]> Creatis software - bbtkGEditor.git/blob - lib/EditorGraphicBBS/bbsVtkGUIEditorGraphic/GObjectController.cxx
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[bbtkGEditor.git] / lib / EditorGraphicBBS / bbsVtkGUIEditorGraphic / GObjectController.cxx
1 /*=========================================================================
2 Program:   bbtk
3 Module:    $RCSfile$
4 Language:  C++
5 Date:      $Date$
6 Version:   $Revision$
7 =========================================================================*/
8
9 /* ---------------------------------------------------------------------
10
11 * Copyright (c) CREATIS-LRMN (Centre de Recherche en Imagerie Medicale)
12 * Authors : Eduardo Davila, Laurent Guigues, Jean-Pierre Roux
13 *
14 *  This software is governed by the CeCILL-B license under French law and
15 *  abiding by the rules of distribution of free software. You can  use,
16 *  modify and/ or redistribute the software under the terms of the CeCILL-B
17 *  license as circulated by CEA, CNRS and INRIA at the following URL
18 *  http://www.cecill.info/licences/Licence_CeCILL-B_V1-en.html
19 *  or in the file LICENSE.txt.
20 *
21 *  As a counterpart to the access to the source code and  rights to copy,
22 *  modify and redistribute granted by the license, users are provided only
23 *  with a limited warranty  and the software's author,  the holder of the
24 *  economic rights,  and the successive licensors  have only  limited
25 *  liability.
26 *
27 *  The fact that you are presently reading this means that you have had
28 *  knowledge of the CeCILL-B license and that you accept its terms.
29 * ------------------------------------------------------------------------ */
30
31 /**
32 *  \file
33 *  \brief Class bbtk::GObjectController
34 */
35
36
37 #include "GObjectController.h"
38
39 namespace bbtk
40 {
41
42
43         //=========================================================================
44         GObjectController::GObjectController()
45         {
46
47         }
48
49         //=========================================================================
50
51         GObjectController::~GObjectController()
52         {
53         }
54
55         //=========================================================================
56
57         void GObjectController::setModelAndView(GObjectModel* model, vtkGObjectView* view)
58         {
59                 _model = model;
60                 _view = view;
61         }
62
63         //=========================================================================
64
65         bool GObjectController::OnMouseMove()
66         {
67                 int X,Y;
68                 wxVTKRenderWindowInteractor *_wxVTKiren;
69                 _wxVTKiren= _vtkInteractorStyleBaseView->GetWxVtk3DBaseView()->GetWxVTKRenderWindowInteractor();
70                 _wxVTKiren->GetEventPosition( X , Y );
71                 int state  = _view->getState();
72
73                 //Evaluate new state
74                 if( state == NOTHING_HAPPENS)
75                 {
76                         if(_view->isPointInside(X,Y))
77                         {
78                                 _view->setState(HIGHLIGHTED);
79                         }
80                 }
81                 if( state==HIGHLIGHTED)
82                 {
83                         if(!_view->isPointInside(X,Y))
84                         {
85                                 _view->setState(NOTHING_HAPPENS);
86                         }
87                 }
88
89                 _model->notifyObservers(getId());
90
91
92                 return true;
93         }
94
95         //=========================================================================
96
97         bool GObjectController::OnLeftButtonDown()//virtual
98         {
99                 int state  = _view->getState();
100
101                 //Evaluate new state
102                 if(state == HIGHLIGHTED)
103                 {
104                         _isLeftClickDown=true;
105                         _view->setState(SELECTED);
106                 }
107                 return true;
108         }
109
110         //=========================================================================
111
112         bool GObjectController::OnLeftButtonUp()//virtual
113         {
114                 return true;
115         }
116
117         //=========================================================================
118
119         bool GObjectController::OnLeftDClick()//virtual
120         {
121
122                 return true;
123         }
124
125         //=========================================================================
126
127         bool GObjectController::OnMiddleButtonDown()//virtual
128         {
129                 return true;
130         }
131
132         //=========================================================================
133
134         void GObjectController::moveObject(int X,int Y)
135         {
136                 _view->moveObject(X,Y);
137         }
138
139         //=========================================================================
140
141         int GObjectController::getGObjectType()
142         {
143                 return _model->getGObjectType();
144         }
145
146         //=========================================================================
147
148         GObjectModel* GObjectController::getModel()
149         {
150                 return _model;
151         }
152
153         //=========================================================================
154
155         vtkGObjectView* GObjectController::getView()
156         {
157                 return _view;
158         }
159
160         //=========================================================================
161
162         int GObjectController::getId()
163         {
164                 return _model->getObjectId();
165         }
166
167         //=========================================================================
168
169         void GObjectController::setId(int id)
170         {
171                 _model->setObjectId(id);
172         }
173
174         //=========================================================================
175
176         std::string GObjectController::getStatusText()
177         {
178                 return _model->getStatusText();
179         }
180
181         //=========================================================================
182
183         void GObjectController::removeFromScene()
184         {
185                 _view->removeFromScene();
186         }
187
188         //=========================================================================
189
190 }  // EO namespace bbtk
191
192 // EOF
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