]> Creatis software - creaVtk.git/commitdiff
#2712 creaVtk Feature New Normal - new ScalarBarActor ScalarToColors box
authordavila <eduardo.davila@creatis.insa-lyon.fr>
Fri, 9 Oct 2015 13:31:04 +0000 (15:31 +0200)
committerdavila <eduardo.davila@creatis.insa-lyon.fr>
Fri, 9 Oct 2015 13:31:04 +0000 (15:31 +0200)
bbtk_creaVtk_PKG/src/bbcreaVtkScalarBarActor.cxx [new file with mode: 0644]
bbtk_creaVtk_PKG/src/bbcreaVtkScalarBarActor.h [new file with mode: 0644]
bbtk_creaVtk_PKG/src/bbcreaVtkScalarsToColors.cxx [new file with mode: 0644]
bbtk_creaVtk_PKG/src/bbcreaVtkScalarsToColors.h [new file with mode: 0644]

diff --git a/bbtk_creaVtk_PKG/src/bbcreaVtkScalarBarActor.cxx b/bbtk_creaVtk_PKG/src/bbcreaVtkScalarBarActor.cxx
new file mode 100644 (file)
index 0000000..9f19bc6
--- /dev/null
@@ -0,0 +1,98 @@
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+#include "bbcreaVtkScalarBarActor.h"
+#include "bbcreaVtkPackage.h"
+
+#include <vtkScalarBarActor.h>
+
+namespace bbcreaVtk
+{
+
+BBTK_ADD_BLACK_BOX_TO_PACKAGE(creaVtk,ScalarBarActor)
+BBTK_BLACK_BOX_IMPLEMENTATION(ScalarBarActor,bbtk::AtomicBlackBox);
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+void ScalarBarActor::Process()
+{
+
+// THE MAIN PROCESSING METHOD BODY
+//   Here we simply set the input 'In' value to the output 'Out'
+//   And print out the output value
+// INPUT/OUTPUT ACCESSORS ARE OF THE FORM :
+//    void bbSet{Input|Output}NAME(const TYPE&)
+//    const TYPE& bbGet{Input|Output}NAME() const 
+//    Where :
+//    * NAME is the name of the input/output
+//      (the one provided in the attribute 'name' of the tag 'input')
+//    * TYPE is the C++ type of the input/output
+//      (the one provided in the attribute 'type' of the tag 'input')
+
+
+//    bbSetOutputOut( bbGetInputIn() );
+//    std::cout << "Output value = " <<bbGetOutputOut() << std::endl;
+  
+
+printf ("EED ScalarBarActor Start\n");
+     if (firsttime==true)
+         {
+                       firsttime=false;
+                       vtkScalarBarActor* scalarbarActor = vtkScalarBarActor::New();
+                       scalarbarActor->SetLookupTable( bbGetInputLookupTable() );
+                       scalarbarActor->SetTitle("Value");
+                       scalarbarActor->SetNumberOfLabels(4);
+                       int fontsize = scalarbarActor->GetLabelTextProperty()->GetFontSize();
+                       scalarbarActor->GetLabelTextProperty()->SetFontSize(fontsize/2);
+                       if (bbGetInputRenderer()!=NULL)
+                       {
+                bbGetInputRenderer()->AddActor2D( scalarbarActor );                            
+                       }
+     } // firsttime
+
+printf ("EED ScalarBarActor End\n");
+
+}
+
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+void ScalarBarActor::bbUserSetDefaultValues()
+{
+
+//  SET HERE THE DEFAULT INPUT/OUTPUT VALUES OF YOUR BOX 
+//    Here we initialize the input 'In' to 0
+   bbSetInputLookupTable(NULL);
+   bbSetInputRenderer(NULL);
+   firsttime=true;
+  
+}
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+void ScalarBarActor::bbUserInitializeProcessing()
+{
+
+//  THE INITIALIZATION METHOD BODY :
+//    Here does nothing 
+//    but this is where you should allocate the internal/output pointers 
+//    if any 
+
+  
+}
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+void ScalarBarActor::bbUserFinalizeProcessing()
+{
+
+//  THE FINALIZATION METHOD BODY :
+//    Here does nothing 
+//    but this is where you should desallocate the internal/output pointers 
+//    if any
+  
+}
+}
+// EO namespace bbcreaVtk
+
+
diff --git a/bbtk_creaVtk_PKG/src/bbcreaVtkScalarBarActor.h b/bbtk_creaVtk_PKG/src/bbcreaVtkScalarBarActor.h
new file mode 100644 (file)
index 0000000..9dc8403
--- /dev/null
@@ -0,0 +1,54 @@
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+#ifndef __bbcreaVtkScalarBarActor_h_INCLUDED__
+#define __bbcreaVtkScalarBarActor_h_INCLUDED__
+#include "bbcreaVtk_EXPORT.h"
+#include "bbtkAtomicBlackBox.h"
+#include "iostream"
+
+#include <vtkRenderer.h>
+#include <vtkScalarsToColors.h>
+#include <vtkTextProperty.h>
+
+namespace bbcreaVtk
+{
+
+class bbcreaVtk_EXPORT ScalarBarActor
+ : 
+   public bbtk::AtomicBlackBox
+{
+  BBTK_BLACK_BOX_INTERFACE(ScalarBarActor,bbtk::AtomicBlackBox);
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+  BBTK_DECLARE_INPUT(LookupTable,vtkScalarsToColors*);
+  BBTK_DECLARE_INPUT(Renderer,vtkRenderer*);
+//  BBTK_DECLARE_OUTPUT(Out,double);
+  BBTK_PROCESS(Process);
+  void Process();
+
+  bool firsttime;
+
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+};
+
+BBTK_BEGIN_DESCRIBE_BLACK_BOX(ScalarBarActor,bbtk::AtomicBlackBox);
+  BBTK_NAME("ScalarBarActor");
+  BBTK_AUTHOR("Info-Dev");
+  BBTK_DESCRIPTION("No Description.");
+  BBTK_CATEGORY("empty");
+  BBTK_INPUT(ScalarBarActor,LookupTable,"LookupTable",vtkScalarsToColors*,"");
+  BBTK_INPUT(ScalarBarActor,Renderer,"Renderer",vtkRenderer*,"");
+//  BBTK_OUTPUT(ScalarBarActor,Out,"First output",double,"");
+BBTK_END_DESCRIBE_BLACK_BOX(ScalarBarActor);
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+}
+// EO namespace bbcreaVtk
+
+#endif // __bbcreaVtkScalarBarActor_h_INCLUDED__
+
diff --git a/bbtk_creaVtk_PKG/src/bbcreaVtkScalarsToColors.cxx b/bbtk_creaVtk_PKG/src/bbcreaVtkScalarsToColors.cxx
new file mode 100644 (file)
index 0000000..e4524c6
--- /dev/null
@@ -0,0 +1,119 @@
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+#include "bbcreaVtkScalarsToColors.h"
+#include "bbcreaVtkPackage.h"
+
+namespace bbcreaVtk
+{
+
+BBTK_ADD_BLACK_BOX_TO_PACKAGE(creaVtk,ScalarsToColors)
+BBTK_BLACK_BOX_IMPLEMENTATION(ScalarsToColors,bbtk::AtomicBlackBox);
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+void ScalarsToColors::Process()
+{
+
+// THE MAIN PROCESSING METHOD BODY
+//   Here we simply set the input 'In' value to the output 'Out'
+//   And print out the output value
+// INPUT/OUTPUT ACCESSORS ARE OF THE FORM :
+//    void bbSet{Input|Output}NAME(const TYPE&)
+//    const TYPE& bbGet{Input|Output}NAME() const 
+//    Where :
+//    * NAME is the name of the input/output
+//      (the one provided in the attribute 'name' of the tag 'input')
+//    * TYPE is the C++ type of the input/output
+//      (the one provided in the attribute 'type' of the tag 'input')
+
+//    bbSetOutputOut( bbGetInputIn() );
+//    std::cout << "Output value = " <<bbGetOutputOut() << std::endl;
+  
+   if (firsttime==true)
+       {
+               firsttime=false;
+
+               // Create the color map
+               if (bbGetInputType()==0)
+               {
+                       _colorLookupTable = vtkLookupTable::New();
+               _colorLookupTable->Build();
+                  double rgba1[4];
+                  double rgba2[4];
+                  for (int iLookTable = 0; iLookTable<128; iLookTable++)
+                  {
+                               _colorLookupTable->GetTableValue(      iLookTable, rgba1);
+                               _colorLookupTable->GetTableValue(256-1-iLookTable, rgba2);
+
+                               _colorLookupTable->SetTableValue(256-1-iLookTable , rgba1[0],rgba1[1],rgba1[2],rgba1[3]);
+                               _colorLookupTable->SetTableValue(      iLookTable , rgba2[0],rgba2[1],rgba2[2],rgba2[3]);
+                       } // for iLookTable     
+               } // if
+  } // firsttime
+
+  if (bbGetInputRange().size()==2)
+  {
+    _colorLookupTable->SetTableRange( bbGetInputRange()[0],bbGetInputRange()[1]);
+  } else {
+    _colorLookupTable->SetTableRange( 0,1 );
+  }
+  
+  double rgb[3];
+  _colorLookupTable->GetColor( bbGetInputScalarValue() , rgb );
+  std::vector<double>colorRGB;
+  colorRGB.push_back( rgb[0] );
+  colorRGB.push_back( rgb[1] );
+  colorRGB.push_back( rgb[2] );
+
+  bbSetOutputColor( colorRGB );
+  bbSetOutputLookupTable(_colorLookupTable);
+  
+}
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+void ScalarsToColors::bbUserSetDefaultValues()
+{
+
+//  SET HERE THE DEFAULT INPUT/OUTPUT VALUES OF YOUR BOX 
+//    Here we initialize the input 'In' to 0
+   bbSetInputType(0);
+   std::vector<double>range;
+   range.push_back( 0 );
+   range.push_back( 1 );
+       bbSetInputRange(range);
+   bbSetInputScalarValue(0);
+   firsttime=true;
+  
+   _colorLookupTable=NULL;
+}
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+void ScalarsToColors::bbUserInitializeProcessing()
+{
+
+//  THE INITIALIZATION METHOD BODY :
+//    Here does nothing 
+//    but this is where you should allocate the internal/output pointers 
+//    if any 
+
+  
+}
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+void ScalarsToColors::bbUserFinalizeProcessing()
+{
+
+//  THE FINALIZATION METHOD BODY :
+//    Here does nothing 
+//    but this is where you should desallocate the internal/output pointers 
+//    if any
+  
+}
+}
+// EO namespace bbcreaVtk
+
+
diff --git a/bbtk_creaVtk_PKG/src/bbcreaVtkScalarsToColors.h b/bbtk_creaVtk_PKG/src/bbcreaVtkScalarsToColors.h
new file mode 100644 (file)
index 0000000..c3c2bd8
--- /dev/null
@@ -0,0 +1,59 @@
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+#ifndef __bbcreaVtkScalarsToColors_h_INCLUDED__
+#define __bbcreaVtkScalarsToColors_h_INCLUDED__
+#include "bbcreaVtk_EXPORT.h"
+#include "bbtkAtomicBlackBox.h"
+#include "iostream"
+
+#include <vtkScalarsToColors.h>
+#include <vtkLookupTable.h>
+
+namespace bbcreaVtk
+{
+
+class bbcreaVtk_EXPORT ScalarsToColors
+ : 
+   public bbtk::AtomicBlackBox
+{
+  BBTK_BLACK_BOX_INTERFACE(ScalarsToColors,bbtk::AtomicBlackBox);
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+  BBTK_DECLARE_INPUT(Type,int);
+  BBTK_DECLARE_INPUT(ScalarValue,double);
+  BBTK_DECLARE_INPUT(Range,std::vector<double> );
+  BBTK_DECLARE_OUTPUT(Color, std::vector<double> );
+  BBTK_DECLARE_OUTPUT(LookupTable,vtkScalarsToColors*);
+  BBTK_PROCESS(Process);
+  void Process();
+
+  bool firsttime;
+  vtkLookupTable *_colorLookupTable;
+
+
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+};
+
+BBTK_BEGIN_DESCRIBE_BLACK_BOX(ScalarsToColors,bbtk::AtomicBlackBox);
+  BBTK_NAME("ScalarsToColors");
+  BBTK_AUTHOR("Info-Dev");
+  BBTK_DESCRIPTION("No Description.");
+  BBTK_CATEGORY("empty");
+  BBTK_INPUT(ScalarsToColors,Type,"Type of color table",int,"");
+  BBTK_INPUT(ScalarsToColors,ScalarValue,"Scalar value",double,"");
+  BBTK_INPUT(ScalarsToColors,Range,"Min Max range",std::vector<double>,"");
+  BBTK_OUTPUT(ScalarsToColors,Color,"Color",std::vector<double>,"");
+  BBTK_OUTPUT(ScalarsToColors,LookupTable,"LookupTable",vtkScalarsToColors*,"");
+BBTK_END_DESCRIBE_BLACK_BOX(ScalarsToColors);
+//===== 
+// Before editing this file, make sure it's a file of your own (i.e.: it wasn't generated from xml description; if so : your modifications will be lost)
+//===== 
+}
+// EO namespace bbcreaVtk
+
+#endif // __bbcreaVtkScalarsToColors_h_INCLUDED__
+