]> Creatis software - cpPlugins.git/blobdiff - lib/cpPlugins/tinyxml2/tinyxml2.h
Moved to version 1.0
[cpPlugins.git] / lib / cpPlugins / tinyxml2 / tinyxml2.h
diff --git a/lib/cpPlugins/tinyxml2/tinyxml2.h b/lib/cpPlugins/tinyxml2/tinyxml2.h
deleted file mode 100644 (file)
index 3598786..0000000
+++ /dev/null
@@ -1,2106 +0,0 @@
-/*\r
-Original code by Lee Thomason (www.grinninglizard.com)\r
-\r
-This software is provided 'as-is', without any express or implied\r
-warranty. In no event will the authors be held liable for any\r
-damages arising from the use of this software.\r
-\r
-Permission is granted to anyone to use this software for any\r
-purpose, including commercial applications, and to alter it and\r
-redistribute it freely, subject to the following restrictions:\r
-\r
-1. The origin of this software must not be misrepresented; you must\r
-not claim that you wrote the original software. If you use this\r
-software in a product, an acknowledgment in the product documentation\r
-would be appreciated but is not required.\r
-\r
-2. Altered source versions must be plainly marked as such, and\r
-must not be misrepresented as being the original software.\r
-\r
-3. This notice may not be removed or altered from any source\r
-distribution.\r
-*/\r
-\r
-#ifndef TINYXML2_INCLUDED\r
-#define TINYXML2_INCLUDED\r
-\r
-#if defined(ANDROID_NDK) || defined(__BORLANDC__) || defined(__QNXNTO__)\r
-#   include <ctype.h>\r
-#   include <limits.h>\r
-#   include <stdio.h>\r
-#   include <stdlib.h>\r
-#   include <string.h>\r
-#else\r
-#   include <cctype>\r
-#   include <climits>\r
-#   include <cstdio>\r
-#   include <cstdlib>\r
-#   include <cstring>\r
-#endif\r
-\r
-/*\r
-   TODO: intern strings instead of allocation.\r
-*/\r
-/*\r
-       gcc:\r
-        g++ -Wall -DDEBUG tinyxml2.cpp xmltest.cpp -o gccxmltest.exe\r
-\r
-    Formatting, Artistic Style:\r
-        AStyle.exe --style=1tbs --indent-switches --break-closing-brackets --indent-preprocessor tinyxml2.cpp tinyxml2.h\r
-*/\r
-\r
-#if defined( _DEBUG ) || defined( DEBUG ) || defined (__DEBUG__)\r
-#   ifndef DEBUG\r
-#       define DEBUG\r
-#   endif\r
-#endif\r
-\r
-#ifdef _MSC_VER\r
-#   pragma warning(push)\r
-#   pragma warning(disable: 4251)\r
-#endif\r
-\r
-#ifdef _WIN32\r
-#   ifdef TINYXML2_EXPORT\r
-#       define TINYXML2_LIB __declspec(dllexport)\r
-#   elif defined(TINYXML2_IMPORT)\r
-#       define TINYXML2_LIB __declspec(dllimport)\r
-#   else\r
-#       define TINYXML2_LIB\r
-#   endif\r
-#else\r
-#   define TINYXML2_LIB\r
-#endif\r
-\r
-\r
-#if defined(DEBUG)\r
-#   if defined(_MSC_VER)\r
-#       // "(void)0," is for suppressing C4127 warning in "assert(false)", "assert(true)" and the like\r
-#       define TIXMLASSERT( x )           if ( !((void)0,(x))) { __debugbreak(); }\r
-#   elif defined (ANDROID_NDK)\r
-#       include <android/log.h>\r
-#       define TIXMLASSERT( x )           if ( !(x)) { __android_log_assert( "assert", "grinliz", "ASSERT in '%s' at %d.", __FILE__, __LINE__ ); }\r
-#   else\r
-#       include <assert.h>\r
-#       define TIXMLASSERT                assert\r
-#   endif\r
-#else\r
-#   define TIXMLASSERT( x )               {}\r
-#endif\r
-\r
-\r
-/* Versioning, past 1.0.14:\r
-       http://semver.org/\r
-*/\r
-static const int TIXML2_MAJOR_VERSION = 3;\r
-static const int TIXML2_MINOR_VERSION = 0;\r
-static const int TIXML2_PATCH_VERSION = 0;\r
-\r
-#include <cpPlugins_Export.h>\r
-#undef TINYXML2_LIB\r
-#define TINYXML2_LIB cpPlugins_EXPORT\r
-\r
-namespace tinyxml2\r
-{\r
-class XMLDocument;\r
-class XMLElement;\r
-class XMLAttribute;\r
-class XMLComment;\r
-class XMLText;\r
-class XMLDeclaration;\r
-class XMLUnknown;\r
-class XMLPrinter;\r
-\r
-/*\r
-       A class that wraps strings. Normally stores the start and end\r
-       pointers into the XML file itself, and will apply normalization\r
-       and entity translation if actually read. Can also store (and memory\r
-       manage) a traditional char[]\r
-*/\r
-class StrPair\r
-{\r
-public:\r
-    enum {\r
-        NEEDS_ENTITY_PROCESSING                        = 0x01,\r
-        NEEDS_NEWLINE_NORMALIZATION            = 0x02,\r
-        NEEDS_WHITESPACE_COLLAPSING     = 0x04,\r
-\r
-        TEXT_ELEMENT                           = NEEDS_ENTITY_PROCESSING | NEEDS_NEWLINE_NORMALIZATION,\r
-        TEXT_ELEMENT_LEAVE_ENTITIES            = NEEDS_NEWLINE_NORMALIZATION,\r
-        ATTRIBUTE_NAME                         = 0,\r
-        ATTRIBUTE_VALUE                                = NEEDS_ENTITY_PROCESSING | NEEDS_NEWLINE_NORMALIZATION,\r
-        ATTRIBUTE_VALUE_LEAVE_ENTITIES         = NEEDS_NEWLINE_NORMALIZATION,\r
-        COMMENT                                        = NEEDS_NEWLINE_NORMALIZATION\r
-    };\r
-\r
-    StrPair() : _flags( 0 ), _start( 0 ), _end( 0 ) {}\r
-    ~StrPair();\r
-\r
-    void Set( char* start, char* end, int flags ) {\r
-        Reset();\r
-        _start  = start;\r
-        _end    = end;\r
-        _flags  = flags | NEEDS_FLUSH;\r
-    }\r
-\r
-    const char* GetStr();\r
-\r
-    bool Empty() const {\r
-        return _start == _end;\r
-    }\r
-\r
-    void SetInternedStr( const char* str ) {\r
-        Reset();\r
-        _start = const_cast<char*>(str);\r
-    }\r
-\r
-    void SetStr( const char* str, int flags=0 );\r
-\r
-    char* ParseText( char* in, const char* endTag, int strFlags );\r
-    char* ParseName( char* in );\r
-\r
-    void TransferTo( StrPair* other );\r
-\r
-private:\r
-    void Reset();\r
-    void CollapseWhitespace();\r
-\r
-    enum {\r
-        NEEDS_FLUSH = 0x100,\r
-        NEEDS_DELETE = 0x200\r
-    };\r
-\r
-    int     _flags;\r
-    char*   _start;\r
-    char*   _end;\r
-\r
-    StrPair( const StrPair& other );   // not supported\r
-    void operator=( StrPair& other );  // not supported, use TransferTo()\r
-};\r
-\r
-\r
-/*\r
-       A dynamic array of Plain Old Data. Doesn't support constructors, etc.\r
-       Has a small initial memory pool, so that low or no usage will not\r
-       cause a call to new/delete\r
-*/\r
-template <class T, int INITIAL_SIZE>\r
-class DynArray\r
-{\r
-public:\r
-    DynArray() {\r
-        _mem = _pool;\r
-        _allocated = INITIAL_SIZE;\r
-        _size = 0;\r
-    }\r
-\r
-    ~DynArray() {\r
-        if ( _mem != _pool ) {\r
-            delete [] _mem;\r
-        }\r
-    }\r
-\r
-    void Clear() {\r
-        _size = 0;\r
-    }\r
-\r
-    void Push( T t ) {\r
-        TIXMLASSERT( _size < INT_MAX );\r
-        EnsureCapacity( _size+1 );\r
-        _mem[_size++] = t;\r
-    }\r
-\r
-    T* PushArr( int count ) {\r
-        TIXMLASSERT( count >= 0 );\r
-        TIXMLASSERT( _size <= INT_MAX - count );\r
-        EnsureCapacity( _size+count );\r
-        T* ret = &_mem[_size];\r
-        _size += count;\r
-        return ret;\r
-    }\r
-\r
-    T Pop() {\r
-        TIXMLASSERT( _size > 0 );\r
-        return _mem[--_size];\r
-    }\r
-\r
-    void PopArr( int count ) {\r
-        TIXMLASSERT( _size >= count );\r
-        _size -= count;\r
-    }\r
-\r
-    bool Empty() const                                 {\r
-        return _size == 0;\r
-    }\r
-\r
-    T& operator[](int i)                               {\r
-        TIXMLASSERT( i>= 0 && i < _size );\r
-        return _mem[i];\r
-    }\r
-\r
-    const T& operator[](int i) const   {\r
-        TIXMLASSERT( i>= 0 && i < _size );\r
-        return _mem[i];\r
-    }\r
-\r
-    const T& PeekTop() const            {\r
-        TIXMLASSERT( _size > 0 );\r
-        return _mem[ _size - 1];\r
-    }\r
-\r
-    int Size() const                                   {\r
-        TIXMLASSERT( _size >= 0 );\r
-        return _size;\r
-    }\r
-\r
-    int Capacity() const                               {\r
-        TIXMLASSERT( _allocated >= INITIAL_SIZE );\r
-        return _allocated;\r
-    }\r
-\r
-    const T* Mem() const                               {\r
-        TIXMLASSERT( _mem );\r
-        return _mem;\r
-    }\r
-\r
-    T* Mem()                                                   {\r
-        TIXMLASSERT( _mem );\r
-        return _mem;\r
-    }\r
-\r
-private:\r
-    DynArray( const DynArray& ); // not supported\r
-    void operator=( const DynArray& ); // not supported\r
-\r
-    void EnsureCapacity( int cap ) {\r
-        TIXMLASSERT( cap > 0 );\r
-        if ( cap > _allocated ) {\r
-            TIXMLASSERT( cap <= INT_MAX / 2 );\r
-            int newAllocated = cap * 2;\r
-            T* newMem = new T[newAllocated];\r
-            memcpy( newMem, _mem, sizeof(T)*_size );   // warning: not using constructors, only works for PODs\r
-            if ( _mem != _pool ) {\r
-                delete [] _mem;\r
-            }\r
-            _mem = newMem;\r
-            _allocated = newAllocated;\r
-        }\r
-    }\r
-\r
-    T*  _mem;\r
-    T   _pool[INITIAL_SIZE];\r
-    int _allocated;            // objects allocated\r
-    int _size;                 // number objects in use\r
-};\r
-\r
-\r
-/*\r
-       Parent virtual class of a pool for fast allocation\r
-       and deallocation of objects.\r
-*/\r
-class MemPool\r
-{\r
-public:\r
-    MemPool() {}\r
-    virtual ~MemPool() {}\r
-\r
-    virtual int ItemSize() const = 0;\r
-    virtual void* Alloc() = 0;\r
-    virtual void Free( void* ) = 0;\r
-    virtual void SetTracked() = 0;\r
-    virtual void Clear() = 0;\r
-};\r
-\r
-\r
-/*\r
-       Template child class to create pools of the correct type.\r
-*/\r
-template< int SIZE >\r
-class MemPoolT : public MemPool\r
-{\r
-public:\r
-    MemPoolT() : _root(0), _currentAllocs(0), _nAllocs(0), _maxAllocs(0), _nUntracked(0)       {}\r
-    ~MemPoolT() {\r
-        Clear();\r
-    }\r
-    \r
-    void Clear() {\r
-        // Delete the blocks.\r
-        while( !_blockPtrs.Empty()) {\r
-            Block* b  = _blockPtrs.Pop();\r
-            delete b;\r
-        }\r
-        _root = 0;\r
-        _currentAllocs = 0;\r
-        _nAllocs = 0;\r
-        _maxAllocs = 0;\r
-        _nUntracked = 0;\r
-    }\r
-\r
-    virtual int ItemSize() const       {\r
-        return SIZE;\r
-    }\r
-    int CurrentAllocs() const          {\r
-        return _currentAllocs;\r
-    }\r
-\r
-    virtual void* Alloc() {\r
-        if ( !_root ) {\r
-            // Need a new block.\r
-            Block* block = new Block();\r
-            _blockPtrs.Push( block );\r
-\r
-            for( int i=0; i<COUNT-1; ++i ) {\r
-                block->chunk[i].next = &block->chunk[i+1];\r
-            }\r
-            block->chunk[COUNT-1].next = 0;\r
-            _root = block->chunk;\r
-        }\r
-        void* result = _root;\r
-        _root = _root->next;\r
-\r
-        ++_currentAllocs;\r
-        if ( _currentAllocs > _maxAllocs ) {\r
-            _maxAllocs = _currentAllocs;\r
-        }\r
-        _nAllocs++;\r
-        _nUntracked++;\r
-        return result;\r
-    }\r
-    \r
-    virtual void Free( void* mem ) {\r
-        if ( !mem ) {\r
-            return;\r
-        }\r
-        --_currentAllocs;\r
-        Chunk* chunk = static_cast<Chunk*>( mem );\r
-#ifdef DEBUG\r
-        memset( chunk, 0xfe, sizeof(Chunk) );\r
-#endif\r
-        chunk->next = _root;\r
-        _root = chunk;\r
-    }\r
-    void Trace( const char* name ) {\r
-        printf( "Mempool %s watermark=%d [%dk] current=%d size=%d nAlloc=%d blocks=%d\n",\r
-                name, _maxAllocs, _maxAllocs*SIZE/1024, _currentAllocs, SIZE, _nAllocs, _blockPtrs.Size() );\r
-    }\r
-\r
-    void SetTracked() {\r
-        _nUntracked--;\r
-    }\r
-\r
-    int Untracked() const {\r
-        return _nUntracked;\r
-    }\r
-\r
-       // This number is perf sensitive. 4k seems like a good tradeoff on my machine.\r
-       // The test file is large, 170k.\r
-       // Release:             VS2010 gcc(no opt)\r
-       //              1k:             4000\r
-       //              2k:             4000\r
-       //              4k:             3900    21000\r
-       //              16k:    5200\r
-       //              32k:    4300\r
-       //              64k:    4000    21000\r
-    enum { COUNT = (4*1024)/SIZE }; // Some compilers do not accept to use COUNT in private part if COUNT is private\r
-\r
-private:\r
-    MemPoolT( const MemPoolT& ); // not supported\r
-    void operator=( const MemPoolT& ); // not supported\r
-\r
-    union Chunk {\r
-        Chunk*  next;\r
-        char    mem[SIZE];\r
-    };\r
-    struct Block {\r
-        Chunk chunk[COUNT];\r
-    };\r
-    DynArray< Block*, 10 > _blockPtrs;\r
-    Chunk* _root;\r
-\r
-    int _currentAllocs;\r
-    int _nAllocs;\r
-    int _maxAllocs;\r
-    int _nUntracked;\r
-};\r
-\r
-\r
-\r
-/**\r
-       Implements the interface to the "Visitor pattern" (see the Accept() method.)\r
-       If you call the Accept() method, it requires being passed a XMLVisitor\r
-       class to handle callbacks. For nodes that contain other nodes (Document, Element)\r
-       you will get called with a VisitEnter/VisitExit pair. Nodes that are always leafs\r
-       are simply called with Visit().\r
-\r
-       If you return 'true' from a Visit method, recursive parsing will continue. If you return\r
-       false, <b>no children of this node or its siblings</b> will be visited.\r
-\r
-       All flavors of Visit methods have a default implementation that returns 'true' (continue\r
-       visiting). You need to only override methods that are interesting to you.\r
-\r
-       Generally Accept() is called on the XMLDocument, although all nodes support visiting.\r
-\r
-       You should never change the document from a callback.\r
-\r
-       @sa XMLNode::Accept()\r
-*/\r
-class TINYXML2_LIB XMLVisitor\r
-{\r
-public:\r
-    virtual ~XMLVisitor() {}\r
-\r
-    /// Visit a document.\r
-    virtual bool VisitEnter( const XMLDocument& /*doc*/ )                      {\r
-        return true;\r
-    }\r
-    /// Visit a document.\r
-    virtual bool VisitExit( const XMLDocument& /*doc*/ )                       {\r
-        return true;\r
-    }\r
-\r
-    /// Visit an element.\r
-    virtual bool VisitEnter( const XMLElement& /*element*/, const XMLAttribute* /*firstAttribute*/ )   {\r
-        return true;\r
-    }\r
-    /// Visit an element.\r
-    virtual bool VisitExit( const XMLElement& /*element*/ )                    {\r
-        return true;\r
-    }\r
-\r
-    /// Visit a declaration.\r
-    virtual bool Visit( const XMLDeclaration& /*declaration*/ )                {\r
-        return true;\r
-    }\r
-    /// Visit a text node.\r
-    virtual bool Visit( const XMLText& /*text*/ )                                      {\r
-        return true;\r
-    }\r
-    /// Visit a comment node.\r
-    virtual bool Visit( const XMLComment& /*comment*/ )                                {\r
-        return true;\r
-    }\r
-    /// Visit an unknown node.\r
-    virtual bool Visit( const XMLUnknown& /*unknown*/ )                                {\r
-        return true;\r
-    }\r
-};\r
-\r
-// WARNING: must match XMLDocument::_errorNames[]\r
-enum XMLError {\r
-    XML_SUCCESS = 0,\r
-    XML_NO_ERROR = 0,\r
-    XML_NO_ATTRIBUTE,\r
-    XML_WRONG_ATTRIBUTE_TYPE,\r
-    XML_ERROR_FILE_NOT_FOUND,\r
-    XML_ERROR_FILE_COULD_NOT_BE_OPENED,\r
-    XML_ERROR_FILE_READ_ERROR,\r
-    XML_ERROR_ELEMENT_MISMATCH,\r
-    XML_ERROR_PARSING_ELEMENT,\r
-    XML_ERROR_PARSING_ATTRIBUTE,\r
-    XML_ERROR_IDENTIFYING_TAG,\r
-    XML_ERROR_PARSING_TEXT,\r
-    XML_ERROR_PARSING_CDATA,\r
-    XML_ERROR_PARSING_COMMENT,\r
-    XML_ERROR_PARSING_DECLARATION,\r
-    XML_ERROR_PARSING_UNKNOWN,\r
-    XML_ERROR_EMPTY_DOCUMENT,\r
-    XML_ERROR_MISMATCHED_ELEMENT,\r
-    XML_ERROR_PARSING,\r
-    XML_CAN_NOT_CONVERT_TEXT,\r
-    XML_NO_TEXT_NODE,\r
-\r
-       XML_ERROR_COUNT\r
-};\r
-\r
-\r
-/*\r
-       Utility functionality.\r
-*/\r
-class XMLUtil\r
-{\r
-public:\r
-    static const char* SkipWhiteSpace( const char* p ) {\r
-        TIXMLASSERT( p );\r
-        while( IsWhiteSpace(*p) ) {\r
-            ++p;\r
-        }\r
-        TIXMLASSERT( p );\r
-        return p;\r
-    }\r
-    static char* SkipWhiteSpace( char* p )                             {\r
-        return const_cast<char*>( SkipWhiteSpace( const_cast<const char*>(p) ) );\r
-    }\r
-\r
-    // Anything in the high order range of UTF-8 is assumed to not be whitespace. This isn't\r
-    // correct, but simple, and usually works.\r
-    static bool IsWhiteSpace( char p )                                 {\r
-        return !IsUTF8Continuation(p) && isspace( static_cast<unsigned char>(p) );\r
-    }\r
-    \r
-    inline static bool IsNameStartChar( unsigned char ch ) {\r
-        if ( ch >= 128 ) {\r
-            // This is a heuristic guess in attempt to not implement Unicode-aware isalpha()\r
-            return true;\r
-        }\r
-        if ( isalpha( ch ) ) {\r
-            return true;\r
-        }\r
-        return ch == ':' || ch == '_';\r
-    }\r
-    \r
-    inline static bool IsNameChar( unsigned char ch ) {\r
-        return IsNameStartChar( ch )\r
-               || isdigit( ch )\r
-               || ch == '.'\r
-               || ch == '-';\r
-    }\r
-\r
-    inline static bool StringEqual( const char* p, const char* q, int nChar=INT_MAX )  {\r
-        if ( p == q ) {\r
-            return true;\r
-        }\r
-        return strncmp( p, q, nChar ) == 0;\r
-    }\r
-    \r
-    inline static bool IsUTF8Continuation( char p ) {\r
-        return ( p & 0x80 ) != 0;\r
-    }\r
-\r
-    static const char* ReadBOM( const char* p, bool* hasBOM );\r
-    // p is the starting location,\r
-    // the UTF-8 value of the entity will be placed in value, and length filled in.\r
-    static const char* GetCharacterRef( const char* p, char* value, int* length );\r
-    static void ConvertUTF32ToUTF8( unsigned long input, char* output, int* length );\r
-\r
-    // converts primitive types to strings\r
-    static void ToStr( int v, char* buffer, int bufferSize );\r
-    static void ToStr( unsigned v, char* buffer, int bufferSize );\r
-    static void ToStr( bool v, char* buffer, int bufferSize );\r
-    static void ToStr( float v, char* buffer, int bufferSize );\r
-    static void ToStr( double v, char* buffer, int bufferSize );\r
-\r
-    // converts strings to primitive types\r
-    static bool        ToInt( const char* str, int* value );\r
-    static bool ToUnsigned( const char* str, unsigned* value );\r
-    static bool        ToBool( const char* str, bool* value );\r
-    static bool        ToFloat( const char* str, float* value );\r
-    static bool ToDouble( const char* str, double* value );\r
-};\r
-\r
-\r
-/** XMLNode is a base class for every object that is in the\r
-       XML Document Object Model (DOM), except XMLAttributes.\r
-       Nodes have siblings, a parent, and children which can\r
-       be navigated. A node is always in a XMLDocument.\r
-       The type of a XMLNode can be queried, and it can\r
-       be cast to its more defined type.\r
-\r
-       A XMLDocument allocates memory for all its Nodes.\r
-       When the XMLDocument gets deleted, all its Nodes\r
-       will also be deleted.\r
-\r
-       @verbatim\r
-       A Document can contain: Element (container or leaf)\r
-                                                       Comment (leaf)\r
-                                                       Unknown (leaf)\r
-                                                       Declaration( leaf )\r
-\r
-       An Element can contain: Element (container or leaf)\r
-                                                       Text    (leaf)\r
-                                                       Attributes (not on tree)\r
-                                                       Comment (leaf)\r
-                                                       Unknown (leaf)\r
-\r
-       @endverbatim\r
-*/\r
-class TINYXML2_LIB XMLNode\r
-{\r
-    friend class XMLDocument;\r
-    friend class XMLElement;\r
-public:\r
-\r
-    /// Get the XMLDocument that owns this XMLNode.\r
-    const XMLDocument* GetDocument() const     {\r
-        TIXMLASSERT( _document );\r
-        return _document;\r
-    }\r
-    /// Get the XMLDocument that owns this XMLNode.\r
-    XMLDocument* GetDocument()                         {\r
-        TIXMLASSERT( _document );\r
-        return _document;\r
-    }\r
-\r
-    /// Safely cast to an Element, or null.\r
-    virtual XMLElement*                ToElement()             {\r
-        return 0;\r
-    }\r
-    /// Safely cast to Text, or null.\r
-    virtual XMLText*           ToText()                {\r
-        return 0;\r
-    }\r
-    /// Safely cast to a Comment, or null.\r
-    virtual XMLComment*                ToComment()             {\r
-        return 0;\r
-    }\r
-    /// Safely cast to a Document, or null.\r
-    virtual XMLDocument*       ToDocument()    {\r
-        return 0;\r
-    }\r
-    /// Safely cast to a Declaration, or null.\r
-    virtual XMLDeclaration*    ToDeclaration() {\r
-        return 0;\r
-    }\r
-    /// Safely cast to an Unknown, or null.\r
-    virtual XMLUnknown*                ToUnknown()             {\r
-        return 0;\r
-    }\r
-\r
-    virtual const XMLElement*          ToElement() const               {\r
-        return 0;\r
-    }\r
-    virtual const XMLText*                     ToText() const                  {\r
-        return 0;\r
-    }\r
-    virtual const XMLComment*          ToComment() const               {\r
-        return 0;\r
-    }\r
-    virtual const XMLDocument*         ToDocument() const              {\r
-        return 0;\r
-    }\r
-    virtual const XMLDeclaration*      ToDeclaration() const   {\r
-        return 0;\r
-    }\r
-    virtual const XMLUnknown*          ToUnknown() const               {\r
-        return 0;\r
-    }\r
-\r
-    /** The meaning of 'value' changes for the specific type.\r
-       @verbatim\r
-       Document:       empty (NULL is returned, not an empty string)\r
-       Element:        name of the element\r
-       Comment:        the comment text\r
-       Unknown:        the tag contents\r
-       Text:           the text string\r
-       @endverbatim\r
-    */\r
-    const char* Value() const;\r
-\r
-    /** Set the Value of an XML node.\r
-       @sa Value()\r
-    */\r
-    void SetValue( const char* val, bool staticMem=false );\r
-\r
-    /// Get the parent of this node on the DOM.\r
-    const XMLNode*     Parent() const                  {\r
-        return _parent;\r
-    }\r
-\r
-    XMLNode* Parent()                                          {\r
-        return _parent;\r
-    }\r
-\r
-    /// Returns true if this node has no children.\r
-    bool NoChildren() const                                    {\r
-        return !_firstChild;\r
-    }\r
-\r
-    /// Get the first child node, or null if none exists.\r
-    const XMLNode*  FirstChild() const         {\r
-        return _firstChild;\r
-    }\r
-\r
-    XMLNode*           FirstChild()                    {\r
-        return _firstChild;\r
-    }\r
-\r
-    /** Get the first child element, or optionally the first child\r
-        element with the specified name.\r
-    */\r
-    const XMLElement* FirstChildElement( const char* name = 0 ) const;\r
-\r
-    XMLElement* FirstChildElement( const char* name = 0 )      {\r
-        return const_cast<XMLElement*>(const_cast<const XMLNode*>(this)->FirstChildElement( name ));\r
-    }\r
-\r
-    /// Get the last child node, or null if none exists.\r
-    const XMLNode*     LastChild() const                                               {\r
-        return _lastChild;\r
-    }\r
-\r
-    XMLNode*           LastChild()                                                             {\r
-        return _lastChild;\r
-    }\r
-\r
-    /** Get the last child element or optionally the last child\r
-        element with the specified name.\r
-    */\r
-    const XMLElement* LastChildElement( const char* name = 0 ) const;\r
-\r
-    XMLElement* LastChildElement( const char* name = 0 )       {\r
-        return const_cast<XMLElement*>(const_cast<const XMLNode*>(this)->LastChildElement(name) );\r
-    }\r
-\r
-    /// Get the previous (left) sibling node of this node.\r
-    const XMLNode*     PreviousSibling() const                                 {\r
-        return _prev;\r
-    }\r
-\r
-    XMLNode*   PreviousSibling()                                                       {\r
-        return _prev;\r
-    }\r
-\r
-    /// Get the previous (left) sibling element of this node, with an optionally supplied name.\r
-    const XMLElement*  PreviousSiblingElement( const char* name = 0 ) const ;\r
-\r
-    XMLElement*        PreviousSiblingElement( const char* name = 0 ) {\r
-        return const_cast<XMLElement*>(const_cast<const XMLNode*>(this)->PreviousSiblingElement( name ) );\r
-    }\r
-\r
-    /// Get the next (right) sibling node of this node.\r
-    const XMLNode*     NextSibling() const                                             {\r
-        return _next;\r
-    }\r
-\r
-    XMLNode*   NextSibling()                                                           {\r
-        return _next;\r
-    }\r
-\r
-    /// Get the next (right) sibling element of this node, with an optionally supplied name.\r
-    const XMLElement*  NextSiblingElement( const char* name = 0 ) const;\r
-\r
-    XMLElement*        NextSiblingElement( const char* name = 0 )      {\r
-        return const_cast<XMLElement*>(const_cast<const XMLNode*>(this)->NextSiblingElement( name ) );\r
-    }\r
-\r
-    /**\r
-       Add a child node as the last (right) child.\r
-               If the child node is already part of the document,\r
-               it is moved from its old location to the new location.\r
-               Returns the addThis argument or 0 if the node does not\r
-               belong to the same document.\r
-    */\r
-    XMLNode* InsertEndChild( XMLNode* addThis );\r
-\r
-    XMLNode* LinkEndChild( XMLNode* addThis )  {\r
-        return InsertEndChild( addThis );\r
-    }\r
-    /**\r
-       Add a child node as the first (left) child.\r
-               If the child node is already part of the document,\r
-               it is moved from its old location to the new location.\r
-               Returns the addThis argument or 0 if the node does not\r
-               belong to the same document.\r
-    */\r
-    XMLNode* InsertFirstChild( XMLNode* addThis );\r
-    /**\r
-       Add a node after the specified child node.\r
-               If the child node is already part of the document,\r
-               it is moved from its old location to the new location.\r
-               Returns the addThis argument or 0 if the afterThis node\r
-               is not a child of this node, or if the node does not\r
-               belong to the same document.\r
-    */\r
-    XMLNode* InsertAfterChild( XMLNode* afterThis, XMLNode* addThis );\r
-\r
-    /**\r
-       Delete all the children of this node.\r
-    */\r
-    void DeleteChildren();\r
-\r
-    /**\r
-       Delete a child of this node.\r
-    */\r
-    void DeleteChild( XMLNode* node );\r
-\r
-    /**\r
-       Make a copy of this node, but not its children.\r
-       You may pass in a Document pointer that will be\r
-       the owner of the new Node. If the 'document' is\r
-       null, then the node returned will be allocated\r
-       from the current Document. (this->GetDocument())\r
-\r
-       Note: if called on a XMLDocument, this will return null.\r
-    */\r
-    virtual XMLNode* ShallowClone( XMLDocument* document ) const = 0;\r
-\r
-    /**\r
-       Test if 2 nodes are the same, but don't test children.\r
-       The 2 nodes do not need to be in the same Document.\r
-\r
-       Note: if called on a XMLDocument, this will return false.\r
-    */\r
-    virtual bool ShallowEqual( const XMLNode* compare ) const = 0;\r
-\r
-    /** Accept a hierarchical visit of the nodes in the TinyXML-2 DOM. Every node in the\r
-       XML tree will be conditionally visited and the host will be called back\r
-       via the XMLVisitor interface.\r
-\r
-       This is essentially a SAX interface for TinyXML-2. (Note however it doesn't re-parse\r
-       the XML for the callbacks, so the performance of TinyXML-2 is unchanged by using this\r
-       interface versus any other.)\r
-\r
-       The interface has been based on ideas from:\r
-\r
-       - http://www.saxproject.org/\r
-       - http://c2.com/cgi/wiki?HierarchicalVisitorPattern\r
-\r
-       Which are both good references for "visiting".\r
-\r
-       An example of using Accept():\r
-       @verbatim\r
-       XMLPrinter printer;\r
-       tinyxmlDoc.Accept( &printer );\r
-       const char* xmlcstr = printer.CStr();\r
-       @endverbatim\r
-    */\r
-    virtual bool Accept( XMLVisitor* visitor ) const = 0;\r
-\r
-protected:\r
-    XMLNode( XMLDocument* );\r
-    virtual ~XMLNode();\r
-\r
-    virtual char* ParseDeep( char*, StrPair* );\r
-\r
-    XMLDocument*       _document;\r
-    XMLNode*           _parent;\r
-    mutable StrPair    _value;\r
-\r
-    XMLNode*           _firstChild;\r
-    XMLNode*           _lastChild;\r
-\r
-    XMLNode*           _prev;\r
-    XMLNode*           _next;\r
-\r
-private:\r
-    MemPool*           _memPool;\r
-    void Unlink( XMLNode* child );\r
-    static void DeleteNode( XMLNode* node );\r
-    void InsertChildPreamble( XMLNode* insertThis ) const;\r
-\r
-    XMLNode( const XMLNode& ); // not supported\r
-    XMLNode& operator=( const XMLNode& );      // not supported\r
-};\r
-\r
-\r
-/** XML text.\r
-\r
-       Note that a text node can have child element nodes, for example:\r
-       @verbatim\r
-       <root>This is <b>bold</b></root>\r
-       @endverbatim\r
-\r
-       A text node can have 2 ways to output the next. "normal" output\r
-       and CDATA. It will default to the mode it was parsed from the XML file and\r
-       you generally want to leave it alone, but you can change the output mode with\r
-       SetCData() and query it with CData().\r
-*/\r
-class TINYXML2_LIB XMLText : public XMLNode\r
-{\r
-    friend class XMLBase;\r
-    friend class XMLDocument;\r
-public:\r
-    virtual bool Accept( XMLVisitor* visitor ) const;\r
-\r
-    virtual XMLText* ToText()                  {\r
-        return this;\r
-    }\r
-    virtual const XMLText* ToText() const      {\r
-        return this;\r
-    }\r
-\r
-    /// Declare whether this should be CDATA or standard text.\r
-    void SetCData( bool isCData )                      {\r
-        _isCData = isCData;\r
-    }\r
-    /// Returns true if this is a CDATA text element.\r
-    bool CData() const                                         {\r
-        return _isCData;\r
-    }\r
-\r
-    virtual XMLNode* ShallowClone( XMLDocument* document ) const;\r
-    virtual bool ShallowEqual( const XMLNode* compare ) const;\r
-\r
-protected:\r
-    XMLText( XMLDocument* doc )        : XMLNode( doc ), _isCData( false )     {}\r
-    virtual ~XMLText()                                                                                         {}\r
-\r
-    char* ParseDeep( char*, StrPair* endTag );\r
-\r
-private:\r
-    bool _isCData;\r
-\r
-    XMLText( const XMLText& ); // not supported\r
-    XMLText& operator=( const XMLText& );      // not supported\r
-};\r
-\r
-\r
-/** An XML Comment. */\r
-class TINYXML2_LIB XMLComment : public XMLNode\r
-{\r
-    friend class XMLDocument;\r
-public:\r
-    virtual XMLComment*        ToComment()                                     {\r
-        return this;\r
-    }\r
-    virtual const XMLComment* ToComment() const                {\r
-        return this;\r
-    }\r
-\r
-    virtual bool Accept( XMLVisitor* visitor ) const;\r
-\r
-    virtual XMLNode* ShallowClone( XMLDocument* document ) const;\r
-    virtual bool ShallowEqual( const XMLNode* compare ) const;\r
-\r
-protected:\r
-    XMLComment( XMLDocument* doc );\r
-    virtual ~XMLComment();\r
-\r
-    char* ParseDeep( char*, StrPair* endTag );\r
-\r
-private:\r
-    XMLComment( const XMLComment& );   // not supported\r
-    XMLComment& operator=( const XMLComment& );        // not supported\r
-};\r
-\r
-\r
-/** In correct XML the declaration is the first entry in the file.\r
-       @verbatim\r
-               <?xml version="1.0" standalone="yes"?>\r
-       @endverbatim\r
-\r
-       TinyXML-2 will happily read or write files without a declaration,\r
-       however.\r
-\r
-       The text of the declaration isn't interpreted. It is parsed\r
-       and written as a string.\r
-*/\r
-class TINYXML2_LIB XMLDeclaration : public XMLNode\r
-{\r
-    friend class XMLDocument;\r
-public:\r
-    virtual XMLDeclaration*    ToDeclaration()                                 {\r
-        return this;\r
-    }\r
-    virtual const XMLDeclaration* ToDeclaration() const                {\r
-        return this;\r
-    }\r
-\r
-    virtual bool Accept( XMLVisitor* visitor ) const;\r
-\r
-    virtual XMLNode* ShallowClone( XMLDocument* document ) const;\r
-    virtual bool ShallowEqual( const XMLNode* compare ) const;\r
-\r
-protected:\r
-    XMLDeclaration( XMLDocument* doc );\r
-    virtual ~XMLDeclaration();\r
-\r
-    char* ParseDeep( char*, StrPair* endTag );\r
-\r
-private:\r
-    XMLDeclaration( const XMLDeclaration& );   // not supported\r
-    XMLDeclaration& operator=( const XMLDeclaration& );        // not supported\r
-};\r
-\r
-\r
-/** Any tag that TinyXML-2 doesn't recognize is saved as an\r
-       unknown. It is a tag of text, but should not be modified.\r
-       It will be written back to the XML, unchanged, when the file\r
-       is saved.\r
-\r
-       DTD tags get thrown into XMLUnknowns.\r
-*/\r
-class TINYXML2_LIB XMLUnknown : public XMLNode\r
-{\r
-    friend class XMLDocument;\r
-public:\r
-    virtual XMLUnknown*        ToUnknown()                                     {\r
-        return this;\r
-    }\r
-    virtual const XMLUnknown* ToUnknown() const                {\r
-        return this;\r
-    }\r
-\r
-    virtual bool Accept( XMLVisitor* visitor ) const;\r
-\r
-    virtual XMLNode* ShallowClone( XMLDocument* document ) const;\r
-    virtual bool ShallowEqual( const XMLNode* compare ) const;\r
-\r
-protected:\r
-    XMLUnknown( XMLDocument* doc );\r
-    virtual ~XMLUnknown();\r
-\r
-    char* ParseDeep( char*, StrPair* endTag );\r
-\r
-private:\r
-    XMLUnknown( const XMLUnknown& );   // not supported\r
-    XMLUnknown& operator=( const XMLUnknown& );        // not supported\r
-};\r
-\r
-\r
-\r
-/** An attribute is a name-value pair. Elements have an arbitrary\r
-       number of attributes, each with a unique name.\r
-\r
-       @note The attributes are not XMLNodes. You may only query the\r
-       Next() attribute in a list.\r
-*/\r
-class TINYXML2_LIB XMLAttribute\r
-{\r
-    friend class XMLElement;\r
-public:\r
-    /// The name of the attribute.\r
-    const char* Name() const;\r
-\r
-    /// The value of the attribute.\r
-    const char* Value() const;\r
-\r
-    /// The next attribute in the list.\r
-    const XMLAttribute* Next() const {\r
-        return _next;\r
-    }\r
-\r
-    /** IntValue interprets the attribute as an integer, and returns the value.\r
-        If the value isn't an integer, 0 will be returned. There is no error checking;\r
-       use QueryIntValue() if you need error checking.\r
-    */\r
-    int                 IntValue() const                               {\r
-        int i=0;\r
-        QueryIntValue( &i );\r
-        return i;\r
-    }\r
-    /// Query as an unsigned integer. See IntValue()\r
-    unsigned UnsignedValue() const                     {\r
-        unsigned i=0;\r
-        QueryUnsignedValue( &i );\r
-        return i;\r
-    }\r
-    /// Query as a boolean. See IntValue()\r
-    bool        BoolValue() const                              {\r
-        bool b=false;\r
-        QueryBoolValue( &b );\r
-        return b;\r
-    }\r
-    /// Query as a double. See IntValue()\r
-    double      DoubleValue() const                    {\r
-        double d=0;\r
-        QueryDoubleValue( &d );\r
-        return d;\r
-    }\r
-    /// Query as a float. See IntValue()\r
-    float       FloatValue() const                             {\r
-        float f=0;\r
-        QueryFloatValue( &f );\r
-        return f;\r
-    }\r
-\r
-    /** QueryIntValue interprets the attribute as an integer, and returns the value\r
-       in the provided parameter. The function will return XML_NO_ERROR on success,\r
-       and XML_WRONG_ATTRIBUTE_TYPE if the conversion is not successful.\r
-    */\r
-    XMLError QueryIntValue( int* value ) const;\r
-    /// See QueryIntValue\r
-    XMLError QueryUnsignedValue( unsigned int* value ) const;\r
-    /// See QueryIntValue\r
-    XMLError QueryBoolValue( bool* value ) const;\r
-    /// See QueryIntValue\r
-    XMLError QueryDoubleValue( double* value ) const;\r
-    /// See QueryIntValue\r
-    XMLError QueryFloatValue( float* value ) const;\r
-\r
-    /// Set the attribute to a string value.\r
-    void SetAttribute( const char* value );\r
-    /// Set the attribute to value.\r
-    void SetAttribute( int value );\r
-    /// Set the attribute to value.\r
-    void SetAttribute( unsigned value );\r
-    /// Set the attribute to value.\r
-    void SetAttribute( bool value );\r
-    /// Set the attribute to value.\r
-    void SetAttribute( double value );\r
-    /// Set the attribute to value.\r
-    void SetAttribute( float value );\r
-\r
-private:\r
-    enum { BUF_SIZE = 200 };\r
-\r
-    XMLAttribute() : _next( 0 ), _memPool( 0 ) {}\r
-    virtual ~XMLAttribute()    {}\r
-\r
-    XMLAttribute( const XMLAttribute& );       // not supported\r
-    void operator=( const XMLAttribute& );     // not supported\r
-    void SetName( const char* name );\r
-\r
-    char* ParseDeep( char* p, bool processEntities );\r
-\r
-    mutable StrPair _name;\r
-    mutable StrPair _value;\r
-    XMLAttribute*   _next;\r
-    MemPool*        _memPool;\r
-};\r
-\r
-\r
-/** The element is a container class. It has a value, the element name,\r
-       and can contain other elements, text, comments, and unknowns.\r
-       Elements also contain an arbitrary number of attributes.\r
-*/\r
-class TINYXML2_LIB XMLElement : public XMLNode\r
-{\r
-    friend class XMLBase;\r
-    friend class XMLDocument;\r
-public:\r
-    /// Get the name of an element (which is the Value() of the node.)\r
-    const char* Name() const           {\r
-        return Value();\r
-    }\r
-    /// Set the name of the element.\r
-    void SetName( const char* str, bool staticMem=false )      {\r
-        SetValue( str, staticMem );\r
-    }\r
-\r
-    virtual XMLElement* ToElement()                            {\r
-        return this;\r
-    }\r
-    virtual const XMLElement* ToElement() const {\r
-        return this;\r
-    }\r
-    virtual bool Accept( XMLVisitor* visitor ) const;\r
-\r
-    /** Given an attribute name, Attribute() returns the value\r
-       for the attribute of that name, or null if none\r
-       exists. For example:\r
-\r
-       @verbatim\r
-       const char* value = ele->Attribute( "foo" );\r
-       @endverbatim\r
-\r
-       The 'value' parameter is normally null. However, if specified,\r
-       the attribute will only be returned if the 'name' and 'value'\r
-       match. This allow you to write code:\r
-\r
-       @verbatim\r
-       if ( ele->Attribute( "foo", "bar" ) ) callFooIsBar();\r
-       @endverbatim\r
-\r
-       rather than:\r
-       @verbatim\r
-       if ( ele->Attribute( "foo" ) ) {\r
-               if ( strcmp( ele->Attribute( "foo" ), "bar" ) == 0 ) callFooIsBar();\r
-       }\r
-       @endverbatim\r
-    */\r
-    const char* Attribute( const char* name, const char* value=0 ) const;\r
-\r
-    /** Given an attribute name, IntAttribute() returns the value\r
-       of the attribute interpreted as an integer. 0 will be\r
-       returned if there is an error. For a method with error\r
-       checking, see QueryIntAttribute()\r
-    */\r
-    int                 IntAttribute( const char* name ) const         {\r
-        int i=0;\r
-        QueryIntAttribute( name, &i );\r
-        return i;\r
-    }\r
-    /// See IntAttribute()\r
-    unsigned UnsignedAttribute( const char* name ) const {\r
-        unsigned i=0;\r
-        QueryUnsignedAttribute( name, &i );\r
-        return i;\r
-    }\r
-    /// See IntAttribute()\r
-    bool        BoolAttribute( const char* name ) const        {\r
-        bool b=false;\r
-        QueryBoolAttribute( name, &b );\r
-        return b;\r
-    }\r
-    /// See IntAttribute()\r
-    double      DoubleAttribute( const char* name ) const      {\r
-        double d=0;\r
-        QueryDoubleAttribute( name, &d );\r
-        return d;\r
-    }\r
-    /// See IntAttribute()\r
-    float       FloatAttribute( const char* name ) const       {\r
-        float f=0;\r
-        QueryFloatAttribute( name, &f );\r
-        return f;\r
-    }\r
-\r
-    /** Given an attribute name, QueryIntAttribute() returns\r
-       XML_NO_ERROR, XML_WRONG_ATTRIBUTE_TYPE if the conversion\r
-       can't be performed, or XML_NO_ATTRIBUTE if the attribute\r
-       doesn't exist. If successful, the result of the conversion\r
-       will be written to 'value'. If not successful, nothing will\r
-       be written to 'value'. This allows you to provide default\r
-       value:\r
-\r
-       @verbatim\r
-       int value = 10;\r
-       QueryIntAttribute( "foo", &value );             // if "foo" isn't found, value will still be 10\r
-       @endverbatim\r
-    */\r
-    XMLError QueryIntAttribute( const char* name, int* value ) const                           {\r
-        const XMLAttribute* a = FindAttribute( name );\r
-        if ( !a ) {\r
-            return XML_NO_ATTRIBUTE;\r
-        }\r
-        return a->QueryIntValue( value );\r
-    }\r
-    /// See QueryIntAttribute()\r
-    XMLError QueryUnsignedAttribute( const char* name, unsigned int* value ) const     {\r
-        const XMLAttribute* a = FindAttribute( name );\r
-        if ( !a ) {\r
-            return XML_NO_ATTRIBUTE;\r
-        }\r
-        return a->QueryUnsignedValue( value );\r
-    }\r
-    /// See QueryIntAttribute()\r
-    XMLError QueryBoolAttribute( const char* name, bool* value ) const                         {\r
-        const XMLAttribute* a = FindAttribute( name );\r
-        if ( !a ) {\r
-            return XML_NO_ATTRIBUTE;\r
-        }\r
-        return a->QueryBoolValue( value );\r
-    }\r
-    /// See QueryIntAttribute()\r
-    XMLError QueryDoubleAttribute( const char* name, double* value ) const                     {\r
-        const XMLAttribute* a = FindAttribute( name );\r
-        if ( !a ) {\r
-            return XML_NO_ATTRIBUTE;\r
-        }\r
-        return a->QueryDoubleValue( value );\r
-    }\r
-    /// See QueryIntAttribute()\r
-    XMLError QueryFloatAttribute( const char* name, float* value ) const                       {\r
-        const XMLAttribute* a = FindAttribute( name );\r
-        if ( !a ) {\r
-            return XML_NO_ATTRIBUTE;\r
-        }\r
-        return a->QueryFloatValue( value );\r
-    }\r
-\r
-       \r
-    /** Given an attribute name, QueryAttribute() returns\r
-       XML_NO_ERROR, XML_WRONG_ATTRIBUTE_TYPE if the conversion\r
-       can't be performed, or XML_NO_ATTRIBUTE if the attribute\r
-       doesn't exist. It is overloaded for the primitive types,\r
-               and is a generally more convenient replacement of\r
-               QueryIntAttribute() and related functions.\r
-               \r
-               If successful, the result of the conversion\r
-       will be written to 'value'. If not successful, nothing will\r
-       be written to 'value'. This allows you to provide default\r
-       value:\r
-\r
-       @verbatim\r
-       int value = 10;\r
-       QueryAttribute( "foo", &value );                // if "foo" isn't found, value will still be 10\r
-       @endverbatim\r
-    */\r
-       int QueryAttribute( const char* name, int* value ) const {\r
-               return QueryIntAttribute( name, value );\r
-       }\r
-\r
-       int QueryAttribute( const char* name, unsigned int* value ) const {\r
-               return QueryUnsignedAttribute( name, value );\r
-       }\r
-\r
-       int QueryAttribute( const char* name, bool* value ) const {\r
-               return QueryBoolAttribute( name, value );\r
-       }\r
-\r
-       int QueryAttribute( const char* name, double* value ) const {\r
-               return QueryDoubleAttribute( name, value );\r
-       }\r
-\r
-       int QueryAttribute( const char* name, float* value ) const {\r
-               return QueryFloatAttribute( name, value );\r
-       }\r
-\r
-       /// Sets the named attribute to value.\r
-    void SetAttribute( const char* name, const char* value )   {\r
-        XMLAttribute* a = FindOrCreateAttribute( name );\r
-        a->SetAttribute( value );\r
-    }\r
-    /// Sets the named attribute to value.\r
-    void SetAttribute( const char* name, int value )                   {\r
-        XMLAttribute* a = FindOrCreateAttribute( name );\r
-        a->SetAttribute( value );\r
-    }\r
-    /// Sets the named attribute to value.\r
-    void SetAttribute( const char* name, unsigned value )              {\r
-        XMLAttribute* a = FindOrCreateAttribute( name );\r
-        a->SetAttribute( value );\r
-    }\r
-    /// Sets the named attribute to value.\r
-    void SetAttribute( const char* name, bool value )                  {\r
-        XMLAttribute* a = FindOrCreateAttribute( name );\r
-        a->SetAttribute( value );\r
-    }\r
-    /// Sets the named attribute to value.\r
-    void SetAttribute( const char* name, double value )                {\r
-        XMLAttribute* a = FindOrCreateAttribute( name );\r
-        a->SetAttribute( value );\r
-    }\r
-    /// Sets the named attribute to value.\r
-    void SetAttribute( const char* name, float value )         {\r
-        XMLAttribute* a = FindOrCreateAttribute( name );\r
-        a->SetAttribute( value );\r
-    }\r
-\r
-    /**\r
-       Delete an attribute.\r
-    */\r
-    void DeleteAttribute( const char* name );\r
-\r
-    /// Return the first attribute in the list.\r
-    const XMLAttribute* FirstAttribute() const {\r
-        return _rootAttribute;\r
-    }\r
-    /// Query a specific attribute in the list.\r
-    const XMLAttribute* FindAttribute( const char* name ) const;\r
-\r
-    /** Convenience function for easy access to the text inside an element. Although easy\r
-       and concise, GetText() is limited compared to getting the XMLText child\r
-       and accessing it directly.\r
-\r
-       If the first child of 'this' is a XMLText, the GetText()\r
-       returns the character string of the Text node, else null is returned.\r
-\r
-       This is a convenient method for getting the text of simple contained text:\r
-       @verbatim\r
-       <foo>This is text</foo>\r
-               const char* str = fooElement->GetText();\r
-       @endverbatim\r
-\r
-       'str' will be a pointer to "This is text".\r
-\r
-       Note that this function can be misleading. If the element foo was created from\r
-       this XML:\r
-       @verbatim\r
-               <foo><b>This is text</b></foo>\r
-       @endverbatim\r
-\r
-       then the value of str would be null. The first child node isn't a text node, it is\r
-       another element. From this XML:\r
-       @verbatim\r
-               <foo>This is <b>text</b></foo>\r
-       @endverbatim\r
-       GetText() will return "This is ".\r
-    */\r
-    const char* GetText() const;\r
-\r
-    /** Convenience function for easy access to the text inside an element. Although easy\r
-       and concise, SetText() is limited compared to creating an XMLText child\r
-       and mutating it directly.\r
-\r
-       If the first child of 'this' is a XMLText, SetText() sets its value to\r
-               the given string, otherwise it will create a first child that is an XMLText.\r
-\r
-       This is a convenient method for setting the text of simple contained text:\r
-       @verbatim\r
-       <foo>This is text</foo>\r
-               fooElement->SetText( "Hullaballoo!" );\r
-       <foo>Hullaballoo!</foo>\r
-               @endverbatim\r
-\r
-       Note that this function can be misleading. If the element foo was created from\r
-       this XML:\r
-       @verbatim\r
-               <foo><b>This is text</b></foo>\r
-       @endverbatim\r
-\r
-       then it will not change "This is text", but rather prefix it with a text element:\r
-       @verbatim\r
-               <foo>Hullaballoo!<b>This is text</b></foo>\r
-       @endverbatim\r
-               \r
-               For this XML:\r
-       @verbatim\r
-               <foo />\r
-       @endverbatim\r
-       SetText() will generate\r
-       @verbatim\r
-               <foo>Hullaballoo!</foo>\r
-       @endverbatim\r
-    */\r
-       void SetText( const char* inText );\r
-    /// Convenience method for setting text inside an element. See SetText() for important limitations.\r
-    void SetText( int value );\r
-    /// Convenience method for setting text inside an element. See SetText() for important limitations.\r
-    void SetText( unsigned value );  \r
-    /// Convenience method for setting text inside an element. See SetText() for important limitations.\r
-    void SetText( bool value );  \r
-    /// Convenience method for setting text inside an element. See SetText() for important limitations.\r
-    void SetText( double value );  \r
-    /// Convenience method for setting text inside an element. See SetText() for important limitations.\r
-    void SetText( float value );  \r
-\r
-    /**\r
-       Convenience method to query the value of a child text node. This is probably best\r
-       shown by example. Given you have a document is this form:\r
-       @verbatim\r
-               <point>\r
-                       <x>1</x>\r
-                       <y>1.4</y>\r
-               </point>\r
-       @endverbatim\r
-\r
-       The QueryIntText() and similar functions provide a safe and easier way to get to the\r
-       "value" of x and y.\r
-\r
-       @verbatim\r
-               int x = 0;\r
-               float y = 0;    // types of x and y are contrived for example\r
-               const XMLElement* xElement = pointElement->FirstChildElement( "x" );\r
-               const XMLElement* yElement = pointElement->FirstChildElement( "y" );\r
-               xElement->QueryIntText( &x );\r
-               yElement->QueryFloatText( &y );\r
-       @endverbatim\r
-\r
-       @returns XML_SUCCESS (0) on success, XML_CAN_NOT_CONVERT_TEXT if the text cannot be converted\r
-                        to the requested type, and XML_NO_TEXT_NODE if there is no child text to query.\r
-\r
-    */\r
-    XMLError QueryIntText( int* ival ) const;\r
-    /// See QueryIntText()\r
-    XMLError QueryUnsignedText( unsigned* uval ) const;\r
-    /// See QueryIntText()\r
-    XMLError QueryBoolText( bool* bval ) const;\r
-    /// See QueryIntText()\r
-    XMLError QueryDoubleText( double* dval ) const;\r
-    /// See QueryIntText()\r
-    XMLError QueryFloatText( float* fval ) const;\r
-\r
-    // internal:\r
-    enum {\r
-        OPEN,          // <foo>\r
-        CLOSED,                // <foo/>\r
-        CLOSING                // </foo>\r
-    };\r
-    int ClosingType() const {\r
-        return _closingType;\r
-    }\r
-    virtual XMLNode* ShallowClone( XMLDocument* document ) const;\r
-    virtual bool ShallowEqual( const XMLNode* compare ) const;\r
-\r
-protected:\r
-    char* ParseDeep( char* p, StrPair* endTag );\r
-\r
-private:\r
-    XMLElement( XMLDocument* doc );\r
-    virtual ~XMLElement();\r
-    XMLElement( const XMLElement& );   // not supported\r
-    void operator=( const XMLElement& );       // not supported\r
-\r
-    XMLAttribute* FindAttribute( const char* name ) {\r
-        return const_cast<XMLAttribute*>(const_cast<const XMLElement*>(this)->FindAttribute( name ));\r
-    }\r
-    XMLAttribute* FindOrCreateAttribute( const char* name );\r
-    //void LinkAttribute( XMLAttribute* attrib );\r
-    char* ParseAttributes( char* p );\r
-    static void DeleteAttribute( XMLAttribute* attribute );\r
-\r
-    enum { BUF_SIZE = 200 };\r
-    int _closingType;\r
-    // The attribute list is ordered; there is no 'lastAttribute'\r
-    // because the list needs to be scanned for dupes before adding\r
-    // a new attribute.\r
-    XMLAttribute* _rootAttribute;\r
-};\r
-\r
-\r
-enum Whitespace {\r
-    PRESERVE_WHITESPACE,\r
-    COLLAPSE_WHITESPACE\r
-};\r
-\r
-\r
-/** A Document binds together all the functionality.\r
-       It can be saved, loaded, and printed to the screen.\r
-       All Nodes are connected and allocated to a Document.\r
-       If the Document is deleted, all its Nodes are also deleted.\r
-*/\r
-class TINYXML2_LIB XMLDocument : public XMLNode\r
-{\r
-    friend class XMLElement;\r
-public:\r
-    /// constructor\r
-    XMLDocument( bool processEntities = true, Whitespace = PRESERVE_WHITESPACE );\r
-    ~XMLDocument();\r
-\r
-    virtual XMLDocument* ToDocument()                          {\r
-        TIXMLASSERT( this == _document );\r
-        return this;\r
-    }\r
-    virtual const XMLDocument* ToDocument() const      {\r
-        TIXMLASSERT( this == _document );\r
-        return this;\r
-    }\r
-\r
-    /**\r
-       Parse an XML file from a character string.\r
-       Returns XML_NO_ERROR (0) on success, or\r
-       an errorID.\r
-\r
-       You may optionally pass in the 'nBytes', which is\r
-       the number of bytes which will be parsed. If not\r
-       specified, TinyXML-2 will assume 'xml' points to a\r
-       null terminated string.\r
-    */\r
-    XMLError Parse( const char* xml, size_t nBytes=(size_t)(-1) );\r
-\r
-    /**\r
-       Load an XML file from disk.\r
-       Returns XML_NO_ERROR (0) on success, or\r
-       an errorID.\r
-    */\r
-    XMLError LoadFile( const char* filename );\r
-\r
-    /**\r
-       Load an XML file from disk. You are responsible\r
-       for providing and closing the FILE*. \r
-     \r
-        NOTE: The file should be opened as binary ("rb")\r
-        not text in order for TinyXML-2 to correctly\r
-        do newline normalization.\r
-\r
-       Returns XML_NO_ERROR (0) on success, or\r
-       an errorID.\r
-    */\r
-    XMLError LoadFile( FILE* );\r
-\r
-    /**\r
-       Save the XML file to disk.\r
-       Returns XML_NO_ERROR (0) on success, or\r
-       an errorID.\r
-    */\r
-    XMLError SaveFile( const char* filename, bool compact = false );\r
-\r
-    /**\r
-       Save the XML file to disk. You are responsible\r
-       for providing and closing the FILE*.\r
-\r
-       Returns XML_NO_ERROR (0) on success, or\r
-       an errorID.\r
-    */\r
-    XMLError SaveFile( FILE* fp, bool compact = false );\r
-\r
-    bool ProcessEntities() const               {\r
-        return _processEntities;\r
-    }\r
-    Whitespace WhitespaceMode() const  {\r
-        return _whitespace;\r
-    }\r
-\r
-    /**\r
-       Returns true if this document has a leading Byte Order Mark of UTF8.\r
-    */\r
-    bool HasBOM() const {\r
-        return _writeBOM;\r
-    }\r
-    /** Sets whether to write the BOM when writing the file.\r
-    */\r
-    void SetBOM( bool useBOM ) {\r
-        _writeBOM = useBOM;\r
-    }\r
-\r
-    /** Return the root element of DOM. Equivalent to FirstChildElement().\r
-        To get the first node, use FirstChild().\r
-    */\r
-    XMLElement* RootElement()                          {\r
-        return FirstChildElement();\r
-    }\r
-    const XMLElement* RootElement() const      {\r
-        return FirstChildElement();\r
-    }\r
-\r
-    /** Print the Document. If the Printer is not provided, it will\r
-        print to stdout. If you provide Printer, this can print to a file:\r
-       @verbatim\r
-       XMLPrinter printer( fp );\r
-       doc.Print( &printer );\r
-       @endverbatim\r
-\r
-       Or you can use a printer to print to memory:\r
-       @verbatim\r
-       XMLPrinter printer;\r
-       doc.Print( &printer );\r
-       // printer.CStr() has a const char* to the XML\r
-       @endverbatim\r
-    */\r
-    void Print( XMLPrinter* streamer=0 ) const;\r
-    virtual bool Accept( XMLVisitor* visitor ) const;\r
-\r
-    /**\r
-       Create a new Element associated with\r
-       this Document. The memory for the Element\r
-       is managed by the Document.\r
-    */\r
-    XMLElement* NewElement( const char* name );\r
-    /**\r
-       Create a new Comment associated with\r
-       this Document. The memory for the Comment\r
-       is managed by the Document.\r
-    */\r
-    XMLComment* NewComment( const char* comment );\r
-    /**\r
-       Create a new Text associated with\r
-       this Document. The memory for the Text\r
-       is managed by the Document.\r
-    */\r
-    XMLText* NewText( const char* text );\r
-    /**\r
-       Create a new Declaration associated with\r
-       this Document. The memory for the object\r
-       is managed by the Document.\r
-\r
-       If the 'text' param is null, the standard\r
-       declaration is used.:\r
-       @verbatim\r
-               <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>\r
-       @endverbatim\r
-    */\r
-    XMLDeclaration* NewDeclaration( const char* text=0 );\r
-    /**\r
-       Create a new Unknown associated with\r
-       this Document. The memory for the object\r
-       is managed by the Document.\r
-    */\r
-    XMLUnknown* NewUnknown( const char* text );\r
-\r
-    /**\r
-       Delete a node associated with this document.\r
-       It will be unlinked from the DOM.\r
-    */\r
-    void DeleteNode( XMLNode* node );\r
-\r
-    void SetError( XMLError error, const char* str1, const char* str2 );\r
-\r
-    /// Return true if there was an error parsing the document.\r
-    bool Error() const {\r
-        return _errorID != XML_NO_ERROR;\r
-    }\r
-    /// Return the errorID.\r
-    XMLError  ErrorID() const {\r
-        return _errorID;\r
-    }\r
-       const char* ErrorName() const;\r
-\r
-    /// Return a possibly helpful diagnostic location or string.\r
-    const char* GetErrorStr1() const {\r
-        return _errorStr1;\r
-    }\r
-    /// Return a possibly helpful secondary diagnostic location or string.\r
-    const char* GetErrorStr2() const {\r
-        return _errorStr2;\r
-    }\r
-    /// If there is an error, print it to stdout.\r
-    void PrintError() const;\r
-    \r
-    /// Clear the document, resetting it to the initial state.\r
-    void Clear();\r
-\r
-    // internal\r
-    char* Identify( char* p, XMLNode** node );\r
-\r
-    virtual XMLNode* ShallowClone( XMLDocument* /*document*/ ) const   {\r
-        return 0;\r
-    }\r
-    virtual bool ShallowEqual( const XMLNode* /*compare*/ ) const      {\r
-        return false;\r
-    }\r
-\r
-private:\r
-    XMLDocument( const XMLDocument& ); // not supported\r
-    void operator=( const XMLDocument& );      // not supported\r
-\r
-    bool        _writeBOM;\r
-    bool        _processEntities;\r
-    XMLError    _errorID;\r
-    Whitespace  _whitespace;\r
-    const char* _errorStr1;\r
-    const char* _errorStr2;\r
-    char*       _charBuffer;\r
-\r
-    MemPoolT< sizeof(XMLElement) >      _elementPool;\r
-    MemPoolT< sizeof(XMLAttribute) > _attributePool;\r
-    MemPoolT< sizeof(XMLText) >                 _textPool;\r
-    MemPoolT< sizeof(XMLComment) >      _commentPool;\r
-\r
-       static const char* _errorNames[XML_ERROR_COUNT];\r
-\r
-    void Parse();\r
-};\r
-\r
-\r
-/**\r
-       A XMLHandle is a class that wraps a node pointer with null checks; this is\r
-       an incredibly useful thing. Note that XMLHandle is not part of the TinyXML-2\r
-       DOM structure. It is a separate utility class.\r
-\r
-       Take an example:\r
-       @verbatim\r
-       <Document>\r
-               <Element attributeA = "valueA">\r
-                       <Child attributeB = "value1" />\r
-                       <Child attributeB = "value2" />\r
-               </Element>\r
-       </Document>\r
-       @endverbatim\r
-\r
-       Assuming you want the value of "attributeB" in the 2nd "Child" element, it's very\r
-       easy to write a *lot* of code that looks like:\r
-\r
-       @verbatim\r
-       XMLElement* root = document.FirstChildElement( "Document" );\r
-       if ( root )\r
-       {\r
-               XMLElement* element = root->FirstChildElement( "Element" );\r
-               if ( element )\r
-               {\r
-                       XMLElement* child = element->FirstChildElement( "Child" );\r
-                       if ( child )\r
-                       {\r
-                               XMLElement* child2 = child->NextSiblingElement( "Child" );\r
-                               if ( child2 )\r
-                               {\r
-                                       // Finally do something useful.\r
-       @endverbatim\r
-\r
-       And that doesn't even cover "else" cases. XMLHandle addresses the verbosity\r
-       of such code. A XMLHandle checks for null pointers so it is perfectly safe\r
-       and correct to use:\r
-\r
-       @verbatim\r
-       XMLHandle docHandle( &document );\r
-       XMLElement* child2 = docHandle.FirstChildElement( "Document" ).FirstChildElement( "Element" ).FirstChildElement().NextSiblingElement();\r
-       if ( child2 )\r
-       {\r
-               // do something useful\r
-       @endverbatim\r
-\r
-       Which is MUCH more concise and useful.\r
-\r
-       It is also safe to copy handles - internally they are nothing more than node pointers.\r
-       @verbatim\r
-       XMLHandle handleCopy = handle;\r
-       @endverbatim\r
-\r
-       See also XMLConstHandle, which is the same as XMLHandle, but operates on const objects.\r
-*/\r
-class TINYXML2_LIB XMLHandle\r
-{\r
-public:\r
-    /// Create a handle from any node (at any depth of the tree.) This can be a null pointer.\r
-    XMLHandle( XMLNode* node )                                                                                         {\r
-        _node = node;\r
-    }\r
-    /// Create a handle from a node.\r
-    XMLHandle( XMLNode& node )                                                                                         {\r
-        _node = &node;\r
-    }\r
-    /// Copy constructor\r
-    XMLHandle( const XMLHandle& ref )                                                                          {\r
-        _node = ref._node;\r
-    }\r
-    /// Assignment\r
-    XMLHandle& operator=( const XMLHandle& ref )                                                       {\r
-        _node = ref._node;\r
-        return *this;\r
-    }\r
-\r
-    /// Get the first child of this handle.\r
-    XMLHandle FirstChild()                                                                                                     {\r
-        return XMLHandle( _node ? _node->FirstChild() : 0 );\r
-    }\r
-    /// Get the first child element of this handle.\r
-    XMLHandle FirstChildElement( const char* name = 0 )                                                {\r
-        return XMLHandle( _node ? _node->FirstChildElement( name ) : 0 );\r
-    }\r
-    /// Get the last child of this handle.\r
-    XMLHandle LastChild()                                                                                                      {\r
-        return XMLHandle( _node ? _node->LastChild() : 0 );\r
-    }\r
-    /// Get the last child element of this handle.\r
-    XMLHandle LastChildElement( const char* name = 0 )                                         {\r
-        return XMLHandle( _node ? _node->LastChildElement( name ) : 0 );\r
-    }\r
-    /// Get the previous sibling of this handle.\r
-    XMLHandle PreviousSibling()                                                                                                {\r
-        return XMLHandle( _node ? _node->PreviousSibling() : 0 );\r
-    }\r
-    /// Get the previous sibling element of this handle.\r
-    XMLHandle PreviousSiblingElement( const char* name = 0 )                           {\r
-        return XMLHandle( _node ? _node->PreviousSiblingElement( name ) : 0 );\r
-    }\r
-    /// Get the next sibling of this handle.\r
-    XMLHandle NextSibling()                                                                                                    {\r
-        return XMLHandle( _node ? _node->NextSibling() : 0 );\r
-    }\r
-    /// Get the next sibling element of this handle.\r
-    XMLHandle NextSiblingElement( const char* name = 0 )                                       {\r
-        return XMLHandle( _node ? _node->NextSiblingElement( name ) : 0 );\r
-    }\r
-\r
-    /// Safe cast to XMLNode. This can return null.\r
-    XMLNode* ToNode()                                                  {\r
-        return _node;\r
-    }\r
-    /// Safe cast to XMLElement. This can return null.\r
-    XMLElement* ToElement()                                    {\r
-        return ( ( _node == 0 ) ? 0 : _node->ToElement() );\r
-    }\r
-    /// Safe cast to XMLText. This can return null.\r
-    XMLText* ToText()                                                  {\r
-        return ( ( _node == 0 ) ? 0 : _node->ToText() );\r
-    }\r
-    /// Safe cast to XMLUnknown. This can return null.\r
-    XMLUnknown* ToUnknown()                                    {\r
-        return ( ( _node == 0 ) ? 0 : _node->ToUnknown() );\r
-    }\r
-    /// Safe cast to XMLDeclaration. This can return null.\r
-    XMLDeclaration* ToDeclaration()                    {\r
-        return ( ( _node == 0 ) ? 0 : _node->ToDeclaration() );\r
-    }\r
-\r
-private:\r
-    XMLNode* _node;\r
-};\r
-\r
-\r
-/**\r
-       A variant of the XMLHandle class for working with const XMLNodes and Documents. It is the\r
-       same in all regards, except for the 'const' qualifiers. See XMLHandle for API.\r
-*/\r
-class TINYXML2_LIB XMLConstHandle\r
-{\r
-public:\r
-    XMLConstHandle( const XMLNode* node )                                                                                      {\r
-        _node = node;\r
-    }\r
-    XMLConstHandle( const XMLNode& node )                                                                                      {\r
-        _node = &node;\r
-    }\r
-    XMLConstHandle( const XMLConstHandle& ref )                                                                                {\r
-        _node = ref._node;\r
-    }\r
-\r
-    XMLConstHandle& operator=( const XMLConstHandle& ref )                                                     {\r
-        _node = ref._node;\r
-        return *this;\r
-    }\r
-\r
-    const XMLConstHandle FirstChild() const                                                                                    {\r
-        return XMLConstHandle( _node ? _node->FirstChild() : 0 );\r
-    }\r
-    const XMLConstHandle FirstChildElement( const char* name = 0 ) const                               {\r
-        return XMLConstHandle( _node ? _node->FirstChildElement( name ) : 0 );\r
-    }\r
-    const XMLConstHandle LastChild()   const                                                                           {\r
-        return XMLConstHandle( _node ? _node->LastChild() : 0 );\r
-    }\r
-    const XMLConstHandle LastChildElement( const char* name = 0 ) const                                {\r
-        return XMLConstHandle( _node ? _node->LastChildElement( name ) : 0 );\r
-    }\r
-    const XMLConstHandle PreviousSibling() const                                                                       {\r
-        return XMLConstHandle( _node ? _node->PreviousSibling() : 0 );\r
-    }\r
-    const XMLConstHandle PreviousSiblingElement( const char* name = 0 ) const          {\r
-        return XMLConstHandle( _node ? _node->PreviousSiblingElement( name ) : 0 );\r
-    }\r
-    const XMLConstHandle NextSibling() const                                                                           {\r
-        return XMLConstHandle( _node ? _node->NextSibling() : 0 );\r
-    }\r
-    const XMLConstHandle NextSiblingElement( const char* name = 0 ) const                      {\r
-        return XMLConstHandle( _node ? _node->NextSiblingElement( name ) : 0 );\r
-    }\r
-\r
-\r
-    const XMLNode* ToNode() const                              {\r
-        return _node;\r
-    }\r
-    const XMLElement* ToElement() const                        {\r
-        return ( ( _node == 0 ) ? 0 : _node->ToElement() );\r
-    }\r
-    const XMLText* ToText() const                              {\r
-        return ( ( _node == 0 ) ? 0 : _node->ToText() );\r
-    }\r
-    const XMLUnknown* ToUnknown() const                        {\r
-        return ( ( _node == 0 ) ? 0 : _node->ToUnknown() );\r
-    }\r
-    const XMLDeclaration* ToDeclaration() const        {\r
-        return ( ( _node == 0 ) ? 0 : _node->ToDeclaration() );\r
-    }\r
-\r
-private:\r
-    const XMLNode* _node;\r
-};\r
-\r
-\r
-/**\r
-       Printing functionality. The XMLPrinter gives you more\r
-       options than the XMLDocument::Print() method.\r
-\r
-       It can:\r
-       -# Print to memory.\r
-       -# Print to a file you provide.\r
-       -# Print XML without a XMLDocument.\r
-\r
-       Print to Memory\r
-\r
-       @verbatim\r
-       XMLPrinter printer;\r
-       doc.Print( &printer );\r
-       SomeFunction( printer.CStr() );\r
-       @endverbatim\r
-\r
-       Print to a File\r
-\r
-       You provide the file pointer.\r
-       @verbatim\r
-       XMLPrinter printer( fp );\r
-       doc.Print( &printer );\r
-       @endverbatim\r
-\r
-       Print without a XMLDocument\r
-\r
-       When loading, an XML parser is very useful. However, sometimes\r
-       when saving, it just gets in the way. The code is often set up\r
-       for streaming, and constructing the DOM is just overhead.\r
-\r
-       The Printer supports the streaming case. The following code\r
-       prints out a trivially simple XML file without ever creating\r
-       an XML document.\r
-\r
-       @verbatim\r
-       XMLPrinter printer( fp );\r
-       printer.OpenElement( "foo" );\r
-       printer.PushAttribute( "foo", "bar" );\r
-       printer.CloseElement();\r
-       @endverbatim\r
-*/\r
-class TINYXML2_LIB XMLPrinter : public XMLVisitor\r
-{\r
-public:\r
-    /** Construct the printer. If the FILE* is specified,\r
-       this will print to the FILE. Else it will print\r
-       to memory, and the result is available in CStr().\r
-       If 'compact' is set to true, then output is created\r
-       with only required whitespace and newlines.\r
-    */\r
-    XMLPrinter( FILE* file=0, bool compact = false, int depth = 0 );\r
-    virtual ~XMLPrinter()      {}\r
-\r
-    /** If streaming, write the BOM and declaration. */\r
-    void PushHeader( bool writeBOM, bool writeDeclaration );\r
-    /** If streaming, start writing an element.\r
-        The element must be closed with CloseElement()\r
-    */\r
-    void OpenElement( const char* name, bool compactMode=false );\r
-    /// If streaming, add an attribute to an open element.\r
-    void PushAttribute( const char* name, const char* value );\r
-    void PushAttribute( const char* name, int value );\r
-    void PushAttribute( const char* name, unsigned value );\r
-    void PushAttribute( const char* name, bool value );\r
-    void PushAttribute( const char* name, double value );\r
-    /// If streaming, close the Element.\r
-    virtual void CloseElement( bool compactMode=false );\r
-\r
-    /// Add a text node.\r
-    void PushText( const char* text, bool cdata=false );\r
-    /// Add a text node from an integer.\r
-    void PushText( int value );\r
-    /// Add a text node from an unsigned.\r
-    void PushText( unsigned value );\r
-    /// Add a text node from a bool.\r
-    void PushText( bool value );\r
-    /// Add a text node from a float.\r
-    void PushText( float value );\r
-    /// Add a text node from a double.\r
-    void PushText( double value );\r
-\r
-    /// Add a comment\r
-    void PushComment( const char* comment );\r
-\r
-    void PushDeclaration( const char* value );\r
-    void PushUnknown( const char* value );\r
-\r
-    virtual bool VisitEnter( const XMLDocument& /*doc*/ );\r
-    virtual bool VisitExit( const XMLDocument& /*doc*/ )                       {\r
-        return true;\r
-    }\r
-\r
-    virtual bool VisitEnter( const XMLElement& element, const XMLAttribute* attribute );\r
-    virtual bool VisitExit( const XMLElement& element );\r
-\r
-    virtual bool Visit( const XMLText& text );\r
-    virtual bool Visit( const XMLComment& comment );\r
-    virtual bool Visit( const XMLDeclaration& declaration );\r
-    virtual bool Visit( const XMLUnknown& unknown );\r
-\r
-    /**\r
-       If in print to memory mode, return a pointer to\r
-       the XML file in memory.\r
-    */\r
-    const char* CStr() const {\r
-        return _buffer.Mem();\r
-    }\r
-    /**\r
-       If in print to memory mode, return the size\r
-       of the XML file in memory. (Note the size returned\r
-       includes the terminating null.)\r
-    */\r
-    int CStrSize() const {\r
-        return _buffer.Size();\r
-    }\r
-    /**\r
-       If in print to memory mode, reset the buffer to the\r
-       beginning.\r
-    */\r
-    void ClearBuffer() {\r
-        _buffer.Clear();\r
-        _buffer.Push(0);\r
-    }\r
-\r
-protected:\r
-       virtual bool CompactMode( const XMLElement& )   { return _compactMode; }\r
-\r
-       /** Prints out the space before an element. You may override to change\r
-           the space and tabs used. A PrintSpace() override should call Print().\r
-       */\r
-    virtual void PrintSpace( int depth );\r
-    void Print( const char* format, ... );\r
-\r
-    void SealElementIfJustOpened();\r
-    bool _elementJustOpened;\r
-    DynArray< const char*, 10 > _stack;\r
-\r
-private:\r
-    void PrintString( const char*, bool restrictedEntitySet ); // prints out, after detecting entities.\r
-\r
-    bool _firstElement;\r
-    FILE* _fp;\r
-    int _depth;\r
-    int _textDepth;\r
-    bool _processEntities;\r
-       bool _compactMode;\r
-\r
-    enum {\r
-        ENTITY_RANGE = 64,\r
-        BUF_SIZE = 200\r
-    };\r
-    bool _entityFlag[ENTITY_RANGE];\r
-    bool _restrictedEntityFlag[ENTITY_RANGE];\r
-\r
-    DynArray< char, 20 > _buffer;\r
-};\r
-\r
-\r
-}      // tinyxml2\r
-\r
-#if defined(_MSC_VER)\r
-#   pragma warning(pop)\r
-#endif\r
-\r
-#endif // TINYXML2_INCLUDED\r