]> Creatis software - creaVtk.git/blob - bbtk_creaVtk_PKG/src/bbcreaVtkVectorsExtraction.cxx
#2671 creaVtk Feature New Normal - VectorsExtraction
[creaVtk.git] / bbtk_creaVtk_PKG / src / bbcreaVtkVectorsExtraction.cxx
1 //===== 
2 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
3 //===== 
4 #include "bbcreaVtkVectorsExtraction.h"
5 #include "bbcreaVtkPackage.h"
6 #include "vtkDoubleArray.h"
7
8
9 namespace bbcreaVtk
10 {
11
12 BBTK_ADD_BLACK_BOX_TO_PACKAGE(creaVtk,VectorsExtraction)
13 BBTK_BLACK_BOX_IMPLEMENTATION(VectorsExtraction,bbtk::AtomicBlackBox);
14 //===== 
15 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
16 //===== 
17 void VectorsExtraction::Process()
18 {
19
20 // THE MAIN PROCESSING METHOD BODY
21 //   Here we simply set the input 'In' value to the output 'Out'
22 //   And print out the output value
23 // INPUT/OUTPUT ACCESSORS ARE OF THE FORM :
24 //    void bbSet{Input|Output}NAME(const TYPE&)
25 //    const TYPE& bbGet{Input|Output}NAME() const 
26 //    Where :
27 //    * NAME is the name of the input/output
28 //      (the one provided in the attribute 'name' of the tag 'input')
29 //    * TYPE is the C++ type of the input/output
30 //      (the one provided in the attribute 'type' of the tag 'input')
31     std::cout<< "MLER VectorsExtraction Process Start" << std::endl;
32
33     if(bbGetInputVectorsFieldImage() != NULL )
34         {
35                 vtkImageData         *m_VectorImage = bbGetInputVectorsFieldImage();
36                 vtkIdType             m_idType;
37       vtkDoubleArray       *velocity      = vtkDoubleArray::New();
38
39       std::vector<double> coord           = bbGetInputCoordinates();
40       std::vector<double> vec;
41
42       vec.push_back(0);
43       vec.push_back(0);
44       vec.push_back(0);
45
46       double ang1 = 0;//Angle 1
47       double ang2 = 0;//ANgle 2
48       double comp = 0;//Component x + y
49
50       //Find coordinate into the image      
51       m_idType = m_VectorImage->FindPoint(coord[0],coord[1],coord[2]);
52       std::cout << m_idType;
53
54       //Recuperate vector of vectorFieldImage
55                 velocity = vtkDoubleArray::SafeDownCast(m_VectorImage->GetPointData()->GetArray("velocity"));
56       //velocity->Print(std::cout);
57
58       std::cout<< "# components velocity: " << velocity->GetNumberOfComponents()<<std::endl;
59       std::cout<< "# tuples velocity: " << velocity->GetNumberOfTuples()<<std::endl;
60
61       vec[0] = velocity->GetComponent(m_idType,0);
62       vec[1] = velocity->GetComponent(m_idType,1);
63       vec[2] = velocity->GetComponent(m_idType,2);
64
65       std::cout << "velocity :" << vec[0] << "," <<vec[1] << ","<< vec[2] << std::endl;
66
67
68       //Miss calcule of angles -----
69       comp = sqrt((vec[0]*vec[0])+(vec[1]*vec[1]));
70       
71       ang1 = atan2(vec[2],comp) * 180 / PI;
72
73
74       ang2 = atan2(vec[1],vec[0]) * 180 / PI;
75
76       
77                 //m_VectorImage->Print(std::cout);
78
79       std::cout << "ang1: " << ang1 << std::endl;
80       std::cout << "ang2: " << ang2 << std::endl;
81
82         bbSetOutputAngle1(ang1);
83         bbSetOutputAngle2(ang2);
84       bbSetOutputVector(vec);
85       bbSetOutputX(coord[0]);
86       bbSetOutputY(coord[1]);
87       bbSetOutputZ(coord[2]);
88
89         }// if image != NULL
90     
91     std::cout<< "MLER VectorsExtraction Process END" << std::endl;
92   
93 }
94 //===== 
95 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
96 //===== 
97 void VectorsExtraction::bbUserSetDefaultValues()
98 {
99
100 //  SET HERE THE DEFAULT INPUT/OUTPUT VALUES OF YOUR BOX 
101 //    Here we initialize the input 'In' to 0
102    bbSetInputVectorsFieldImage(NULL);
103   
104 }
105 //===== 
106 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
107 //===== 
108 void VectorsExtraction::bbUserInitializeProcessing()
109 {
110
111 //  THE INITIALIZATION METHOD BODY :
112 //    Here does nothing 
113 //    but this is where you should allocate the internal/output pointers 
114 //    if any 
115
116   
117 }
118 //===== 
119 // Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
120 //===== 
121 void VectorsExtraction::bbUserFinalizeProcessing()
122 {
123
124 //  THE FINALIZATION METHOD BODY :
125 //    Here does nothing 
126 //    but this is where you should desallocate the internal/output pointers 
127 //    if any
128   
129 }
130 }
131 // EO namespace bbcreaVtk
132
133