *  \file
+ *  \brief Class bbtk::GObjectController
+ */
 
 
 #include "GObjectController.h"
 
+
 #ifdef _DEBUG
 #define new DEBUG_NEW
 #endif
 namespace bbtk
 {
+    //=========================================================================
+
+    GObjectController::GObjectController( ) {
+
+    }
+
+    //=========================================================================
+
+    GObjectController::~GObjectController( ) {
+    }
 
+    //=========================================================================
 
-       //=========================================================================
-       GObjectController::GObjectController()
-       {
+    void GObjectController::setModelAndView( GObjectModel* model , vtkGObjectView* view ) {
+        _model = model ;
+        _view = view ;
+    }
 
-       }
+    //=========================================================================
 
-       //=========================================================================
+    bool GObjectController::OnMouseMove( ) {
+        int X , Y ;
+        wxVTKRenderWindowInteractor *_wxVTKiren ;
+        _wxVTKiren = _vtkInteractorStyleBaseView->GetWxVtk3DBaseView( )->GetWxVTKRenderWindowInteractor( ) ;
+        _wxVTKiren->GetEventPosition( X , Y ) ;
+        int state = _view->getState( ) ;
 
-       GObjectController::~GObjectController()
-       {
-       }
 
-       //=========================================================================
+        //Evaluate new state
+        if ( state == NOTHING_HAPPENS ) {
+            if ( _view->isPointInside( X , Y ) ) {
+                _view->setState( HIGHLIGHTED ) ;
+            }
+        }
+        if ( state == HIGHLIGHTED ) {
+            if ( !_view->isPointInside( X , Y ) ) {
+                _view->setState( NOTHING_HAPPENS ) ;
+            }
+        }
 
-       void GObjectController::setModelAndView(GObjectModel* model, vtkGObjectView* view)
-       {
-               _model = model;
-               _view = view;
-       }
+        // JGRR & CM WH
 
-       //=========================================================================
+        if ( state == POSSIBLE_CONNECTION ) {
+            if ( _view->isPointInside( X , Y ) ) {
+                _view->setState( SELECTED_POSSIBLE_CONNECTION ) ;
+            }
+        }
 
-       bool GObjectController::OnMouseMove()
-       {
-               int X,Y;
-               wxVTKRenderWindowInteractor *_wxVTKiren;
-               _wxVTKiren= _vtkInteractorStyleBaseView->GetWxVtk3DBaseView()->GetWxVTKRenderWindowInteractor();
-               _wxVTKiren->GetEventPosition( X , Y );
-               int state  = _view->getState();
+        if ( state == SELECTED_POSSIBLE_CONNECTION ) {
+            if ( !_view->isPointInside( X , Y ) ) {
+                _view->setState( POSSIBLE_CONNECTION ) ;
+            }
+        }
 
-               //Evaluate new state
-               if( state == NOTHING_HAPPENS)
-               {
-                       if(_view->isPointInside(X,Y))
-                       {
-                               _view->setState(HIGHLIGHTED);
-                       }
-               }
-               if( state==HIGHLIGHTED)
-               {
-                       if(!_view->isPointInside(X,Y))
-                       {
-                               _view->setState(NOTHING_HAPPENS);
-                       }
-               }
+        // EO JGRR & CM WH
 
-               //_model->notifyObservers(getId());
+        _model->notifyObservers( getId( ) ) ;
 
 
-               return true;
-       }
+        return true ;
+    }
 
-       //=========================================================================
+    //=========================================================================
 
-       bool GObjectController::OnLeftButtonDown()//virtual
-       {
-               int state  = _view->getState();
+    bool GObjectController::OnLeftButtonDown( )//virtual
+    {
+        int state = _view->getState( ) ;
 
-               //Evaluate new state
-               if(state == HIGHLIGHTED)
-               {
-                       _isLeftClickDown=true;
-                       _view->setState(SELECTED);
-               }
-               return true;
-       }
+        //Evaluate new state
+        if ( state == HIGHLIGHTED ) {
+            _isLeftClickDown = true ;
+            _view->setState( SELECTED ) ;
+        }
+        return true ;
+    }
 
-       //=========================================================================
+    //=========================================================================
 
-       bool GObjectController::OnLeftButtonUp()//virtual
-       {
-               return true;
-       }
+    bool GObjectController::OnLeftButtonUp( )//virtual
+    {
+        return true ;
+    }
 
-       //=========================================================================
+    //=========================================================================
 
-       bool GObjectController::OnLeftDClick()//virtual
-       {
+    bool GObjectController::OnLeftDClick( )//virtual
+    {
 
-               return true;
-       }
+        return true ;
+    }
 
-       //=========================================================================
+    //=========================================================================
 
-       bool GObjectController::OnMiddleButtonDown()//virtual
-       {
-               return true;
-       }
+    bool GObjectController::OnMiddleButtonDown( )//virtual
+    {
+        return true ;
+    }
 
-       //=========================================================================
+    //=========================================================================
 
-       void GObjectController::moveObject(int X,int Y)
-       {
-               _view->moveObject(X,Y);
-       }
+    void GObjectController::moveObject( int X , int Y ) {
+        _view->moveObject( X , Y ) ;
+    }
 
-       //=========================================================================
+    //=========================================================================
 
-       int GObjectController::getGObjectType()
-       {
-               return _model->getGObjectType();
-       }
+    int GObjectController::getGObjectType( ) {
+        return _model->getGObjectType( ) ;
+    }
 
-       //=========================================================================
+    //=========================================================================
 
-       GObjectModel* GObjectController::getModel()
-       {
-               return _model;
-       }
+    GObjectModel* GObjectController::getModel( ) {
+        return _model ;
+    }
 
-       //=========================================================================
+    //=========================================================================
 
-       vtkGObjectView* GObjectController::getView()
-       {
-               return _view;
-       }
+    vtkGObjectView* GObjectController::getView( ) {
+        return _view ;
+    }
 
-       //=========================================================================
+    //=========================================================================
 
-       int GObjectController::getId()
-       {
-               return _model->getObjectId();
-       }
+    int GObjectController::getId( ) {
+        return _model->getObjectId( ) ;
+    }
 
-       //=========================================================================
+    //=========================================================================
 
-       void GObjectController::setId(int id)
-       {
-               _model->setObjectId(id);
-       }
+    void GObjectController::setId( int id ) {
+        _model->setObjectId( id ) ;
+    }
 
-       //=========================================================================
+    //=========================================================================
 
-       std::string GObjectController::getStatusText()
-       {
-               return _model->getStatusText();
-       }
+    std::string GObjectController::getStatusText( ) {
+        return _model->getStatusText( ) ;
+    }
 
-       //=========================================================================
+    //=========================================================================
 
-       void GObjectController::removeFromScene()
-       {
-               _view->removeFromScene();
-       }
+    void GObjectController::removeFromScene( ) {
+        _view->removeFromScene( ) ;
+    }
 
-       //=========================================================================
+    //=========================================================================
 
-}  // EO namespace bbtk
+} // EO namespace bbtk
 
 // EOF