]> Creatis software - bbtk.git/commitdiff
2366 BBTK Feature New Normal Text2D in vtk Package
authordavila <eduardo.davila@creatis.insa-lyon.fr>
Tue, 6 May 2014 12:48:50 +0000 (14:48 +0200)
committerdavila <eduardo.davila@creatis.insa-lyon.fr>
Tue, 6 May 2014 12:48:50 +0000 (14:48 +0200)
packages/vtk/src/bbvtkText2D.cxx [new file with mode: 0644]
packages/vtk/src/bbvtkText2D.h [new file with mode: 0644]

diff --git a/packages/vtk/src/bbvtkText2D.cxx b/packages/vtk/src/bbvtkText2D.cxx
new file mode 100644 (file)
index 0000000..a36e4d3
--- /dev/null
@@ -0,0 +1,94 @@
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+#include "bbvtkText2D.h"
+#include "bbvtkPackage.h"
+
+#include "vtkTextActor.h"
+#include "vtkTextProperty.h"
+
+namespace bbvtk
+{
+
+BBTK_ADD_BLACK_BOX_TO_PACKAGE(vtk,Text2D)
+BBTK_BLACK_BOX_IMPLEMENTATION(Text2D,bbtk::AtomicBlackBox);
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+void Text2D::Process()
+{
+
+// THE MAIN PROCESSING METHOD BODY
+//   Here we simply set the input 'In' value to the output 'Out'
+//   And print out the output value
+// INPUT/OUTPUT ACCESSORS ARE OF THE FORM :
+//    void bbSet{Input|Output}NAME(const TYPE&)
+//    const TYPE& bbGet{Input|Output}NAME() const 
+//    Where :
+//    * NAME is the name of the input/output
+//      (the one provided in the attribute 'name' of the tag 'input')
+//    * TYPE is the C++ type of the input/output
+//      (the one provided in the attribute 'type' of the tag 'input')
+
+//    bbSetOutputOut( bbGetInputIn() );
+//    std::cout << "Output value = " <<bbGetOutputOut() << std::endl;
+  
+ vtkTextActor *textActor = vtkTextActor::New();
+ textActor->SetTextScaleModeToProp();
+ textActor->SetDisplayPosition(90, 50);
+ textActor->SetInput(bbGetInputIn().c_str());
+
+ textActor->GetPosition2Coordinate()->SetCoordinateSystemToNormalizedViewport();
+ textActor->GetPosition2Coordinate()->SetValue(0.6, 0.1);
+
+ vtkTextProperty *tprop = textActor->GetTextProperty();
+ tprop->SetFontSize(18);
+ tprop->SetFontFamilyToArial();
+ tprop->SetJustificationToCentered();
+// tprop->BoldOn();
+// tprop->ItalicOn();
+// tprop->ShadowOn();
+ tprop->SetColor(0, 0, 1);
+
+ bbGetInputRenderer()->AddActor2D(textActor);
+  
+}
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+void Text2D::bbUserSetDefaultValues()
+{
+
+//  SET HERE THE DEFAULT INPUT/OUTPUT VALUES OF YOUR BOX 
+//    Here we initialize the input 'In' to 0
+ bbSetInputIn("VOID");  
+}
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+void Text2D::bbUserInitializeProcessing()
+{
+
+//  THE INITIALIZATION METHOD BODY :
+//    Here does nothing 
+//    but this is where you should allocate the internal/output pointers 
+//    if any 
+
+  
+}
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+void Text2D::bbUserFinalizeProcessing()
+{
+
+//  THE FINALIZATION METHOD BODY :
+//    Here does nothing 
+//    but this is where you should desallocate the internal/output pointers 
+//    if any
+  
+}
+}
+// EO namespace bbvtk
+
+
diff --git a/packages/vtk/src/bbvtkText2D.h b/packages/vtk/src/bbvtkText2D.h
new file mode 100644 (file)
index 0000000..cc5e72a
--- /dev/null
@@ -0,0 +1,57 @@
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+#ifndef __bbvtkText2D_h_INCLUDED__
+#define __bbvtkText2D_h_INCLUDED__
+#include "bbvtk_EXPORT.h"
+#include "bbtkAtomicBlackBox.h"
+#include "iostream"
+
+#include "vtkProp.h"
+#include "vtkRenderer.h"
+
+namespace bbvtk
+{
+
+class bbvtk_EXPORT Text2D
+ : 
+   public bbtk::AtomicBlackBox
+{
+  BBTK_BLACK_BOX_INTERFACE(Text2D,bbtk::AtomicBlackBox);
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+BBTK_DECLARE_INPUT(In,std::string);
+  BBTK_DECLARE_INPUT(Renderer,vtkRenderer*);
+  BBTK_DECLARE_INPUT(Point,std::vector<double>);
+  BBTK_DECLARE_INPUT(Opacity,double);
+  BBTK_DECLARE_OUTPUT( Out , vtkProp* );
+  BBTK_PROCESS(Process);
+  void Process();
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+};
+
+BBTK_BEGIN_DESCRIBE_BLACK_BOX(Text2D,bbtk::AtomicBlackBox);
+  BBTK_NAME("Text2D");
+  BBTK_AUTHOR("Info-Dev");
+  BBTK_DESCRIPTION("No Description.");
+  BBTK_CATEGORY("empty");
+
+  BBTK_INPUT(Text2D,In,"Input text (default = 'VOID')",std::string,"");
+  BBTK_INPUT(Text2D,Renderer,"Input text",vtkRenderer*,"");
+  BBTK_INPUT(Text2D,Point,"Point [x,y,z]",std::vector<double>,"");
+  BBTK_INPUT(Text2D,Opacity,"Input text",double,"");
+
+  BBTK_OUTPUT(Text2D,Out,"vtk Prop",vtkProp*,"");
+
+BBTK_END_DESCRIBE_BLACK_BOX(Text2D);
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+}
+// EO namespace bbvtk
+
+#endif // __bbvtkText2D_h_INCLUDED__
+