]> Creatis software - creaVtk.git/blobdiff - bbtk_creaVtk_PKG/src/bbcreaVtkLightKit.cxx
3195 creaVtk Feature New Normal - new Boxes ImageCutByAxis LightKit MeshCutByAxis
[creaVtk.git] / bbtk_creaVtk_PKG / src / bbcreaVtkLightKit.cxx
diff --git a/bbtk_creaVtk_PKG/src/bbcreaVtkLightKit.cxx b/bbtk_creaVtk_PKG/src/bbcreaVtkLightKit.cxx
new file mode 100644 (file)
index 0000000..e4d1ea5
--- /dev/null
@@ -0,0 +1,94 @@
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+#include "bbcreaVtkLightKit.h"
+#include "bbcreaVtkPackage.h"
+
+//#include <vtkLight.h>
+#include <vtkLightCollection.h>
+#include <vtkLightKit.h>
+
+namespace bbcreaVtk
+{
+
+BBTK_ADD_BLACK_BOX_TO_PACKAGE(creaVtk,LightKit)
+BBTK_BLACK_BOX_IMPLEMENTATION(LightKit,bbtk::AtomicBlackBox);
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+void LightKit::Process()
+{
+
+// THE MAIN PROCESSING METHOD BODY
+//   Here we simply set the input 'In' value to the output 'Out'
+//   And print out the output value
+// INPUT/OUTPUT ACCESSORS ARE OF THE FORM :
+//    void bbSet{Input|Output}NAME(const TYPE&)
+//    const TYPE& bbGet{Input|Output}NAME() const 
+//    Where :
+//    * NAME is the name of the input/output
+//      (the one provided in the attribute 'name' of the tag 'input')
+//    * TYPE is the C++ type of the input/output
+//      (the one provided in the attribute 'type' of the tag 'input')
+
+//    bbSetOutputOut( bbGetInputIn() );
+//    std::cout << "Output value = " <<bbGetOutputOut() << std::endl;
+  
+       vtkLightCollection* originalLights = bbGetInputRenderer()->GetLights();
+       std::cout << "Now there are " << originalLights->GetNumberOfItems() << " lights." << std::endl;
+
+       if (firsttime==true)
+       {
+               firsttime=false;
+               bbGetInputRenderer()->RemoveAllLights();
+               vtkLightKit *lightKit=vtkLightKit::New();
+               //bbGetInputRenderer()->SetTwoSidedLighting(0);
+               lightKit->SetKeyLightWarmth( bbGetInputKeyLightWarmth() );
+               lightKit->SetFillLightWarmth( bbSetInputFillLightWarmth() );
+               lightKit->SetBackLightWarmth( bbSetInputBackLightWarmth() );
+               lightKit->AddLightsToRenderer( bbGetInputRenderer() );
+       }
+
+}
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+void LightKit::bbUserSetDefaultValues()
+{
+
+//  SET HERE THE DEFAULT INPUT/OUTPUT VALUES OF YOUR BOX 
+//    Here we initialize the input 'In' to 0
+   bbSetInputRenderer(NULL);
+   bbSetInputKeyLightWarmth(0.8);
+   bbSetInputFillLightWarmth(5.0);
+   bbSetInputBackLightWarmth(0.5);
+}
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+void LightKit::bbUserInitializeProcessing()
+{
+
+//  THE INITIALIZATION METHOD BODY :
+//    Here does nothing 
+//    but this is where you should allocate the internal/output pointers 
+//    if any 
+
+  
+}
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+void LightKit::bbUserFinalizeProcessing()
+{
+
+//  THE FINALIZATION METHOD BODY :
+//    Here does nothing 
+//    but this is where you should desallocate the internal/output pointers 
+//    if any
+  
+}
+}
+// EO namespace bbcreaVtk
+
+