]> Creatis software - creaContours.git/blob - lib/Interface_Icons_NDimensions/interfMenuBar.h
55905bfb8f7fb2eaa526fd2368682e0d76267e5a
[creaContours.git] / lib / Interface_Icons_NDimensions / interfMenuBar.h
1 #ifndef __interfMENUBARH__
2 #define __interfMENUBARH__
3
4 #include <string>
5 #include <wx/wx.h>
6 #include <vector>
7 #include <wx/image.h>
8 #include <wx/bitmap.h>
9 #include <wx/bmpbuttn.h>
10 #include <wx/stattext.h>
11 #include <wx/sizer.h>
12
13 //#include "interfMainPanel.h"
14 //#include "wxContourEventHandler.h"
15
16
17 class interfMenuBar :
18         public wxPanel
19 {
20 public:
21         interfMenuBar(wxWindow * parent, int sizex, int sizey)
22                 : wxPanel(parent, -1, wxDefaultPosition, wxDefaultSize, wxBORDER_SUNKEN){
23                 //this initialice all the handlers to load any type of image, in this case the png handler is needed
24                 wxInitAllImageHandlers();
25                 
26                                 
27         }
28         //~interfMenuBar();
29
30         virtual void initButtons(wxEvtHandler* evtHandler) = 0;
31
32         /**
33         ** This method add a series of button in a line, it uses the method getbutton to create the button
34         ** and static text to create the text, it also initialice the flexgridsizer to add the buttons and
35         ** the text into the panel
36         ** @param vector path, this parameter contains the path of the images to include in the path
37         ** @param vector nom, this parameter contains the names corresponding to each path of image given
38         **/
39     virtual void addButtons(std::vector<std::string> vpath, std::vector<std::string> vnom){
40                 
41                 int sizex = 80;
42                 int sizey = 80;
43         
44                 flexsizer = new wxFlexGridSizer(2,vpath.size(),2,2);    
45                 this->SetSizer(flexsizer, true);
46                 this->SetAutoLayout( true );
47                 
48                 //first row of the sizer, the buttons are being added
49                 for(int i = 0; i < (int)(vpath.size());i++){
50                         std::string p = vpath[i];
51                         wxBitmapButton* bitmapbutton = this->getButton(p, sizex, sizey);
52                         flexsizer->Add(bitmapbutton,wxFIXED_MINSIZE);
53                         
54                 }
55                 //second row of the sizer, the names are being added
56                 
57                 for(int i = 0; i < (int)(vnom.size()); i++){
58                         //sizex = vectbutton[i]->GetSize().GetWidth();
59                         std::string n = vnom[i];
60                         vectbutton[i]->SetToolTip(wxString(n.c_str(),wxConvUTF8));
61                         //wxStaticText* statictext = getText(n, sizex, 15);
62                         //flexsizer->Add(statictext, wxEXPAND |wxALIGN_CENTER_HORIZONTAL | wxALIGN_CENTRE_HORIZONTAL|wxSHAPED);
63                 }
64                 this->Layout();
65         }
66
67         /**
68         **  This method creates the button with the given image and returns it
69         ** @param string imgpath is the string containing the path to the image of the button being created
70         ** @param int x indicates the x coordinate where the button should be located
71         ** @param int y indicates the y coordinate where the button should be located
72         **/
73
74         virtual wxBitmapButton* getButton(std::string imgpath, int sizex, int sizey){
75                 vectimgpath.push_back(imgpath);
76                                 
77                 
78                 wxBitmap* bitmap = new wxBitmap(wxString(imgpath.c_str(),wxConvUTF8), wxBITMAP_TYPE_PNG);
79
80                 //wxSize(sizex,sizey)
81                 wxBitmapButton* bitmapbutton = new wxBitmapButton(this, -1, *bitmap, wxDefaultPosition, wxDefaultSize,
82                                                                                         wxBU_AUTODRAW, wxDefaultValidator, wxString(_T("")));
83
84                 vectbutton.push_back(bitmapbutton);
85                 return bitmapbutton;
86         }
87
88         /**
89         **      This method create the static text with the given string and returns it, it also push it back into 
90         **      the vector nom
91         **      @param string nom  text wich will be added to the statictext
92         **      @param int sizex   size of the text
93         **      @param int sizey   size of the text
94         **/
95         virtual wxStaticText* getText(std::string nom, int sizex, int sizey){
96                 vectnom.push_back(nom);
97                 return new wxStaticText(this, -1, wxString(nom.c_str(),wxConvUTF8), wxDefaultPosition, 
98                                                                 wxSize(sizex,sizey), wxALIGN_CENTRE, wxString(nom.c_str(),wxConvUTF8));
99         }
100     /**
101         **      Sets the vector funcion, this vector must contain a function for each button created
102         **      they must be ordered in the same way as the vector that contains the image path
103         **      and name of the button. See addButton(<vect>, <vect>)
104         **/
105         virtual void setVectorFunction(std::vector<wxObjectEventFunction> vectf){
106                 for(int i = 0; i < (int)(vectf.size());i++){
107                         vectfunct.push_back(vectf[i]);
108                 }               
109         }
110
111         /**
112         **      This method connect the events seted in the vector vectfunct
113         **      each function must have a button to relate with, see function setVectorFunction()
114         **/
115         virtual void connectEvents(wxEvtHandler* evtHandler){   
116
117                 for(int i = 0; i < (int)(vectbutton.size());i++){
118                         Connect(vectbutton[i]->GetId(), wxEVT_COMMAND_BUTTON_CLICKED, vectfunct[i],NULL,evtHandler);
119                 }
120         }
121
122         /**
123         **      This method connect the events seted in the vector vectfunct
124         **      each function must have a button to relate with, see function setVectorFunction()
125         **/
126         virtual void connectEvents(){   
127
128                 for(int i = 0; i < (int)(vectbutton.size());i++){
129                         Connect(vectbutton[i]->GetId(), wxEVT_COMMAND_BUTTON_CLICKED, vectfunct[i],NULL,vecthand[i]);
130                 }
131         }
132
133         /**
134         **      Sets the name of the button, this is used to relate the name of the button to a specific command
135         **      @params int i   index in the array of buttons use fuction setVectorFuncion(<vect>) to set the vector
136         **                      first
137         **      @params const char      name of the button see wxContour_ActionCommandsID.h to view the commands
138         **/
139         virtual void setButtonName(int i, const char c){
140                 if(i < (int)(vectbutton.size())){
141                         std::string ac = c+"";
142                         vectbutton[i]->SetName(wxString(ac.c_str(),wxConvUTF8));
143                 }
144         }
145
146         /**
147         **      Responds to the events of the buttons, when the same panel is responsible for it. It gets the name
148         **      of the button corresponding to the method that has to be executed,
149         **      it uses attribute eventHandler to call the methods define by the application.
150         **      see setEventHandler(wxEventHandler*)
151         **/
152         void onActionButtonPressed( wxCommandEvent& event )
153         {
154                 if(true)//if(eventHandler!=NULL)
155                 {
156                         std::string theStr = std::string( ((wxButton *)event.GetEventObject())->GetName().ToAscii());
157                         const char * toolCommand = theStr.c_str();
158                         event.SetId( GetId() );
159                         event.SetEventObject( this );
160                         event.SetClientData( (void *) toolCommand);
161                         //eventHandler->ProcessEvent( event );
162                 }
163         }
164
165         virtual void setEventHandlers(std::vector<wxEvtHandler*> hand){
166
167                 for(int i = 0; i < (int)(hand.size());i++){
168                         vecthand.push_back(hand[i]);
169                 }
170         }
171         
172 private:
173         std::vector<std::string> vectimgpath;
174         std::vector<std::string> vectnom;
175         
176         std::vector<wxButton*> vectbutton;
177         std::vector<wxObjectEventFunction> vectfunct;
178         std::vector<wxEvtHandler*> vecthand;
179
180         wxFlexGridSizer* flexsizer;
181
182 protected:
183         //wxEvtHandler* eventHandler;
184         std::string datadir;
185
186         
187
188 };
189
190 #endif