]> Creatis software - creaMaracasVisu.git/blob - lib/doxygen/DoxyMainPage.txt.in
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[creaMaracasVisu.git] / lib / doxygen / DoxyMainPage.txt.in
1 /**
2  * \mainpage creaMaracasVisu documentation
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4 \htmlonly 
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6 <!-- ******************************************************************************* -->
7 <!-- Paste here the new code HTML for the main page of creaMaracasVisu documentation -->
8 <!-- It is possible to use the file TemplateHomeLibDoxygen.html to edit easily -->
9 <!-- but don't forget to delete head and body open tags. RaC -->
10 <!-- ******************************************************************************* -->
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12 # ---------------------------------------------------------------------
13 #
14 # Copyright (c) CREATIS (Centre de Recherche en Acquisition et Traitement de l'Image 
15 #                        pour la Sant�)
16 # Authors : Eduardo Davila, Frederic Cervenansky, Claire Mouton
17 # Previous Authors : Laurent Guigues, Jean-Pierre Roux
18 # CreaTools website : www.creatis.insa-lyon.fr/site/fr/creatools_accueil
19 #
20 #  This software is governed by the CeCILL-B license under French law and 
21 #  abiding by the rules of distribution of free software. You can  use, 
22 #  modify and/ or redistribute the software under the terms of the CeCILL-B 
23 #  license as circulated by CEA, CNRS and INRIA at the following URL 
24 #  http://www.cecill.info/licences/Licence_CeCILL-B_V1-en.html 
25 #  or in the file LICENSE.txt.
26 #
27 #  As a counterpart to the access to the source code and  rights to copy,
28 #  modify and redistribute granted by the license, users are provided only
29 #  with a limited warranty  and the software's author,  the holder of the
30 #  economic rights,  and the successive licensors  have only  limited
31 #  liability. 
32 #
33 #  The fact that you are presently reading this means that you have had
34 #  knowledge of the CeCILL-B license and that you accept its terms.
35 # ------------------------------------------------------------------------ */ 
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37 -->
38
39
40 <style type="text/css">
41 .titles {
42         font-family: Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;
43         color: #000000;
44         font-size: large;
45         font-weight: bold;
46 }
47 .text {
48         font-family: Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;
49         font-size: small;
50         font-weight: normal;
51 }
52 a.el {
53 font-weight:bold;
54 text-decoration:none;
55 }
56 a {
57 color:#1A41A8;
58 }
59 .subtitles {
60         font-family: Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;
61         font-size: 90%;
62         font-weight: bold;
63         text-decoration: underline;
64 }
65 .listDiagrams {
66         font-family: Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;
67         margin-left: 25px;
68         font-size: small;
69         font-weight: bold;
70 }
71 .paragraph {
72         margin-left: 40px;
73         font-family: Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;
74         font-size: small;
75 }
76 .style1 {
77         text-decoration: underline;
78         font-weight: bold;
79 }
80 .style3 {
81         font-family: Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;
82         font-size: 21px;
83         text-decoration: underline;
84         text-align: justify;
85 }
86 .style4 {
87         font-family: Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;
88         color: #000000;
89         font-size: x-large;
90         font-weight: bold;
91         text-align: center;
92 }
93 </style>
94
95
96 <H2 class="style4">General Description</H2>
97 <H2><span class="text">First of all, <strong> 
98 <a class="el" href="http://www.creatis.insa-lyon.fr/site/fr/CreatoolsBBTKPackageCreaMaracasVisuUserInteractionDescription">creaMaracasVisu</a></strong> is a C++ library developed by 
99 <a class="el" href="http://www.creatis.insa-lyon.fr/site/fr/creatools">Creatools</a> 
100 software team and it follows the general architecture of Creatools architecture 
101 (more information in the 
102 <a class="el" href="http://www.creatis.insa-lyon.fr/site/fr/CreaToolsArchitecture">Creatools Architecture</a> diagram.
103 <strong> 
104 <a class="el" href="http://www.creatis.insa-lyon.fr/site/fr/CreatoolsBBTKPackageCreaMaracasVisuUserInteractionDescription">creaMaracasVisu</a> </strong> has as principal objective to help the visualization of medical 
105 images and the interaction with them. </span></H2>
106 <hr />
107
108 <H2 class="style4">&nbsp;Architecture Description</H2>
109 <H2><span class="text">The core of the library is divided into 
110 different modules, and each one provides a list of diferent functionalities that can be 
111 used in specific contexts. The principal components are the following:<br />
112 <br />
113 - <a class="el" href="#ViewersInteractors">Viewers and interactors</a><br />
114 - <a class="el" href="#Contours">Contours</a><br />
115 - <a class="el" href="#Cutter">Cutter Module</a><br />
116 - <a class="el" href="#Plotter">Plotter and Data Representation</a><br />
117 - <a class="el" href="#ManualPaint">Manual Paint</a><br />
118 - <a class="el" href="#ThresholdImageView">Threshold Image View</a><br />
119
120 <br />
121 The relationship among this set of elements is described in the following 
122 diagram :<br />
123 <br />
124 &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; - 
125 <a class="el" href="../GeneralArchitecture_HTML/index.html">Architecture Diagram</a></span></H2>
126 <hr />
127
128 <H2 class="style4">&nbsp;Modules Description</H2>
129 <p class="text">In this section are presented the corresponding diagrams for 
130 each model in <span class="text"> <strong> 
131 <a class="el" href="http://www.creatis.insa-lyon.fr/site/fr/CreatoolsBBTKPackageCreaMaracasVisuUserInteractionDescription">creaMaracasVisu</a> </strong> </span>
132 library including classes, components and sequence diagrams, as well as a short 
133 description of the module of interest.</p>
134
135
136
137 <a name="ViewersInteractors"></a>
138 <div class="style3">
139         <br />
140                 Viewers and interactors</div>
141 <br />
142 <span class="text">This module provides a set of classes that manage the 
143 visualization and the interaction with images. For example, the black box 
144 ViewerNV is constructed using these classes and it provides the possibility to 
145 use different viewers depending of the context. For example, to manage an image 
146 3D is useful to use the wxVtk3DBaseBiew and to control a 2D image it is possible 
147 to use wxVtk2DBaseView. It is important to note that these viewers make the 
148 connection between a wxWindow and a vtkRenderWindow, in order to include the 
149 world VTK in any application implemented with wxWidgets.<br />
150 <br />
151 Another important point to keep in mind is that all the wxVtkBaseView instances 
152 have a manager of its interactor styles. These interactors describe how the 
153 events are handled and how the actual mechanism respond to the interaction 
154 callbacks. Every new instance of InteractorStyleMaracas class can be added to 
155 the wxBaseView in order to manage all the events made over an object. An example 
156 of this process is presented in the contours section.</span><br />
157 <br />
158 <span class="listDiagrams">Class diagrams</span><br />
159 <br />
160 <span class="listDiagrams">&nbsp;&nbsp;
161 <a href="../wxVtkViewer_classDiagram1_HTML/index.html" class="el"> - wxVtkViewer Class Diagram 1</a><br>
162 &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
163 <a href="../wxVtkViewer_classDiagram2_HTML/index.html" class="el"> - wxVtkViewer Class Diagram 2</a></span><br />
164 &nbsp;<br>
165
166 <hr /><span class="subtitles"><a name="Contours"></a></span>
167 <span class="style3">Contours</span><br />
168 <br />
169 <span class="text">This module provides a set of tools to draw different types 
170 of contours over the viewers of the first section. In the MVC class diagram and 
171 the sequence diagram to create a new contour are explained the steps necessary 
172 to include this functionnality into a wx-vtk scene. An example of this process 
173 of creation of new contours is presented in the creaContours application. It is 
174 important to note that the contours follow as well the same interaction system 
175 of the wxVtkBaseView. It means that all the contour&#39;s controllers use the 
176 InteractorStyleMaracas system to manage the events of the mouse and the 
177 keyborard in the scene. In addition, every contour controller registered in the 
178 wxVtkBaseView with the method AddInteractorStyleMaracas of 
179 vtkInteractorStyleBaseView class (see the doxygen documentation of these 
180 classes) will react to the mouse and keyboard events, and for this reason is 
181 important to have a managing system of all the interactors in the scene.<br />
182 <br />
183 Regarding the different actions that can be made using the contours, they react 
184 in a different way depending of the actual state of each one of them. For 
185 example, when any contour is into an editable state, the control points are 
186 visualized and can be moved, removed, etc. In brief, the actions applied to the 
187 contours (check the <span class="text"> <strong> 
188 <a class="el" href="http://www.creatis.insa-lyon.fr/site/fr/CreaMaracasVisuUserGuide#Contours">User Guide</a> </strong> </span>
189  documentation) are described as a state diagram and every contours reacts 
190 depending of its state.</span><br />
191 <br />
192 <span class="listDiagrams">Class diagrams<br />
193 <br />
194 </strong></span><div class="text">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
195         - 
196 <a href="../manualContour_MVC_HTML/index.html" class="el"> MVC (Model View Controller)</a> <br>
197 &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<a href="../manualContour_Model_HTML/index.html" class="el">- Model</a> <br>
198 &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<a href="../manualContour_View_HTML/index.html" class="el">- View</a> <br>
199 &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<a href="../manualContour_Controler_HTML/index.html" class="el">- Controller</a><br />
200 </div>
201 <br />
202 <span class="listDiagrams">Sequence diagrams</span><br />
203 <br />
204 &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
205         - 
206 <a class="el" href="../manualContour_SeqCreateContour_HTML/index.html">To create a new 
207         contour MVC</a> 
208 <div class="paragraph">
209 When a new 
210         contour has to be created it is necessary to instantiate the MVC 
211         model shown in the section before. It is important to note that Contours 
212         module needs a viewer to draw and to manage the contour. For that reason, 
213         after creating the model, view and controller and their relations 
214         (Controller uses View and Model, and View has relation with the model), it 
215         is necessary to say the viewer where it will be managed. The specific 
216         methods to do this task are in the diagram.</div><br />
217 <hr /><span class="style3"><a name="Cutter"></a>Cutter</span><br>
218
219 <br />
220 <span class="listDiagrams">Component diagrams<br />
221 <br />
222 </strong></span><div class="text">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; 
223         - 
224 <a href="../CutModuleDiagrams_HTML/index.html" class="el"> Cutter module 
225         components </a>
226 </div>
227
228 <br />
229 <span class="listDiagrams">Class diagrams<br />
230 <br />
231 </span><div class="text">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; -
232         <a href="../CutModuleDiagrams_HTML/fig141309.png" class="el"> Cutter module 
233         integration </a> <br>
234 &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<a href="../CutModuleDiagrams_HTML/fig134653.png" class="el">- 
235         Interface</a> <br>
236 &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<a href="../CutModuleDiagrams_HTML/fig134781.png" class="el">- 
237         Kernel</a></div>
238 <br />
239
240
241
242 <hr /><span class="style3"><a name="Plotter"></a>Plotter and data representation</span><br>
243 <br />
244 <span class="listDiagrams">Class diagrams</span><br class="style1" />
245 <br />
246 <div class="text">
247 &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<a href="../pPlotter_HTML/index.html" class="el">- pPlotter Class Diagram</a> <br>
248 </div>
249
250
251 <hr /><span class="style3"><a name="ManualPaint"></a>Manual Paint</span><br>
252 <br />
253 <span class="listDiagrams">Class diagrams</span><br class="style1" />
254 <br />
255 <div class="text">
256 &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<a href="../ManualPaint_html/index.html" class="el">- Manual Paint Class Diagram</a> <br>
257 </div>
258
259 <hr /><span class="style3"><a name="ThresholdImageView"></a>Threshold Image View</span><br>
260 <br />
261 <span class="listDiagrams">Class diagrams</span><br class="style1" />
262 <br />
263 <div class="text">
264 &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<a href="../ThresholdImageView_html/index.html" class="el">- Threshold Image View Class Diagram</a> <br>
265 </div>
266
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