]> Creatis software - creaVtk.git/blob - bbtk_creaVtk_PKG/src/bbcreaVtkSetCameraInfo.cxx
#3233 creaVtk Feature New Normal - GetCameraInfo SetCameraInfo ScreenShot
[creaVtk.git] / bbtk_creaVtk_PKG / src / bbcreaVtkSetCameraInfo.cxx
1 //===== 
2 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
3 //===== 
4 #include "bbcreaVtkSetCameraInfo.h"
5 #include "bbcreaVtkPackage.h"
6
7 #include "vtkCamera.h"
8
9 namespace bbcreaVtk
10 {
11
12 BBTK_ADD_BLACK_BOX_TO_PACKAGE(creaVtk,SetCameraInfo)
13 BBTK_BLACK_BOX_IMPLEMENTATION(SetCameraInfo,bbtk::AtomicBlackBox);
14 //===== 
15 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
16 //===== 
17 void SetCameraInfo::Process()
18 {
19
20 // THE MAIN PROCESSING METHOD BODY
21 //   Here we simply set the input 'In' value to the output 'Out'
22 //   And print out the output value
23 // INPUT/OUTPUT ACCESSORS ARE OF THE FORM :
24 //    void bbSet{Input|Output}NAME(const TYPE&)
25 //    const TYPE& bbGet{Input|Output}NAME() const 
26 //    Where :
27 //    * NAME is the name of the input/output
28 //      (the one provided in the attribute 'name' of the tag 'input')
29 //    * TYPE is the C++ type of the input/output
30 //      (the one provided in the attribute 'type' of the tag 'input')
31         
32         if (bbGetInputvtkRenderer()!=NULL)
33         {
34           double px,py,pz;
35           px=bbGetInputPosition()[0];
36           py=bbGetInputPosition()[1];
37           pz=bbGetInputPosition()[2];
38           bbGetInputvtkRenderer()->GetActiveCamera()->SetPosition(px,py,pz);
39           double fx,fy,fz;
40           fx=bbGetInputFocalPoint()[0];
41           fy=bbGetInputFocalPoint()[1];
42           fz=bbGetInputFocalPoint()[2];
43           bbGetInputvtkRenderer()->GetActiveCamera()->SetFocalPoint(fx,fy,fz);
44           double vx,vy,vz;
45           vx=bbGetInputViewUp()[0];
46           vy=bbGetInputViewUp()[1];
47           vz=bbGetInputViewUp()[2];
48           bbGetInputvtkRenderer()->GetActiveCamera()->SetViewUp(vx,vy,vz);
49         } // if
50   
51 }
52 //===== 
53 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
54 //===== 
55 void SetCameraInfo::bbUserSetDefaultValues()
56 {
57
58 //  SET HERE THE DEFAULT INPUT/OUTPUT VALUES OF YOUR BOX 
59 //    Here we initialize the input 'In' to 0
60    bbSetInputvtkRenderer( NULL );
61   
62 }
63 //===== 
64 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
65 //===== 
66 void SetCameraInfo::bbUserInitializeProcessing()
67 {
68
69 //  THE INITIALIZATION METHOD BODY :
70 //    Here does nothing 
71 //    but this is where you should allocate the internal/output pointers 
72 //    if any 
73
74   
75 }
76 //===== 
77 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
78 //===== 
79 void SetCameraInfo::bbUserFinalizeProcessing()
80 {
81
82 //  THE FINALIZATION METHOD BODY :
83 //    Here does nothing 
84 //    but this is where you should desallocate the internal/output pointers 
85 //    if any
86   
87 }
88 }
89 // EO namespace bbcreaVtk
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