]> Creatis software - bbtkGEditor.git/blob - lib/EditorGraphicBBS/bbsVtkGUIEditorGraphic/vtkGObjectView.h
Feature #1771 Add licence terms for all files.
[bbtkGEditor.git] / lib / EditorGraphicBBS / bbsVtkGUIEditorGraphic / vtkGObjectView.h
1 /*
2 # ---------------------------------------------------------------------
3 #
4 # Copyright (c) CREATIS (Centre de Recherche en Acquisition et Traitement de l'Image 
5 #                        pour la Santé)
6 # Authors : Eduardo Davila, Frederic Cervenansky, Claire Mouton
7 #
8 #  This software is governed by the CeCILL-B license under French law and 
9 #  abiding by the rules of distribution of free software. You can  use, 
10 #  modify and/ or redistribute the software under the terms of the CeCILL-B 
11 #  license as circulated by CEA, CNRS and INRIA at the following URL 
12 #  http://www.cecill.info/licences/Licence_CeCILL-B_V1-en.html 
13 #  or in the file LICENSE.txt.
14 #
15 #  As a counterpart to the access to the source code and  rights to copy,
16 #  modify and redistribute granted by the license, users are provided only
17 #  with a limited warranty  and the software's author,  the holder of the
18 #  economic rights,  and the successive licensors  have only  limited
19 #  liability. 
20 #
21 #  The fact that you are presently reading this means that you have had
22 #  knowledge of the CeCILL-B license and that you accept its terms.
23 # ------------------------------------------------------------------------  
24 */
25
26
27 /*=========================================================================                                                                               
28 Program:   bbtk
29 Module:    $RCSfile$
30 Language:  C++
31 Date:      $Date$
32 Version:   $Revision$
33 =========================================================================*/
34
35 /* ---------------------------------------------------------------------
36
37 * Copyright (c) CREATIS-LRMN (Centre de Recherche en Imagerie Medicale)
38 * Authors : Eduardo Davila, Laurent Guigues, Jean-Pierre Roux
39 *
40 *  This software is governed by the CeCILL-B license under French law and 
41 *  abiding by the rules of distribution of free software. You can  use, 
42 *  modify and/ or redistribute the software under the terms of the CeCILL-B 
43 *  license as circulated by CEA, CNRS and INRIA at the following URL 
44 *  http://www.cecill.info/licences/Licence_CeCILL-B_V1-en.html 
45 *  or in the file LICENSE.txt.
46 *
47 *  As a counterpart to the access to the source code and  rights to copy,
48 *  modify and redistribute granted by the license, users are provided only
49 *  with a limited warranty  and the software's author,  the holder of the
50 *  economic rights,  and the successive licensors  have only  limited
51 *  liability. 
52 *
53 *  The fact that you are presently reading this means that you have had
54 *  knowledge of the CeCILL-B license and that you accept its terms.
55 * ------------------------------------------------------------------------ */                                                                         
56
57
58
59 /**
60 *  \file 
61 *  \brief Class bbtk::vtkGObjectView : abstract black-box interface. 
62 */
63
64 /****
65 * Design and Developpement of BBTK GEditor
66 * Ricardo A Corredor J <ra.corredor67@uniandes.edu.co>
67 * RaC - 2010
68 ****/
69
70 #ifndef __vtkGObjectView_h__
71 #define __vtkGObjectView_h__
72
73 //Includes same project
74 #include "GlobalConstants.h"
75 #include "GObjectModel.h"
76 #include "Observer.h"
77
78 //Includes creaMaracasVisu
79 #include <wxVtkBaseView.h>
80 #include <vtkInteractorStyleBaseView.h>
81
82 //Includes vtk
83 #include <vtkRenderer.h>
84 #include "vtkConeSource.h"
85 #include "vtkPolyDataMapper.h"
86 #include "vtkActor.h"
87
88
89 //Includes std
90 #include <iostream>
91
92
93 namespace bbtk
94 {
95
96         class vtkGObjectView : public Observer
97         {
98
99         public: 
100
101                 //Constructors
102                 vtkGObjectView();
103                 ~vtkGObjectView();
104                 
105                 //Public methods
106
107                 void setModel(GObjectModel *model);
108                 void setBaseView(wxVtkBaseView* baseView);
109                 void initVtkObjects();
110                 
111                 void setStartDragging(bool param);
112
113                 void setState(int state);
114                 int getState();
115
116                 // Method to force a vtk refresh to the list of controllers of the wxVtkBaseView
117                 void setRefreshWaiting();
118                 
119                 virtual bool isPointInside(int X,int Y);
120                 virtual void moveObject(int X, int Y);
121
122                 virtual void removeFromScene();
123
124                 virtual void update(int idController,int command);              
125                 
126         private:
127
128                 //Private Attributes
129                 bool _isStartDragging;
130
131                 //Makes a difference between the first point clicked and the new position, in order to move the selected objects
132                 double dragDifX;
133                 double dragDifY;
134
135
136                 //Private Methods
137                 
138         protected:
139
140                 //Protected Attributes
141                 
142                 wxVtkBaseView           * _baseView;
143                 GObjectModel            * _model;
144                 vtkActor                        * _borderObjectActor;
145                 vtkActor                        * _fillObjectActor;
146                 vtkPolyDataMapper       * _fillPolyMapper;
147                 vtkPolyDataMapper       * _borderPolyMapper;
148
149                 vtkPoints                       *_pts;
150
151                 // State of the object (See GlobalConstants.h)
152                 int  _state;
153                 
154                 //Protected Methods
155                 virtual void createVtkObjects();
156                 virtual void addVtkActors();
157                 virtual void removeVtkActors();
158                 virtual void updateColors();
159         };
160
161
162 }
163 // namespace bbtk
164 #endif
165