]> Creatis software - creaMaracasVisu.git/commitdiff
2364 creaMaracasVisu Feature New Normal Text2D vtk
authordavila <eduardo.davila@creatis.insa-lyon.fr>
Mon, 5 May 2014 15:23:44 +0000 (17:23 +0200)
committerdavila <eduardo.davila@creatis.insa-lyon.fr>
Mon, 5 May 2014 15:23:44 +0000 (17:23 +0200)
bbtk/src/bbcreaMaracasVisuText2D.cxx [new file with mode: 0644]
bbtk/src/bbcreaMaracasVisuText2D.h [new file with mode: 0644]

diff --git a/bbtk/src/bbcreaMaracasVisuText2D.cxx b/bbtk/src/bbcreaMaracasVisuText2D.cxx
new file mode 100644 (file)
index 0000000..94a9f3b
--- /dev/null
@@ -0,0 +1,95 @@
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+#include "bbcreaMaracasVisuText2D.h"
+#include "bbcreaMaracasVisuPackage.h"
+
+#include "vtkTextActor.h"
+#include "vtkTextProperty.h"
+
+
+namespace bbcreaMaracasVisu
+{
+
+BBTK_ADD_BLACK_BOX_TO_PACKAGE(creaMaracasVisu,Text2D)
+BBTK_BLACK_BOX_IMPLEMENTATION(Text2D,bbtk::AtomicBlackBox);
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+void Text2D::Process()
+{
+
+// THE MAIN PROCESSING METHOD BODY
+//   Here we simply set the input 'In' value to the output 'Out'
+//   And print out the output value
+// INPUT/OUTPUT ACCESSORS ARE OF THE FORM :
+//    void bbSet{Input|Output}NAME(const TYPE&)
+//    const TYPE& bbGet{Input|Output}NAME() const 
+//    Where :
+//    * NAME is the name of the input/output
+//      (the one provided in the attribute 'name' of the tag 'input')
+//    * TYPE is the C++ type of the input/output
+//      (the one provided in the attribute 'type' of the tag 'input')
+
+//    bbSetOutputOut( bbGetInputIn() );
+//    std::cout << "Output value = " <<bbGetOutputOut() << std::endl;
+  
+ vtkTextActor *textActor = vtkTextActor::New();
+ textActor->SetTextScaleModeToProp();
+ textActor->SetDisplayPosition(90, 50);
+ textActor->SetInput("This is a sphere");
+
+ textActor->GetPosition2Coordinate()->SetCoordinateSystemToNormalizedViewport();
+ textActor->GetPosition2Coordinate()->SetValue(0.6, 0.1);
+
+ vtkTextProperty *tprop = textActor->GetTextProperty();
+ tprop->SetFontSize(18);
+ tprop->SetFontFamilyToArial();
+ tprop->SetJustificationToCentered();
+ tprop->BoldOn();
+ tprop->ItalicOn();
+ tprop->ShadowOn();
+ tprop->SetColor(0, 0, 1);
+
+ bbGetInputRenderer()->AddActor2D(textActor);
+}
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+void Text2D::bbUserSetDefaultValues()
+{
+
+//  SET HERE THE DEFAULT INPUT/OUTPUT VALUES OF YOUR BOX 
+//    Here we initialize the input 'In' to 0
+   bbSetInputIn("");
+  
+}
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+void Text2D::bbUserInitializeProcessing()
+{
+
+//  THE INITIALIZATION METHOD BODY :
+//    Here does nothing 
+//    but this is where you should allocate the internal/output pointers 
+//    if any 
+
+  
+}
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+void Text2D::bbUserFinalizeProcessing()
+{
+
+//  THE FINALIZATION METHOD BODY :
+//    Here does nothing 
+//    but this is where you should desallocate the internal/output pointers 
+//    if any
+  
+}
+}
+// EO namespace bbcreaMaracasVisu
+
+
diff --git a/bbtk/src/bbcreaMaracasVisuText2D.h b/bbtk/src/bbcreaMaracasVisuText2D.h
new file mode 100644 (file)
index 0000000..b984841
--- /dev/null
@@ -0,0 +1,61 @@
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+#ifndef __bbcreaMaracasVisuText2D_h_INCLUDED__
+#define __bbcreaMaracasVisuText2D_h_INCLUDED__
+#include "bbcreaMaracasVisu_EXPORT.h"
+#include "bbtkAtomicBlackBox.h"
+#include "iostream"
+
+#include "vtkProp.h"
+#include "vtkRenderer.h"
+
+namespace bbcreaMaracasVisu
+{
+
+class bbcreaMaracasVisu_EXPORT Text2D
+ : 
+   public bbtk::AtomicBlackBox
+{
+  BBTK_BLACK_BOX_INTERFACE(Text2D,bbtk::AtomicBlackBox);
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+  BBTK_DECLARE_INPUT(In,std::string);
+  BBTK_DECLARE_INPUT(Renderer,vtkRenderer*);
+  BBTK_DECLARE_INPUT(X,double);
+  BBTK_DECLARE_INPUT(Y,double);
+  BBTK_DECLARE_INPUT(Z,double);
+  BBTK_DECLARE_INPUT(Opacity,double);
+  BBTK_DECLARE_OUTPUT( Out , vtkProp* );
+  BBTK_PROCESS(Process);
+  void Process();
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+};
+
+BBTK_BEGIN_DESCRIBE_BLACK_BOX(Text2D,bbtk::AtomicBlackBox);
+  BBTK_NAME("Text2D");
+  BBTK_AUTHOR("Info-Dev Creatis");
+  BBTK_DESCRIPTION("No Description.");
+  BBTK_CATEGORY("empty");
+
+  BBTK_INPUT(Text2D,In,"Input text",std::string,"");
+  BBTK_INPUT(Text2D,Renderer,"Input text",vtkRenderer*,"");
+  BBTK_INPUT(Text2D,X,"Input text",double,"");
+  BBTK_INPUT(Text2D,Y,"Input text",double,"");
+  BBTK_INPUT(Text2D,Z,"Input text",double,"");
+  BBTK_INPUT(Text2D,Opacity,"Input text",double,"");
+
+  BBTK_OUTPUT(Text2D,Out,"vtk Prop",vtkProp*,"");
+
+BBTK_END_DESCRIBE_BLACK_BOX(Text2D);
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+}
+// EO namespace bbcreaMaracasVisu
+
+#endif // __bbcreaMaracasVisuText2D_h_INCLUDED__
+