]> Creatis software - creaRigidRegistration.git/commitdiff
Changed to version3
authortrillos <trillos>
Mon, 12 Oct 2009 16:26:37 +0000 (16:26 +0000)
committertrillos <trillos>
Mon, 12 Oct 2009 16:26:37 +0000 (16:26 +0000)
PackRecalage/bbs/appli/ViewerMerge2DInteractive.bbs

index 17697429e23eea5b3ffcd2e9ba0efa2a289cee89..7512bb6b2df00a876ef18d67722feae0c82e2a40 100644 (file)
@@ -3,17 +3,19 @@ load std
 load vtk
 load wxvtk
 load creaMaracasVisu
-load PackVisuImages
-//load creaImageIO
 
 load PackRecalage
 
-//include vtk/boxes/bbLoadHola 
-//new LoadHola image
+new FileSelector imageSelector1
+  set imageSelector1.Wildcard "*.mhd"
+new FileSelector imageSelector2
+  set imageSelector2.Wildcard "*.mhd"
 
 new MetaImageReader image
-  set image.In "C:\Documents and Settings\trillos\Bureau\Nicolas\Stage\CreaRecalage\PackRecalage\data\ImagesFabienRecalage\adc-j0.mhd" 
-  
+  connect imageSelector1.Out image.In
+
+new MetaImageReader image2 
+  connect imageSelector2.Out image2.In  
 
 #new Gimmick image
 #new Gimmick image2
@@ -22,26 +24,25 @@ new MetaImageReader image
 
 new LayoutLine v1Layout
 new ViewerNV viewer1
-connect image.Out viewer1.In
-set viewer1.nTypeView "0"
-connect viewer1.Widget v1Layout.Widget1
-
+  connect image.Out viewer1.In
+  set viewer1.nTypeView "0"
+  connect viewer1.Widget v1Layout.Widget1
 
 #Viewer containing image 2
 
 new LayoutLine v2Layout
 new ViewerNV viewer2
-connect image.Out viewer2.In
-set viewer2.nTypeView "0"
-connect viewer2.Widget v2Layout.Widget1
+  connect image2.Out viewer2.In
+  set viewer2.nTypeView "0"
+  connect viewer2.Widget v2Layout.Widget1
 
 #LayoutSplit were the images will be
 
 new LayoutSplit initialImages
-set initialImages.Proportion "50"
-set initialImages.Orientation H
-connect v1Layout.Widget initialImages.Widget1
-connect v2Layout.Widget initialImages.Widget2
+  set initialImages.Proportion "50"
+  set initialImages.Orientation H
+  connect v1Layout.Widget initialImages.Widget1
+  connect v2Layout.Widget initialImages.Widget2
 
 #Layout line that will contain the buttons
 
@@ -58,8 +59,6 @@ new Slider slider
   set slider.ReactiveOnTrack "1"
   connect slider.Widget buttonsLayout.Widget1 
 
-
-
 #Slider were the xScale will be entered
 
 new Slider sliderX
@@ -70,8 +69,6 @@ new Slider sliderX
   set sliderX.ReactiveOnTrack "1"
   connect sliderX.Widget buttonsLayout.Widget2 
 
-
-
 #Slider were the yScale will be entered
 
 new Slider sliderY
@@ -91,12 +88,10 @@ new Transform2DBox transform
   connect sliderX.Out transform.ScaleX
   connect sliderY.Out transform.ScaleY
 
-
-
 new ReSlicerBox reslice1
   connect viewer1.Point reslice1.Origin
   connect transform.Out reslice1.Transform
-  connect image.Out reslice1.In
+  connect image2.Out reslice1.In
 
 new SliceImage slice1
    connect reslice1.Out slice1.In
@@ -106,103 +101,121 @@ new Viewer2D viewer2d
   connect reslice1.Out viewer2d.In
   set viewer2d.Slice "1"
 
-#new ViewerNV viewer3
-  #connect reslice1.Out viewer3.In
-  #set viewer3.nTypeView "5"
-  #set viewer3.WinWidth "600"
-
 # Create the reslicers
 
 new SliceImage imgslice1
 new SliceImage imgslice2
   connect image.Out imgslice1.In
- connect reslice1.Out imgslice2.In
 connect reslice1.Out imgslice2.In
 
-# Create the visulization box
+# Create the visulization box for checkerBoard
 new CheckBoardBox cbb
- connect imgslice1.Out cbb.In1
- connect imgslice2.Out cbb.In2
 connect imgslice1.Out cbb.In1
 connect imgslice2.Out cbb.In2
 
 # Create the slider1
 new Slider sdr
- set sdr.ReactiveOnTrack 1
- set sdr.Max 50
- set sdr.In 14
 set sdr.ReactiveOnTrack 1
 set sdr.Max 50
 set sdr.In 14
 
 # Create the slider2
 new Slider sdr2
- set sdr2.ReactiveOnTrack 1
- set sdr2.Max 50
- set sdr2.In 14
 set sdr2.ReactiveOnTrack 1
 set sdr2.Max 50
 set sdr2.In 14
 
 # Create the ZSlider for the slices
 
 new Slider sdrZ
- set sdrZ.ReactiveOnTrack 1
- set sdrZ.Max 50
- set sdrZ.Title "Z for slice"
+  set sdrZ.ReactiveOnTrack 1
+  set sdrZ.Max 50
+  set sdrZ.Title "Z for slice"
+
+  connect sdrZ.Out imgslice1.Z
+  connect sdrZ.Out imgslice2.Z
+  connect sdrZ.BoxChange imgslice1.BoxExecute
+  connect sdrZ.BoxChange imgslice2.BoxExecute
+
+#Create Sliders for WinLevel and ColorLevel
+
+new Slider colorLevel
+  set colorLevel.Min "0"
+  set colorLevel.Max "99"
+  set colorLevel.In "50"
+  set colorLevel.Title "Color Level"
+
+new Slider windowLevel
+  set windowLevel.Min "0"
+  set windowLevel.Max "99"
+  set windowLevel.In "50"
+  set windowLevel.Title "Window Level"
+
+# Connection to viewers
+
+  connect colorLevel.Out viewer1.ColorLevel
+  connect colorLevel.Out viewer2.ColorLevel
+
+  connect windowLevel.Out viewer1.WindowLevel
+  connect windowLevel.Out viewer2.WindowLevel
 
-connect sdrZ.Out imgslice1.Z
-connect sdrZ.Out imgslice2.Z
-connect sdrZ.BoxChange imgslice1.BoxExecute
-connect sdrZ.BoxChange imgslice2.BoxExecute
+new MultipleInputs multLevels
+  connect colorLevel.BoxChange multLevels.In1
+  connect windowLevel.BoxChange multLevels.In2
 
-# Create viewer & layout
+  connect multLevels.BoxChange viewer1.BoxExecute
+  connect multLevels.BoxChange viewer2.BoxExecute
+
+# Create viewer & layout for Checkerboard
 new LayoutSplit checkerBoard
 new LayoutLine ly
-new Viewer2D viewerCH
- set checkerBoard.Proportion 80
+new ViewerNV viewerCH
+  set viewerCH.nTypeView "0"
+  set checkerBoard.Proportion 80
 
-# Graphical pipeline
- connect sdr.Out cbb.Cols
- connect sdr2.Out cbb.Rows
- connect cbb.Out viewerCH.In
+////////////////////////
+#Connecting levels 
 
- #connect sdrZ.Widget ly.Widget1
- connect sdr.Widget ly.Widget2
- connect sdr2.Widget ly.Widget3
+  connect colorLevel.Out viewerCH.ColorLevel
+  connect windowLevel.Out viewerCH.WindowLevel
+//////////////////////
 
- connect viewerCH.Widget checkerBoard.Widget1 
- connect ly.Widget checkerBoard.Widget2
 
-# Create Surface View
+# Graphical pipeline
+  connect sdr.Out cbb.Cols
+  connect sdr2.Out cbb.Rows
+  connect cbb.Out viewerCH.In
 
-new SurfaceCreator surf
-  set surf.Color1 RED
-  set surf.Color2 BLUE
+  connect sdr.Widget ly.Widget2
+  connect sdr2.Widget ly.Widget3
 
-  connect imgslice1.Out surf.Image1
-  connect imgslice2.Out surf.Image2
+  connect viewerCH.Widget checkerBoard.Widget1 
+  connect ly.Widget checkerBoard.Widget2
 
-new Slider sdrSurf1
- set sdrSurf1.Min -500
- set sdrSurf1.Max 500
- set sdrSurf1.In 100
+#Image Transparency view
 
-new Slider sdrSurf2
- set sdrSurf2.Min -500
- set sdrSurf2.Max 500
- set sdrSurf2.In 300
+new TransparencyV2 trans
+  connect imgslice1.Out trans.In1
+  connect imgslice2.Out trans.In2
 
-  connect sdrSurf1.Out surf.Height1
-  connect sdrSurf2.Out surf.Height2
+new Slider sdrP
+  set sdrP.Max "100"
+  set sdrP.Min "0"
+  set sdrP.In "50"
 
-# Create Surface Layouts
+  connect sdrP.Out trans.Percent
 
-new LayoutSplit surface
-new LayoutLine lySurf
-new Viewer3D viewerSurf
- set surface.Proportion 80
- connect sdrSurf1.Widget lySurf.Widget1
- connect sdrSurf2.Widget lySurf.Widget2
- connect viewerSurf.Renderer surf.Renderer
- #connect lySurf.BoxChange viewerSurf.BoxExecute
+new ViewerNV transView
+  connect trans.Out transView.In
+  set transView.nTypeView "0"
 
- connect surf.Out1 viewerSurf.In1
- connect surf.Out2 viewerSurf.In2
+new LayoutSplit transparency
+  connect transView.Widget transparency.Widget1
+  connect sdrP.Widget transparency.Widget2
+  set transparency.Proportion 80
 
- connect viewerSurf.Widget surface.Widget1
- connect lySurf.Widget surface.Widget2
+  connect colorLevel.Out transView.ColorLevel
+  connect windowLevel.Out transView.WindowLevel
 
 #Create Substraction View
 
@@ -266,16 +279,6 @@ new LayoutLine lySubColor
   connect subView.Widget substraction.Widget1
   connect lySub.Widget substraction.Widget2
 
-# Create the transparency box
-new Transparency tb
- connect imgslice1.Out tb.Image1
- connect imgslice2.Out tb.Image2
-
-# Create viewer and add actors
-new Viewer3D transparency
- connect tb.Actor1 transparency.In1
- connect tb.Actor2 transparency.In2
-
 #Multiple inputs for managing the interaction
 
 new MultipleInputs mult
@@ -284,9 +287,6 @@ new MultipleInputs mult
   connect sliderY.BoxChange mult.In3
   connect viewer1.BoxChange mult.In4
   connect viewer2.BoxChange mult.In5
-  #connect mult.BoxChange viewer3.BoxExecute
-  #connect mult.BoxChange viewer2d.BoxExecute
-
 
 # Execution pipeline for checkboard
 
@@ -295,41 +295,36 @@ new MultipleInputs mult2
   connect mult.BoxChange mult2.In2
   connect imgslice1.BoxChange mult2.In3
   connect imgslice2.BoxChange mult2.In4
+  connect multLevels.BoxChange mult2.In5
 
 connect mult2.BoxChange cbb.BoxExecute
 connect cbb.BoxChange viewerCH.BoxExecute
 
-# Execution pipeline for Surface
+#Execution pipeline for trqnsparency
 
-new MultipleInputs mult3
- connect mult2.BoxChange mult3.In1
- connect sdrSurf1.BoxChange mult3.In2
- connect sdrSurf2.BoxChange mult3.In3
+new MultipleInputs mult5
+  connect mult2.BoxChange mult5.In1
+  connect sdrP.BoxChange mult5.In2
 
connect mult3.BoxChange surf.BoxExecute
connect surf.BoxChange viewerSurf.BoxExecute
 connect mult5.BoxChange trans.BoxExecute
 connect trans.BoxChange transView.BoxExecute
 
 #Execution pipeline for Substraction
 
-new MultipleInputs mult4
-  connect sdrSub1.BoxChange mult4.In1
-  connect sdrSub2.BoxChange mult4.In2
-  connect mult2.BoxChange mult4.In3
+new MultipleInputs mult3
+  connect sdrSub1.BoxChange mult3.In1
+  connect sdrSub2.BoxChange mult3.In2
+  connect mult2.BoxChange mult3.In3
 
-new MultipleInputs mult5
-  connect mult4.BoxChange mult5.In1
-  connect colorU.BoxChange mult5.In2
-  connect colorM.BoxChange mult5.In3
-  connect colorL.BoxChange mult5.In4
+new MultipleInputs mult4
+  connect mult3.BoxChange mult4.In1
+  connect colorU.BoxChange mult4.In2
+  connect colorM.BoxChange mult4.In3
+  connect colorL.BoxChange mult4.In4
 
-  connect mult5.BoxChange imageSub.BoxExecute
+  connect mult4.BoxChange imageSub.BoxExecute
   connect imageSub.BoxChange substraction.BoxExecute
 
-#Execution pipeline for Transparency
-
-connect mult2.BoxChange tb.BoxExecute
-connect tb.BoxChange transparency.BoxExecute
-
 # Button for saving
 
 new CommandButton saveBut
@@ -355,22 +350,16 @@ new LayoutSplit window1
   connect initialImages.Widget window1.Widget1
   connect buttonsLayout.Widget window1.Widget2
 
-#new LayoutSplit checkBoard
-  #set window1.WinWidth "600"
-  #set window1.Proportion "80"
-  #set window1.Orientation V
-  #connect viewer3.Widget checkBoard.Widget1  
-  #connect checkView.Widget checkBoard.Widget1
-
 new LayoutTab tabs
   connect checkerBoard.Widget tabs.Widget1
-  connect surface.Widget tabs.Widget2
-  connect substraction.Widget tabs.Widget3
-  connect transparency.Widget tabs.Widget4
+  connect substraction.Widget tabs.Widget2
+  connect transparency.Widget tabs.Widget3
 
 new LayoutLine tools
   connect sdrZ.Widget tools.Widget1
-  connect saveBut.Widget tools.Widget2
+  connect colorLevel.Widget tools.Widget2
+  connect windowLevel.Widget tools.Widget3
+  connect saveBut.Widget tools.Widget4
 
 new LayoutSplit window2
  connect tabs.Widget window2.Widget1
@@ -384,6 +373,4 @@ new LayoutSplit main
   connect window1.Widget main.Widget1
   connect window2.Widget main.Widget2
 
-#exec image
-#exec image2
 exec main
\ No newline at end of file