]> Creatis software - bbtkGEditor.git/blob - lib/EditorGraphicBBS/bbsVtkGUIEditorGraphic/GObjectController.cxx
06958b67c9929eeb7b32905e415b14ae4b32d8c9
[bbtkGEditor.git] / lib / EditorGraphicBBS / bbsVtkGUIEditorGraphic / GObjectController.cxx
1 /*=========================================================================
2 Program:   bbtk
3 Module:    $RCSfile$
4 Language:  C++
5 Date:      $Date$
6 Version:   $Revision$
7 =========================================================================*/
8
9 /* ---------------------------------------------------------------------
10
11  * Copyright (c) CREATIS-LRMN (Centre de Recherche en Imagerie Medicale)
12  * Authors : Eduardo Davila, Laurent Guigues, Jean-Pierre Roux
13  *
14  *  This software is governed by the CeCILL-B license under French law and
15  *  abiding by the rules of distribution of free software. You can  use,
16  *  modify and/ or redistribute the software under the terms of the CeCILL-B
17  *  license as circulated by CEA, CNRS and INRIA at the following URL
18  *  http://www.cecill.info/licences/Licence_CeCILL-B_V1-en.html
19  *  or in the file LICENSE.txt.
20  *
21  *  As a counterpart to the access to the source code and  rights to copy,
22  *  modify and redistribute granted by the license, users are provided only
23  *  with a limited warranty  and the software's author,  the holder of the
24  *  economic rights,  and the successive licensors  have only  limited
25  *  liability.
26  *
27  *  The fact that you are presently reading this means that you have had
28  *  knowledge of the CeCILL-B license and that you accept its terms.
29  * ------------------------------------------------------------------------ */
30
31 /**
32  *  \file
33  *  \brief Class bbtk::GObjectController
34  */
35
36
37 #include "GObjectController.h"
38
39
40 #ifdef _DEBUG
41 #define new DEBUG_NEW
42 #endif
43 namespace bbtk
44 {
45     //=========================================================================
46
47     GObjectController::GObjectController( ) {
48
49     }
50
51     //=========================================================================
52
53     GObjectController::~GObjectController( ) {
54     }
55
56     //=========================================================================
57
58     void GObjectController::setModelAndView( GObjectModel* model , vtkGObjectView* view ) {
59         _model = model ;
60         _view = view ;
61     }
62
63     //=========================================================================
64
65     bool GObjectController::OnMouseMove( ) {
66         int X , Y ;
67         wxVTKRenderWindowInteractor *_wxVTKiren ;
68         _wxVTKiren = _vtkInteractorStyleBaseView->GetWxVtk3DBaseView( )->GetWxVTKRenderWindowInteractor( ) ;
69         _wxVTKiren->GetEventPosition( X , Y ) ;
70         int state = _view->getState( ) ;
71
72
73         //Evaluate new state
74         if ( state == NOTHING_HAPPENS ) {
75             if ( _view->isPointInside( X , Y ) ) {
76                 _view->setState( HIGHLIGHTED ) ;
77             }
78         }
79         if ( state == HIGHLIGHTED ) {
80             if ( !_view->isPointInside( X , Y ) ) {
81                 _view->setState( NOTHING_HAPPENS ) ;
82             }
83         }
84
85         // JGRR & CM WH
86
87         if ( state == POSSIBLE_CONNECTION ) {
88             if ( _view->isPointInside( X , Y ) ) {
89                 _view->setState( SELECTED_POSSIBLE_CONNECTION ) ;
90             }
91         }
92
93         if ( state == SELECTED_POSSIBLE_CONNECTION ) {
94             if ( !_view->isPointInside( X , Y ) ) {
95                 _view->setState( POSSIBLE_CONNECTION ) ;
96             }
97         }
98
99         // EO JGRR & CM WH
100
101         _model->notifyObservers( getId( ) ) ;
102
103
104         return true ;
105     }
106
107     //=========================================================================
108
109     bool GObjectController::OnLeftButtonDown( )//virtual
110     {
111         int state = _view->getState( ) ;
112
113         //Evaluate new state
114         if ( state == HIGHLIGHTED ) {
115             _isLeftClickDown = true ;
116             _view->setState( SELECTED ) ;
117         }
118         return true ;
119     }
120
121     //=========================================================================
122
123     bool GObjectController::OnLeftButtonUp( )//virtual
124     {
125         return true ;
126     }
127
128     //=========================================================================
129
130     bool GObjectController::OnLeftDClick( )//virtual
131     {
132
133         return true ;
134     }
135
136     //=========================================================================
137
138     bool GObjectController::OnMiddleButtonDown( )//virtual
139     {
140         return true ;
141     }
142
143     //=========================================================================
144
145     void GObjectController::moveObject( int X , int Y ) {
146         _view->moveObject( X , Y ) ;
147     }
148
149     //=========================================================================
150
151     int GObjectController::getGObjectType( ) {
152         return _model->getGObjectType( ) ;
153     }
154
155     //=========================================================================
156
157     GObjectModel* GObjectController::getModel( ) {
158         return _model ;
159     }
160
161     //=========================================================================
162
163     vtkGObjectView* GObjectController::getView( ) {
164         return _view ;
165     }
166
167     //=========================================================================
168
169     int GObjectController::getId( ) {
170         return _model->getObjectId( ) ;
171     }
172
173     //=========================================================================
174
175     void GObjectController::setId( int id ) {
176         _model->setObjectId( id ) ;
177     }
178
179     //=========================================================================
180
181     std::string GObjectController::getStatusText( ) {
182         return _model->getStatusText( ) ;
183     }
184
185     //=========================================================================
186
187     void GObjectController::removeFromScene( ) {
188         _view->removeFromScene( ) ;
189     }
190
191     //=========================================================================
192
193 } // EO namespace bbtk
194
195 // EOF
196